• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Het was vreemd om zijn vader zo te horen praten. Sommige dingen klopten met wat hij vroeger veel had gehoord, dat de kinderen met een gave vanuit een andere school door mochten naar Experium en dat ze daar bleven om te leren over hun gaven, en dat de onderzoekers er waren om er zoveel mogelijk van te begrijpen. Maar dat hele verhaal klonk tien keer rooskleuriger dan dat de leerlingen daarna als slaven verkocht werden, of zelfs in stukjes gehakt als ze de opleiding niet haalden. Dat deel klonk meer als één van de verhalen van Clive.
          'Waarom weten jullie niks over Onyx? Waar komt hij vandaan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Bladeren en takjes knisperden onder zijn voeten terwijl Nish op zoek ging naar Yrla. Inwendig grinnikte hij. Ze waren echt verstóppertje aan het doen. Met Damon zou dat nooit in hem opgekomen zijn en Onyx zag hij dat ook echt niet doen. De gedachte aan Damon zorgde heel even voor een wee gevoel in zijn maag, maar hij duwde het vlug weg. Als er echt wat aan de hand was, hoorde hij het heus wel. Misschien had het gewoon wat meer tijd nodig. Het was nou niet of hij meteen naar zijn vrienden toe was gerend na die nacht dat Zebediah was langsgekomen. Als die klootzak nou maar niet iets soortgelijks had gedaan… Zijn maag verkrampte, vlug probeerde hij zich weer op iets anders te focussen. Yrla. Hij zocht om zich heen, stom genoeg had hij niet goed opgelet op wat voor kleur kleding zijn vriend aanhad.
          Na een minuut of vijf in één richting te zijn gelopen, keerde hij zich weer om en liep diagonaal verder. Dit was niet zijn ding – niet nu er zoveel gedachten waren die zich aan hem opdrongen. Hij had liever iemand om zich heen, of een game of een film, iets anders dan de stilte hier in het bos.
          Opluchting overviel hem toen hij na bijna een kwartier een schaduw tussen de bomen zag. Even overwoog hij een dennenappel van de grond te rapen en die naar zijn hoofd te gooien, maar hij was bang dat Yrla daar zo erg van schrok dat hij uit de boom lazerde en straks weer een paar dagen op bed moest liggen. Met Safira die maar wat graag de bezorgde zuster uithing. Hij snoof bij die gedachte, maar er kwam weer een grijns om zijn lippen toen Yrla hem in de gaten kreeg.
          ‘Nou eekhoorn, klim maar weer naar beneden,’ riep hij toen hij vlak bij de stam stond.


    Every villain is a hero in his own mind.

    David J.N. Cackle


    Spijtig schudde David zijn hoofd. ‘Dat weet ik niet. Die informatie is niet relevant voor me, alleen wanneer het mijn mentorleerlingen betreft.’ Pas een tel later drong het tot hem door dat het best een vreemde vraag was. 'Waarom denk je dat niemand iets over... Onyx' achtergrond weet?' De naam kwam onwennig over zijn lippen.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2022 - 19:28 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ik heb zijn dossier bekeken. De mijne ook, trouwens. Je maakt goede notities, duidelijk.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    David trok een mondhoek op. 'Je hebt in mijn kantoor ingebroken?'
          Normaal zou hij daar woest om zijn geworden, maar hij kon zijn vindingrijkheid ergens wel waarderen. Hoewel David zich had neergelegd bij hun situatie, deed Noah dat niet en daar had hij bewondering voor.
          'Als die gegevens ontbreken, denk ik dat het bestuur ze niet heeft kunnen achterhalen.' Hij wreef langs zijn kin. 'Wat inderdaad wel vreemd is...'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Heet het nog wel inbreken als het slot gewoon uit enthousiasme al voor me openspringt?' Jester haalde zijn schouders op, hoewel hij toch ergens wel een vonkje trots voelde toen zijn vader in plaats van boos misschien, een heel klein beetje... bewonderend had geklonken. In ieder geval verrast. Ondanks dat Jester niet bij hem had hoeven in te breken om zijn eigen dossier in handen te krijgen, maar dat zei hij er maar niet bij. 'Hij komt uit een weeshuis, hij Elijah en--,' Jester trok een gezicht, 'Ashley. Die staat me trouwens ook naar het leven, voor je informatie. Maar in zijn dossier stond weinig over zijn gave en al helemaal niets over zijn ouders enzo. Ik dacht juist dat Experium daar wel onderzoek naar zou doen, om te zien of er verbanden liggen tussen de bloedlijnen die spontaan gaven ontwikkelen, bloedlijnen met aanleg, en bloedlijnen zonder. Allemaal in dat kader van onderzoek natuurlijk, hè.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    David had geen flauw idee wie die Ashley en Elijah waren, maar het leek hem niet relevant om daarover door te vragen. ‘Misschien is hij te vondeling gelegd,’ opperde hij. ‘En kon Experium daardoor niet achterhalen wie zijn ouders zijn.’

    [ bericht aangepast op 11 dec 2022 - 19:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Misschien.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    David wierp een blik op zijn horloge. 'Laten we de rest van het uur aan je gave besteden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Hup gras, groei.' Jester vouwde zijn armen dicht tegen zijn lichaam aan en inspecteerde de groene sprieten voor zich. 'Hmm, ik denk niet dat ik dit onder de knie heb. Helaas. Ik probeer het de volgende les wel nog eens.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    ‘Ik dacht het niet, 4184,’ zei David op strenge toon. ‘Kom op, aan het werk.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Er staat opzich nog meer gavezooi op m'n agenda vandaag en ik kom liever niet dichter in de buurt van mijn echte grenzen van mijn kunnen, want daar word ik blijkbaar een beetje raar van. Maar maak je niet dik, ik heb het trucje van vuur en steen zonder jou onder de knie gekregen, dus gras lukt me vast in mijn eigen tijd ook wel. Of niet. Daar gaan we achter komen. Water is onbegonnen werk.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    'Goed, ga dan maar.' Hij kon zijn tijd zelf ook wel beter besteden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Bijna keek hij verrast omhoog, maar wist nog net op het laatste moment zijn gezicht in de plooi te trekken. Hij stond op en stak huiverend de rolmaat naar zijn vader uit, terwijl hij met zijn andere arm langs zijn jas wreef. 'Thanks.' Hij salueerde met een nonchalante swing en liep om weer warm te worden op een holletje weer terug richting de school, met zijn handen vlug diep in zijn zakken zakken gestoken. Hij had niet verwacht dat zijn vader hem zomaar zou laten gaan, maar het kwam hem wel heel goed uit. Even rust, om alle informatie van net te laten bezinken. En het feit dat hij echt met zijn vader gesproken had, ongeveer voor het eerst in vijf jaar.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla had best lekker gelegen. Zelfs zo dat bijna zijn ogen dicht waren gevallen. Hij had zichzelf net wakker geschud (in slaap vallen in een boom was niet heel handig) en toen ook meteen Nish gespot. "Eekhoorn"?" vroeg hij haast beledigd. "Wat is dat nu weer voor bijnaam?" Met een grijns klom hij van tak naar tak naar beneden en kwam met een sprong vlak naast Nish op de grond. Hij zette zijn hand op de boom en keek met een grijns op naar Nish. "Heb je me gemist?"


    It's never gonna happen, Guys.