• War of the
    Courts

    Only you can decide what breaks you



    Prythian is a faerie realm, composed of seven separately ruled lands called "courts" consisting of four seasonal courts: the Summer, Autumn, Winter, and Spring Courts, and three solar courts: the Night, the Day, and Dawn Courts. It also borders the Mortal Lands, where humans live, to the south, with the only separation between them being the Wall.

    Living in these lands are Faeries, Faeries or Fae are immortal magical beings highly feared by mortals, who can be divided up into different groups. Lesser Faeries are all the species of faeries that aren't High Fae. Although immortal, they are not part of the ruling nobility, they do whoever possess magical powers. Lesser Fae can find work in High Fae manors, households or the Fae cities. The High Fae are a group of faeries that are known as the ruling nobility in the Fae world. At the top of the Court Hierarchy you find the High Lord or High Lady. High Lord or High Lady is the title of the High Fae that rule over the courts of Prythian.



    Honderden jaren geleden wakkerde er een strijd aan tussen de High Lord of the Night Court en the High Lady of the Winter Court. Over de omstandigheden waaronder de bloedige oorlog is begonnen gaan verschillende verhalen rond. Inwoners van the Winter Court zijn er heilig van overtuigd dat het de High Lord of the Night Court was die hun High Lady had bedrogen; het niet-aanvalspact tussen de twee hoven met een geheime clausule waarin werd afgesproken samen hun macht over de andere grondgebieden uit te breiden werd verbroken. Met het binnenvallen van het grondgebied van the Winter Court kwam voorgoed een einde aan de vertrouwensband met hun buren. Daar tegenover geloven de inwoners van the Night Court een ander verhaal. De sluwe High Lady of the Winter Court had hun High Lord slechts voor haar karretje willen spannen. The Night Court zou slechts hebben gediend als haar persoonlijke strijder om haar macht en grondgebied uit te breiden. Als een pion in haar schaakspel. Nog altijd heerst het idee dat the Night Court ten tijde van de start van de oorlog overspoeld was met spionnen uit Winter. Als kleinste hof is het niet het grondgebied waar the Winter Court bekend om staat, maar om de gewiekstheid van diens inwoners dat ver voorbij de grenzen wordt besproken.

    Hoe het ook zij, de oorlog duurde eeuwen voort. Ieder kind is opgegroeid met de verhalen over de strijd met het aangrenzende hof. Vooroordelen werden met de generatie hardnekkiger. Het onderlinge wantrouwen is zo ver inbed in de cultuur van beide hoven, dat onderlinge relaties al decennia lang ten strengste wordt verboden. Niets is zo schandelijk als met het vijandige hof vriendschappelijke banden aangaan. Laat staan iets meer dan dat...

    Net zo oud als de strijd is de poging van the High Lord of the Summer Court om tot een vrede te komen. Jarenlang leek het nergens toe te leiden, maar sinds 50 jaar geldt er een wapenstilstand. Tussen de beide Courts bevindt zich inmiddels een niemandsland: the Shadow Lands. Het grondgebied is door de strijd zo vernietigd en beschadigd geraakt door magie en geweld van beide kanten dat de meeste inwoners zijn vertrokken. Als onderdeel van het neerleggen van de wapens zijn beide Courts overeengekomen om the Shadow Lands met rust te laten. Geen van beiden zal dit land proberen te herstellen of het onderdeel laten uitmaken van hun hof. Het dient voor eeuwig als een buffer te bestaan tussen het land van de nacht en het land van de winter.

    Op aandringen van de overige hoven wordt de wapenstilstand ieder jaar groots gevierd in the Summer Court. The Celebration of Truce is een uitbundig feest waar voornamelijk de overige vijf hoven met plezier naar uitkijken. The Night en Winter Court daarentegen... Zij zullen met een gevoel van wantrouwen deelnemen aan de festiviteiten. En altijd met een wakend oog hun vijanden in de gaten houden.






    The Story


    Met nog altijd een onderling wantrouwen en vooroordelen over en weer staat de vertrouwensband tussen the Night Court en the Winter Court op scherp. Onderlinge relaties zijn verboden. Het grondgebied tussen de twee hoven wordt door vrijwel niemand bezocht. Slechts dwazen wagen het om zich op de verwoeste vlaktes te begeven, omringd door aloude magie en duisternis. De enkeling die het heeft gewaagd om the Shadow Lands te betreden, keerden vaak niet terug.

    Het contact dat er nog tussen beide hoven is voornamelijk voor de handel. Sinds de wapenstilstand is voorzichtig weer handelscontact tussen beide grondgebieden ontstaan. Handelaren verkopen over en weer aan elkaar, al is het vertrouwen voor een grootschalige handelsmissie nog te gebrekkig. Het zijn voornamelijk dappere, kleine verkooplieden die proberen commercieel te profiteren van hun buurland, maar van al te grote bedrijvigheid is geen sprake.
    The High Lord of the Night Court en the High Lady of the Winter Court weigeren elkaar face-to-face te ontmoeten. Het is decennia geleden dat ze elkaar hebben getroffen en dat liep dan ook niet goed af. Diplomatie staat op gespannen voet, voornamelijk nu beide machthebbers weigeren een direct gesprek te voeren met elkaar. Het is aan de High Fae om het contact met de andere politieke grootmacht te onderhouden en de wil van hun High Lord of High Lady over te brengen.

    De jaarlijkse Celebtration of Truce nadert en hier worden beide hoven geacht aanwezig te zijn om de wapenstilstand te vieren. Echter zal dit jaar de viering niet het gewenste effect hebben waar the High Lord of Summer al jaren naar toe werkt. In plaats van dat er een stap dichter in de richting van vrede wordt gezet, wordt de wapenstilstand verbroken. De oorlog zal weer aanwakkeren. Met alle gevolgen van dien.
    De RPG vangt aan op de jaarlijkse Celebration of Truce. Fearies van alle hoven zullen aanwezig zijn. Het is een van de weinige momenten in het jaar dat op zo'n grote schaal the Night Court en the Winter Court met elkaar in aanraking komt. Op deze avond zal de fearie wijn rijkelijk stromen, maar ook bloed...









    The Courts

    The Winter Court

    •• The Winter Court is one of the seven courts in Prythian and the northernmost of the Seasonal Courts.
    •• The court is made up of towering, exquisite palaces, full of roaring hearths and is bedecked in evergreens. Carved sleighs are the court's preferred method of transport, hauled by velvet-antlered reindeer whose splayed hooves are ideal for ice and snow. The Winter Court's forces are well trained, but they often rely on the great, white bears that stalk the realm for any unwanted visitors. The army includes these white bears, which wore armor during times of war, and used white foxes as couriers, the foxes carrying messages strapped to their embroidered vests.
    •• The High Fae of the Winter Court have hair that is snow-white or as dark as the blackest night, skin ranging from moon pale to rich brown. They tend to wear fur-lined clothing. Their court has many species of Lesser Fae. One looks like long-limbed creatures that are shards of ice given form, tall enough they could place banners atop war tents.
          ❄ read more



    The Night Court

    •• The Night Court is one of the seven Courts of Prythian and one of the three Solar Courts. It is divided into two sub-Courts, the Court of Nightmares, and the lesser known Court of Dreams.
    •• The Night Court is a mountainous court located at the northernmost region of Prythian, and boasts the largest amount of territory out of all the courts. Though it is called "The Night Court," it follows the cycle of day and night, as every Solar Court does. However, the Night Court's nights are more breathtaking than those of any other Court.
    •• Many citizens of the Night Court consider it to be divided into two sub-Courts. The Court of Nightmares is the name given to the Hewn City. It is a violent place with individuals who follow their own morals and those who disagree with the High Lord's rule. This side of the Night Court is known by the rest of the world. However, the secret side of the Night Court is the Court of Dreams, otherwise known as the city of Velaris.
          ☆ read more






    Rules

    • Geen characters van anderen besturen
    • Probeer minimaal 250 woorden te schrijven.
    • 18+ mag, maar geef het even aan bovenin de post (evenmin trigger warnings en andere heftige onderwerpen).
    • De Quizlet huisregels gelden hier ook.
    • Gelieve minstens elke week een keer te posten, al begrijp ik het volledig als dit af en toe niet lukt.
    • Maximaal drie rollen per persoon, maar probeer ze wel allemaal actief te houden. Als je toch meer wilt, overleg het even met me en dan komen we er wel uit.
    • Ruzies en gezeik buiten de RPG houden.
    • Zowel Engels als Nederlands is toegestaan, maar gelieve wel de post in een taal schrijven.
    • Alleen Elentiya, Shadowsinger en calice maken nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.




    The Characters

    ❄ The Winter Court [6/10]
    - Zelos • 439 • 1.2 • Son of the High Lady • Alex Skarsgard •
    Edelweiss
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • RadioTapok
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • user
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • user

    - Aurora • 237 • 1.3 • Smuggler/Merchant • Alexa Demi • calice
    - Astris • 298 • 1.3 • Emissary • Emeraude Toubia • Shadowsinger
    - Sorcha • 237 • 1.3 • Smuggler/Merchant • Hannah Waites Elentiya
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • Lunation


    ☆ The Night Court [5/7]
    - Ambrose • 314 • 1.3 • High Fae • Starsight
    - Lú • 332 • 1.3 • Race/Status • Mirabel
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • user

    - Neirin • 319 • 1.1 • Daughter of the High Lord • Molly O'Malia • Elentiya
    - Danae • 298 • 1.3 • High Priestess • Shadowsinger
    - Evadne • 314 • 1.3 • Half Illyrian/Half High Fae • Enjoy_20


    🗡 Illyrians [4/7]
    - Rhaegan • 335 • 1.3 • War Lord • Tom Hardy • calice
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • Henry Cavil • Shadowsinger
    - Reyza Alcantara • Age • 283 • Chop Chop • Chay Suede •
    Salamanca

    - Elitta • 259 • 1.3 • Illyrian • Mirabel
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • user
    - First Name Last Name • Age • Topic • Race/Status • user








    [ bericht aangepast op 28 juni 2022 - 9:48 ]

    calice schreef:
    Allebei oke! Alleen fc is al geclaimed !


    Ohnoo 🥺. Fc Tom Hardy dan even wahah (ik kan helaas niet alles zien op mobiel morgen terug achter de lappie om alles Beter door te nemen)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ook al taken.... hahahaha je hebt het niet makkelijk

    En zal ff kijken of ik de layout kan fixen voor tellie. Want is niet mega handig zo

    [ bericht aangepast op 25 juni 2022 - 23:50 ]

    Klinkt interessant! 😊
    Ik ga het morgen eens doorlezen en kijken of ik inspiratie heb voor een rol.


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    calice schreef:
    Ook al taken.... hahahaha je hebt het niet makkelijk

    En zal ff kijken of ik de layout kan fixen voor tellie. Want is niet mega handig zo


    *screams softly in simp* ik weet niet of Ik tries moet zijn of enorm trots dat mijn twee grootste crushes meedoen 😂


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hahaha nee is a good thing. Get ready

    mt

    Mag ik een night court lady?

    Ik heb nog nooit meegedaan met een rpg? Kan ik dan meedoen?

    Enjoy_20 schreef:
    Mag ik een night court lady?


    Zeker !

    Arizbeth schreef:
    Ik heb nog nooit meegedaan met een rpg? Kan ik dan meedoen?


    Ja hoor !

    Zelos

    I'm gonna be a mighty king, so enemies beware

    NAME
    Zelos
    means "zeal, ardor, jealousy" in Greek. He was the personification of zeal or strife in Greek mythology.
    nicknames: Z, Prince Zelos, Future High Lord

    AGE
    Zelos is 439 jaar oud.

    ROLE
    Status: High Fae — eldest and only son of Khione, High Lady of the Winter Court
    Powers: Cold manipulation (very strong); snow manipulation (strong); glamouring (strong)
    Truce and allegiance: Zelos heeft de oorlog van dichtbij meegemaakt. Hoewel hij in die tijd, allicht ongemeend, zijn moeder steunde, zou hij het niet erg vinden als de vrede wordt verbroken. Wat is er beter dan twee onstabiele Courts, een grotere kans om de macht te grijpen én een groter koninkrijk om High Lord van te zijn? De Winter Court is zijn thuis en daar zal hij blijven, maar als de twee Courts samenkomen, zou Zelos dat geen enkel probleem vinden. Door de jaren heen is hij ook enkele keren in de Shadow Lands geweest, en heeft hij de omgeving goed in zijn hoofd geprent. Gewoon, just in case.

    oh I just can't wait to be king


    HISTORY & FAMILY
    Father: TBA
    Mother: Khione
    Older sister: Eos †
    Twin sister: Kallisto
    Zelos werd enkele minuten na zijn tweelingzus Kallisto geboren. Zij waren het tweede en derde kind van de High Lady Khione en haar partner. Officieel is Zelos dus de jongste van de familie, maar met zijn 439 jaar is dat alleen maar relatief.
          De Prince of Winter the Court groeide op met alle luxe die hij zich maar in kon beelden: eten en drinken, kleding, speelgoed, later ook wapens en dieren. Hij hoefde maar met zijn hand te wuiven of iemand bracht wat hij wenste. Hierdoor is hij ontzettend verwend geworden en verwacht hij dat hij krijgt wat hij maar wil. Zijn moeder, met wie hij overigens helemaal geen sterke band heeft, is de strenge High Lady die Zelos en zijn zussen nooit zelf heeft opgevoed. Het enige wat ze als gezin samen deden, was zo nu en dan eten en zich samen in publiek in de Winter Court laten zien.
          Toen Eos ouder werd, gaf Khione haar oudste kind meer aandacht en leerde ze haar alles over Prythian, alle High Lords en Ladies en alles wat de toekomstige leider nodig zou hebben. Zelos haatte dit. Hij vond dat híj, als enige zoon, de troon zou moeten betreden zodra zijn moeder er niet meer was. De kilte vanuit zijn moeder werd alleen maar groter. Ook gedroeg Eos zich ineens als een hoge piet. Uiteindelijk, toen Zelos 389 jaar oud was en zijn zus enkele jaren ouder, vermoordde hij haar. Hij liet het lijken alsof er een indringer haar in haar bed had neergestoken. Zelos zorgde ervoor dat een willekeurige man uit de Winter Court, een Lesser Fae, werd gearresteerd en geëxecuteerd.
          De weg leek open te liggen voor Zelos om de troon te bestijgen. Maar om er zeker van te zijn dat hij uiteindelijk High Lord wordt, staan er nóg twee vrouwen in de weg. Khione en Kallisto moeten maar uitkijken...
    CHARACTER
    at times misogynistic • can be very charming (but only when he wants to) • cold • cruel • cunning • deceptive • egocentric • has never been in love or felt love • impulsive • loves to torture others, in whatever way • power-hungry • pretends to be the perfect son and heir • proud • resourceful • thinks he deserves the crown • two-faced • vain

    Moods: O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7 O8 O9

    OUTSIDE
    FC: Alexander Skarsgard

    1.95m • pale skin • (dark) blond hair • piercing blue eyes • scruffy beard • pointy fae ears • a couple of scars on his torso • only wears highest quality clothes

    EXTRA
    Sexuality: bisexual
    Likes: power and money, reading, singing,
    Dislikes: his mother, his sister(s)
    Fears: fire

    [ bericht aangepast op 29 juni 2022 - 16:17 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mag ik een man uit de Winter Court?


    Stenenlikker

    Gallowglass schreef:
    Klinkt interessant! 😊
    Ik ga het morgen eens doorlezen en kijken of ik inspiratie heb voor een rol.

    Hoe jammer ik het ook vind, maar ik denk dat ik niet genoeg achtergrondkennis heb voor deze rpg. 😅
    Veel plezier!


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Gallowglass schreef:
    (...)
    Hoe jammer ik het ook vind, maar ik denk dat ik niet genoeg achtergrondkennis heb voor deze rpg. 😅
    Veel plezier!


    Ooh, er zijn meerdere die meedoen die de boeken niet gelezen hebben, dus dat hoeft geen issue te zijn! En mocht iets onduidelijk zijn, mag je altijd mij, calice of Elentiya een GB/PB sturen c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Even ter info tussendoor, alle illyrians komen uit hetzelfde warcamp