• Tutti insieme

    1987. Een groepje laatstejaarsstudenten, van de Britse M. Badgely's School For Troubled Youth, reist af naar een pittoresk dorpje in Italië.
    Daar zullen ze verblijven in het landhuis van de voormalige school-psycholoog en zijn drie kinderen. De reis zelf is gratis, maar er wordt wel van hen verwacht dat met de telgen van het gastgezin mee gaan werken om hun kost en inwoon te verdienen.
    De bedoeling van dit project is om de jongeren, die wellicht kleinere slaagkansen op de arbeidsmarkt zullen hebben, een kans te geven reeds ervaring - in een iet of wat gecontroleerde omgeving- op te doen, te ontdekken wat ze leuk vinden en de waarde van geld te leren kennen.
    Natuurlijk zijn er ook voldoende momenten voorzien waar ontspanning voorop komt. De jongeren zullen uitgebreid de kans krijgen op avontuur te gaan in natuurrijke omgeving van het landgoed en dorp.

    De school biedt ook een uniek programma aan waarbij jongeren die in principe al een diploma moeten hebben, maar omwille van hun situatie hun middelbare opleiding niet af konden maken, een tweede kans krijgen. Zij laten dus ook jongvolwassenen toe de lessen bij te wonen en examens af te leggen. Hierdoor ligt de toegelaten maximumleeftijd iets hoger dan bij het standaard high school RPG.

    Wat het werk betreft zullen ze doorschuiven in een beurtrollensysteem; de ene dag gaan Lucy, Madeline en Tommy met Ana Lucia fruit plukken, terwijl Casey, Jack en Brandon in de gelateria gaan helpen, etc.
    De groepssamenstelling zal telkens wisselen waardoor iedereen de kans krijg met iedereen te spelen.


    In dit RPG krijg je de kans om één van de "Troubled Youth" te spelen. Hierbij wil ik wel graag enkele voorwaarden stellen die ik in ere wil houden;
    - Met "troubled" bedoel ik vooral hoe de maatschappij deze jongeren ziet, en niet per se karakterfouten of aandoeningen die de personages in de hand hebben. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een jongere te spelen die te kampen heeft met ernstige leerstoornis of cognitieve aandoening waardoor zij een enorme achterstand hebben opgelopen, iemand die openlijk gay was in een zeitgeist die dat nog niet accepteerde en uit huis getrapt is,... Wat ook kan is bijvoorbeeld iemand die gepakt is op dealen van wiet of ander soft-drugs. Dit zijn natuurlijk gewoon voorbeelden.
    Ga je voor iets waar je zelf geen ervaring mee hebt, zorg dan dat je je goed ingelezen hebt.
    Wat ik echter niet ga toestaan zijn personages met een extreem traumatisch verleden (ik wil géén misbruik of mishandeling zien passeren), met ernstige agressie-problemen of die in serieuze criminaliteit verwikkeld geraakt zijn.
    Heb je een idee en twijfel je, stuur me dan gerust een gb- of pb'tje en dan komen we er samen wel uit.
    - Ik ga ook een limiet leggen op het aantal LGBTQ-characters. Ik merk al enige tijd op Quizlet dat in héél veel RPG's het aantal anders-geaarde personages de hetero's met toch wel 80 procent overstemmen en dat is gewoonweg niet realistisch (ik ben er zelf ook hartstikke schuldig aan, dus dit is naar niemand een verwijt toe). Ik probeer ook niet om bepaalde groepen uit te sluiten of te negeren, het is me gewoon al vaker opgevallen dat het plot er een stuk door verloren gaat.
    Denk dus goed na of het voor jouw personage noodzakelijk, of voor jezelf persoonlijk heel belangrijk is. Hoe dan ook graag op voorhand even overleggen.


    Character sheet:
    • Naam:
    • Leeftijd: (17-22)
    • Waarom op M. Badgely's:
    • Persoonlijkheid:
    • Uiterlijk:
    • Familie & Geschiedenis:
    • Extra's

    Rollen:
    Kids van het gast-gezin:
    • Giuseppe Valerio Pritchard • 19 • Odd jobs • Raccoon
    • Ana Lucia Pritchard • 17 • Fruitplukker • Marquesita

    Studenten:
    • Isla Rose Turner • V • 19 • wees • Venatrix
    • Charlie "Clyde" Carson Amber • M • 20 • bipolar disorder • Loomis
    • Casey Donahue • M • 19 • syndroom van Gilles de la Tourette • Marquesita
    • V • Varian
    • Solomon Asher Aitkin • M • 19 • social induced panic attacks • Venustic
    • Sadie Daiyu Li • V • 20 • conduction aphasia • Conversee
    • Jules Thompson • V • 18 • caught dealing soft drugs • Chocolatier



    • De huisregels van Quizlet zijn van toepassing
    • Bij voorkeur minstens één maal per week reageren, bij afwezigheid graag een seintje
    • Er wordt geschreven in het Nederlands
    • Laten we geen ruzie maken over zaken die op normale manier kunnen besproken worden.
    • OOC in het praattopic
    • Probeer 16+ te beperken, daar draait het RPG niet om.
    • Niemand is perfect; ook personages hebben fouten (zeker in deze context)
    • HAVE FUN


    [ bericht aangepast op 1 sep 2021 - 19:39 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    MI topicaa


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MT


    [ heaven knows ]

    Oke, ik ga hier toch even op reageren, want het zit me gewoon echt niet lekker.

    Hoe gaat een plot verloren wanneer een personage niet hetero is? Waarom is hetero standaard de default? Dit klinkt een beetje als gamer boys die zeggen dat sterke, vrouwelijke personages in games pandering en niet nodig zijn. Alsof de man altijd de default moet zijn.

    Als je zegt dat een plot verloren gaat wanneer characters niet hetero zijn, voelt dat alsof je zegt dat LGBTQ mensen alleen zouden bestaan voor een plot over seksualiteit en verder geen diepgang hebben. Als biseksueel voelt dit echt pittig offensive.


    ars moriendi

    Dimitrescu schreef:
    Oke, ik ga hier toch even op reageren, want het zit me gewoon echt niet lekker.

    Hoe gaat een plot verloren wanneer een personage niet hetero is? Waarom is hetero standaard de default? Dit klinkt een beetje als gamer boys die zeggen dat sterke, vrouwelijke personages in games pandering en niet nodig zijn. Alsof de man altijd de default moet zijn.

    Als je zegt dat een plot verloren gaat wanneer characters niet hetero zijn, voelt dat alsof je zegt dat LGBTQ mensen alleen zouden bestaan voor een plot over seksualiteit en verder geen diepgang hebben. Als biseksueel voelt dit echt pittig offensive.


    Zo word het helemaal niet bedoelt, het is meer het idee dat niet over 50% van de rollen lgtbq is zegmaar. Het is meer om te voorkomen dat we niemand moeten aanspreken over het evt veranderen van je rols geaardheid omdat er al 5 anderen ook queer zijn. We willen het iets in belans houden zegmaar ^^.
    Dit houd niet in dat niemand een queer rol mag, want dat mag zeker!

    Hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd? ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Whoo, MINE.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Raccoon schreef:
    (...)

    Zo word het helemaal niet bedoelt, het is meer het idee dat niet over 50% van de rollen lgtbq is zegmaar. Het is meer om te voorkomen dat we niemand moeten aanspreken over het evt veranderen van je rols geaardheid omdat er al 5 anderen ook queer zijn. We willen het iets in belans houden zegmaar ^^.
    Dit houd niet in dat niemand een queer rol mag, want dat mag zeker!

    Hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegd? ^^

    Maar wat is daar mis mee dan..? Dat stukje begrijp ik niet. Elke FC op Q is ook veel knapper dan de gemiddelde mens, dat is ook niet per se realistischer, en je zou ook niet zeggen dat "maar 20% van karakters donkergetint mag zijn want dat is realististischer voor een groep Engelse jongeren."

    Het komt gewoon best kwetsend over als je als queer persoon wordt gedistilleerd tot alleen een seksualiteit, alsof je verder geen lagen (andere storylines dan alleen hun queerness) hebt zoals een hetero zou hebben. Dat kwetst gewoon. De wereld is als heteronormatief genoeg. Het lijkt me niet goed om te gaan policen hoeveel andere seksualiteiten buiten de "norm" er mogen zijn op een platform waarop mensen zichzelf juist kunnen expressen dmv schrijven.

    Maar goed, that's my two cents, TS mag uiteraard haar eigen regels hanteren. Het doet gewoon een beetje pijn om te zien dat zelfs hier op Q het maar duidelijk moet worden gemaakt dat LGBTQers anders zijn en er daarom maar een strikt quotum aan queer characters mag zijn.

    Plus, er zijn een stuk meer bi- en pansexuals die het makkelijker vinden om in de kast te blijven omdat ze anders met disgust en onbegrip worden geconfronteerd dan veel heteromensen beseffen.

    Deze comment is overigens geen aanval op jou persoonlijk in any way, kan me voorstellen dat ik een beetje fel overkom, maar t gaat me enkel om die regel, niet om een persoon.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 12:31 ]


    ars moriendi

    Dimitrescu schreef:
    Als je zegt dat een plot verloren gaat wanneer characters niet hetero zijn, voelt dat alsof je zegt dat LGBTQ mensen alleen zouden bestaan voor een plot over seksualiteit en verder geen diepgang hebben. Als biseksueel voelt dit echt pittig offensive.

    Er zit een verschil tussen ergens iets op vermelden en iemand verbaal aanvallen. Het is prima dat je ergens een mening over hebt, maar nu komt het over dat je enkel bent komen binnenstormen om je "two cents" te geven en dan een shitload aan negativiteit achterlaat. Persoonlijk ben ik ook biseksueel, en ik voelde me absoluut niet aangesproken (in any way possible) op wat de TS zei. Als er, zoals jij zei, de "standaard" LGBTQ was in de wereld i.p.v. hetero, dan had ze nog precies hetzelfde gezegd. Het is nu eenmaal een feit dat er meer LGBTQ wordt aangemaakt dan voorheen en dat valt te merken, de TS probeert alleen een normale balans te houden (wat mij heel realistisch in de oren klinkt, tbh). And at the end of the day is het alsnog haar RPG dus ze mag doen en laten wat ze ermee wil.

    Edit: Het lijkt eerder alsof je je strijd op een manier probeert aan te vechten door je punt hier duidelijk te maken, terwijl niemand hier kwaad in de zin heeft op dat vlak.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 12:44 ]


    [ heaven knows ]

    Dimitrescu schreef:
    Oke, ik ga hier toch even op reageren, want het zit me gewoon echt niet lekker.

    Hoe gaat een plot verloren wanneer een personage niet hetero is? Waarom is hetero standaard de default? Dit klinkt een beetje als gamer boys die zeggen dat sterke, vrouwelijke personages in games pandering en niet nodig zijn. Alsof de man altijd de default moet zijn.

    Als je zegt dat een plot verloren gaat wanneer characters niet hetero zijn, voelt dat alsof je zegt dat LGBTQ mensen alleen zouden bestaan voor een plot over seksualiteit en verder geen diepgang hebben. Als biseksueel voelt dit echt pittig offensive.

    Je zou er ook niet vanuit kunnen gaan dat ik slechte intenties heb.
    Jammer dat jij het zo aanvoelt, ik dacht dat ik duidelijk genoeg had aangegeven dat ik het niet beledigend bedoel. Blijkbaar is dat alsnog niet het geval.
    Van mij hoeft hetero zeker niet de norm te zijn. Laat iedereen houden van en zijn wie die wil.
    De realiteit is echter wel dat de grote meerderheid van de bevolking wel degelijk hetero is, en ik wilde gewoon een iets meer realistische weergave voor dit rpg.
    Meer zit daar niet achter en dat zegt ook helemaal niks over hoe ik als persoon tegenover de LGBTQ gemeenschap sta.
    Niemand die je verplicht om aan dit RPG deel te nemen.


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    @Marshtomp: Ik geef mijn perspectief om aan te kaarten dat men dit als kwetsend kan ervaren. Ik gaf al aan dat TS het helemaal zelf mag weten, ik wijs er alleen op hoe dit voor mensen zou kunnen voelen omdat dat misschien werd overlooked. Dat jij ook bi bent en het niet zo voelt maakt mijn ervaring overigens niet minder valide.

    Ik laat het hier verder bij omdat ik het topic niet verder wil kapen, maar zie het als food for thought.



    Succes met je RPG Marquesita, bedankt voor je volwassen reactie. Let's agree to disagree. Again, dit is geen aanval naar jou toe, puur iets wat me tegen het hoofd stootte.


    ars moriendi

    Let's stay positive. (flower)

    [ bericht aangepast op 7 aug 2021 - 13:06 ]


    [ heaven knows ]

    Mochten er nog vragen zijn omtrent de regels, gelieve een pb'tje te sturen naar de Ts. Het uiten van je mening mag natuurlijk, maar dit is een rollentopic en geen discussie topic.

    Anywho, ik ga zo meteen een opzetje plaatsen van Giuseppe! c:


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    En ik bump deze even naar pagina twee zodat we met een nieuw blad kunnen beginnen ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    We promise we don't bite. Also, we have cute kitties. (Well, TS and Raccoon have.)


    [ heaven knows ]