• Hoi allemaal!

    Leuk dat de titel jullie in ieder geval voldoende nieuwsgierig heeft gekregen om het topic aan te klikken. ^^ Ik ben een tijdje uit de running geweest wat RPG betreft en heb daarbij zelf nog nooit een RPG de lucht in gegooid, vandaar dat ik graag eerst even wil polsen of er überhaupt animo voor het onderstaande idee is.

    ▸ Het verhaal
    Het idee is dat de RPG zich af zal spelen op Prescott University, een gerenommeerde universiteit waar enkel de meest talentvolle studenten een plek weten te bemachtigen. In het specifiek zal worden ingezoomd op een groep rechtenstudenten. Studenten die zich stuk voor stuk staande proberen te houden te midden van het harde wereldje en de forse concurrentie. Het is een plek waar goed niet goed genoeg is en waarin men geacht wordt te excelleren – ongeacht hoe. Vanuit de rechtenfaculteit wordt deze onderlinge strijd niet afgeremd, maar juist in de hand gewerkt. Welbekend onder de studenten is bijvoorbeeld de competitie die de faculteit organiseert naast het reguliere curriculum, waarvan de winnaar niet alleen een welkome cheque maar tevens een stageplek binnen het nummer één advocatenkantoor bemachtigt. Kortom: het winnen van deze competitie staat gelijk aan een voortvarende start van je loopbaan.

    De druk op de studenten is dus enorm en de concurrentie moordend. Letterlijk.

    Op een zwoele zomeravond, aan de start van het zomerreces na het eerste studiejaar, heeft Bethany Young haar laatste adem uitgeblazen. De negentienjarige blondine, die zichzelf steevast voorstelde als Beth, was net zoals zovelen aanwezig bij het eindejaarsfeest van studiegenoot Joseph Monroe, die het lakehouse van zijn ouders openstelde om het afronden van het eerste studiejaar te vieren. Beth was een uitermate intelligente jongedame, die bovendien boven aan het competitieklassement pronkte. Ze wist dat dit de ogen op haar richtte, maar leek enkel te genieten van de aandacht. Ze kende het spel en wist gedurende het studiejaar feilloos haar ereplaats te behouden. Beth was talentvol, maar bovendien berekenend en manipulatief. Ze schuwde vuil spel niet en er gonsden om de haverklap geruchten door de wandelgangen, waaronder dat ze met diverse professoren de lakens had gedeeld om haar plek veilig te stellen.

    Door dit korte portret is het wellicht duidelijk dat Beth allerminst een allemansvriend was en ze heeft tijdens het eerste jaar bij voldoende mensen een mes in de rug gestoken om vijanden te hebben. Wellicht dat dit haar lot heeft bezegeld. Beth is namelijk nooit terug op de campus gekomen na het beruchte eindejaarsfeest. Haar stoffelijk overschot is enkele dagen later door de autoriteiten in het meer gevonden. Tot op de dag van vandaag is het onderzoek naar de oorzaak van haar overlijden nog niet afgerond. Desondanks lijkt het ondenkbaar dat niemand van de vele studenten die aanwezig waren iets over de toedracht weet. Toch is het geformuleerde antwoord naar rechercheurs uniform: Beth was dronken, ging voor een nachtelijke duik en dat is de laatste keer dat men haar gezien heeft.

    Het lijkt een leugen die het hoofdstuk van Bethany Young voorgoed afsluit. De zomer gaat voorbij en aan de start van het tweede studiejaar zullen de kaarten opnieuw geschud worden. Het is alsof die bewuste zomeravond nooit heeft plaatsgevonden. Toch weet Beth zelfs na haar dood de verhoudingen op scherp te zetten, wanneer de betrokken studenten op het openingsfeest een sms ontvangen van een anonieme afzender: I know what you did last summer. Dreigt de werkelijke toedracht van Beths overlijden dan toch boven water te komen?

    ▸ Hoe zou de RPG in zijn werk gaan?
    De bedoeling is dus dat het verhaal met name zal draaien om de studiegenoten van Beth, dus rechtenstudenten die aan het begin van hun tweede studiejaar staan. Nu snap ik het hele one size does not fit all en ik juich diversiteit toe. Mocht er voldoende animo zijn en de RPG de lucht in gaan, dan is er dus alle ruimte om (in overleg) je eigen ideeën uit te werken. Familie van Beth of een andere studie/jaargang? Met overleg is veel mogelijk en we weten vast wel een manier te verzinnen om het in het verhaal te passen. 😊

    Hoe Beth uiteindelijk om het leven is gekomen heb ik nog niet verder uitgewerkt. Het lijkt me, mocht alles van start kunnen gaan, juist leuk om hier gezamenlijk over te brainstormen, zodat elk personage deel uitmaakt van de verhaallijn en niemand erbuiten valt. Vast staat wel dat het geen natuurlijke oorzaak zal zijn en dat onze personages een groot geheim met zich meedragen. Het zal dan ook geen mysterie worden wie, hoe, wat en waar, omdat het juist de bedoeling is dat (bijna) iedereen enige link heeft met de fatale gebeurtenis van die avond. Dit hoeft niet altijd rechtstreeks te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook een personage zijn dat geen directe link heeft, wel te veel weet en vervolgens door de betrokkenen gechanteerd wordt om de mond de houden. De groep hoeft immers niet bevriend te zijn, maar hebben wel één gemeenschappelijk doel: de waarheid in de zaak Bethany Young mag nooit boven water komen. Uiteraard zijn (zoals al eerder gezegd) ook andere ideeën voor personages welkom – ik weet dat deze site creatieve schrijvers heeft en persoonlijk kan ik niet wachten om er met elkaar iets moois van te maken. 😊 Het lijkt me overigens wel leuk om uiteindelijk de persoon die de anonieme berichten verstuurt geheim te houden, maar dit zou wederom besproken kunnen worden.

    Daarnaast speel ik met het idee om vanuit de ogen van Beth zo nu en dan flashbacks te posten met de personages in de RPG, uiteraard in overleg met de schrijvers van de personages. Dit zodat Beth, ondanks haar noodlottige einde, en haar verhoudingen in de groep toch nog enigszins levendig blijven.

    ▸ Zijn jullie hierin geïnteresseerd?
    Kortom: ideeën te over, maar ik kan dit niet zonder jullie realiseren. Vandaar dat ik eens de animo wil polsen voordat ik zelf te enthousiast raak, meer uit ga werken en er uiteindelijk niemand aanhaakt. Heb je nog vragen? Ook dan hoor ik graag van je!

    Liefs,
    Lotte





    She's imperfect but she tries

    Oh , I do like this idea! Mocht je het gaan uitwerken en openen, dan zou ik wel overwegen om mee te doen. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Leuk! Bedankt voor je reactie. Hopelijk zien meer mensen het zitten. ^^


    She's imperfect but she tries

    Ooh, heel leuk idee!! ;D Ik ga zeker overwegen om mee te doen als je een topic gaat openen maar moet even kijken of ik het prive een beetje kan inpassen!

    Ohhh, murder mystery en een prestigieuze universiteit: twee van mijn favoriete dingen hahah. Love the idea!


    That is a perfect copy of reality.

    Amren schreef:
    Ohhh, murder mystery en een prestigieuze universiteit: twee van mijn favoriete dingen hahah. Love the idea!


    Retweet


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oehh I love the idea


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Ik vind het ook echt wel een leuk idee. ^^


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Zo leuk, een RPG gebasseerd op een classic horror! Ik moet er nog even over nadenken (gezien mijn beschikbare tijd), maar super leuk concept voor een RPG!


    ars moriendi

    Dit is oprecht meer animo dan ik had durven hopen. Bedankt allemaal! 😊 Ik ga er aankomende woensdag eens voor zitten. Mocht iemand nog leuke ideeën hebben en mee willen denken: hit me up. (:

    En aan de mensen die qua tijd zouden moeten puzzelen: begrijpelijk! Ik heb zelf ook vooral in de avonden/weekenden tijd, dus ik zal zeker niet verlangen dat je dagelijks post, of zo. Misschien helpt dat in de keuze. ^^


    She's imperfect but she tries

    Het rollentopic staat inmiddels online! ^^


    She's imperfect but she tries

    Lol, te veel tabjes. Wrong topic

    [ bericht aangepast op 15 aug 2021 - 21:02 ]


    She's imperfect but she tries