• Hoi allemaal,

    Tweede kerstdag willen we thuis borrelhapjes maken en dan met online spelletjes enzo. Nu willen we een mix van warm met koud en moet t niet uren in beslag nemen. Ik sta zelf graag in de keuken, maar mijn moeder kan dit niet.

    Voorgemaakte hapjes vind ik een beetje suf dus ik zit al druk te Google maar dacht, wellicht heb en jullie nog tips of favorieten.

    Het is voor 4 volwassenen,waarvan 1 iemand zowel glutenvrij als qua vlees kip of kalkoen enkel mag. Natuurlijk zijn de meeste recepten gemakkelijk aan te passen.

    Wat ik al heb :
    - bladerdeeg in stervorm vullen met verschillende dingen
    - garnaalcocktail
    - mini hamburgertjes
    - stokbrood met dip
    -soepje


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind bladerdeeg kaaskoekjes altijd lekker en simpel. Verder doen gevulde eitjes het altijd goed bij onze kerstdiners. En een maaltijdsalade of pastasalade is bij veel mensen populair. En misschien kleine sate spiesjes en gehaktballetjes, ook altijd goed.
    Hopelijk heb je er iets aan!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik hou ervan om hapjes te maken, dus ik kan een hele waslijst delen :P Ik weet niet wat je budget is, maar hier een aantal;

    - Mon Chou bolletjes/rolletjes met bieslook en kipfiletplakjes (normaal met achterham, maar kip zou moeten kunnen)
    - Gevulde eieren, maar die zijn hierboven al genoemd.
    - pigs in a blanket (cocktailworstjes in bladerdeeg gerold, volgens mij zijn er ook wel kipknaks)
    - Zalm wraps, met kruidenzuivelspread en rucola, je kan ook zalmrolletjes maken waarbij je de vulling in de zalm rolt
    - Merengue, voor de zoetekauw
    - Pestobroodjes uit de oven
    - Mozzarella bolletjes met basilicum en snoeptomaatjes op een prikker
    - Gevulde rijstballetjes
    - Kleine appelflapjes
    En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan (:

    Anders kan je ook kijken naar amuses, zitten vaak ook leuke dingen tussen, maar die zijn vaak qua ingrediënten wel prijziger en hebben vaak ook wel meer voorbereidingen.


    Credendo Vides

    Een kaasplankje met lekkere Franse kaasjes doet het bij mij altijd goed. En dan zo'n plankje gezellig maken met verschillende toastjes/minibroodjes, druifjes en tomaatjes ertussen enzo.

    Verder mini yakitori of satéstokjes maken voor in de oven vind ik ook heeeel lekker.

    Of wings, kan met kip, maar ik heb laatst bijvoorbeeld ook hele lekkere bbq bloemkool wings gemaakt!


    Tell me about it, stud.