• Tien jaar geleden werd dit topic voor het eerst geopend door Overkill en nu, met een tussenpauze van vier jaar, open ik de 2021 editie! Ik moest heel random terug denken aan deze topics en hoe interessant ik ze altijd vond. *O*

    Ik ben heel benieuwd hoe jullie afgelopen jaar ervaren hebben en wat de invloed is van de coronacrisis op jullie geluk. Laat gerust weten wat jullie hoogte- en dieptepunten waren en welke gebeurtenissen tot jullie cijfer hebben geleid. (:

    En voor wie een kleine recap nodig heeft, 2021 was het jaar van Covid-19 (again), de bestorming van het capitool en de overstromingen in Europa. Maar tegelijk ook van het uitgestelde EK voetbal en de Olympische Spelen, het einde van het Trump tijdperk en het begin van een nieuw K3 periode. Ik ben te lui om meer te typen en ga nu nadenken over mijn cijfer.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat een leuk topic!

    Na een tijdje denken, geef ik dit jaar een 8. Een strenge aftrek van 2 punten voor corona en de maatregelen die het leven toch wel stil hebben laten staan. Desondanks is er zoveel moois gebeurd, dat ik met een tevreden en voldaan gevoel terugkijk op het afgelopen jaar. Zo ben ik cum laude afgestudeerd, heb ik vrij snel mijn eerste baan gevonden, ben ik verhuisd en samen gaan wonen, heb ik een kat uit het asiel geadopteerd, heb ik veel tijd met familie kunnen doorbrengen, heb ik meer dan 30 boeken gelezen en heb ik verwaterde vriendschappen nieuw leven kunnen inblazen. (:


    'I respect myself enough to say 'no' to anything that hurts me.'

    Oef, dit jaar vind ik oprecht een moeilijke. Ik ga denk ik voor een 7, dat had een 8,5 kunnen zijn, maar ik heb zonet de meest kutte 48 uur achter de rug en die is nog niet gedaan.:')
    Maar als ik naar voor de laatste 48 uur kijk, dan ben ik afgestudeerd met hoge onderscheiding, heb ik een topstage gehad en meteen een leidinggevende functie gekregen, heb ik op mijn proclamatie één van mijn beste speeches ooit gegeven en ben ik alleen gaan wonen.
    Minpuntjes waren of course de coronamaatregelen en een niersteen die besloten had me plezier te geven tussen de halve finales van Eurovision door waardoor ik een nacht in het ziekenhuis gelegen heb.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Voor mezelf was 2021 eigenlijk een goed jaar. Ik ben nog een half jaar vicevoorzitter geweest van een studentenvereniging, heb een prachtig diploma gehaald met grote onderscheiding en ben aan mijn eerste job begonnen. Helaas ging er met dat laatste halfjaar universiteit, en in het bijzonder mijn thesis, ook enorm veel stress gepaard, wat volgens mij niet altijd even gezond was. :') Maar ik voelde afgelopen jaar ook dat mensen apprecieerden hoeveel tijd ik in de studentenvereniging stak en ik haalde er zelf enorm veel voldoening uit. Bovendien heb ik het geluk dat ik een diploma heb in een sector waar ze echt mensen zoeken, dus ondanks dat ik laat aan mijn zoektocht ben begonnen had ik vrij snel een job, die ik ook echt leuk en interessant vind. Ik heb mijn vriendschappen ook vrij goed onderhouden en ben intussen al vijf jaar samen met mijn vriend. En ik ben dit jaar ook weer op vakantie geweest, ben opnieuw beginnen lezen en op de valreep ook weer beginnen lopen! En last but not least was iedereen in mijn omgeving afgelopen jaar gezond. (;

    Dus samengevat had ik echt een mooi jaar, de stress was het voornaamste minpuntje. Ik geef 2021 een 9!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wat goed om te lezen dat iedereen hierboven, ondanks de gekke omstandigheden waarin we zitten, toch een fijn jaar heeft gehad!

    Ik geef mijn jaar een 8,5! Ik ben begin dit jaar, na jaren op mijzelf te hebben gewoond, weer terug gaan wonen bij mijn ouders. Dit was echt ontzettend wennen. Natuurlijk was het ook gezellig en was het heerlijk dat er voor mij werd gekookt/gewassen etc., maar ik miste mijn vrijheid enorm. Ik kan soms goed botsen met mijn moeder en we staan best anders in het leven, dus dit was niet altijd even makkelijk. Zeker niet in combinatie met de lockdown inclusief avondklok dit jaar. Gelukkig was het terug wonen bij mijn ouders wel voor een goed doel, namelijk om geld te sparen voor mijn eerste eigen huis dat ik gekocht had met mijn vriend! Eind juli kregen we de sleutel en na 2 weken klussen (met megaveel hulp, waar ik heel dankbaar voor ben) zaten we er al in. We hebben er de afgelopen maanden helemaal onze eigen plekje van gemaakt. Daarnaast hebben we een supertoffe roadtrip door de Balkan gedaan, heb ik de stap durven zetten om weer te gaan studeren, heb ik van de zomer toch nog wat toffe feesten mogen meemaken en heb ik veel gezellige, leuke momenten beleefd met vrienden & familie en mijn allerliefste vriend. Al met al ga ik dus heel tevreden 2022 in! ( - :

    [ bericht aangepast op 29 dec 2021 - 21:21 ]


    Tell me about it, stud.

    2021 was een wat zwaarder jaar voor mij persoonlijk. Ik had eigenlijk naar mijn verloofde moeten emigreren, maar door de huidige omstandigheden in de wereld, is dit er (nog) niet van gekomen. Ook mijn relatie zelf is een beetje aan het kapot gaan nu - al zitten we momenteel in een "goede" periode, denk ik zo. Wat dat betreft is het een beetje lastig geweest, allemaal.

    Toch heeft 2021 ook goede dingen gebracht: ik heb eindelijk de keuze gemaakt om serieuzer te gaan werken aan mijn muziek, ik ben een nieuwe taal gaan leren (Koreaans!), en ik heb eindelijk weer een goede band met mijn jongere broertje, waar ik zo'n zeven jaar amper een woord mee gewisseld had.

    Al met al, kan ik daarom niet anders dan het jaar een 6/10 geven. Het is niet erg hoog, maar het is in ieder geval wel een voldoende.


    Borahae.

    Ik vind het moeilijk om een bepaalde score aan dit jaar te geven. Het was een jaar met enkele hoogtepunten en een paar gigantische dieptepunten waar ik met gemengde gevoelens naar terugkijk. Aan een kant mocht ik na 9 maanden zonder perspectief en structuur weer terug aan het werk, wat maar net op tijd was want ik was al een burnout aan het ontwikkelen. Ik heb mijn hulpverlener uit mogen zwaaien; zij vond een andere baan en ik had de hulp niet langer meer nodig. Ik heb heftige situaties meegemaakt, dagen en weken gekend dat ik het niet meer zag zitten, maar ik ben er nog. Heel voorzichtig durf ik nu te zeggen dat ik er al ietsje beter voor sta dan vorig jaar op dit moment.. Al met al was dit jaar beter dan 2021, maar niet veel beter.


    26 - 02 - '16

    Ik geef het denk ik een 6,5. Niet heel erg hoog dus.

    Dit heeft deels te maken door Corona. Het jaar voor corona ontdekte ik dat er zoveel meer beleven viel buiten de deur. Ik daagde mezelf uit en dat kan nu niet en dat vind ik lastig.

    Ik heb een vakantie gevierd een week in mijn eentje in Nederland, die was fantastisch en daar heb ik van genoten. Ik ben naar Snollebollekes live geweest en heb 1 ander feestje gedaan. Daar heb ik mega van genoten.

    Ook ben ik op een nieuwe baan gestart die goed valt. Toch ben ik ook half weggepest op mijn vorige baan.

    Medisch was m'n jaar ruk met de Lyme, mijn moeder haar operatie en het niet herstellen waardoor ze letterlijk niks kan, mijn broer met voor 3e keer op rij een operatie waar ook hij niet van herstelt en een vader die regelmatig botst.

    Wel heb ik hier vele mooie mensen mogen ontdekken en eindelijk met iemand een meeting gehad. Vriendschappen heb ik onder houden.

    Hopelijk kan ik in 2022 op mijzelf gaan , mijn lyme accepteren en ermee omgaan. Beter in mn vel zitten en minder onzeker zijn.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Een lastige vraag, want dit jaar had grote hoogtepunten, maar ook echt dieptepunten. Ik denk dat ik het de voordeel van de twijfel geef en het een 6 geef.

    2021 was wederom een Corona jaar, ondanks dat we hoopten dat dit het jaar was dat we onze vrijheid terug kregen. Met de kennis van nu, voelt dat nogal naïef.

    Het was een jaar waarin ik promotie kreeg. Eindelijk waardering voor mijn harde werk en wat voelt dat toch fijn. Het gaat goed op mijn werk en anderen zien dat ook!

    Ook was het eindelijk het jaar dat ik naar de finale van het songfestival kon gaan samen met mijn moeder. Eerlijk gezegd was dat ook een droom die uitkwam! Het was nog mooier dan ik in gedachten had.

    Maar ook verloor ik rond die tijd mijn lieve schat van een hond. En jeetje, wat mis ik hem nog steeds. En ook ben ik nog altijd rouwende om mijn lieve oma die in 2020 helaas is overleden en waar ik nog steeds veel moeite mee heb. 2021 was het eerste jaar zonder haar en dat viel nog zwaarder dan ik ooit gedacht had. En tot op de dag van vandaag struggle ik daar nog vreselijk mee. Net zoals met mijn depressie en mijn eet stoornis.

    Een groot hoogtepunt was dat ik dit jaar ging samenwonen en dat ik ten huwelijk werd gevraagd! Het samenwonen gaat echt geweldig en het is zo fijn om eindelijk een plekje samen te hebben.

    Maar weer kwam er een vreselijke klap omdat mijn broer kanker bleek te hebben. Dat was een erg zwaar traject en dat is het nu nog.

    Over all dus een jaar dat echt een rollercoaster was.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    6. Er zijn een paar heel leuke dingen gebeurd. Ik werd geselecteerd om mijn mijn sci-fi verhaal in een bundel te komen (en toen werd aangekondigd dat ieder verhaal ook nog eens een illustratie kreeg), ik heb een prachtige vakantie beleefd in Roemenië en ik mag een novelle schrijven voor een E&A uitgeverij (dus e-book en audiobook, heel excited over hoe een audiobook van mijn verhaal gaat klinken).
    Maar tegelijkertijd ben ik ook in mijn enige echte doel voor 2021 gefaald (een manuscript opsturen naar een uitgeverij, een echt volledig boek) en was het voor mij gewoon een jaar van enorm veel onzekerheden (over mijn levenskeuzes, over mijn studiekeuze...) en enorme deuken in mijn zelfvertrouwen, dus ik kan niet zeggen dat het écht helemaal top was. Het negatieve blijft toch altijd wat meer hangen dan het positieve, helaas.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik denk dat een 7 wel prima is.
    Halverwege dit jaar is mijn liefde voor voetbal weer helemaal terug gekomen en daardoor ben ik uiteindelijk minder obsessief series gaan kijken, nu ben ik zelfs gestopt. Dit is iets wat ik zelf nooit had verwacht en ik ben daar wel redelijk trots op. Ik vind het nu zelfs een moeite om iets te volgen op tv, dat kan ik echt niet meer. :')
    Ook ben ik weer druk bezig met schrijven!
    In mijn privé leven heb ik op het werk eindelijk een urenverhoging gekregen en meer zekerheid daardoor. Misschien wordt 2022 dan eindelijk het jaar dat ik op mijzelf kan gaan wonen, maar met de woningmarkt van tegenwoordig zie ik dat nog wel somber in.
    Natuurlijk door corona is dit jaar totaal niet perfect geweest, maar al met al was het toch prima en vind ik een 7 een best goed eindcijfer.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Heb in 2021 geen erge ellende meegemaakt. Heb in de zomer met familie leuke dingen gedaan. Ging begin juli naar de bioscoop naar een musical film over Latino's. De film heette Washington Heights. Ik ging ook met familie uit eten voordat ik naar vakantie ging.

    Heb ook ontdekt dat ballet niet zo stom was zoals in mijn kindertijd. Heb in de herfst weer te behoefte om te gaan tekenen. Heb in de herfst ook een soort van cursus gevolgt. Over kleurpotloden technieken. Tijdens die cursus heb ik veel geleerd over kleurpotloden en was een mind opener. Werd tijdens de begin van de cursus uitgelegd over verschillende soorten kleurpotloden, hoe kleurpotloden gemaakt zijn en dat bepaalde kleuren meer vetten heeft dan anderen. Werd tijdens die cursus ook wat schaduw theorie en technieken geleerd.

    Had dit najaar nauwelijks last van een winter dipje. Merkte ook dat mijn mentale gezondheid door meer te bewegen en gezond eten goed is.

    Oktober was een top maand. Ging op 25 oktober ook met zusje en neven naar de Efteling en gingen die avond daarna naar een Chic pannenkoekenhuis eten.

    Heb de Nanowrimo schrijfmarathon voltooid, ook ook al dacht ik in november om het op te geven. Heb een gratis kunstopleiding gewonnen die ik lang wilde doen.

    Ik geeft 2021 een 7.

    Oof, nou ga ik degene zijn met het laagste cijfer, haha. Tikje deprimerend. Heb de wiebelige diagnose van angst en paniek gekregen dit jaar, heb mijn studie op pauze moeten zetten voor mijn mentale gezondheid zonder een degelijk einde in zicht, en heb een blessure aan mijn voet die hardnekkig negeert dattie onderhand beter zou moeten worden. 2021 krijgt een vier van mij, helaas. Maar ondanks al het slechte nieuws waren er ook zeker wel zonnige puntjes: een roadtrip naar Marseille, bijna heel NaNoWriMo met een vriendin in m'n studentenhuis zitten schrijven, en een goede omgeving met begripvolle vrienden en familie.

    Maargoed, the only way to go from here is up, dus 2022 redt het waarschijnlijk wel!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.