• Hey lieve Quizletters,

    Nooit genoeg topics op één dag, dacht ik zo :Y)

    Ik zag dat ze bij de Action nu voor €29,99 een verzwaringsdeken verkopen (7 kg).

    Eerst was deze alleen online te koop, maar nu blijkbaar ook in de winkel. Heeft iemand deze al uitgeprobeerd, of ervaring met een andere soort verzwaringsdeken?

    Helpt het echt? Want de omschrijving klinkt als een perfect plaatje wat waarschijnlijk niet waargemaakt kan worden, dus ik ben benieuwd naar ervaringen van echte mensen, in plaats van naar omschrijvingen van content marketeers.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    (MT, want lees graag even mee met de antwoorden, haha (A))


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (MT, want lees graag even mee met de antwoorden, haha (A))


    same c:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben dus heel erg geneigd om gewoon naar de Action te lopen en daar zo'n ding te halen (zul je net zien dat ze 'm niet hebben...), maar ik wil het ook niet out of the blue proberen.

    De struggles, haha.

    Op zich, met tussen de 2 en 5 uur slaap per nacht (en soms een nacht zonder slaap), is het geen verkeerd idee als er een magische deken wat rust zou brengen zodat ik wel slaap...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Helaas geen ervaring mee, voor mij lijkt me die ook niet geschikt. Ik zou het gewoon proberen en anders retourneren (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Derks schreef:
    Ik ben dus heel erg geneigd om gewoon naar de Action te lopen en daar zo'n ding te halen (zul je net zien dat ze 'm niet hebben...), maar ik wil het ook niet out of the blue proberen.

    De struggles, haha.

    Op zich, met tussen de 2 en 5 uur slaap per nacht (en soms een nacht zonder slaap), is het geen verkeerd idee als er een magische deken wat rust zou brengen zodat ik wel slaap...


    Uiteindelijk is het ook "maar" dertig euro. Eén keertje weekboodschappen. Dus misschien inderdaad wat Jolijn zegt, en het gewoon proberen. Meer te winnen dan te verliezen, zegmaar.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Uiteindelijk is het ook "maar" dertig euro. Eén keertje weekboodschappen. Dus misschien inderdaad wat Jolijn zegt, en het gewoon proberen. Meer te winnen dan te verliezen, zegmaar.


    Ik was twee seconden lang zó verbaasd dat je mijn voornaam nog kent (nerd)
    En daarna heel blij dat ik toch een impressie heb achtergelaten (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor vaan andere mensen wel goede ervaringen met verzwaringsdekens an sich. Niet perse die van de action dus geen idee of die een beetje fijn is, maar het is het proberen waard toch? Mensen kunnen wel gebaat zijn bij verzwaringsdekens.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik was twee seconden lang zó verbaasd dat je mijn voornaam nog kent (nerd)
    En daarna heel blij dat ik toch een impressie heb achtergelaten (krul)


    Hahahaha jaa tuurlijk joh, met je vrolijke roze tekst! 🥰 Ik vond het al zo leuk om je weer langs te zien komen, hahaha


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zelf heb ik er geen omdat ik uiteindelijk denk dat het mij niet zal helpen. Wel heb ik vaker in mijn omgeving gehoord dat het op een bepaalde manier geholpen heeft. Iemand zei wel specifiek dat ze de deken zwaarder vond dan ze in eerste instantie verwacht had.
    Het is eigenlijk zeker niet de bedoeling voor iedereen eronder te gaan liggen. Dit zijn misschien wat sites waar je wat aan hebt: klik, klik, klik.


    [ heaven knows ]

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Uiteindelijk is het ook "maar" dertig euro. Eén keertje weekboodschappen. Dus misschien inderdaad wat Jolijn zegt, en het gewoon proberen. Meer te winnen dan te verliezen, zegmaar.


    30 euro is best wel veel, though. Maar ik moet sinds maart al rondkomen met een inkomen van +- 720 euro in de maand (nu had ik t/m eind augustus daarnaast een studielening, maar nu is het echt eindjes aan elkaar knopen en goed nadenken over de uitgaven die ik doe). En een verzwaringsdeken had ik niet gepland om te kopen zegmaar, dus wat ervaringen voordat ik het uitprobeer zouden op zich wel chill zijn. Nu kan ik er op zich wel voor gaan 'sparen'.

    Vandaag ben ik wel even langs de Action gelopen om even te kijken, maar ze hadden hem hier niet liggen. Dus kopen is nu sowieso geen optie, want dan moet hij wel in de winkel liggen :X


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ThestraI schreef:
    Zelf heb ik er geen omdat ik uiteindelijk denk dat het mij niet zal helpen. Wel heb ik vaker in mijn omgeving gehoord dat het op een bepaalde manier geholpen heeft. Iemand zei wel specifiek dat ze de deken zwaarder vond dan ze in eerste instantie verwacht had.
    Het is eigenlijk zeker niet de bedoeling voor iedereen eronder te gaan liggen. Dit zijn misschien wat sites waar je wat aan hebt: klik, klik, klik.


    Heel erg bedankt voor de linkjes!

    "Je gebruikt de deken niet in combinatie met je eigen dekbed", hmm, dat is wel een dingetje, ik dacht: ik leg hem er gewoon (in een hoes) overheen. Nu scheelt het misschien dat ik een belachelijk-dun-dekbed-van-IKEA heb (die van 2,99 die mensen meestal gebruiken voor in hondenmanden enzovoorts), dus die combinatie zou in de winter misschien wel kunnen...

    "Volgens onderzoek zouden mensen door het gewicht dat op hen drukt een gevoel van veiligheid, rust en comfort ervaren. Ook zou je door het gewicht stabieler liggen, daardoor minder woelen in je slaap en dus rustiger slapen." > dit klinkt wel echt top, want een gevoel van veiligheid ontbreekt echt bij mij. Veel nachtmerries ook. Plus, ik word soms wakker met mijn voeten op m'n kussen en m'n hoofd bij het voeteneind terwijl ik m'n pyjama heb uitgetrokken en ik heb geen idee hoe dat gebeurt, maar als ik door die deken niet meer zoveel woel/beweeg in mijn slaap is dat ook al winst!

    Ik lees bij het tweede linkje dat een 'normale' deken zo'n 1,5 kg weegt. De mijne is nog geen 500 gram 😅. Dus dan is zo'n verzwaringsdeken van de Action, die dan 7 kg is, wel ineens 14x zoveel gewicht. Dat maakt denk ik wel verschil? Ik vind het heel interessant in ieder geval.

    "Daarnaast worden de hersenen gestimuleerd om serotonine en dopamine aan te maken. Serotonine en dopamine worden beide ook wel gelukstofjes genoemd. Hierdoor kan je angst verminderen en je stemming verbeteren. Tegelijkertijd wordt er minder cortisol aangemaakt. Cortisol staat ook wel bekend als het ‘stresshormoon’. Minder stress leidt tot een betere nachtrust." Okay. Dit klinkt als een must-have. Ik ga morgen na therapie even kijken bij een andere Action of ze hem daar misschien wel hebben. Slapeloze nachten en nachten waar ik maximaal 2 tot 6 uur in slaap zijn echt killing, als dit zou helpen...

    [ bericht aangepast op 10 nov 2022 - 21:04 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik weet wel dat je erg moet kijken naar je lichaamsgewicht iets met 10% ook ivm veiligheid. Wellicht even Google.

    Ooit via Facebook of via werk van mijn moeder er het een en ander over gelezen. Dus miss ook wel even interessant


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik! Vind hem qua prijs ideaal om te proberen of het echt iets voor je is, maar voor lange termijn vind ik hem niet fijn. Die vakjes waar dat gewicht in zit zijn namelijk niet helemaal goed afgesloten, waardoor op een gegeven moment een hoop vakjes leeg zijn en het bijvoorbeeld allemaal onderin of in het midden zit. En nee, dat krijg je never nooit meer terug waar het hoort. Bij mij zit alles in het midden omdat ik de bovenkant natuurlijk steeds omsla en ook veel met mijn voeten schop. Heb er nu niks meer aan. Was wel fijn tho, zolang het duurde.
    Moet wel zeggen dat ik er uiteindelijk zo'n anderhalf/twee jaar plezier van heb gehad. In de zomer heb ik hem dan niet gebruikt omdat ik hem dan echt veel te warm vind, maar voor de winter heel fijn, in bed of gewoon op de bank na een drukke dag. Geen wondermiddel, maar hielp me echt wel om te ontprikkelen en in bed stopte het bij mij het eeuwige draaien en woelen waardoor ik veel sneller in slaap kon vallen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    IrishNialler schreef:
    Ik weet wel dat je erg moet kijken naar je lichaamsgewicht iets met 10% ook ivm veiligheid. Wellicht even Google.

    Ooit via Facebook of via werk van mijn moeder er het een en ander over gelezen. Dus miss ook wel even interessant


    Klopt, ik wist van de 10% lichaamsgewicht. In een van de linkjes van @Thestral zag ik een tabel waarin staat dat ik eigenlijk een deken van 9 kg nodig zou moeten hebben, maar ja, die zijn meteen ook weer de hoofdprijs...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Pinguino schreef:
    Ik! Vind hem qua prijs ideaal om te proberen of het echt iets voor je is, maar voor lange termijn vind ik hem niet fijn. Die vakjes waar dat gewicht in zit zijn namelijk niet helemaal goed afgesloten, waardoor op een gegeven moment een hoop vakjes leeg zijn en het bijvoorbeeld allemaal onderin of in het midden zit. En nee, dat krijg je never nooit meer terug waar het hoort. Bij mij zit alles in het midden omdat ik de bovenkant natuurlijk steeds omsla en ook veel met mijn voeten schop. Heb er nu niks meer aan. Was wel fijn tho, zolang het duurde.
    Moet wel zeggen dat ik er uiteindelijk zo'n anderhalf/twee jaar plezier van heb gehad. In de zomer heb ik hem dan niet gebruikt omdat ik hem dan echt veel te warm vind, maar voor de winter heel fijn, in bed of gewoon op de bank na een drukke dag. Geen wondermiddel, maar hielp me echt wel om te ontprikkelen en in bed stopte het bij mij het eeuwige draaien en woelen waardoor ik veel sneller in slaap kon vallen.


    Goed om te weten van die vakjes! Denk je, op basis van hoe de deken in elkaar steekt, dat het mogelijk zou zijn om zelf die vakjes dicht te naaien voor het eerste gebruik? Of is dat onbegonnen gekkenwerk? Lijkt me handig om te voorkomen dat die glaskralen dingen ineens overal zitten waar het niet moet zitten...
    Wel fijn om te horen dat je er positief over bent!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly