• De stelling van deze week luidt:
    Het WK in Qatar zou niet door moeten gaan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het WK had in de eerste plaats niet moeten worden toegewezen aan Qatar.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Het WK had in de eerste plaats niet moeten worden toegewezen aan Qatar.

    +1. maar aangezien het toch aan qatar is toegewezen en het land heeft laten zien dat ze geen respect hebben voor arbeidsmigranten of minderheden, hoeft het van mij niet door te gaan.
    had trouwens ook gisteren gelezen dat de lokale overheid de reis en verblijf van buitenlandse toeristen bekostigt, maar dan moeten ze wel content posten en alle negatieve reacties daarop verwijderen. dat zegt denk ik al genoeg :')


    because i knew you, i have been changed for good

    Absoluut eens met de stelling. Dit is het moment om een statement te kunnen maken over wie we als mensheid zijn dat we voorrang geven aan mensenrechten dan aan (wat uiteindelijk neerkomt op enkel) een spelletje. Er zijn natuurlijk duizenden mensen ontzettend gepassioneerd over, en daar doe ik ook zeker niet lelijk over, you do you, maar om het juist dan alsnog af te lasten stuurt een enorm goede boodschap: dit is niet oké. En dat is wel een wereld waarin ik wil leven, niet eentje waarin we maar door onze vingers gluren en doen alsof we het niet zien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik vind het erg lastig maar wel een interessante discussie. Het is natuurlijk afschuwelijk en mensonterend wat er gebeurd is met de werklui in Qatar en de normen en waarden daar zijn absoluut niet goed te keuren. China is echter ook koning in het schenden van mensenrechten (daar zijn bvb LETTERLIJKE werkkampen as we speak) maar daar zijn afgelopen winter nog vrolijk de Winterspelen gehouden. Waar trekken we de grens? Zouden we dan bijvoorbeeld niet ook alles wat uit deze landen komt moeten bannen? Zouden we er niet meer naartoe moeten reizen, geen producten meer moeten importeren uit deze landen, etc.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2022 - 20:35 ]


    ars moriendi

    Helemaal eens. Het had eigenlijk nooit aan Qatar toegewezen moeten worden, dan hadden die ruim 6500 bouwvakkers misschien nog wel geleefd.

    Die Jumbo-reclame vond ik trouwens ook écht niet kunnen. Blij dat die inmiddels niet meer uitgezonden wordt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly