• In het kader van deze nieuwe activiteit op Quizlet, leek het me een leuk idee om dit spelletje ook hier te posten. Credits to Varjak!

    De titel spreekt voor zich. Je beantwoordt de vraag van degene boven je en stelt een vraag aan degene onder je.

    I'll start:
    Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom?


    ars moriendi

    Theo Rossi <3
    Hij zet echt fantastische personages neer en is niet bepaald een straf om naar te kijken *wbw*


    Wat is jouw droombaan?


    Every villain is a hero in his own mind.

    in true quizlet fashion zou ik het heel vet vinden om te kunnen schrijven voor de kost, maar aangezien die kans vrij klein is (want ik heb al vet lang niet meer iets voor mijn eigen plezier op papier gezet) lijkt het me gaaf om te werken als vertaler of ambassademedewerker ergens in het buitenland :)

    wat staat bovenaan je bucketlist?


    because i knew you, i have been changed for good

    Eerste wat in me opkomt, is teruggaan naar Nieuw-Zeeland. Heb me wat cultuur en omgeving betreft nog nooit zo fijn gevoeld als daar.

    Je top 3 favoriete nummers van dit moment?


    ars moriendi

    1) Noodgeval - Goldband
    2) I drink wine - Adele
    3) Go your own way - Fleetwood mac


    Wat is jouw favoriete boek en waarom?

    [ bericht aangepast op 4 nov 2022 - 17:33 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    The Secret History van Donna Tartt, denk ik. Ik vind haar schrijfstijl zo ontzettend mooi en intrigerend, ik wilde dat ik zo kon schrijven. Los daarvan bevat het boek een paar van de mooiste citaten die ik ooit heb gelezen en is het een van de boeken die ik al meerdere keren heb herlezen en waar me elke keer weer nieuwe dingen in opvallen. En ik heb simpelweg een enorm zwak voor de unreliable narrator. Tja.

    Wat is je lievelingsdier?


    Omnia mutantur, nihil interit

    Mijn favourite dier is een wolf, omdat ik het gewoon gave beesten vind. De tijger staat op plek 2 en de rest van de katachtigen komt te staan op nummer 3

    Wat vond/vind jij het leukste vak op school en waarom?

    dat ligt eraan. op de middelbare school was dat geschiedenis, omdat ik fantastische docenten had. maar op de uni, dus nu, was dat creative writing, en anders life writing, zowel door de docenten en de inhoudelijke kant. creative writing was leuk omdat het een heel andere kijk bood op een hobby die ik al heb / had vanaf kinds af aan.

    als je een persoon, levend of dood, kon uitnodigen voor een diner bij jou thuis, wie zou je kiezen en waarom?


    because i knew you, i have been changed for good

    Goeie vraag. Ik denk Nelson Mandela of anders Yahushua Ha'massiac (Hebreeuwse naam an Jezus Christus)

    Welke vak op school had je een hekel aan en waarom?

    Wiskunde en economie. Geen feest met dyscalculie.

    Wat was de eerste videogame die je ooit in je leven speelde?


    ars moriendi

    Hmmfff da's een moeilijke. Ik kan me niet eens herinneren dat ik ooit niet de N64 heb gebruikt.
    Het zal waarschijnlijk Mario Party zijn geweest of iets in die richting (krul)

    Wat zou jij aanraden voor een vakantie/trip? Give me inspiration :9~


    You were born original, don't die as a copy.

    De eerste videogame die ik ooit in m'n leven speelde was denk ik Rollercoaster Tycoon 2! Dat was echt in groep 3 of 4 of zoiets en het was echt helemaal exiting om dan na school af te spreken met klasgenoten die dat spel ook hadden.

    Edit: ik was zowat tegelijk met Jolijn (zip). Dus eh, nieuw antwoord.

    Afgelopen zomer ben ik drie weken door Duitsland gereisd en dat was echt PRACHTIG! Ik was 5 nachten vlakbij het Berchtesgadener Land, dus effectief had ik 3 dagen daar, en het was zo mooi, ik wil daar zeker een keer terug. Het documentatiecentrum bij het Adelaarsnest werd verbouwd, dus daar kon ik niet heen. Als ik terug ga wil ik sowieso daar nog eens heen, plus naar de Jenner, en de ijsgrot die wel legaal te bezoeken is met een rondleiding, en het Stenen Meer, en de langste hangbrug (op een paar honderd meter na gemist). Ja, oprecht, dat is zulk mooi gebied, ik wil nergens anders meer heen behalve daar naartoe terug.

    Een enkele reis met de trein vanaf de Duitse grens is ook maar €26,90 (inclusief ICE international, duurt bij elkaar 11 uur inclusief overstappen) MAAR DUITSLAND VOERT VANAF 1 JANUARI HET €49,- TICKET IN DUS DAT IS PAS ECHT IDEAAL!

    Als je opnieuw geboren zou worden als een ander mens, als wie zou je dan willen leven en waarom?

    [ bericht aangepast op 11 nov 2022 - 13:33 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly