• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.






    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?


    CHARACTERS
    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♂ Joakim Ake Berglund — Rafael Miller— Helvar — 1.7
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Veda — 1.3
    ♀ Kyra Aliyeva — Faceclaim — Morrigann— 1.8

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Epione —1.7
    ♀ Alina Maedows — Karol Queiroz— Lerwick— 1.7
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Veda — 1.3
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1

    Ravenclaw
    ♂ Adrastos Quillon Montague — Maxence — Epione — 1.8
    ♂ Ilias Eisenberg— Louis Partridge— amren — 1.7
    ♂ Shane Montgomery — Nick Pervak— Helvar — 1.7
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Josephine Montgomery — Faceclaim — Veda — 1.8
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♂ Maximus Lovegood — calice — 1.7
    ♂ Miran Perceval Crawfort — Epione — 1.7
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Veda— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Epione— 1.4
    ♀ Madigan Zephyrine Elingston — Morrigann — 1.7
    ♀ Lysandra Black— Faceclaim — Reeses — 1.8

    VAKKEN, QUIDDITCH, PREFECTS

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Jordyn Kingsley
    • Keeper: Joakim Berglund
    • Chaser: Kyra Aliyeva
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker:

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper:
    • Chaser: Julian Lartius
    • Chaser: Theseus Scamander
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Adrastos Montague
    • Keeper: Adrastos Montague
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Shane Montgomery

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper:
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser:
    • Beater: Maximus Lovegood
    • Beater: Miran Crawfort
    • Seeker:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Joakim Berglund
    Kyra Aliyeva

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Ilias Eisenberg
    no female prefect

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn



    VERHAAL OVERZICHT

    ϟ aster - lysandra • muggle studies
    ϟ max - mads - jordyn • 3rd floor corridor
    ϟ kyra - sasha • 3rd floor corridor
    ϟ the black twins • 3rd floor corridor
    ϟ ashley - aidan • 3rd floor corridor
    ϟ alina • hufflepuff common room
    ϟ jem • on her way to ravenclaw common room
    ϟ shane - josie • 3rd floor corridor
    ϟ dmitri - miran • dada classroom
    ϟ novalie - adra • dada classroom
    ϟ joakim • dada classroom
    ϟ theo • dada classroom
    ϟ zaheer - pandora • dada classroom
    ϟ zoya - ilias • dada classroom
    ϟ julian • dada classroom





    [ bericht aangepast op 14 sep 2021 - 13:24 ]

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Gryffindor Uniform • DADA Classroom • w. Aidan


    Ietwat onzeker of Aidan over het perkament met de roddel over hem en Pandora zou beginnen, zat Ashley aan zijn tafeltje. Het was frustrerend dat iemand zo'n detail van zijn privéleven had gedeeld, zonder dat hij er ook maar iets over te zeggen had. Het voelde als verraad. Al wist hij niet wie hij als de verrader moest aanwijzen. Daarbij hielp het ook niet dat hij, met de aanmoediging van wat Oude Klare's Jonge Borrel de vorige avond een ander meisje had gezoend in het bijzijn van bijna al zijn klasgenoten. Als Aidan er niet was, had het Ashley niets uitgemaakt. Wat was er mis met een beetje zoenen? Niets. Maar door de aanwezigheid van de blonde jongen naast hem was hij niet meer zo zeker van zichzelf en zijn acties.
    Nadat Aidan was gaan zitten hadden de jongens kort naar elkaar geglimlacht.
    De Hufflepuff vertelde dat hij niet naar het feest had willen gaan door de Slytherins, wat Ashley volkomen begreep. Alleen al de gedachte van Aidan die een gesprek voerde met Zaheer of Zoya op het feest was absurt en leek onnatuurlijk.
    Ash zelf vertelde dat hij alleen maar was gegaan omdat hij graag een bezoek wou brengen aan elke leerlingenkamer voordat hij van school ging.
    Aidan glimlachte.
    "Zoiets zou voor mij ook de enige reden zijn om me daar ooit te willen begeven, alleen ben ik wat minder avontuurlijk." Grinnikte hij. "Maareh," samenzweerderig leunde hij weer naar Ashley toe, die zijn voorbeeld volgde en de afstand tussen hen nog kleiner maakte "als je ooit de Hufflepuff Common Room wilt zien, geef me een gil. Dan regelen we dat."
    De gedachte van een plan te hebben alleen met Aidan maakte Ashley meteen enthousiast. Zijn onzekerheid leek verdwenen. De grijns op Aidan gezicht moedigde hem nog verder aan.
    "Daar ga ik je aan houden." Zei Ashley met een even grote grijns als Aidan. Zo te zien zat de Hufflepuff Common Room ook in the pocket. Nu alleen nog een plan voor de Ravenclaw leerlingenkamer bedenken. Hij had al 100 keer met Pandora mee kunnen gaan, maar wanneer ze samen sliepen op de school, was dat altijd in Ash zijn bed geweest. Bovendien voelde Pandora vragen als valsspelen. Ashley wilde wel enige moeite doen om deze challenge te volbrengen en dus zou hij een andere Ravenklauwer moeten weten te strikken. Stel dat lukte niet en de tijd begon echt te dringen, dan zou hij altijd Pandora kunnen vragen en was zijn missie alsnog voltooid.
    "Wil je er iets voor terug?" Vroeg Ashley daarna aan Aidan.

    Het nieuws van Aiofe haar vermissing wakkerde een vuur in Ashley aan. Er moest iets gedaan worden. Als het nodig was, zou hij zelf onderzoek gaan doen naar haar vermissing. Ash stelde zijn plan aan Aidan voor.
          "Ik zou erbij gaan," verklaarde de jongen bijna plechtig, waarop Ash breed glimlachte.  Het zo naast een goede cause ook een goede reden zijn om Aidan vaker te zien. "Als hier iets tegen gedaan kan worden, wil ik helpen."
    "Ik zal een plan opstellen en deze met je overleggen. We moeten eigenlijk zo snel mogelijk beginnen met het werven van leden." Stelde Ashley voor.
    Bruut werd hun gesprek onderbroken door Snape, die Aidan een vraag stelde over dementors.
    "Euhm, euh, ik moet eerlijk toegeven dat ik dit niet weet," stamelde Aidan, wat hem punten aftrek opleverde. Met een beetje medelijden keek Ash naar Aidan, eerlijk gezegd had hij ook niks meer meegekregen van de les en twijfelde hij of hij de vraag wel in één keer zou kunnen beantwoorden.

    Veel tijd om over de vraag of de puntenaftrek na te denken had Ashley niet. Tot zijn grote verbazing en afschuw was Zaheer naast Pandora gaan zitten. Al was het op aanwijzing van Snape, volgde Zaheer zijn bevel wel op, wat Ashley verraste. De prins van Slytherin bevond zich in een voorkeurspositie bij hun Head of House, waardoor hij te laat kon komen in de les zonder puntenaftrek of strafwerk. Het zou Ash niet verbazen als Zaheer ergens anders was gaan zitten zonder daardoor in de problemen te komen. Maar hij had het niet gedaan. De jongen was naast Pandora gaan zitten en ze praatten nu zelfs tegen elkaar. Met man en macht probeerde Ashley te horen wat ze zeiden, maar zonder succes. Zelfs toen hij half over zijn tafeltje hing om hun woorden op te vangen, had hij geen succes. Pandora had altijd gezegd dat ze amper met Zaheer sprak in de zomervakantie, maar hun gefluister deed iets anders vermoeden.
    Uiteindelijk bleken al Ashley zijn afluisterpogingen zinloos en pakte hij zijn veer en inkt erbij om aantekeningen te maken die op de geprojecteerd stonden voor in de klas.
    "Wie zullen we nog meer vragen om zich bij ons aan te sluiten?" Fluisterde Ashley na een paar minuten van stilte. "Of moeten we een perkament ophangen ofzo? Zodat mensen zich kunnen inschrijven?"

    .





    Julian Nolan Lartius




    ''In a world where you can be anything be kind''


    Hufflepuff — Chaser – Hufflepuff Uniform — DADA Class – With (Novalie, Adrastos) & Joakim
          Toen de blondine zich weer terug had gedraaid naar hem en hij zijn excuses had aangeboden keek ze hem maar wat verbaasd aan. ''Waarom?'' Vroeg ze hem dan ook, wat hem eigenlijk wel duidelijk leek. Desondanks reageerde hij erop met, ''Ik wilde je niet laten schrikken.''
          Adrastros beantwoorde als eerste zijn vraag, ook hij was niet op het Slytherin feestje geweest. Waar hij echter wel was die avond was nog wel wat onduidelijk, zelfs na de verduidelijking die hij lacherig gaf. Er verscheen een verwarde uitdrukking op zijn gezicht, aangezien de meeste leerlingen met de trein naar Hogwarts gingen en daar was precies niets ingewikkeld aan. Adrastos was echter nog niet uitgesproken. ‘’Kyr en ik hadden gisteren geen rekening gehouden dat de trein om 11 uur uit Londen ging, dus we zouden daar al te laat zijn en we hadden ons vliegtuig van gisterochtend gemist. Niet heel spannend.’’ Nu het duidelijk was dat er naast de trein ook nog een vliegtuig in het spel was, vielen de puzzelstukjes op zijn plaats. ''Oh, vandaar.'' Erg veel ruime om te vragen hoe de reis was, was er niet nu Snape vragen begon af te vuren op leerlingen. Bij elk fout antwoord werd er harteloos punten afgetrokken van het gehele huis. Het zat er niet in dat een huis gespaard ging blijven deze les.
          Het gesprek beëindigen wilde hij echter nog niet doen, niet voordat er wat meer bekend was over Aiofe. Iemand zou haar toch gezien moeten hebben? Hoopvol keek hij Novalie en Joakim aan. Tot zijn geluk gaf Joakim aan dat hij wél op het feestje geweest was, al verdween dit gelijk toen hij vervolgens vroeg wat dat uitmaakte. Ook Novalie haar antwoord was teleurstellend, al kon hij het haar niet kwalijk nemen. De Slytherin common room was nou eenmaal niet de meest uitnodigende locatie. De manier waarop ze haar antwoord gaf was wel enigszins apart te noemen. Er verscheen een blos op haar gezicht, nerveus begon ze aan haar veer te plukken en de woorden bracht ze stamelend uit. “Ehm. . . nee. . . Ik was. . . ergens. . . anders.” Ze had overduidelijk iets te verbergen, al ging hij er niet van uit dat het iets te maken had met de verdwijning van Aiofe. Het maakte hem in ieder geval nieuwsgierig naar waar ze die avond geweest was. Ernaar vragen ging helaas niet, aangezien Snape het gesprek gespot had. Langzaam draaide Novalie zich terwijl Snape een stortvloed aan beledigingen over haar heen dumpte. Ook Adrastos werd aangesproken, maar hij draaide zich niet terug zonder zijn ergernis duidelijk te maken. Julian voelde de bui al hangen en ging op voorbaat al recht op zitten met zijn veer in zijn hand. Naast hem begon Joakim ook spontaan dingen op te schrijven, nadat hij zijn schouder had opgehaald. Julian besloot zijn voorbeeld te volgen en krabbelde ook wat op het papier totdat de aandacht van Snape weer weg was bij het viertal.
          Een voorbijvliegend briefje trok zijn aandacht, maar ook die van Joakim die het met een snelle beweging uit de lucht viste. Vragend keek hij in de richting waar het briefje vandaan kwam. Er was niemand die hun richting op keek, maar het feit dat Jordyn in de specifieke rij zat vertelde hem genoeg. Het verklaarde ook waardoor Joakim wat afwezig had geoogd tijdens het eerdere gesprek.
          Met een grijns richtte hij zich tot Joakim die alweer bezig was met een reactie schrijven. ''Misschien moet je je hoofd even uit de zevende hemel halen,'' begon hij plagend op een fluistertoon, ''dan had je mijn Slytherin feest ondervraging misschien begrepen.'' Langzaam richtte hij zijn blik weer op Snape om te kijken of de kust veilig was voordat hij zich weer over zijn stuk perkament boog. ''Ik was benieuwd of iemand Aiofe nog op het Slytherin feest had gezien. Jij hebt haar zeker ook niet gezien?
    '


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    ☽ SASHA DIGGORY
    16 years old • Hufflepuff • Quidditch Captain • DADA classroom • Hufflepuff uniform • W. Kyra

    Kyra lachte na Sasha haar grap over de Slug Club. Het was fijn om de lach van haar vriendin weer te horen.
    “Wie weet, niks zal me nog verbazen van die kinders,” mompelde Kyra. “Wat moet hij met al die ‘elite’ slangetjes? In good graces komen bij hun ouders”
    Sasha haalde haar schouders op. Ze was niet echt geïnteresseerd in de beweegredenen van hun nieuwe Potion's professor of het elite clubje dat hij opgericht had.
    "Waarschijnlijk." Zei ze onverschillig. "Mij hoeft hij in ieder geval niet uit te nodigen."
    "Dat klinkt wel als een clubje om te crashen, denk je ook niet?” opperde Kyra.
    Sasha grijnsde en keek Kyra geïntrigeerd aan. "Daar ben ik dan wel weer in geïnteresseerd." Zei Sasha zacht.

    Even hadden Sasha en Kyra elkaars hand vastgehouden. Het nieuws van Aiofe deed allerlei gevoelens bij Sasha oplaaien, waarvan ze had gehoopt dat ze begonnen met slijten.
    ”Als je ooit een keer niet alleen wilt zijn, mag je mij altijd porren, okay?” fluisterde Kyra zachtjes in Sasha haar richting. Sasha glimlachte dankbaar naar haar vriendin. Al wist ze niet zeker of ze op dat verzoek in zou gaan. Sasha was een held in zichzelf isoleren wanneer ze zich vervelend voelde.
    Doordat Aster abrupt het klaslokaal had verlaten verloor Gryffindor 5 punten.  Toen Jem hem achterna ging koste dat Gryffindor ook 5 punten. Sasha haar ogen bleven even hangen op de deur, waar ze Jem had zien verdwijnen. Wat had zij wat Sasha niet had?
    De vragen die Snape stelde hoorde Sasha maar half. Ze zocht Ilias op in de ruimte. Sasha en Ilias hadden vorig jaar een relatie gehad, tot dat het aan het einde van het schooljaar uitging. Ilias had altijd afstandelijk geleken. In eerste instantie dacht Sasha dat hij gewoon moest wennen aan het hebben van een relatie, maar hoe langer ze samen waren, des te meer Sasha begon te twijfelen aan die theorie. Aan cadeautjes had ze nooit te kort, maar het was echte liefde die ze miste. Echte liefde leek Ilias haar niet te kunnen geven. En wat ze daarvan gebaald. Ze wilde helemaal niet dat hun relatie uit zou gaan, maar er zat gewoon geen toekomst in.
    Maar om nu al te moeten horen dat hij een relatie was aangegaan met Jem voelde als een steek in haar rug. Het had dus wel aan Sasha gelegen. Zij was het probleem. 

    Sasha schudde haar hoofd en scheurde haar blik los van haar ex-vriend. Hij zocht het maar uit. De lul. Het feit dat hij niet eens de ballen had gehad om haar persoonlijk te vertellen dat hij een nieuwe vriendin had, was typerend. Misschien dat hij later man enough zou zijn om toch nog met Sasha in gesprek te gaan, maar eerlijk gezegd ging ze daar maar niet vanuit. Het was klaar tussen hen, ook al zou Sasha zijn lippen heel graag nog één keer willen zoenen. Dat zat er niet meer in.

    Kyra schoof het stuk perkament terug.
          Bijna de hele zomer yes. Mam was naar familie in Kazahkstan, vertrouwde het niet als ik alleen thuis zou zijn. Snap jij dat nou :c? Ik heb jou wel gemist though in de zomer.
    Sasha pakte haar veer en doopte deze in de inktpot op haar tafeltje.
    Eerlijk gezegd.... ja. Dat snap ik wel.
    Ik heb jou ook gemist.

    En ze schoof het perkament weer naar Kyra toe. Heel even keek ze de brunette naast haar aan, om vervolgens haar aandacht weer naar de les te verplaatsen.

    Toen Snape zijn aandacht niet bij de twee dames had, schoof Kyra wat naar Sasha toe.
    “Is het komend weekend nou al Hogsmeade weekend?” vroeg ze op een gedempte toon. “Wil je mee naar Honeydukes? Ik moet mijn chocolade voorraad hoog nodig bijvullen. Hoewel… Je bent zo’n dropje, ze kunnen nog wel denken dat jij in die winkel thuis hoort.”
    Sasha schudde glimlachend haar hoofd en zakte onderuit in haar stoel.
    "Ik ga mee." Zei ze op dezelfde gedempte toon als Kyra. "Maar als je me nog één keer dropje noemt verandert mijn mening ben ik bang."
    Het was fijn om met een vriendin over Honeydukes te kunnen praten, nu Sasha haar binnenste een grote wirwar van gevoelens was rondom Cedric, Aiofe en Ilias.




    [ bericht aangepast op 9 aug 2021 - 11:30 ]

    ILLIAS EISENBERG
    ravenclaw • 16 • beater • potions • with Zoya

    Na een uur of twee te hebben doorgebracht op het feest van zijn had Illias het wel weer gezien. Hij vond het niet zo heel bijzonder, ondanks dat Zaheer mede-organisator geweest zou zijn. Illias had wel betere dingen te doen dan op een of ander pretentieus feestje te zijn. Wel had hij het gezellig gehad met Jemima, al voelde het nog steeds onwennig om haar vriend te spelen. Illias was er dan ook van overtuigd dat zijn act niet geloofwaardig was, maar hij wist gewoon niet hoe hij zich moest gedragen binnen een relatie. Hij had er gewoonweg geen gevoel voor. Er hadden nog nooit vlinders in zijn buik gefladderd. Daarom ook was zijn relatie met Sasha na een paar maanden was stukgelopen.
          Het was Illias’ eerste echte relatie. Sasha was een van de weinige meisjes geweest tot wie hij zich aangetrokken had gevoeld, als hij het al zo kon noemen. Het kon beter beschreven worden als iemand leuker vinden dan alleen vriendschappelijk. Op het feestje had Illias haar wel gezien, maar had hij zoveel mogelijk haar aanwezigheid genegeerd. Nog altijd voelde hij zich schuldig voor de manier waarop alles was verlopen. In het dal dat hij Sasha had achtergelaten nadat het was uitgegaan, terwijl ze ook al moest dealen met de dood van haar broer. Wellicht had Illias na hun ruzie het wat harder moeten proberen, in plaats van Sasha laten gaan, maar hij kon niet negeren hoe bevrijdend de break-up voor hem had gevoeld.
          De ochtend voor de lessen had Illias gespendeerd met zijn vriendinnetje. Ondanks hun ongemakkelijke kus tijdens het feest, was er geen sprake van spanningen tussen de twee. Samen waren ze naar de Grote Zaal vertrokken voor hun ontbijt. Deze keer hield Illias alleen Jem’s hand vast, gezien hij na de kus van gisternacht weer had gerealiseerde hoe erg hij niet van zoenen hield. Terwijl hij midden in een hap pudding zat, vermeldde Jem dat ze haar boeken op haar kamer gelaten had en die ging halen. Ze zouden elkaar wel weer in het lokaal treffen. Illias schudde zijn hoofd zachtjes en werkte nog een hap pudding naar binnen. Totaal ongeorganiseerd was ze. Precies het tegenovergestelde van hem. Wellicht dat ze daarom zulke goede vrienden waren.
          “Je bent een idioot en een warhoofd,” zei Illias, terwijl hij haar hand bij zijn haren wegduwde. Het had hem namelijk ruim twintig minuten gekost om het te krijgen zoals hij wilde en hij weigerde Jem het te laten verpesten. Het was belangrijk om er goed uit te zien, zelfs al hadden ze alleen lessen. Daarnaast vond Illias het sowieso niet prettig dat er aan zijn haar werd gezeten, iets wat Jem wist. Al hield de dame sowieso van hem op alle mogelijke manieren irriteren, dus dit verbaasde hem niet zo. In ieder geval at hij in alle rust zijn ontbijt op, vooraleer hij aanstalten maakte om naar het potions lokaal te lopen. Er wachtte nu toch niemand op hem.
          Het bleek al snel dat Illias een van de eersten in het lokaal was. De moeite nemen om Snape te begroeten deed hij niet en ergens achterin nam hij plaats. Niet veel later kwamen zijn klasgenoten aan druppelen. Alleen Jemima was er nog altijd niet. Gelukkig waren de meesten zo slim om niet naast hem te komen zitten, als ze dat al wilden. Helaas kwam op dat moment zijn nichtje aan. Zoya zou zich niet laten wegjagen, dat wist Illias zeker. Dit betekende dat hij het komende uur met haar moest overleven. “Goedemorgen, Zoya,” antwoordde hij terug. Hij keek toe hoe ze al haar spullen uitstalde op tafel. Een manier om te laten zien dat deze plek aan haar toebehoorde wellicht.
          Een korte grinnik verliet zijn lippen toen Zoya begon over haar feestje van gisteravond, waarna Illias haar aankeek. “Ik heb prima geslapen, maar het helpt natuurlijk dat ik uit een andere afdeling kom. En dat ik op een normale tijd het feest heb verlaten, natuurlijk,” antwoordde hij haar vraag. Zoya’s lichaamstaal liet weten dat dit niet echt was wat ze wilde weten, slechts formaliteit. Er was iets anders en Illias had zo het vermoeden dat hij het niet leuk ging vinden. Hij sloot zijn ogen zodra de vraag viel. Zoals verwacht begon ze over zijn relatie met Jemima. Mensen konden dit nieuwtje echt niet laten rusten. Beiden werden constant lastiggevallen met vragen. Illias schudde zacht met zijn hoofd en wreef kort over zijn neusbrug, voordat hij Zoya weer aankeek.
          ”Ja, dat heb je zeker, maar dat is te verwachten voor iemand die alleen maar met haarzelf bezig is, dus je bent vergeven. Jemima en ik hadden het gewoon heel gezellig deze zomer en toen sloeg op een gegeven moment de vonk over,” antwoordde Illias zo casueel mogelijk. Hij haalde zelfs zijn schouders op. “Niet bepaald een interessant verhaal, als dat is wat je wilde horen.” Hij keek weer naar de deur, waar nu eindelijk Jemima in verscheen, op de valreep. Echter liep ze er haast direct weer uit, nadat Aster opeens weggestormd was na de mededeling van Aoife’s verdwijning. Dit kostte beiden vijf afdelingspunten en Illias zuchtte geërgerd. Samen met zijn neefje Adrastos die de trein had gemist, was dit al vijftien verloren punten door zijn jaar, in twee dagen. Misschien moest hij mensen eens op aanspreken op hun slechte gedrag.
          ”Aoife’s verdwijning,” zei Illias, terwijl hij zich weer naar Zoya draaide. “Daar heb jij niks mee te maken, toch?” Zijn wenkbrauw ging vragend omhoog. Ze mocht dan wel zijn nichtje zijn, hij wist wat ze was en vertrouwde haar niet bepaald rondom hun medeleerlingen. Op dat moment begon Snape officieel zijn les, waardoor Illias zich op de docent voor hem focuste. Misschien dat hij Zoya later wel zou overhoren, zelfs al was ze pittig goed in informatie voor zich houden. In een rap tempo werden er punten verloren en verdiend door foute en goede antwoorden. Illias’ hart maakte een sprongetje van geluk toen Shane wel in staat was om punten voor hun afdeling te verdienen. Ten minste iemand die competent was. Hij draaide zich kort om naar waar de jongen zat, al maakten ze geen oogcontact. De les was enorm chaotisch, omdat iedereen met andere dingen bezig leek te zijn en Illias ergerde zich eraan. Hij draaide zich kort terug om naar Zoya.
          ”Maar, hoe gaat het met jou op deze mooie ochtend? Heb je de hele nacht door gefeest? Wordt het als een succes beschouwd?” vroeg hij op zachte toon aan haar, al was Snape’s aandacht totaal niet op hem gericht. Illias mocht dan wel een oproerkraaier zijn, hij was wel een van zijn beste studenten en stelde nooit een leraar teleur met zijn cijfers. Zolang Illias zich gedeisd hield, kon hij prima met Zoya kletsen.




    [ bericht aangepast op 9 aug 2021 - 18:04 ]


    That is a perfect copy of reality.

    CASTOR AELIUS BLACK
    sending your selfies to NASA because you're a star
    sixteen • gryffindor • beater • with amira • dada classroom

          ”Volgens mij had jij andere dingen aan je hoofd, niet? Julian en Aidan zijn een goed begin. Ik zal Novalie vragen of ze wat meer weet.’’
          Cas gaf zijn zusje een kleine glimlach. Haar woorden waren goed bedoeld, maar lieten hem niet minder dom voelen. Aiofe’s afdelingsgenoten uit hun eigen jaar had zijn eigen go to moeten zijn. De meeste had hij niet op het feest gespot, wat lichtelijk hoop gaf dat ze meer wisten dan hij deed, gezien Aiofe nooit op het feest was geweest. “Novalie laat ik inderdaad maar aan jou over, dan die ik die andere twee.” zuchtte hij. In een ver verleden had hij een relatie met Avalon en het was meer dan eens voorgekomen dat hij de tweelingzusjes door elkaar haalde. Zelf vond hij het ondertussen wel komisch, maar het ook wel voor wat ongemak tussen hem en Novalie gezorgd. “Bedankt though, Ami, het is lief dat je helpt. Weet niet hoe goed de professoren hiermee zijn.” Snape deed het in elk geval niet veel. Later moest hij ook maar checken of alles okay ging met Sasha. Vanuit zijn ooghoeken zag hij hoe Amira gelijk actie ondernam. In tegenstelling tot het slordige propje dat Dmitri en hij naar elkaar lieten overvliegen, kreeg zijn zusje het voor elkaar dat het papier in een papieren slang veranderde en al glibberend over de grond naar Novalie verdween. “Dit was nog beter geweest als het een leeuw was geweest en niet een slang,” murmelde Cas. Het zal altijd een raadsel voor hem zijn hoe Amira al die dingen voor elkaar kreeg.
          De sfeer in het lokaal werd er niet beter op met Snape die rechts en links punten aftrok van alle afdelingen – behalve Slytherin natuurlijk. En toch wonnen ze zelden de House Cup. Beetje triest wel. Amira deed het wel goed, waarop Cas haar toefluisterde dat ze een nerd was. Liefdevol bedoeld natuurlijk. Amira had de brains, hij de baking skills. Verschil moet er zijn. Op haar rollende ogen gaf hij haar nog een zachte por.
          ‘’En nu blijf ik ze nog langer claimen,” antwoordde ze, doelend op de hersencellen die zo zelfzuchtig voor zichzelf had geclaimd. “Je mag ze wel een keertje lenen hoor.”
          ”Hmm, weet niet of het dan bij lenen blijft, wil ook graag dit jaar halen,” grijnsde hij. Dat was iets waar hij dit jaar nog veel hulp bij nodig ging hebben. Niet dat hij het erg vond als hij niet erg goed deed, hij wilde gewoon slagen. Als zijn uiteindelijke cijfers niet hooggenoeg waren voor een ministerie baantje, kon hij dat mooi ontlopen – ook al zou hij daarmee zeker zijn ouders op zijn dak halen. Het moest maar. Een kantoorbaan was absoluut niks voor hem. “Je kunt ook gewoon mijn verslagen maken? Dan bak ik koekjes voor jou.” IIlias schreef ook regelmatig essays voor hem, maar als Amira kon helpen was het wel een stuk makkelijker.
          Snape bleef rustig door gaan met zijn vragenronde en wanneer het veilig was stopte hij een van de soesjes in zijn mond. Mompelend vertelde hij aan Amira dat Zoya de soesjes had gegeven als wijze van excuses. Cas wist niet of de dame de woorden ‘het spijt me’ ook daadwerkelijk ging zeggen wanneer ze gingen praten, maar soms zeiden daden meer dan woorden.
          ”Lief aangeboden, maar bedankt. Maar hoezo deed Zoya kut gisteren?’’
          Cas wierp een snelle blik op Snape, die buitengehoorafstand leek te zijn. “Ze zat te zeuren dat ik er beroerd uitzag en moest gaan slapen, en niet naar Aiofe zoeke. Maar owee als je haar beledigd, dan is de wereld gelijk te klein.” Het was een van zijn grootste frustratiepunten tegenover Zoya. “Ik zei dat ze er goed uit zag, werd ze ook boos om? Wat moet je daar nou mee. Als je haar een compliment geeft is het niet goed en als je het niet doet is het ook niet goed. Wat moet ik daar nou weer mee? Mocht ook niet zeggen dat ik ook naar haar zou zoeken als ze vermist was.” Bij elke zin die hij sprak begon hij onbewust harder te praten. De onderliggende spanning in zijn stem was duidelijk hoorbaar en verwoed stak hij een soesje in zijn mond. “Echt, Merlin, Ami, die meid is nooit ergens tevreden mee. Ik ben blij dat jij niet zo ingewikkeld bent.” En dat Aiofe ook niet ingewikkeld was. Zij was juist met de kleinste dingen al blij. De brok die opzette in zijn keel slikte hij snel weg. Aan janken in het klaslokaal had hij niet veel.
          Snape was druk bezig met Hufflepuffs afsnauwen, waarbij ook een compliment voor Amira kwam kijken, wat in elk geval nog iets positiefs was, maar het gezicht van zijn zusje lichtelijk betrokken. ‘’Snape is op dreef vandaag, vind je ook niet?’’
          Cas pakte haar hand vast en kneep er zachtjes in. “Hey, jij kan er niks aan doen, okay? Snape is gewoon een lul, die heeft altijd de pik op iemand, ook als jij geen goede antwoorden geeft. Niet schuldig voelen, alsjeblieft? Je hebt niks verkeerd gedaan.” Hij knikte naar een van zijn soesjes en vervolgens naar Dmitri’s achterhoofd. “Hoe boos zou Snape worden als ik dit tegen Dmitri aangooi?” Hij kon dan in elk geval de les uitvluchten. Als hij zomaar de les uit ging kreeg hij ook wel punten verlies, kon hij er net zo goed wat flair aangeven.

    [ bericht aangepast op 9 aug 2021 - 23:25 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    JEMIMA GAUTHIER
    to quote hamlet, act III, scene iii, line 87 – no
    sixteen • ravenclaw • with aster • gryff boys dorm
    Jem was het ondertussen zo’n beetje gewend om Aster in zijn woedebuien te zien. Zijn woorden en daden en zulke momenten deden haar dan ook niet veel meer – ze wist dat hij het niet meende. Ze hoopte in elk geval dat hij het niet meende, anders was dit lichtelijk ongemakkelijk. Haar wenkbrauwen trokken omhoog toen hij haar ruw wegduwde, niet onder de indruk.
          ”Ik heb je hulp niet nodig!” snauwde hij. “Tenzij je me kunt vertellen waar de fuck mijn vader is, want mijn opties zijn op!” Een zachte snik kwam over zijn lippen.
          ”Uhu, want het lijkt mij ook een heel verstandig idee als jij in deze staat door het kasteel gaat lopen om muren te slaan. Dan blijft er niks van je handen over.” Jem wierp een blik op zijn nu al bloedende knokkels. Boze mensen kon ze wel mee omgaan, maar in dealen met huilende mensen was ze niet bepaald een ster. In alle eerlijkheid dacht ze dat de kans klein was dat zijn vader nog terecht zou komen, nu hij al meerdere weken vermist was. Dat was echter lastig iets wat ze hem kon vertellen. Hoe langer iemand vermist is, hoe kleiner de kans is om diegene terug te vinden, zeker met zo’n slappe overheid als ze nu hebben. Merlin, ze moest echt hoog nodig met Ash praten hierover en hopen dat hij het onderwerp ‘Illias’ niet zou opbrengen, dan had ze opnieuw drank nodig. “Ik wilde dat ik je kon vertellen waar je vader is, As, maar dat weet ik niet. Je handen kapot slaan gaat dat antwoord ook niet opleveren en niemand schiet daar iets mee op. Jij ook niet.” Voor enkele seconden keek ze hem peinzend aan, waarna ze zijn handen vastpakte en vluchtig heelde. “Ik heb een beter idee. We gaan je Quidditch spullen halen. Ik jat Illy’s bezem en knuppel wel. Sla je boosheid er maar op die manier uit. Hop hop.”
          Jem pakte zijn net geheelde hand vast en sleurde hem mee richting die Gryffindor Tower, die nagenoeg verlaten was op deze tijd van de dag. De Gryffindor boys’ dorm zelf was een ontzettende puinhoop. Het was niet alsof ze zelf nou zo georganizeerd was, maar dit was zelfs ernstig voor haar maatstaven. Ze schopte een verdwaald shirt aan de kant. “We zijn nog niet eens vierentwintig uur terug, hoe is dit nu al zo’n puinzooi?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aster Muir

    17 • Gryffindor • Beater • Toilets > Gryffindor Boy's Dorm • with Jem



    “When angry, count four. When very angry, swear.”

    Aster bracht zijn rechterhand naar zijn wang om daar een tranenspoor weg te vegen, maar bedacht zich net op tijd dat zijn rechterhand bebloed was. Geen strak plan dus om zijn wang mee af te vegen. Hij switchte dan ook snel naar links en veegde het spoor uit.
          'Uhu, want het lijkt mij ook een heel verstandig idee als jij in deze staat door het kasteel gaat lopen om muren te slaan. Dan blijft er niks van je handen over.' Jem was duidelijk niet onder de indruk van zijn kwade reactie tegenover haar. En maar goed ook. Het bleef voor hem een raadsel waarom ze nooit eerder genoeg had gekregen van zijn uitbarstingen. Meer dan eens werd ze het doelwit van zijn tirades, gewoon omdat ze er voor hem wou zijn. Waarschijnlijk had hij het in haar plaats al lang opgegeven.
          'Ik wilde dat ik je kon vertellen waar je vader is, As, maar dat weet ik niet. Je handen kapot slaan gaat dat antwoord ook niet opleveren en niemand schiet daar iets mee op. Jij ook niet.' Dat was niet het antwoord dat hij wilde horen, maar ergens had hij ook niets anders verwacht. Het leek wel alsof zijn vader in rook was opgegaan, nergens te vinden. Hij liet zijn hoofd in zijn nek vallen waardoor hij naar het plafond keek. Een zucht ontsnapte uit zijn mond terwijl hij een poging deed om een nieuwe lading tranen tegen te houden.
          'In mijn hoofd was dat de enige manier om me beter te voelen,' verklaarde hij zijn aanvaring met de onschuldige muur. Inmiddels was hij wel een beetje gekalmeerd, maar de vervelende hitte was nog niet volledig uit zijn lichaam weggetrokken. Hij liet zijn hoofd weer terugzakken toen Jem zijn handen vastpakte. Het prikte voor een kort moment, maar hij zag hoe de wonden langzaamaan genazen. Zelf was hij nooit echt goed geweest in helende magie, maar Jem kon er wel wat van. 'Dankje,' mompelde hij dan ook zachtjes.
          'Ik heb een beter idee. We gaan je Quidditch spullen halen. Ik jat Illy’s bezem en knuppel wel. Sla je boosheid er maar op die manier uit. Hop hop.' Dat klonk als een goed idee. Aster kreeg echter de kans niet om te antwoorden. Zijn hand werd weer vastgepakt en hij werd zonder pardon meegesleurd naar de Gryffindor Tower.

    Jem wist haar weg goed te vinden naar de Boy's Dorm, maar dat verbaasde hem niet. Hij volgde haar maar gewoon, zwijgend.
          'We zijn nog niet eens vierentwintig uur terug, hoe is dit nu al zo’n puinzooi?' Er werd een shirt aan de kant geschopt en na even inspecteren was hij opgelucht dat het niet van hem was. Eigenlijk vond hij van zichzelf dat hij het voor zijn doen nog best netjes had weten te houden.
          'Had je nu echt iets anders verwacht met vier jongens in één dorm?' vroeg hij zich luidop af. Dat was gewoon vragen om rotzooi. Aster wandelde naar zijn hoekje van de dorm en rommelde wat in zijn hutkoffer waar hij zijn Quidditch materiaal bewaarde. Al snel had hij zijn eigen knuppel gevonden. Zijn bezem stond opgeborgen bij het Quidditch Field, maar zijn knuppel had hij toch liever gewoon bij zich.
          'Hé Jem?' begon hij zachtjes toen hij zich weer naar het meisje toe draaide. 'Sorry dat ik je zo ruw wegduwde. Dat was niet mijn bedoeling,' verontschuldigde hij zich. Het was nooit zijn bedoeling om iemand pijn te doen en al zeker Jem niet. Daarvoor was ze veel te belangrijk voor hem.
          'Bedankt dat je me niet alleen liet.'

    [ bericht aangepast op 11 aug 2021 - 15:00 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    16 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Pureblood
    Outfit + Logo House + Shoes      —      DADA classroom      —       w. Adrastos


    Adrastos opmerking liet een lichte blos over mijn wangen verschijnen. Ik voelde mijn hart warm worden, zo lief vond ik het dat hij aangaf dat er wel genoeg over moest blijven voor mijn tekeningen terwijl ik eerder aan had gegeven zijn inkt niet daaraan te willen verspillen. Inkt en perkament waren niet goedkoop en hier was ik me vanwege mijn afkomst ook van bewust. Als ik in mijn ouders voetsporen wilde treden, zou ik toch veel harder mijn best moeten doen dan tekenen onder belangrijke lessen zoals Defence of the Dark Arts.
          Op zijn voorstel om nog één inktpotje te laten vallen, schudde ik geschokt mijn hoofd. “Ik heb net al die moeite gedaan om je potje te redden,” fluisterde ik op een strenge toon. “We moeten trouwens allebei opletten.” Ik wees naar het bord met de veer die ik in mijn hand hield. Echter was het mijn onzekerheid die mijn woorden er onsamenhangend uit lieten komen. “Nou ja, je mag natuurlijk zelf weten wat je doet. . . maar. . . misschien geen. . . inktpotjes gooien,” stamelde ik dan ook terwijl ik mijn nek iets meer introk vanuit verlegenheid. Van de eerdere strengheid, oftewel mijn verantwoordelijkheidsgevoel als Prefect, was geen spoor meer te bekennen.
          Het gesprek werd uiteindelijk overgenomen door Julian die achter ons plaats had genomen waarmee hij me had laten schrikken. Ik vroeg waarom hij zijn excuses aanbood aangezien ik degene was die zijn aanwezigheid niet eerder opgemerkt had. Naar mijn mening was hij niet de schuldige, al leek Julian hier anders over te denken. Vlug keek ik in de richting van Snape alvorens ik mijn blik weer op Julian richtte en fluisterde dat ik het niet erg vond maar dat zijn excuses werden geaccepteerd. “Maar daarvoor hoef je echt niet je verontschuldigingen aan te bieden, ik schrik gewoon heel snel,” fluisterde ik waarna ik zachtjes grinnikte en mijn lichaam weer naar voren draaide.
          Ergens was ik Snape dankbaar dat hij het moment verkoos om vragen af te vuren op leerlingen waarin ik aangaf ergens anders te zijn geweest dan op het feest wat georganiseerd werd door Zoya in naam van Zaheer in samenwerking met Jordyn en Ashley. Waar ik echter niet dankbaar voor was dat Snape ook opmerkte hoe ik verrast naar Joakim keek die even plotseling als Julian was verschenen op de lege plek achter mij. In plaats van Joakim op zijn falie te geven, leken al zijn pijlen op mij en Adrastos gericht te zijn en ik greep naar Adrastos’ hand onder de tafel om kracht uit hem te putten. Ik knikte kleintjes en bracht mijn veer trillend in de aanslag om weer verder te gaan met het maken van aantekeningen.




                Dankbaar gingen mijn mondhoeken lichtjes omhoog toen ik een kneepje van Adrastos terug voelde. Het was fijn om te weten dat mijn vriend er voor me was. Later zou ik ook nog wel een knuffel van Shane proberen te stelen. De lessen van Snape waren nooit goed voor mijn emotionele gesteldheid en ik had mijn dagelijkse dosis van Shane nodig om weer bij te komen. Ik sloot voor een kort moment mijn ogen in de hoop dat Snape zijn woorden beter tot me door zouden dringen en zodra ik ze met een zucht weer opende, viel het me op dat er niet één maar twee briefjes op mijn bureau lagen. Mijn ogen sperde zich verrast open en ik draaide me zijdelings om zodat ik Adrastos aan kon kijken. Met een verbaasde gezichtsuitdrukking wees ik op mezelf en mimede ‘Voor mij?’.
          Voorzichtig pakte ik het eerste papiertje op dat al uitgevouwen op mijn tafel lag. Hey, hele domme vraag waarschijnlijk: Gaat het een beetje oké? Kunnen we na de les of vanmiddag even praten? Aan het handschrift kon ik zien dat het briefje van Amira vandaan kwam. Ik kon de grote glimlach die op mijn gezicht verscheen door de liefde van mijn vriendin niet tegenhouden. Vlug doopte ik mijn veer in de inkt van Adrastos zonder zijn hand los te laten en schreef Amira een berichtje terug. Niets aan de hand! ^^ En dat lijkt me echt ontzettend leuk! Ik zorg voor de thee, natuurlijk, hihi. Ik liet achterwege dat ik me niet helemaal goed voelde maar ik wilde niet dat ze zich nog meer onnodig zorgen ging maken om mij. Uiteindelijk kwam ik er wel weer bovenop, dat deed ik altijd. Ik moest de hoop blijven houden dat Aiofe in orde was en één dezer dagen vanzelf weer in onze Common Room zou verschijnen.
          Vervolgens opende ik het tweede papiertje, een berichtje van Adrastos. Zijn handschrift was iets minder secuur dan die van Amira en het duurde een aantal seconden voordat ik een kat herkende in de tekening die hij naast zijn berichtje had gemaakt. You okay? Ik wierp Adrastos een zijdelingse blik toe en glimlachte breeduit naar hem, ten teken dat ook hij zich geen zorgen hoefde te maken. Beide berichtjes van mijn vrienden brachten me op een idee en ik scheurde drie hoekjes af van het perkament voor mijn neus. Eentje voor Shane, eentje voor Aidan en eentje voor Theseus.
          Op het stukje voor Shane schreef ik: Sorry, dat ik zonder iets te zeggen ben weggegaan. Adrastos had me geholpen om je overeind te tillen zodat ik mezelf klaar kon maken voor de les. Ik wilde je alleen niet wakker maken <3. Heb jij geen last van je nek verder? Het briefje vouwde ik gehaast dicht waarna ik begon aan degene voor Aidan. Waarschijnlijk was het beter geen opmerking te maken over het feit dat hij naast zijn crush zat, Ashley. Ergens vond ik het wel grappig dat hij het dermate goed met Ashley kon vinden terwijl hij zich enorm kon ergens aan de vrouwelijke versie van zijn crush: Jordyn. Gaat het? Of heb je al behoefte aan je dagelijkse dosis Novalie. . .? Tenzij je nog moet bijkomen van je overdosis aan je-weet-wel-wie. Ik voegde er een smiley aan toe die zijn tong uitstak. Daarop volgend pakte ik het laatste stukje perkament en begon aan mijn bericht voor Theseus. Zijn hele lichaam straalde namelijk bezorgdheid uit nadat het nieuws van Aiofe hem ter oren was gekomen. Psstt. Hey, jij. Als jij straks behoefte hebt aan een kalmerende thee en een knuffel ben ik er voor je hoor ^^
          Na al mijn berichtjes geschreven te hebben, pakte ik het stukje perkament van Adrastos erbij en doopte mijn veer voor de vijfde keer in zijn inktpotje. Heb jij enig idee hoe ik al deze berichtjes ongezien naar hun bestemming kan krijgen? Langzaam schoof ik het papiertje naar zijn tafel toe en een ongemakkelijk lachje rolde over mijn lippen terwijl ik op mijn achterhoofd krabde. Ik schoof zijn papiertje nogmaals mijn richting op en voegde nog Ow, en natuurlijk veilig. . . hihi ^^ eraan toe.




    [ bericht aangepast op 13 aug 2021 - 23:03 ]


    I have seen my own sun darkened

    KYRA ALIYEVA
    I put the "lit" in little
    sixteen • gryffindor • prefect • chaser • with sasha • dada classroom

    Sasha’s desinteresse in de Slugclub was haast komisch. Waar anderen graag bij de club wilden hoorden, boeide het haar allemaal niet veel. Het was precies wat Kyra zo leuk vond aan haar. De chick naast haar was zo heerlijk haarzelf, zonder dat het uitmaakte wat anderen van haar vonden. Geweldig. Niet heel subtiel maakte Kyra een opmerking over het crashen van een van de feestjes. Slughorn zou dat waarschijnlijk niet erg waarderen, maar het was niet alsof ze zich anders zoveel aantrok wat professoren nou wel en niet wilden.
          "Daar ben ik dan wel weer in geïnteresseerd." Sasha’s stem was zacht en een grijns sierde haar gezicht.
          De lichtjes in Kyra’s ogen twinkelden. “Het enige goede antwoord,” zei ze tevreden. Er waren vast anderen die ook meewilden werken, zoals Ash. Ze had nog niet met hem gepraat, alleen ze kon zich niet voorstellen dat de jongen een hoge pet op had van het nieuwe elite clubje. “Over party crashen gesproken… Ik hoorde een gerucht dat jij gister op een fancy Slytherin feestje bent geweest in je gele pyjama broek? Ik wou dat ik Zoya’s gezicht had gezien.” Het zien van Sasha die zich niet aan de dresscode hield was het zeker waard geweest om de gyros te missen. Ze kreeg er haast spijt van.
          Het gesprek nam al snel een andere wending met het onderwerp Aiofe. Snape’s mededeling werd door meerdere leerlingen slecht ontvangen, met Aster die het lokaal verliet en Jem die er achter aan ging. Stilletjes volgde ze Sasha’s blik die van de deur naar Illias ging. Het verbaasde haar nog altijd dat die twee vorig jaar een relatie hadden, een onwaarschijnlijk koppel, maar liefde kan vreemde dingen doen. Zo te zien was het een slechte break-up geweest. Kyra wenste niemand liefdesverdriet toe. Ze kon alleen ook niet ontkennen dat ze het erg vond dat Sasha weer single was, hoe lullig het ook was.
          Ondertussen was ze compleet de draad van Snape’s gelul kwijt. Het was al heel wat dat ze wist dat de les over dementors ging. Daar hield het ook bij op. Later zou ze Adrastros wel vragen of hij nog iets nuttigs had opgestoken. Haar ogen gleden richting haar beste vriend. Onder de tafel hield hij handjes vast met Novalie. Hoe schattig. Het hoefde niet perse iets te betekenen, materiaal voor een korte overhoring was het zeker. Een lichtelijk glimlach speelde op haar gezicht terwijl ze een briefje voor hem schreef. Heb je het gezellig (; ? Snape vond het interessanter om studenten uit te kafferen dan te letten op wat er in zijn lokaal gebeurde en het briefje belandde ongezien voor Adrastros op tafel. Terwijl ze bezig was met het briefje voor hem, had Sasha een antwoord neergekrabbeld op het stuk perkament dat tussen hun in lag.
          Nou zeg ): Meerdere feestjes per week kan prima als je daarna maar al het bewijsmateriaal opruimt… En aaawh, wat ben je toch een schatje <3
          Kyra kon absoluut niet wachten tot ze zeventien was en buiten Hogwarts ook magie kon gebruiken. Dat maakte opruimen na feestjes een stuk makkelijker. Charms die het geluid naar buiten toe dempen, geen politie of boze buren aan de deur. Ideaal. Haar ouders zouden minder blij zijn, maar niet weet wat niet deert.
          Een ander onderwerp dat vele malen interessanter was dan de les: het eerste Hogsmeade weekend. De perfecte kans op haar snackvoorraad bij te vullen en om Sasha mee te slepen.
          "Ik ga mee. Maar als je me nog één keer dropje noemt verandert mijn mening ben ik bang."
          Kyra pruilde naar haar vriendin. “Er is niks met het zijn van een dropje,” zei ze wijselijk. “Maar geen dropje dus. Cupcake, mag dat wel? Of snoepje? Jellybean? Lolipop?” vervolgde ze onschuldig. “Je mag zelf kiezen, is dat niet lief? Of ben je meer van de zoute dingen?” Dat zou wel haar interesse in Illias verklaren.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ZAHEER ACEVES SELWYN
    The beast inside is sleeping, not dead
    seventeen • slytherin • prefect • with pandora • at dada classroom

    “We zijn geen vrienden.” Was Pandora’s eerlijke antwoord. “We praten nooit met elkaar en ik vind je niet heel aardig." Geamuseerd draaide Zaheer zich naar haar toe. “Ouch, that hurts” grinnikte hij. Waar hadden de meiden tegenwoordig last van? Eerst Mads gisteravond op het feest en nu Pandora. Hij hoopte niet dat deze trend zich voorzette het komende schooljaar. De enige verklaring die Zaheer had was dat ze allemaal tegelijkertijd menstrueerde en daarom zo reageerde. Rough week, he couldn’t blame them for it.
          Dankzij Rosier en Rowle werd Zaheer vervolgens op de hoogte gesteld van het laatste nieuws. Bij de vermissing van Aiofe had hij even met zijn wenkbrauwen gefronst. First of all had hij geen idee wie dat was en waarom zij interessant genoeg zou zijn om daadwerkelijk te verdwijnen. Toch kon hij het niet hebben dat hij er geen weet van had. Misschien wisten Rowle en Rosier meer. Het nieuws over Pandora en Ashley deed Zaheer meer. Hij kon zich Pandora niet samen met een onderkruipsel als Ashley voorstellen. Dat ging er gewoon niet in. Hij had haar aangestoten en gesist of Max op de hoogte was van haar intieme onderonsje met Ashely. Pandora, die al die tijd dromerig naar buiten had zitten staren, draaide zich nu naar Zaheer toe en keek hem met een schuin hoofd aan. “Ja. We hebben het er vanochtend nog over gehad. Ik begrijp niet helemaal waarom hij zich zo druk maakt. Hij heeft zelf toch ook vrienden. Jij bijvoorbeeld.” Ze haalde haar schouders op en haar stem klonk dromerig zoals altijd. Zaheer besefte dat haar antwoord niet eens sarcastisch was. Ze was oprecht en ze meende het.
          “Maar wíj hebben geen intieme onderonsjes.” Kaatste hij terug. Suggereerde ze nou dat hij en Max, net als zijzelf en Ashley zoende? Deze meid moest wel wereldvreemd zijn of compleet gestoord, het was het een of het ander. Ze was niet voor niets in zijn vriendengroep, buiten het gehoor van Max uiteraard, gebombardeerd tot Weirdo Lovegood. Zo te horen was Max ook niet blij met het nieuws over zijn zusje, iets wat Zaheer wel had verwacht. Max had zijn zusje beter in toom moeten houden, omgaan met een rat als Ashley vroeg om problemen en was een schande voor hun familie. Misschien zou Zaheer er subtiel voor kunnen zorgen dat Max Pandora zou verbieden nog met Ashley om te gaan. Max was niet al te moeilijk te beïnvloeden en het zou een win-win situatie voor beide zijn.
          “Misschien moet ik die snitch iets over jou vertellen.” Ging Pandora geamuseerd verder. Haar licht grijze keken diep in die van hem. “Interessant, welke roddel zou je dat verspreiden?” Vroeg Zaheer haar geïntrigeerd. “Dat je slecht bent in het geven van kledingadvies bijvoorbeeld..." Antwoordde ze doelend op een van de diners waarbij ze Zaheer had gevraagd om haar te helpen bij het uitzoeken van een jurk. Een flauw lachje speelde rond zijn lippen, het was een goede herinnering aan een, verrassend genoeg, hele leuke avond. "... of dat je op het feestje gisteravond in je eentje stond met twee glazen wijn.” Zo snel zijn lach op zijn gezicht verscheen, zo snel verdween die weer; als sneeuw voor de zon. Ze had lef. Niet dat Zaheer gisteravond zelf van plan was om terug te komen met de drankjes, maar dat gaf Pandora niet het recht om er tussen uit te knijpen. "Dat zou grappig zijn." giechelde ze. “Ja, about that… Ben jij niet opgevoegd ofzo? Dat zijn toch geen manieren.” Speelde Zaheer gekwetst.


    someone out there feels better because you exist


    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁


    ▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁▁

    Illias | DADA classroom | Outfit
    + Haar

          — Z A H E E R      W A S      nog niet in het lokaal, wat me ergens niet eens verbaasde. Graag had ik een plek voor mezelf alleen geclaimed maar dit bleek niet mogelijk te zijn, wist een snelle scan van het lokaal me te vertellen. Het was dan ook niet direct mijn eerste keus om naast mijn neef, Illias, plaats te nemen. Toch was hij de enige betere optie. Beide begroeten we elkaar met een beleefde ‘goedemorgen’.
          Voordat ik daadwerkelijk plaatsnam naast Illias vielen mijn ogen op Castor die ergens vooraan zat naast Amira. Hij deed een poging mijn blik te vangen waarna hij zijn duim opstak en me liet weten dat het okay was om vanavond te praten over onze omgang van gisteravond. Ik knikte dankbaar in zijn richting. We kenden elkaar immers langer dan vandaag en ik gaf hem gelijk in het feit dat ik me lomp had gedragen. Misschien was ik te veel bezig geweest met mijn eigen fout omtrent Aiofe en onbewuste zorgen over mijn dekmantel aangezien Madigan dit grotendeels in haar hand had dat ik minder aandacht had besteed aan zijn welzijn.
          Ik zuchtte diep en begon op een georganiseerde wijze mijn spullen uit te stallen op het bureau voor me waarna ik Illias de vraag stelde of hij goed geslapen had. “Ik heb prima geslapen,” antwoordde hij. “maar het helpt natuurlijk dat ik uit een andere afdeling kom. En dat ik op een normale tijd het feest heb verlaten, natuurlijk.” Ik knikte slechts alvorens ik mijn groene kijkers zijn kant op liet flitsen om het onderwerp aan te snijden dat ik eigenlijk eerder had willen doen. Zijn plotselinge verdwijning en andere redenen die ik nu niet nogmaals ga herhalen, hadden me echter tegengehouden.
          Illias schudde zijn hoofd en kneep zacht in zijn neusbrug. “Ja, dat heb je zeker, maar dat is te verwachten voor iemand die alleen met haarzelf bezig is, dus je bent vergeven.” Zijn woorden lieten me kort mijn wenkbrauw optrekken en ik liet mijn hoofd op mijn hand rusten zodat ik Illias gemakkelijker vanaf de zijkant aan kon kijken. Waarschijnlijk had Illias niet direct door dat ik als hoofd van de familie, met een moeder die mentaal niet meer in orde was, het drukker had dan menigeen van mijn leeftijd. Ik had geen tijd om een onzinnige liefde te onderhouden of om me überhaupt druk te maken om waar anderen zich mee bezig hielden. Mijn familie rekende op me en ik zou niet dezelfde fout maken als mijn vader begaan had.





          “Jemima en ik hadden het gewoon heel gezellig deze zomer en toen sloeg op een gegeven moment de vonk over. Niet bepaald een interessant verhaal, als dat is wat je wilde horen,” vervolgde Illias schouderophalend. Ik humde zachtjes en ging iets rechterop zitten in mijn stoel. “Nou, nee. Hetgeen wat ik wilde horen, was de waarheid.” Iets langer dan nodig hield ik mijn ogen op de zijne gericht om aan te geven dat ik er geen snars van geloofde en ik wilde dat hij dit wist. Illias en ik waren praktisch met elkaar opgevoed en waren uit hetzelfde hout gesneden. “Maar goed,” ging ik verder, “het is jouw leven. En je zal er waarschijnlijk wel een reden voor hebben.”
          Hij werd daarna afgeleid door een Jemima die het lokaal binnenstormde om daarna samen met Aster weer te verdwijnen. Ik draaide me weer van hem weg om op Snape zijn woorden te kunnen concentreren. Ik vertrok geen spier toen Aiofe’s verdwijning genoemd werd en ook niet toen Illias het nodig vond om me hier specifiek nog over te bevragen. “Daar heb jij niets mee te maken, toch?”
          “Ik ben niet altijd de reden van alle slechte dingen die er in de wereld gebeuren, Illias,” verzuchtte ik nog voordat ik knikte in de richting van het bord – ten teken dat we beide op zouden moeten letten uit respect voor de leraar. Toen Snape andere leerlingen begon te bevragen, zag hij nogmaals de kans om mij aan te spreken: “Maar, hoe gaat het met jou op deze mooie ochtend? Heb je de hele nacht door gefeest? Wordt het als een succes beschouwd?” Mijn gezicht gaf niets prijs over de gedachten die in mijn hoofd rondspookten over gisteravond. Ik boog me haast onmerkbaar naar mijn neef toe voordat ik antwoord gaf. De reden dat ik hem antwoord gaf en niet negeerde, was omdat ik het op prijs stelde dat hij naar mijn ervaring vroeg.
          “Ik ben kort na jou weggegaan dus heb een prima nachtrust gehad, dank je.” Het opruimen zelf werd gedaan door de Huiselven, dus alles was dan ook weer spik en span in de ochtend. “Feesten zijn onnodig in mijn optiek maar misschien ben ik daar de enige in. Zaheer dacht er overduidelijk anders over.” Ik gaf een knikje met mijn kin in de richting van mijn vriend die naast Lovegood plaats had genomen. Hij was laat aangekomen en ik hoopte voor hem dat dit Slytherin geen punten zou kosten zoals bij Amira even later wel het geval was.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2021 - 14:39 ]


    I have seen my own sun darkened

    Shane      Montgomery
    17      •      Ravenclaw      •      with Josie      •      DADA Class Room

    And sometimes I feel so out of place.




         
    Shane vond het verre van prettig dat Josie direct zo kribbig naar hem deed, dus was hij niet bang om zijn eigen ongenoegen te uiten. Zijn zusje leek nog wel eens te vergeten dat nu hij een vriendin had, zij heus niet opeens niets meer voor hem betekende. Juist het tegenovergestelde, hij wilde juist dat ze trots kon zijn dat hij blijkbaar in staat was om een relatie te onderhouden, iets waar hij zelf ook nog wel eens verbaasd over kon zijn. Hij wilde dat hij naar haar toe zou kunnen gaan, mocht hij advies nodig hebben, maar in plaats daarvan had ze zich juist enigszins van hem afgekeerd.
          'Nou ja, ik ben in ieder geval nog heel,' bracht ze zachtjes uit en Shane had enkele seconden nodig om te verwerken wat ze überhaupt gezegd had. 'Fijn om te weten dat je me niet vergeten bent.' Het cynisme klonk door in haar stem, waarop Shane even verontwaardigd snoof. Nou ja zeg, als ze zich zo ging gedragen, kon hij zich maar beter gewoon gaan focussen op de les. Hopelijk zou zijn zusje later vandaag wel wat gezelliger zijn.
          Haar poging het gesprek een andere kant op te krijgen, hielp niet bepaald met zijn humeur, al helemaal niet toen ze opmerkte dat er meerdere manieren waren waarop iemand kon verdwijnen, alsof het haar gewoon echt niets kon schelen. Niet dat Shane zich nu wel super veel zorgen maakte, maar hij had nog wel de tegenwoordigheid van geest om een beetje mee te voelen met de mensen die zich er wel druk om maakten. Hij rolde dan ook met zijn ogen, wat Josie alleen maar meer leek te prikkelen. 'Wat?' bracht ze dan ook nog uit, maar Shane besloot om haar te negeren. Het was tijd om aandacht te gaan besteden aan de les.
          Hij werd nog even verstoord doordat Josie een poging had gedaan om aandacht te krijgen van Dmitri voor hen, maar na een boze blik op de jongen, had hij zijn aandacht weer op Snape gericht, die ondertussen was begonnen met het stellen van vragen. Nog voordat Amira kon antwoorden had Shane al een antwoord in zijn hoofd klaar en hij was dan ook tevreden om bevestigd te krijgen dat hij het inderdaad bij het goede eind had gehad. Hij ging hier zo in op dat hij niet doorhad hoe Josie subtiel zijn aandacht probeerde te trekken. Het was te subtiel voor Shane om dit op te kunnen pikken nu hij zo gefocust op Snape met zijn vragen was.
          Gelukkig voor hem had Aidan het fout en krijg hij de kans om wel een goed antwoord te geven. Wat er dan natuurlijk ook direct uit kwam. Hij grijnsde tevreden, welke nog breder werd toen hij zag dat Nova haar duim naar hem opstak. Pas op dat moment realiseerde hij zich ook weer dat Josie nog naast hem zat, dus uitte hij even zijn trots naar haar.
          'Tenminste één Montgomery die de punten binnen weet te slepen. Ik hoop minder punten te verliezen dan ik vorige jaar heb gedaan. Alhoewel. . . Dat wordt een grote uitdaging met Aidan rondlopend als klassenoudste.' Dit keer vond Josie het blijkbaar wel de moeite waard om iets persoonlijks met hem te delen en hij keek haar dan ook even verrast aan. Het was inderdaad wel waar dat ze hun afdeling meer punten kostte dan opleverde, tot grote frustratie van Shane soms. Hij snapte niet helemaal waarom ze zo graag mensen lastig viel met haar uitvindingen. Er waren toch veel betere doeleinden daarvoor? Shane was dan geen held met het maken van dit soort uitvindingen, hij kon wel honderden nuttigere toepassingen ervoor bedenken. Het moment dat Josie hiernaar zou luisteren zou waarschijnlijk alleen nog lang op zich moeten laten wachten.
          'Dan moet je maar zorgen dat je niets in zijn buurt uitspookt,' mompelde hij serieus klinkend naar haar, maar toch kon hij het niet laten om even te grijnzen. Op sommige mensen wist ze mensen namelijk wel goed terug te pakken, al zou ze het naar zijn mening moeten laten bij mensen die het echt verdienden en niet ongelukkige passanten.
          Shane richtte zijn aandacht nu ook weer op Snape. De stilte die ondertussen was gevallen tussen hem en Josie deed hem verder niet veel. Snape was nou eenmaal verder gegaan met les geven en ze zouden wel zo goed als het kon moeten blijven opletten. Hij was dan ook lichtelijk verbaasd toen Josie hem een briefje toeschoof. 'Sorry van zonet,’ stond er op het papier. Shane trok even zijn wenkbrauw op, maar schreef er toen 'Het is oké' onder. Het was al heel wat dat zijn zusje excuses aanbood, dus hij kon er maar beter geen drama van maken. Wel voelde hij nog een klein beetje pijn van haar koude onverschilligheid aan het begin van de les.


    Stenenlikker

    MAXIMUS 'MAX' LOVEGOOD
    18 years old • Slytherin • Beater • DADA Classroom • Hogwarts Uniform • w. Madigan


    Madigan en hij spraken verder niet meer over de snitch. Hij had geen behoefte aan haar hulp, al zou hij haar goed kunnen gebruiken. Maar het ging om zijn familie, dus was het zijn taak om de eer te herstellen. Ooit zal Mads hem dankbaar zijn, wanneer zijn achternaam ook de hare is. Daar ging Max in ieder geval vanuit; dolgraag zou hij na zijn schoolopleiding meteen Madigan ten huwelijk vragen. Als het moment daar was, zou Max eerst Maddie haar vader vragen om haar hand. Dat was er wel door zijn moeder ingeprent bij hem; je vraagt de vader om de hand van je geliefde. Max verzekerde Madigan dat ze altijd bij hem mocht slapen. Hij wilde haar graag beschermen en veilig laten voelen, dus wanneer het haar goed deed om bij hem te slapen tijdens ‘de vermissing’ van Aiofe, dan mocht ze dat.
    ”Aaawh, dankjewel, je bent lief.” Het moment dat Snape richting het bord keek, voelde Max de lippen van zijn vriendin op zijn wang. Haar zachte kus zorgde voor een warme gloed over zijn hele lichaam. “Vanavond ook weer?”
    Max keek haar glimlachend aan met een frons op zijn wenkbrauwen. “Natuurlijk vanavond ook, gekkie.” Hij leunde naar Madigan toe om haar te kussen, maar Snape draaide zich om en dus ging Max weer recht zitten. Ondanks dat Snape zijn Head of House was, ging hij er niet op gokken om in zijn bijzijn Madigan te kussen. Echt een romantisch type leek Snape namelijk niet.
    Tot Max zijn teleurstelling ging Madigan door op de reden waarom hij vanochtend hun bed had verlaten. Het liefste wilde Max dat zijn vriendin het zou laten rusten, aangezien hij het te pijnlijk vond om te moeten toegeven dat hij jaloers was geweest op Zaheer. “Jij bent belangrijker dan slaap, Max. Slaap kan later altijd nog ingehaald worden,” murmelde ze. “Dus als er wel iets is waardoor je niet kunt slapen, mij gewoon wakker maken, okay? Ik wil niet dat je je in je eentje zorgen maakt.”
    Max wendde zijn blik af van Madigan en doopte geconcentreerd zijn veer in de inkt. Hij bromde instemmend, maar zei verder niets. Het zat hem enorm dwars wat Zaheer de vorige avond had gezegd, maar Max wist niet goed hoe hij deze gevoelens moest uitten.

    Na een paar zinnen te hebben geschreven keek Max voorzichtig in Madigan haar richting. Hij zag hoe ze aantekeningen maakte op haar perkament. Een minuscule glimlach verscheen op Max zijn gezicht, terwijl hij fantaseerde over de dag waarop hij zijn vriendin ten huwelijk zou vragen. Opnieuw was het Zaheer die de perfecte bubbel van Max en Madigan liet barsten. Zijn beste vriend kwam binnen en Max werd terug gebracht naar de realiteit Momenteel zat hij nog altijd in een klaslokaal op Hogwarts, en niet op één knie voor Mads. De volgende momenten waren gewoonweg absurd. Zaheer en Pandora praatten met elkaar. Merlijn’s baard, waarom?
    Dit keer had Max geen keuze; hij moest Madigan haar info over de situatie hebben en dus vroeg hij of Maddie wist dat die twee met elkaar spraken.
    Een verschrikkelijk gevat antwoord volgde, natuurlijk. “Het zou je misschien verbazen, maar het zijn klasgenoten, die praten soms met elkaar,” zei ze glimlachend.
    Aan dit antwoord had hij natuurlijk niets. ”Heeft Zaheer ooit tegen je gezegd dat hij met m’n zusje praat?” vroeg Max specifieker.
    Het antwoord van Madigan bleef even uit. Geen goed teken.
    “Niet dat ik weet nee. Ik kan Pandora daar ook naar vragen, als je wilt?” stelde Madigan voor, behulpzaam als ze was. “En Zaheer ook, dat valt wat minder op dan wanneer jij er naar vraagt, als haar broer.”
    Max haalde zijn schouders op, in een poging nonchalant te doen. “Nee, vraag hem maar niet.” zei Max. Hij kon het niet aan om te weten dat Maddie en Zaheer alleen waren samen. Hij vertrouwde zijn vriendin volledig en het gevoel zou vast snel wegzakken, maar op dit moment wilde hij Madigan aan zijn zij houden. “Het zou wel fijn zijn als je bij Pandora kan peilen wat er nu gaande is in haar leven.. ik heb het gevoel alsof ik mijn eigen zusje niet meer ken.”
    Madigan kneep zacht in Max zijn bovenbeen en Max keek haar waarschuwend aan. Het was lief bedoeld, maar Max kon niet te veel afgeleid raken door Maddie tijdens de les. Anders zou hij haar het liefste weer mee willen nemen naar de Boys Dorms.
    “Het is vast niks serieus. Zaheer is je beste vriend, toch? Als er iets was, zou hij je dat vast wel vertellen… Heb je liever dat ze niet met elkaar praten?”
    Max pakte de hand van Madigan vast en haalde haar hand van zijn been af. Hun handen hingen tussen hun stoeltjes in. Vingers in elkaar verstrengeld.
    “Ik weet het niet.” Gaf hij eerlijk toe. “Het is denk ik gewoon vreemd om te zien.” Was het enige wat hij wist uit te brengen. “Je zal wel gelijk hebben. Het is ook niet alsof Zaheer...” maar Max staakte zijn zin. Hij had willen zeggen dat zijn beste vriend waarschijnlijk geen interesse zou hebben in Pandora, maar het voelde te lullig om die woorden hardop uit te spreken. "Wil jij het gewoon aan haar vragen?" Herstelde hij zichzelf. "Ze vertelt jou waarschijnlijk meer. Aangezien jullie allebei meisjes zijn, weet je wel."

    Amira Lucretia Black
          16            Slytherin Chaser            Slytherin uniform + hair            met Castor            Defence Against Dark Arts classroom






    〚      The kindest words my father said to me: women like you drown oceans.      〛


          “Novalie laat ik inderdaad maar aan jou over, dan doe ik die andere twee.” antwoordde Castor zuchtend. Ter bevestiging knikte Amira even. “Bedankt though, Ami, het is lief dat je helpt. Weet niet hoe goed de professoren hiermee zijn.”
    De verbazing wist ze van haar gezicht te houden en in plaats daarvan glimlachte ze even. ‘’Ik ben je zusje, tuurlijk help ik je. Daar hoef je echt geen bedankt voor te zeggen.’’ Er was geen twijfel over mogelijk dat ze Cas zou helpen met het zoeken naar zijn vriendin. Dat was logisch.
    In de tussentijd begon Amira alvast met het schrijven op een stuk perkament en toen de inkt wat opgedroogd was voordat ze met haar stok zacht erop tikte, waardoor het in een perkamenten slang transformeerde. Ongezien had ze het naar het tafeltje van Novalie gekregen. Perfect. “Dit was nog beter geweest als het een leeuw was geweest en niet een slang,” murmelde Cas. Geluidloos lachte Amira even. Het was geen verrassing dat hij dat vond.
    ‘’Hmm, ik weet het niet.’’ antwoordde ze bedenkelijk op zachte toon. ‘’Slangen zijn leuker dan leeuwen.’’


          Tijdens de vragenronde van Snape had ze de vraag die aan haar gesteld werd correct weten te beantwoorden, waardoor ze een por kreeg van Cas en de opmerking dat ze een nerd was. Het liet haar even met haar ogen rollen, voordat ze instemde.
    Wederom kreeg ze een por van Cas. ‘’Hou eens op jij,’’ mompelde ze zogenaamd verontwaardigd. Vlug gaf ze hem een por terug. Toen Cas klaagde dat ze de goede hersencellen had geclaimd, zei ze dat hij ze ze best een keer mocht lenen. Zo gul was ze wel tegenover haar broer.
    ”Hmm, weet niet of het dan bij lenen blijft, wil ook graag dit jaar halen,” Vanuit haar ooghoek kon ze hem zien grijnzen.
    “Je kunt ook gewoon mijn verslagen maken? Dan bak ik koekjes voor jou.” Met een opgetrokken wenkbrauw keek ze hem aan, peilende of hij het nu meende of niet. Er was niets op zijn gezicht te zien dat aantoonde dat het een grapje was.
    ‘’Of ik help je met je verslagen maken en als het dan echt niet wil, neem ik het over.’’ stelde ze voor. ‘’Ik wil dan wel gewoon koekjes, want mij leren hoe ik ze bak eindigd in een ovenbrand ben ik bang.’’ Koken, bakken of wat dan ook met het bereiden van voedsel was iets waar Amira geen ster in was en dat was nog zacht gezegd. Ze kon zelfs amper een ei bakken, die verbrandde eerder. Waar de toekomstplannen die haar ouders hadden gemaakt voor Cas al bekend waren, wist ze niet wat haar ouders voor haar gepland hadden. Als ze net zoals hem een gearrangeerd huwelijk had, hoopte ze maar dat die kerel niet ging verwachten dat ze haar dagen besteedde aan koken, bakken en het huishouden. Ze had zelf toekomstplannen die groter waren dan dat.
    ‘’Ik vind het als een goed idee klinken.’’ vervolgde ze na even stil geweest te zijn.

          De soesjes die Castor zat te eten trokken haar aandacht en ze had hem gevraagd van wie hij die had gekregen. Ze bleken van Zoya te zijn als excuus, omdat ze, in de woorden van haar broer, kut deed gister. Iets waarbij ze om nadere uitleg vroeg. Een hele hoop woorden volgden en zijn frustratie was duidelijk hoorbaar. Zelf had ze Cas gisteravond niet gezien op het feest, maar als hij toen al Aiofe niet kon vinden, kon ze zich voorstellen dat hij er beroerd uitzag. Ze zou het niet hardop zeggen, maar Zoya had daar gisteravond misschien wel gelijk in gehad, al het vast anders verwoord had kunnen worden. Het was alsnog beter om met enige vorm van rust verder te zoeken en niet uitgeput. “Ik zei dat ze er goed uit zag, werd ze ook boos om? Wat moet je daar nou mee. Als je haar een compliment geeft is het niet goed en als je het niet doet is het ook niet goed. Wat moet ik daar nou weer mee? Mocht ook niet zeggen dat ik ook naar haar zou zoeken als ze vermist was.” vervolgde Cas zijn verhaal. “Echt, Merlin, Ami, die meid is nooit ergens tevreden mee. Ik ben blij dat jij niet zo ingewikkeld bent.”
    ‘’Klinkt alsof Zoya niet zo’n beste dag had gisteren.’’ zei ze langzaam. ‘’Ga je nog met haar praten?’’ Misschien kon hij dan kijken wat er aan de hand was of iets dergelijks. ‘’Wie weet heb je mijn ingewikkelde kant nog niet gezien.’’ voegde ze eraan toe met een wat plagerige ondertoon, in de hoop dat de sfeer wat lichter werd.

          Amira haar gezicht was betrokken toen Snape haar een ‘compliment’ gaf, ten koste van Novalie. Vooral de reactie van haar vriendin was de reden daarvan en zorgde voor een schuld gevoel. Een compliment van een docent over dat ze het goed deed in de les vond ze prima, maar niet ten koste van een vriendin. Hopelijk had Novalie na de les of vanmiddag tijd om te praten, dan kon ze Novalie meteen een knuffel geven. Dat had de blonde Hufflepuff wel verdiend.
    Naar Cas fluisterde ze dat Snape lekker op dreef was vandaag, in de hoop dat haar broer niet had gezien hoe haar gezicht betrokken was en ze hem niet hoefde lastig vallen met zoiets doms. Hij had immers genoeg aan zijn hoofd op dit moment. Haar gevoelens waren niet van belang nu.
    Gefaald. Cas had het dus wel opgemerkt. Ze voelde hoe haar hand werd vastgepakt en ontving een zacht kneepje. “Hey, jij kan er niks aan doen, okay? Snape is gewoon een lul, die heeft altijd de pik op iemand, ook als jij geen goede antwoorden geeft. Niet schuldig voelen, alsjeblieft? Je hebt niks verkeerd gedaan.”
    Stil knikte ze. ‘’Ik weet het, maak je geen zorgen Cas.’’ fluisterde ze en ze kneep even zacht terug in zijn hand.

          Met haar ogen volgde ze hoe Cas knikte naar een van zijn soesjes en vervolgens naar het achterhoofd van Dmitri. “Hoe boos zou Snape worden als ik dit tegen Dmitri aangooi?” vroeg hij vervolgens. Amira wist een zucht te onderdrukken. Dit was in ieder geval een goede afleiding van Snape die kut deed. Hoewel ze liever niet had dat haar broer met eten ging gooien tijdens de les. Of buiten de les.
    ‘’Boos,’’ antwoordde ze. ‘’maar van mij mag je ook geen soesje gooien tegen Dmitri zijn hoofd.’’ Langzaam schoof ze de doos haar richting op, hopende dat dat Castor er iets van kon weerhouden zijn plan alsnog door te zetten. ‘’Daarnaast heeft Gryffindor ook de minste punten, dus puntenverlies voor jullie is niet best.’’ voegde ze er nog aan toe. Niet dat het punten aantal van Gryffindor er het aan het einde van het jaar toe zou doen, die kregen toch weer een hoop punten toegereikt. ‘’Waarom wil je een goed soesje verspillen door die tegen Dmitri aan te gooien?’’

    [ bericht aangepast op 20 aug 2021 - 17:28 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    ILLIAS EISENBERG
    ravenclaw • 16 • beater • potions • with Zoya

    Op Zoya’s opgetrokken wenkbrauw, trok Illias ook zijn eigen wenkbrauw op. Wat precies had hij gezegd dat reden gaf tot zo’n reactie van haar? Zover hij wist, waren het vrij normale dingen. Aan de andere kant: zijn nicht was altijd onvoorspelbaar geweest. Hoewel Illias haar oprecht mocht, had hij altijd het gevoel gehad op eierschalen te moeten lopen rondom haar. Het was altijd maar gokken wat Zoya zou laten exploderen. Gezien de dood van haar vader en zijn oom wist Illias dat ze veel had om mee te dealen, maar het zorgde ervoor dat ze steeds lastiger werd om mee om te gaan. Allerminst omdat het de dame een gevoel had gegeven dat ze beter was dan de rest van de studenten, omdat volwassen dingen moest verwerken, in plaats van simpele romantiek drama. Het verbaasde Illias ook niet bepaald dat veel van hun medeleerlingen niet echt happig waren op een vriendschap met de brunette. Hij nam ze het niet kwalijk.
          “De waarheid?” vroeg Illias, waarna hij kort grinnikte, al goelde hij zich van binnen onrustig worden. Was zijn relatie met Jemima er nu al bij? Waren ze zo slecht in het doen alsof? Voor zijn gevoel ging het ze best goed af, hoewel er veel mensen twijfels hadden of het wel paste. Daarnaast, Zoya was vooral bezig met haar eigen situatie, hoe had ze überhaupt tijd om zich te bekommeren om zijn relatie met een meisje én daar de conclusie uit te halen dat het niet echt was. “Wat ik zei was de waarheid. Ik weet niet waar jij aan refereert?” Hij keek zijn nicht met dezelfde indringende ogen aan. Nu was hij wel benieuwd. Wat dacht Zoya dat er tussen hem en Jemima speelde? Welk complottheorie had zij in haar hoofd? Wat dacht zij over hem te weten dat hijzelf nog niet eens wist?
          “Ik heb inderdaad redenen om een relatie aan te gaan met Jemima. Namelijk dat ik haar leuk vind, dat ik mij aangetrokken tot haar voel en dat ik een warm, fijn gevoel krijg als ik haar zie. Lijkt me redenen genoeg, toch, om haar te vragen mijn vriendin te worden?” zei Illias, terwijl hij met zijn ogen rolde en zijn blik van Zoya af scheurde, omdat zijn aandacht werd getrokken door zijn vriendin en beste vriend die het lokaal uit stormde. Dit waren de meeste romantische woorden die hij in lange tijd gesproken had. De laatste keer dat hij zich kon herinneren was toen hij net met Sasha was. Zijn aandacht werd weer terug naar Zoya getrokken, door de vermelding van de verdwijning van een leerling.
          “Nou, dat valt te betwijfelen, Zoy. Je bent toch zeker lekker op weg het leven van iedereen in dit lokaal zuur te maken,” zei Illias, terwijl hij haar weer kort aankeek. Daarna verplaatste hij zijn blik naar het bord, op aandringen van zijn nicht. Normaal gesproken was hij echt niet zo afstandelijk en bot richting zijn nicht, maar hij kon haar ondervraging en even botte opmerkingen slecht waarderen op de vroege ochtend. Zoya wist dondersgoed dat haar verdenken helemaal niet zo vergezocht was als dat ze liet merken. Er waren vele dingen op school gebeurd waar zij later het brein achter bleek te zijn. “Daarnaast was het maar een vraag om zeker ervan te zijn dat je onschuldig bent. Waar je mij nog niet van hebt overtuigd, overigens.” Illias gaf zijn nichtje een kleine glimlach, waarna hij met zijn neus zijn boek in dook, vooraleer hij opnieuw het gesprek opstartte toen de kust veilig was.
          “Ik dacht dat jij het feest georganiseerd had,” zei Illias in reactie op de woorden van Zoya. Blijkbaar was het toch het werk geweest van zijn vriend, wat het een vrij teleurstellend feestje maakte. Van Zaheer was hij beter gewend. Sowieso was die jongen niet zo van al die formele onzin. Al deze informatie samen liet Illias tot de conclusie komen dat zijn nichtje aan het liegen was. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk omdat het feestje een teleurstelling was en ze haar eigen reputatie wilde redden. “Ik ben betere feesten gewend van Selwyn. Het leek sowieso niet bepaald iets op wat hij zou organiseren.” Illias keek Zoya voor enkele tellen aan, peilend of ze een fysieke reactie maakte.
          “Maar goed, in ieder geval prettig dat jij ook goed geslapen hebt, maakt je een stuk aantrekkelijker op deze mooie maandagochtend,” zei Illias, waarna hij zijn nichtje nogmaals een kleine glimlach schonk. Familie pesten was goed voor de ziel, toch?



    [ bericht aangepast op 20 aug 2021 - 20:03 ]


    That is a perfect copy of reality.