• De stelling van deze week luidt:
    De overheid moet meer investeren in onafhankelijke start-ups.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nee, hier ben ik het niet mee eens.

    Überhaupt al vanwege het woord 'onafhankelijk'. Want, als de overheid investeert in 'onafhankelijke' start-ups, dan zijn ze in feite afhankelijk van de overheid...

    En daarnaast vind ik dat de overheid zich met andere dingen moet bezighouden. Met de (geestelijke) gezondheidszorg, bijvoorbeeld. Of de slachtoffers van de toeslagenaffaire. Of het onderwijs (en de genaaide generatie studenten). Er is al zo'n grote staatsschuld... Start-ups zijn toch wat meer gericht op de economie en 'ontbrekende' producten, het lijkt me dat ze daar goed aan willen verdienen. Dus nee, daar hebben ze de overheid niet bij nodig. Hebben ze financiële middelen nodig, kunnen ze een crowdfunding starten.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Nee, hier ben ik het niet mee eens.

    Überhaupt al vanwege het woord 'onafhankelijk'. Want, als de overheid investeert in 'onafhankelijke' start-ups, dan zijn ze in feite afhankelijk van de overheid...

    En daarnaast vind ik dat de overheid zich met andere dingen moet bezighouden. Met de (geestelijke) gezondheidszorg, bijvoorbeeld. Of de slachtoffers van de toeslagenaffaire. Of het onderwijs (en de genaaide generatie studenten). Er is al zo'n grote staatsschuld... Start-ups zijn toch wat meer gericht op de economie en 'ontbrekende' producten, het lijkt me dat ze daar goed aan willen verdienen. Dus nee, daar hebben ze de overheid niet bij nodig. Hebben ze financiële middelen nodig, kunnen ze een crowdfunding starten.

    Ik ben het met je eens. Volgens mij is de staatsschuld van België nog tien keer erger dan die van Nederland, dus hier moeten ze alvast hun geld niet aan geven.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.