• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 8 okt 2021 - 22:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    Nish had een stijve rug doordat hij al zo lang naast Yrla zat. Elke minuut die voorbijging voelde als een eeuwigheid en hij werd gek van het schuldgevoel. Hij had een volle blaas, maar hij durfde niet weg te gaan, bang dat Yrla wakker werd en helemaal alleen was.
          Hij schrok op uit zijn verwijtende gedachten toen Yrla zacht zijn naam zei. Vlug ging hij rechtop zitten. ‘Hé,’ zei hij met schorre stem. ‘Ik…’ Hij viel stil. Wat moest hij zeggen na zoiets? ‘Ik ben hier ja. Gaat het een beetje?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    "Het voelt alsof er een gebouw boven op mijn hoofd is gevallen." Yrla zijn stem klink rauw en schor. Hij kuchte een keer. "Heb je wat te..." Yrla moest even stoppen in zijn zin om op adem te komen. "Drinken? Of eten?"

    [ bericht aangepast op 4 dec 2021 - 19:29 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam had Fersephones gave nog nooit echt meegemaakt, hoewel hij er van de week wel een keertje mee geoefend had in het trainingscentrum. Het kwam in de verste verte niet in de buurt van hoe krachtig haar gave werkelijk was – dat bewees de ravage om hen heen wel. In een oogwenk was opeens het matras vergaan en kwam hij ongemakkelijk op de lattenbodem terecht. Hij klom van de bedombouw af en zette een paar stappen bij haar vandaan, aangezien hij niet nog meer stress wilde veroorzaken.
          ‘Kan ik echt niets voor je doen?’ vroeg hij vanuit de deuropening. ‘Behalve weggaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish vulde een glas water voor zijn vriend en gaf dat aan hem. ‘Staat er eten bij jullie in de koelkast? Of moet ik bij de keuken in het hoofdgebouw naar binnen sneaken om wat voor je te halen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Astreal had open gedaan. Natuurlijk Astreal, waarom ook niet?
          Ongemakkelijk verplaatste Jester zijn gewicht naar zijn andere been en stond een seconde later op het punt het nog eens te doen voor hij zichzelf erop betrapte en ermee ophield. Sinds dat ene afdelingsfeest had hij de jongen amper nog gezien, hier en daar wat in de eetzaal maar niet veel meer. Eerlijk gezegd ging Jester de confrontatie ook een beetje uit de weg. Dat was met Tony net zo geweest.
          Tony.
          Astreal leek niet net zo boos. Stil. Bang. Teruggetrokken, misschien. Had hij überhaupt nog iets van een sociaal leven over, zonder Tony? Functioneerde hij nog steeds wel als... nouja, een mens? Erg vrolijk keek hij niet. Fire had verteld dat Tony's gave geblokkeerd had, maar die van Astreal blijkbaar niet. Hij had ook alleen maar hoeven kijken. Alleen maar. Was dus ook nog steeds vet kut. En oké—de gast was ook geen compleet doetje, maar schuld schuurde nog steeds langs Jester's huid en hij wist niet zo goed wat hij ermee moest doen.
          Veel tijd om erover na te denken had hij ook niet, want daar kwam Fire.
    [tan] Hij keek niet blij.
          Jester deed zijn best zijn andere zorgen van zich af te zetten en zond zo'n hoi-dit-is-inderdaad-een-awkward-moment glimlachje naar de overkant. ' Hé. Er zijn een paar dingen waar je van had moeten weten. Heb je tijd om te praten?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fire

    Hij zou waarschijnlijk hooguit naar excuses luisteren. Toch was dat nog altijd beter dan niets, dus hij gaf een aarzelend knikje. Het had ook geen zin om de deur in hun gezicht dicht te slaan – daarvoor was er gewoon al te veel gebeurd. Hij kon dan wel boos zijn, maar woensdag had hij nog zijn uiterste best gedaan om Jester weer naar het land der levenden te krijgen.
          ‘Ja, dat is goed. Kom maar verder.’
          Hij wist geen betere plaats dan zijn slaapkamer, zelfs al voelde die iets te privé. Het was in elk geval beter dan in de woonkamer te gaan zitten. Zodra de twee jongens binnen waren, deed Fire de deur dicht en keek van de een naar de ander.
          ‘Goed dat je weer op de been bent,’ zei hij uiteindelijk. Hij was dan wel totaal niet blij met hoe de zaken gegaan waren, maar hij wenste Jester heus geen levenslange handicap toe.
          Hij zag dat het stel blikken uitwisselde, alsof ze zich afvroegen wie er het beste het woord kon nemen. Na de harde woorden die er gisteren tussen Onyx en hem gevallen waren, had Fire echter weinig zin om daar naar te luisteren, dus hij focuste zich vooral op de leider van de Panthers.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Yrla nam het glas water aan. Zijn handen trilden bij het aanpakken, waardoor hij het met moeite een slok nam. "Onderste la, zit mijn n-noodvoorraad." Hij had sinds de vorige keer dat hij viel een flink aantal energierepen in zijn sokkenla verstopt. Het gaf hem die snelle start die hij nodig had, al verving het nooit zijn hele maaltijd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Sinds een uur of twee,' antwoordde Jester, na een korte blik naar Onyx ook nog met een glimlach. 'Mede dankzij jou, hoorde ik.' Hij boog zijn hoofd even, want wat moest je anders? Het was nou niet van het kaliber een kopje suiker lenen ofzo. 'Bedankt. Ik sta bij je in het krijt.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish knielde bij het ladekastje neer en deed de onderste la open, waar hij een aantal energierepen zag liggen. Yrla zag er nogal uitgeteld uit, dus hij nam een handvol mee en legde die naast Yrla op de sprei. Hij zei niets terwijl zijn vriend eraan begon, hopend dat hij er straks in elk geval niet meer uitzag alsof hij nog steeds elk moment het loodje kon leggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Fire reageerde amper op Jesters woorden. Dit was niet bepaald de eerste ongemakkelijke situatie van vandaag, maar het was niet iets waar je snel aan wende. Hoewel Jester en hij samen hun besluiten hadden genomen, was het toch wel de conversatie van gisteren die het meeste olie op het vuur had gegooid.
          ‘Ik moet je allereerst m’n excuses aanbieden,’ zei Onyx. ‘Toen ik Romeo uit de bunker vandaan haalde, heeft hij al mijn emoties gejat. Daarom gedroeg ik me gister als zo’n zak. Nog meer dan normaal dan,’ gaf hij met scheve grijns toe.
          Fire staarde hem uitdrukkingloos aan. ‘Maar het was waar wat je zei? Is Tony dood?’
          Onyx knikte langzaam. ‘Hij was met Dezi in de hut – hij hield een mes tegen Jes’ keel terwijl Dezi hem bevroor. Ik probeerde hem te overmeesteren en stak hem in zijn borst toen dat gelukt was.’
          Er zat niets anders op dan hem die kleine verdraaiing van de waarheid te vertellen, want hij wilde dat Nish buiten schot bleef.
          Onyx zuchtte. ‘We hadden het eerder moeten zeggen.’ Zijn blik dwaalde af naar Jesters gezicht. ‘Maar ik had die nacht – en de dag erna – wel wat anders aan mijn hoofd.’

    [ bericht aangepast op 4 dec 2021 - 21:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone wist het niet zo goed. Ze kon niet zo goed nadenken met die bonkende hoofdpijn. Toen ze haar hand naar haar hoofd bracht, voelde ze nattigheid. Ze kon hier ook niet zo blijven liggen. Haar gave mocht nu kalm zijn, maar ze vertrouwde hem nog niet helemaal. Ze spiekte heel even tussen haar oogleden door en wenste dat ze dat niet had gedaan. Haar kamer zag eruit als een enorme ravage. Ze moest hier weg!
          Fersephone wilde overeind komen, maar haar linkerarm werkte nog altijd niet en zodra ze met haar hoofd overeind kwam, draaide de kamer. Ze zou hier nooit zelf wegkomen... Die gedachte beangstigde haar. Wat als iemand haar nu zou aanraken? Wat gebeurde er dan? Haar gave was los gegaan, ze wist niet of ze hem alweer kon vertrouwen. Maar hoe..? Normaal zou ze om Fayr vragen, die zou de hoofdpijn weg laten gaan, maar nu Fayr vragen was alleen maar olie op het vuur gooien, ook al voelde ze zich nu zo leeg. "Kun je Onyx voor me halen? Als hij me in slaap speelt, kunnen jullie me hier weghalen." Fersephone vond het verschrikkelijk om te moeten vragen, het voelde enorm onwennig. Ze deed dit liever alleen, maar de duizelig was te erg.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester haalde een hand door zijn haar. 'En dan Romeo ook nog. Kijk— Het is je goed recht dat je pissig bent. En we willen het ook niet proberen recht te praten ofzo, want dit had gewoon beter gemoeten en we hebben je daarmee laten zitten en dat was echt, echt niet cool. Kritiek op die woordkeuze wordt geaccepteerd. Wat we hier wel hoopten te doen was vertellen hoe de situaties in elkaar staken en waarom we welke keuzes gemaakt hebben en welke gevolgen die hadden zodat je in ieder geval op de hoogte bent. Maakt het verleden nog niet beter, maar dat is iets wat we nu nog wel kunnen doen, als je dat wil. En het lijkt me handig om te praten over de toekomst van ons bondgenootschap.' Zo, dan was de angel er ook meteen maar uit, toch? Kaarten op tafel.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    ‘Ik weet alleen niet waar hij is, in elk geval niet op zijn kamer,’ antwoordde Adam. Hij pakte zijn iNet en probeerde eerst Onyx’ nummer en toen ook maar die van Jester, maar ze namen beiden niet op. ‘Zal ik ze gaan zoeken? Op zoveel plekken kunnen ze nu ook weer niet zijn met een rolstoel… Al kan het wel even duren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone zuchtte, maar wist ergens te grinniken. "Dan kunnen ze overal zijn, nu Jester niet meer in zijn rolstoel zit." Fersephone zuchtte."Kun je een handdoek gooien? Dan hou ik het wel even vol. Stuur Yrla erop af des noods, die heeft ze binnen vijf minuten."

    [ bericht aangepast op 4 dec 2021 - 22:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire

    Dat Onyx gisteren van zijn emoties beroofd was geweest, verklaarde wel waarom dat gesprek zo rot was verlopen. Hij was ergens ook wel opgelucht dat de jongens zelf ook inzagen dat ze verkeerd bezig waren geweest.
          Tony was dood omdat hij bezig was geweest Jester te vermoorden.
          Kon hij dat Onyx écht kwalijk nemen?
          Het probleem met Onyx was alleen dat hij niet wist of het waar was. Die zag hij er ook wel van aan om Tony om minder… urgente redenen om te leggen. Hij had echter niets anders dan de verhalen van Jester en Onyx, want Tony zelf kon niet meer spreken.
          ‘Ja… Over ons bondgenootschap moeten we inderdaad maar praten. Want of het nu een ongeluk was of niet – een van ons is die nacht gestorven en ik heb geen flauw idee hoe ik de vragen over zijn afwezigheid moet verklaren. Gaan jullie het melden aan het bestuur?’ Hij kon niet liegen. Als iemand weer over Tony vragen kwam stellen, viel hij snel door de mand.


    Every villain is a hero in his own mind.