• 𝑒𝓉𝒶𝓃𝑜𝒾𝒶 𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒𝓇𝓈𝒾𝓉𝓎
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"



    "Welcome to Metanoia University, a place where all our students can work on their happy endings."

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van welbekende sprookjesfiguren aan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren.
    Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen. Om hun loopbaan zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een flink aantal regels waar men zich aan dient te houden.
    De school zorgt goed voor haar studenten en staat dan ook als beste aangeschreven. Iedereen is welkom en krijgt een kans de beste versie van zichzelf naar boven te halen.

    Zo ook de studenten van Ira University. De school waar het kroost van de zogenoemde Villains hun studie volgen.
    In tegentelling tot Metanoia stond Ira alles behalve goed aangeschreven. De hallen en lokalen van het duistere kasteel leken standaard gevuld met pure chaos. Ook hier golden regels maar of deze ook daadwerkelijk nageleefd werden is maar de vraag. Er werd meer stennis geschopt dan dat er daadwerkelijk iets werd geleerd. Het is dan ook geen wonder dat het uiteindelijk fout is gegaan. Na het zoveelste incident werd de Universiteit gesloten. Hierdoor belandde er een groot aantal studenten plotseling op straat.
    Zoals de meesten zich bewust zijn bestaat er geen licht zonder duister en hebben The Heroes hun Villains nodig, anders zou alles uit balans raken. Zo besloot Metanoia haar rivalen te helpen weer op de been te komen door ze op hun school onderdak en lessen aan te bieden.
    Je kunt je vast voorstellen dat beiden kanten flink moeten wennen aan deze situatie...

    In deze RPG volgen we de levens van de kinderen van verscheidene sprookjesfiguren en hoe de twee compleet verschillende werelden geforceerd worden kennis te maken met elkaar. Het verhaal speelt zich af op Metanoia University, welke zich aan de rand van de bergen bevind omringt door prachtige natuur.
    De school heeft een groot terrein waar verschillende sporten beoefend kunnen worden en waar je lekker een luchtje kunt scheppen in de mooie en netjes onderhouden kasteeltuinen.
    Een aantal kilometer verderop bevindt zich een dorp waar de studenten naartoe kunnen voor recreatie en waar ze hun school benodigdheden kunnen aanschaffen.

    Ook ligt het kasteel aan de rand van een groot magisch woud, waar allerlei wezens, zowel magisch of niet, zich schuilhouden. Maar er liggen ook genoeg gevaren op de loer...














    Metanoia University

    Amor-Beau Desrosiers Son of Belle and Adam 23 1.6 Ken_
    Arthur Percy Darling son of Peter Pan and Wendy Darling 23 1.5 DreamerN
    Brianna Seraphina Charming daughter of Cinderella and Prince Charming 22 1.3 glowfeary
    Caleb Augustus Robin son of Christopher Robin 20 1.5 Schweetz
    Candace "Candy" Carmella von Schweetz daughter of Vanellope von Schweetz 23 1.3 Schweetz
    Daisy Adlai Parr Rydinger daughter of Violet Parr and Tony Rydinger 19 1.4 bubbles
    Dawn Gypsophila Dormant daughter of Princess Aurora and Prince Phillip 21 1.3 DreamerN
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Princess Jasmine 23 1.4 Ken_
    Kai Marmoris son of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.6 Tolkien
    Lajaria Ocán De Châteaup Daughter of Esmeralda and Phoebus 21 1.6 glowfeary
    Lucas "Luke" Jules Philip 23 son of Giselle Philip 1.6 SpiderPunk
    Lyraine Zephyra daughter of Hercules and Megara 19 1.5 Saureus
    Maya Eudora Ranallo daughter Of Tiana and Naveen 20 1.7 Tolkien
    Naia Oriphine Marmoris daughter of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.4 Frodo
    Nathaniel Charming son of Cinderella 23 1.8 Yeobo
    Olivia Belle Romanov Pavlovich Daughter of Anastacia and Dimitri 19 1.8 filosofie
    Poppy de Vil daughter of Cruella 22 1.2 Yeobo
    Theo Azlin Dormant Son of Princess Aurora and Prince Philip 20 1.7 Frodo
    Lucia Marietta Paguro 19 daughter of Luca Paguro 1.7 bubbles
    Hudson Fillmore McQueen 24 son of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 Tolkien
    Nash Lizzie McQueen 22 daughter of Montgomery McQueen and Sally Carrera 1.7 glowfeary
    Asha 21 daughter of Mufasa and Sarabi 1.7 Vesmemir
    Dorelle Elinor DunBroch-Desrosiers 22 daughter of Merida DunBroch 1.7 Tokien
    Dimitri Dimitrovich Antonov 26 son of Anastasia Romanova and Dimitri Antonov 1.7 SpiderPunk



    Ira University

    Adeline "Addy" LeGume Daughter Of Gaston 20 1.7 Venustic
    Ash De Vil son of Cruella 22 1.2 SpiderPunk
    Crimson Red Heart son of The Queen of Hearts 25 1.3 Schweetz
    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice 24 1.1 SpiderPunk
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 25 1.2 SpiderPunk
    Elodie Facilier daughter of Dr. Facilier 21 1.2 glowfeary
    Larsen Niklas Oldenburg son of Princess Elsa 22 1.2 SpiderPunk
    Lucien Etienne Richard son of Gaston 22 1.5 Venustic
    Neirin Daughter of Malificent 22 1.7 Vesimir
    Marius Victor Legume son of Gaston 24 1.4 Ken_
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 24 1.2 Yeobo
    Percival Ashley Hook Son of Captain Hook 21 1.7 Ken_
    Thessalonica Daughter of Hades 22 1.7 Tommi
    Qamar Bahiya An-Najjar daughter of Jafar 22 1.6 bubbles
    Red Rose "Lilith" 23 daughter of Snow White Yeobo





    MAJORS






    A Spoon full of sugar
    Nathaniel

    A Star is born
    Lajaria de Châteaupers

    A Whole New World
    Ash De Vil
    Be Prepared ✧
    Dawn Dormant
    Ilyas of Agrabah
    Crimson Heart

    Be our guest
    Maya Ranallo

    Bibbidi Bobbidi Boo

    Larsen Oldenburg
    Elodie Facilier
    Thessalonica
    Qamar
    Lilith

    Colors Of The Wind

    Arthur Darling
    Candace von Schweetz
    Caleb Robin
    Daisy Parr Rydinger
    Dominic Liddell
    Olivia Pavlovich
    Poppy De Vil
    Neirin

    Hakuna Mattata
    Brianna Charming
    Kai Marmoris
    Theo Dormant

    Make A Man Out Of You
    Marius Legume
    Lucien Richard
    Lyraine Zephyra

    Once Upon A Time
    Adelaide LeGume
    Methuselah
    Amor-Beau Desrosiers
    Lucas Jules Philips

    Son Of Man
    Felicitas Rider

    Under The Sea
    Naia Marmoris
    Elio Beneviento
    Percival Hook



    CLUBS


    School clubs/activiteiten:

    Art Club

    Ash
    Dominic
    Felicitat
    Lilith
    Lucas
    Neirin
    Olivia



    Baking Club

    Addy
    Candy
    Daisy
    Dawn
    Felicitas
    Lyraine
    Maya

    Book Club
    Amor
    Kai

    Care Of Magical Creatures
    Dawn
    Dominic
    Ilyas
    Lilith
    Seth

    Drama Club
    Brianna
    Olivia
    Poppy

    Drink buddies club (Not an official club)
    Kai
    Lyra
    Marius

    Macho Club (also not an official club)
    Marius
    Elio

    Music Club
    Ash
    Layla
    Qamar


    Choir
    Dawn

    Technology Club

    Ash

    SPORTCLUBS

    Archery
    Lilith
    Lucien
    Marius
    Neirin

    Boxing
    Nathaniel


    Cheer Club
    Poppy (head)

    Horseback riding
    Addy
    Amor
    Dawn
    Larsen
    Nathaniel

    Sailing
    Elio
    Percy

    Swim Club
    Felicitas
    Kai
    Lucien
    Naia (?)
    Nathaniel
    Percy

    Swordfighting
    Addy
    Arthur
    Brianna
    Kai
    Larsen
    Layla
    Lyraine
    Marius
    Percy
    Qamar
    Thessalonica


    KAMERINDELING


    DAMES

    C: Daisy, Dawn, Naia, Brianna

    D : Élodie, Poppy, Candy,

    F: Lyraine, Qamar, Thessalonica

    G: Lilith, Neirin, Lajaria,

    J: Adelaide , Maya, Olivia

    HEREN

    A: Ash, Crimson, Dominic, Marius

    B: Seth, Elio, Larsen, Ilyas

    E: Arthur, Caleb, Kai, Lucien

    H: Lucas, Amor, Theo

    I: Nathan , Percy





    METANOIA



    - CASTLE

    - DORMS 1

    DORMS 2

    - COMMON ROOMS

    - LIBRARY

    - DINING HALL

    - TRAINING GROUNDS

    - STABLES

    - LAKE

    - FOREST

    - TOWN


    Er wordt hier geleidelijk aan meer aan toegevoegd. Mocht je ideeën hebben, please let me know!
    DEZE ILLUSTRATIES ZIJN NIET VAN MIJ



    RULES



    In deze RPG gelden natuurlijk de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Geen max aan personages per persoon. Denk er echter wel goed over na of je tijd gaat hebben voor het aantal rollen dat je aan gaat maken.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Locky maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Als je heftige onderwerpen wilt verwerken in je post, vraag dan even aan je medespelers of zij hier oké mee zijn. Dit wordt ook boven de post duidelijk aangegeven.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.


    How far is far

    MT


    [ heaven knows ]

    THEO AZLIN DORMANT

    Son of Aurora ✧ 20 ✧ Dak - met Neirin





    “In the dark of the night
    Evil will find you
    In the dark of the night
    Terror comes true”







    “Then I opened my eyes
    And the nightmare was, me”




    "Misschien dat ik een of twee pogingen extra nodig heb. Mijn benen zijn dit soort lange klimmen niet gewend,” zei Neirin, op Theo's belofte dat de klim naar het dak binnenkort een pak sneller zou gaan. Het ritselen van de veren op haar vleugels klonk kort over het dak. Natuurlijk, bedacht Theo zich plots, in ieder ander geval zou ze met enkele vleugelslagen boven staan. Theo kon zichzelf wel voor het hoofd slaan.
          Neirin merkte zijn onbehagen niet op terwijl ze een kort rondje draaide op het dak, om het volledige uitzicht in zich op te nemen. Theo volgde haar blik niet maar bleef in de plaats naar haar kijken, hoe ze zo elegant over het dak bewoog. Het uitzicht vanaf het dak mocht dan wel het mooiste zijn dat Theo ooit had gezien, maar Neirin die over het dak danste... dat was nog iets helemaal anders.
          Neirin ging langzaam naast hem zitten op het dak en voor de tweede keer die ochtend nam Theo haar in hem op. Zo zag hij nu pas dat de wonde op haar wang, die ze gisterenavond nog had, ondertussen verdwenen was. In zijn plaats was een dun litteken gekomen, dat je alleen kon zien als je zo dichtbij zat als Theo momenteel deed. Theo bedacht zich dat Neirin waarschijnlijk zichzelf genezen had. Ook merkte Theo dat haar ogen wat doffer stonden, alsof ze maar weinig geslapen had deze nacht.
          Neirin trok haar knieën omhoog en vouwde haar armen erom heen. ”Ik weet nog niet zo goed wat er gisteren nu allemaal precies gebeurd is,” zei ze zacht. “Maar ik ben oké, kijk maar," zei ze en ze wees naar haar wang.
          "Dat had ik gezien, ja," mompelde Theo zachtjes.
          “En jij? Ben jij een beetje bekomen van wat er gebeurd is?” Neirin liet haar kin rusten op haar bovenarm en keek hem met die lichte ogen van haar aan.
          Theo haalde zijn schouders op. Hij twijfelde of hij in details moest gaan over wat er gisterenavond gebeurd was. De schaduwen die plots zoveel malen sterker waren geworden en hem bijna hadden ingehaald. Hoe radeloos en angstig hij zich had gevoeld. Theo slikte de woorden in. "Gaat wel," zei hij. "Jij bent er nu en dat is genoeg."
          "Dank je wel, trouwens, dat je me gevraagd hebt hier te komen," zei Neirin.
          Theo's mondhoeken gleden kort omhoog. "Graag gedaan. Ik dacht wel dat je het leuk zou vinden."
          “Mijn zomer was. . .” Neirin twijfelde even. Theo zag hoe ze de woorden eerst op een rijtje zetten in haar hoofd om ze pas daarna met haar lippen te vormen. “Ik heb betere zomeren gehad,” concludeerde ze toen. “En de jouwe, mhm? Ik beantwoord al je vragen, maar alleen als jij dat ook doet.” Een kleine lach sierde Neirins mond en Theo moest de drang weerstaan om de contouren niet te volgen met zijn duim, zeker toen ze zachtjes langs zijn arm streelde. "Hoe was jouw zomer?"
          "Mijn zomer?" Theo dacht er even over na. Dawn was eindelijk terug thuis gekomen en had hem door de meeste nachten geholpen, dus dat was heerlijk geweest. Ook had het amper geregend en hadden de lange, zonnige dagen voor kleine schaduwen gezorgd. Maar het belangrijkste van zijn zomer? Die zat recht langs hem.


    Theo had die dag wat doelloos door het koninkrijk gesloft. Hij had de vorige nacht, dankzij Dawn, heerlijk geslapen en de rust lag nog steeds in zijn lijf en hoofd.
          Onderweg knikte Theo hier en daar naar een dorpeling maar liefst liet hij zijn blik strak naar de grond gericht. Hij hield halt aan de pier, waar hij zich liet neerzakken en zijn benen over de rand liet hangen. Daar sloot hij zijn ogen en bracht hij zijn gezicht naar de zon.
          Theo dacht aan de Academie, hoe zeer hij er tegenop keek om terug te gaan, vroeg zich af hoe het ondertussen met Kai was, of hij het banket van vandaag zou overleven en eindigde bij zijn schaduwen, die een constante zorg voor hem waren. Al zolang hij zich kon herinneren, was Theo op zoek geweest naar een oplossing - een remedie, die maar niet bleek te bestaan. De enige manier om niet overweldigd te worden door de schaduwen was niet een 'iets' maar een persoon.
          Op dat moment werden twee kleine, koude handen over Theo's ogen gelegd. "Wie ben ik?" vroeg een vervormde stem.
          Theo's hart sloeg een tel over door de plotse duisternis. "Dawn? Ben je me serieus achtervolgd?"
          "Ik ben niet Dawn," zei de stem.
          "M-Maya?"
          "Jezus Theo, wat ben je hier slecht in." De handen verdwenen voor Theo's ogen en hij keek recht in het stralende gezicht van Neirin.
          Theo bleef een seconde met open mond naar haar staren. Toen vloog hij op, trok Neirin in zijn armen en zei: "God wat heb ik je gemist.


    Theo glimlachte toen de herinnering van die zomer door zijn hoofd schoot. "Mijn zomer was oké," zei hij, "al was hij stukken beter geweest als je wat langer bij me was gebleven, zoals ik had voorgesteld." Hij tikte speels zijn schouder tegen die van Neirin in de hoop dat hij niet zo wanhopig klonk als hij zich voelde. "Mopje. Je had je vast dood verveeld bij mij."


    [ bericht aangepast op 8 feb 2024 - 16:15 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien


    ┏━━━ ━━━┓
    𝚆𝙾𝙽𝙳𝙴𝚁𝙵𝚄𝙻, 𝙽𝙾𝚆
    𝙶𝙾 𝙰𝚆𝙰𝚈.

    ┗━━━ ━━━┛





    HUDSON MCQUEEN
    𝙻𝙸𝚃𝚃𝙻𝙴 𝙻𝙸𝙶𝙷𝚃𝙽𝙸𝙽𝙶
    24 | parking lot | nash & asha


    Hudson had nog steeds de onoverwinnelijke drang om weg te lopen. Hij wist niet waarom. Hij had Asha zo graag gezien, had zoveel van zichzelf met haar kunnen delen, was oprecht gelukkig geweest. Hij was degene geweest die het uitgemaakt had, die zo onvolwassen was geweest om met zijn motor te crashen en een hele nerveuze inzinking te krijgen. En hij was het ook geweest die dan plots weer contact had opgenomen, die toen hij in het midden van de nacht niet kon slapen, had liggen scrollen op Instagram en per se een stom filmpje had moeten doorsturen. Het was niet eens per ongeluk geweest. Hij had het met opzet gedaan - na eerst een halfuur met zijn duim boven haar naam te hebben gezweefd.
          "Ja!" reageerde Nash enthousiast op Asha's vraag om samen te gaan fietsen. Hudson bleef er als standbeeld bij staan. Hij knipperde zelfs niet met zijn ogen. "Ik kan morgen aan James vragen of hij kan inschatten wanneer ik mag fietsen. Nu komen we steeds niet de gym uit, maar hij is nog steeds positief over mijn vooruitgang."
          Hudson staarde in de verte en negeerde Nash' priemende blikken. Zijn brein had het afgetrapt, dacht hij. Hij stond er alleen voor en zou weldra ofwel in hysterisch lachen uitbarsten of beginnen schreeuwen. Beiden leken ongepast. Maar dat was zijn zwijgzaamheid onderhand ook wel - hij had nog genoeg brein om dat door te hebben en kauwde gegeneerd op zijn onderlip.
          "Laat het me weten, oké?" zei Asha tegen Nash, terwijl Hudson nog steeds als geest naast haar zweefde. Hij verplaatste zijn blik, in een poging geïnteresseerder over te komen. Hij merkte een donkere plek in Asha's nek op. "Dan kijken we daarna wanneer we zo snel mogelijk eens kunnen gaan." Haar ogen vingen die van hem. Teleurstelling. Hij voelde het zelf net voordat hij het in haar ogen zag en wilde tegelijkertijd door de grond zakken. Die donkere plek kon net zo goed afkomstig zijn van één of ander ongelukje. Maar welk ongelukje liet een blauwe plek in iemands nek achter? Zijn ogen konden het niet laten om er opnieuw naar te kijken, op zoek naar een verklaring. Hij hoorde niet echt wat ze zei, te afgeleid door zijn panische hoofd. Had iemand haar iets aangedaan? Had ze een nieuwe vriend? Had die nieuwe vriend haar iets aangedaan?
          Voordat Hudson wist wat hij deed had hij de afstand tussen hem en Asha overbrugd. Hij stak zijn hand uit en had ergens nog het goeie verstand om haar niet aan te raken, dus bleven zijn vingers ergens in de lucht voor haar zweven voordat hij zijn arm weer liet vallen. De bezorgdheid nam het over - al waren het helemaal zijn zaken niet.
          "Heeft iemand je pijn gedaan?" flapte hij eruit, zijn stem nog steeds hees. Het was zo onbeleefd - Hudson wist het. Hij voelde meteen hoe het bloed naar zijn wangen stroomde.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2024 - 11:25 ]


    help

    ❀₊˳˚‧outfit ┊hallway w/ Dorelle ‧˚˳₊❀



    𝐵𝑅𝐼𝒜𝒩𝒩𝒜
    𝒞𝐻𝒜𝑅𝑀𝐼𝒩𝒢
    ‎・﹒・﹒・﹒・﹒・

          Een kleine glimlach vond zijn weg naar Brianna haar lippen nadat Dorelle had gegrinnikt. Zo klonk ze tenminste al een stuk beter dan daarnet. Niet meer zo erg trillerig. Het meisje schudde dan ook haar hoofd toen Brianna voorstelde om een zuster te halen.
          “Nee, het gaat wel,” sprak ze, en hoewel Bri er iets aan twijfelde, hield ze zich stil. Ze ging ervan uit dat Dorelle zichzelf het beste kende, en zelf kon inschatten wat ze nodig had. Wie was Brianna dan om dat in twijfel te trekken?
          Terwijl er een stilte heerste tussen de twee, twijfelde Brianna of dit het moment was om weer verder te lopen. Maar het voelde niet juist om Dorelle weer zo achter te laten. In plaats daarvan richtte het meisje haar aandacht weer op de zakken in de jas die op haar schoot rustte. Maar Nate ging duidelijk ook met weinig op pad, en ze vond enkel een half pakje kauwgom.
          “Wat heeft Amor gisteren uitgespookt?” vroeg Dorelle zachtjes. De blondine keek op naar de Schotse en keek recht in haar groene ogen. “Ik… ik weet niet goed wat.. Hij wil niet met me praten,” verklaarde ze verder, voor ze haar blik afwende.
          Brianna bestudeerde Dorelle haar gezicht kort, en haar hart brak een beetje voor het meisje. Ze begon zich af te vragen of het überhaupt mogelijk was om gelukkig te worden in een gepland huwelijk. Misschien moest ze Larsen bedanken, hoewel ze nog steeds pissig werd bij het idee dat hij hier rondliep en geen enkele keer contact had gezocht.
          “Wat is er gisteren gebeurd?” mompelde ze verder, voordat er een leeg lachje klonk. Het wist Brianna haar gedachten weer terug te krijgen bij haar vraag. “Ik had in mijn hoofd gehaald dat ik de dader best wel even zelf van kant kon maken, maar ik kan blijkbaar nog niet eens een verbale confrontatie met mijn echtgenoot aan.”
          De blondine kon een zachte lach niet tegenhouden. “Ik denk dat voor de meeste het van kant maken makkelijker zal zijn dat ergens over praten,” sprak ze. “Ik weet niet zo goed wat er gebeurd is,” bekende ze vervolgens. “Ik heb het niet echt meegekregen voordat Kai flipte.”




    --


    𝐿𝑎𝑟𝑠𝑒𝑛      𝑁𝑖𝑘𝑙𝑎𝑠      𝑂𝑙𝑑𝑒𝑛𝑏𝑢𝑟𝑔

    Het was van belang dat ik er niet te veel over na zou denken. Dat ik niet te veel na zou denken over wat er zich hier op dit moment nu precies af aan het spelen was. Eigenlijk was het te absurd voor woorden. Ik stond nota bene in de mest te baggeren, omdat ik het niet had kunnen laten Kai in de haren te vliegen. Dezelfde jongen waar ik me tegelijkertijd ook niet vandaan wist te houden.
    Hoe hard ik me er ook tegen verzette; zijn aanwezigheid zorgde er telkens opnieuw voor dat ik me anders ging gedragen. Anders ging voordoen.
    Het liefst wilde ik hem duidelijk maken dat ik hem helemaal niet nodig had. Dat ik de zielige act die hij aan opvoeren was zonder enige moeite doorzag. Iets wat geen wonder was, gezien ik zelf precies dezelfde act hooghield.
    Ik hield niet enkel iedereen om me heen voor de gek, maar voornamelijk mezelf. Pas toen mijn lippen de warmte van zijn huid voelde en zijn geur tot me doordrong, besefte ik pas hoe erg ik eigenlijk naar dat contact had verlangd.
    Kai was aan de buitenkant net zo geschrokken als ik aan de binnenkant.
    "Wat ben je aan het doen, dan?" bracht hij verward en verstikt uit. Ik wist niet wat ik verwacht had, maar het was zeer zeker niet deze vraag geweest. Ik knipperde een aantal keren perplext. Waar was ik eigenlijk mee bezig?
    Wederom viel ik terug op het verleden. Het bekende. Telkens als ik naar Kai keek, gepaard met de nodige woede, was daar ook de kriebel. Ik zocht toenadering, genegenheid. Alles om me, ook al was het dan maar voor even, uit die diepe put te trekken.
    "Wat ben ik..." klonk er bijna verslagen uit Kai zijn richting. Voorzichtig durfde ik mijn blik weer op hem te vestigen. Het was duidelijk te zien dat hij er ook doorheen zat. Hij was er misschien zelfs wel erger aan toe als ik. Ik beet op mijn onderlip en wendde mijn blik toch maar weer af. Zelfs nu durfde ik niets toe te geven.
    "... voor jou, Larsen?" voegde hij tot slot toe. Deze woorden hadden mij met stomheid geslagen. Ik opende mijn mond om deze vrijwel meteen weer te sluiten. Nog een vraagstuk waar ik eigenlijk het antwoord niet op wist. Althans, niet zonder eerst diep te hoeven graven. Niet zonder de nodige muren neer te halen.
    Tegelijkertijd gaf hij hiermee toe dat onze rendez-vous van de afgelopen jaren meer met hem deden dan hij voorhield. Wat hij voor mij was? Afgezien van een pleziertje zo nu en dan? Houvast, misschien? Een zekerheid in een wereld vol onzekerheden? Plotseling leek ik mijn vermogen om een fatsoenlijke zin samen te voegen, volledig kwijtgespeeld te zijn. En stond ik daar maar wat te stamelen, van het ene been op het andere te wippen.
    Misschien was dit het moment om de cyclus te doorbreken? In de paardenstal van de school, waar we de represailles van onze ontmoeting van gister vergelden. Er was geen ontkennen aan; we waren als water en vuur. Maar naarmate ik me meer in hem verdiepte, begon me steeds meer te dagen dat we eigenlijk helemaal niet zo van elkaar verschilden.
    "Ik..." stamelde ik, nog altijd zijn blik ontwijkend, al te goed wetend dat hij me wist te doorgronden. "Je bent..." mompelde ik terwijl ik wat afwezig met de neus van mijn schoen een hoopje stro aan de kant aan het schuiven was. "...alles wat ik heb. De enige vorm van familiariteit die ik heb." de woorden sprak ik snel en zacht uit, alsof ze een vies smakend zuurtje waren, welke ik zo snel mogelijk uit mijn mond wilde hebben. Ik had me zojuist onzeker en kwetsbaar opgesteld, iets wat zelden tot nooit gebeurde. Het voelde dan ook onwennig, net als dat zinkende gevoel in mijn maag.
    Ik schudde snel mijn hoofd en raapte mijn schop van de grond. "Weet je wat, vergeet het maar. Ik weet niet wat me bezield, het is toch niet relevant." zuchtte ik, alvorens ik weer afdroop naar mijn toegewezen kant van de stallen.


    How far is far


    ✧ daughter of Lightning Montgomery McQueen ✧ outfit ✧ at the parkinglot w/ Hudson & Asha ✧


    ════ ⋆🏁⋆ ════
    𝙸 𝙳𝙴𝙲𝙸𝙳𝙴 𝚆𝙷𝙴𝙽 𝙸'𝙼 𝙳𝙾𝙽𝙴
    ════ ⋆🏁⋆ ════

    NASH
    MCQUEEN
    𝙻𝙸𝙶𝙷𝚃𝙽𝙸𝙽𝙶 𝙱𝙾𝙻𝚃

    ╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴╴

          “Laat het me weten, oké?” sprak Asha. “Dan kijken we daarna wanneer we zo snel mogelijk eens kunnen gaan.” Nash knikte meteen op haar woorden.
          Misschien was het maar goed dat Asha haar aandacht leek te verschuiven naar Hudson. Want Nash stond op het punt te gaan ratelen. De hele stilte begon haar nerveus te maken, terwijl ze iemand was die juist haar zenuwen altijd volledig onder controle had. Het werd steeds verleidelijker om gewoon weg te gaan, en dit niet aan te zien.
          ”Dus,” begon Asha, haar stem aarzelend. “Een ritje op de motor vandaag? Of toch liever een andere keer misschien?”
          Nash nam het moment dat de twee tenminste aandacht voor elkaar leken te hebben als het moment om terug te lopen naar de motor. Zo zichzelf tenminste letterlijk tussen de twee uit te halen. Ze pakte haar helm op van de leren zitting, het blauwe ding tussen haar handen wegend. Met hoeveel kleine vliegjes en stof er al op zaten na één ritje was het een goede reminder om hem eerst schoon te maken voor ze het ding opruimde. Misschien was ze kieskeurig maar ze was gewoon erg gewend geraakt aan blinkend schone helmen.
          “Heeft iemand je pijn gedaan?” Hudson zijn stem liet het meisje weer omkijken naar de twee. Het was nu niet meer om aan te zien.
          “Hudson, heb je ergens poetsdoekjes?” vroeg Nash terwijl ze de gesp van de helm tussen haar vingers hield en richting de garage liep. “Je hebt er altijd zoveel rond slingeren,” voegde ze nog toe.



    ⚡️

    ◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢◤◢


    --



    I need somebody to pull me out of this grave I've filled with hate and doubt
    I need save right now, can you hear me calling out?


    Neirin







          22      ✦      Ira      ✦      Daughter of Maleficent (secret)      ✦      Outfit      ✦      With Theo

          ”Gaat wel,” zei Theo in een antwoord op een van de vele vragen die Neirin aan hem vroeg. Lichtjes kropen haar wenkbrauwen samen en weigerde ze het om haar blik ook maar één seconde van zijn gezicht af te halen. Ze wilde alles lezen wat hij haar niet vertelde, alle woorden horen ook al sprak Theo ze nu niet hardop uit. Neirin wilde niets missen van wat hij haar te vertellen had, ook al kon ze het slechts zien in zijn ogen. “Jij bent er nu en dat is genoeg.”
          Neirin’s hart zwol aan terwijl zij hem op haar beurt bedankte om haar uit te nodigen op het dak, bij het nederige stulpje dat hij voor zichzelf had weten te creëren. Jij bent er nu. . . God, het liefst van allemaal dook ze op hem af, kroop ze in zijn armen en omvatte ze met beide handen zijn gezicht terwijl ze de sombere trekjes wegkuste. De donkere lijnen onder zijn ogen waren Neirin niet ontgaan, evenals de schaduwen die terug vond in de diepe kleuren van zijn ogen. Miste hij haar net zo erg als zij hem deed? Waren de donkere sluimeringen weer terug nu licht en donker van elkaar gescheiden waren geraakt?
          “Hoe was jouw zomer?” vroeg Neirin echter aan Theo in plaats van al het andere dat ze had willen doen.
          ”Mijn zomer?” Heel even bleef het stil terwijl Theo nadacht over de afgelopen zomer. Één keer waren ze elkaar nog tegengekomen. Neirin kon hem nog zien zitten aan de rand van de pier, starend in de verte en naar niets in het bijzonder waardoor ze wist dat hij in gedachten verzonken was geraakt. Ze had willen weten waar hij aan dacht en had er alles voor over om deze te horen terwijl hij tegen haar sprak. Daar waar Neirin er op dat moment misschien slimmer aan gedaan zou hebben door te lopen, trok het verlangen te sterk aan haar om de jongen voor wie ze viel te negeren. Bij het zien van de glimlach nu op zijn gelaat, nog voor hij verder sprak, wist Neirin dat hij terugdacht aan dat ene moment. Toen had hij dezelfde blik in zijn ogen gehad zodra hij doorhad wie er achter hem was verschenen en Neirin had het voor geen goud op de wereld willen missen.
          “Mijn zomer was oké,” zei Theo toen. “al was hij stukken beter geweest als je wat langer bij me was gebleven, zoals ik had voorgesteld.”
          Onbewust tikte haar mondhoeken een klein stukje omhoog terwijl Theo zacht en speels met zijn schouder tegen dat van Neirin kwam. Het was niet dat ze niet langer bij hem had willen blijven, integendeel zelfs. Neirin wilde niets liever dan bij hem blijven — gisteren, vandaag, morgen en overmorgen. In de weken die volgen, de maanden daarop en als het even kon de rest van hun leven. Ze wilde iedere zomer met Theo doorbrengen, wandelend op het strand en toekijkend hoe hij een duik nam in de golven terwijl zij slechts met haar voeten door het water spoelde, of genietend van een simpel diner voor twee in een van de kleine eettentjes in het dorpje waren ze elkaar hadden leren kennen. Er waren zoveel schilderijen die Neirin nog wilde maken terwijl Theo toekeek hoe ze de verschillende kleuren tot leven bracht, maar ergens was de blondine bang dat het vooral de schaduwen uit het verleden waren die hen op de hielen zouden blijven zitten.
                ”Mopje.Je had je vast dood verveeld bij mij.”
          ”Oh Theo,” mompelde Neirin zacht terwijl ze nog altijd naar hem keek. “Denk je dat nu echt?” vroeg ze vervolgens. Nog altijd leunde ze met haar kin op haar bovenarm en gleed haar blik over de verschillende hoeken van zijn gelaat. Haar wenkbrauwen drongen lichtjes samen en zonder haarzelf te beheersen stak ze een hand naar hem uit. Vederlicht raakte ze zijn kaak met haar vingertoppen aan, streelde voorzichtig over de ruwe stoppels en naar zijn hals toe. Kleine vonkjes leken te knetteren tussen de aanraking en de kou die ze altijd in haar handen had, smolt lichtjes weg onder de aanraking. Er was zoveel meer dat ze van hem wilde. “Ik heb me bij jou nog nooit verveeld. Op geen enkel moment,” zei ze vervolgens terwijl ze haar hand weer terug haalde.
          ”Ik verveel me wanneer de lessen te lang duren. Of als verfpotten en kwasten mijn hoofd niet meer rustig weten te krijgen. Ik verveel me wanneer ik alleen ben en de inspiratie op is terwijl er nog zoveel is dat ik zou willen doen, maar het niet kan omdat —” jij er niet bent. . . Neirin slikte stilletjes terwijl ze van Theo naar het uitzicht voor hen keek. Er was zoveel dat ze tegen hem wilde zeggen, zoveel dat ze met hem wilde delen en aan hem wilde vragen, maar de angst om te verliezen waar ze nu het meeste van hield waren zwarte klauwen om haar hart heen.
          ”Ik heb me nooit verveeld toen we samen waren. Zelfs niet toen we niets anders deden dan in het gras liggen en naar de sterren boven ons staren.”


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    They whispered to her, You can't withstand the storm. She whispered back, I am the storm.

    Asha






          21      ✦      Metanoia      ✦      Somewhere      ✦      With Hudson & Nash


          Van alles dat Asha verwacht had dat Hudson nu op dit moment zou doen, was het allerlaatste wel dat hij de afstand tussen hen zou overbruggen. Hij gaf haar geen antwoord op de vraag die ze hem voor de laatste maal gesteld had, maar liet zijn blik in plaats daarvan over haar gezicht en hals gaan. Een bezorgde gloed trok door zijn ogen heen en Asha had veel te laat in de gaten dat het te maken had met de beurse plek die net onder haar trui vandaan piepte. Een afdruk die Kai had achtergelaten doordat pijn en genot een dunne lijn was waar ze samen moeiteloos overheen gedanst hadden. Ze kon zijn tanden nog voelen in haar hals, of zijn korte nagels drukkend in haar heupen waar hij ook zeker zijn tekens achter had gelaten. Ondertussen leek Nash het juiste moment gevonden te hebben om wat afstand te nemen en nam de blondine op haar beurt haar helm van de zitting van de motor af zodra ze deze bereikt had.
                ”Heeft iemand je pijn gedaan?” flapte Hudson er spontaan uit, zijn stem hees.
          Hij tilde zijn arm op en liet zijn hand voor een paar tellen tussen hen in zweven doordat hij deze naar de brunette had uitgestoken, zijn vingers bewogen lichtjes alsof hij Asha wilde aanraken, maar het toch niet durfde. Doe het, smeekte ze hem in gedachten toe. Uiteindelijk viel zijn arm terug naar beneden en wenste Asha dat Hudson juist hetgeen had gedaan wat hij wilde doen. De jonge leeuwin schudde lichtjes met haar hoofd terwijl ze naar Hudson keek, maar voordat ze haar mond kon openen en hem een antwoord gaf, kwam Nash als getimed tussenbeide.
                ”Hudson, heb je ergens poetsdoekjes?” vroeg zijn zusje aan hem terwijl ze terug richting de garage liep. “Je hebt er altijd zoveel rondslingeren.”
          Heel even keek Asha weg van Hudson en naar de blondine die haar eigen weg ging. Voorheen zou Asha hier een antwoord op geweten hebben en durfde ze moeiteloos te gokken waar Hudson zijn verschillende poetsdoekjes rond liet slingeren doordat ze deze in het verleden vaak genoeg was tegengekomen toen ze in de garage waren, maar nu zocht ze eerder naar een oprecht antwoord dat ze Hudson kon geven zonder daarbij te liegen. Het laatste iets wat Asha totaal niet wilde doen, hetgeen ze tevens nog nooit tegen hem had gedaan doordat ze altijd eerlijk was geweest. In haar gevoelens, in haar gedachten, dromen en wensen, maar ook de onbenullige dingen — of de strijd waarin haar familie destijds verkeerde. Asha beet dan ook kort op de binnenkant van haar wang toen ze weer terug naar Hudson keek en schonk hem een geruststellende glimlach. Op dit moment waren ze niet samen en dus had ze niets verkeerds gedaan door met Kai tussen de lakens te belanden, zelfs niet in de wetenschap dat haar hart elders lag.
          ”Nee, niemand heeft me pijn gedaan,” reageerde Asha zacht. Ondertussen wilde ze haar arm optillen, haar hand uitsteken naar de zijne om deze vast te pakken en er een kneepje in te geven zodat ze haar woorden kracht kon bijzetten. Omdat ze zijn aanraking wilde voelen, ook al was het maar voor even en stelde het wellicht niet veel voor. “Het is niets, maak je geen zorgen.” De verleiding was groot haar vingertoppen lichtjes over de rode kleur van zijn wangen te laten gaan, maar Asha bedwong haarzelf uit angst voor een afwijzing die zou kunnen volgen.
          “Mag ik raden waar je ergens een poetsdoek hebt liggen?” vroeg ze Hudson in plaats daarvan, waarop ze een klein stukje naar hem toe boog en een glimlach rond haar lippen plakte. “Ik beloof dat ik niet zal valsspelen,” fluisterde Asha terwijl ze subtiel een keer met haar neus wiebelde ten teken dat ze de geur niet zou proberen op te vangen met haar verscherpte reukzin. Tevens probeerde Asha zo opnieuw iets van de spanning te doorbreken, hoopte ze Hudson zo af te leiden van het feit dat ze hier en daar wat blauwe of rode plekken had en zocht ze naar de oude vertrouwde manieren waarop ze samen waren geweest.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'






    Dorelle Elinor DunBroch-Desrosiers
    Princess of DunBroch & Conques
    Daughter of the People




    HDorelle wist niet wat het aan Brianna was, maar om de een of andere reden deed ze haar meer op haar gemak voelen. Ze merkte op hoe ook Willow haar snuit wat dichter bij Brianna’s voeten gelegd had.
          ”Ik denk dat voor de meeste het van kant maken makkelijker zal zijn dan ergens over praten,” zei de blonde prinses. Dorelle glimlachte triest en nam nog een slokje water uit het bekertje. “Ik weet niet zo goed wat er gebeurd is. Ik heb het niet echt meegekregen voordat Kai flipte.”
          Dorelle keek verbaasd op. “Kai?” vroeg ze. “Dat kleine, verlegen joch uit Tirulia?” Toegegeven, ze had een heleboel van de prinsen en prinsessen die ze toen ze jong was kende, al heel lang niet meer gezien. Ze had Kai enkel als verlegen jongen gekend, die steeds beleefd hallo kwam zeggen en verder niet veel meer van zich liet horen. Ze was ook totaal niet mee met al het nieuws uit alle koninkrijken, had het de afgelopen te druk gehad met DunBroch zelf om haar aandacht over andere zaken te kunnen verdelen.
          Ze dacht terug aan Amors toegetakelde gezicht en vroeg probeerde dat resultaat te verenigen met de jonge prins die ze ergens ver weg kende. Haar frons werd enkel dieper.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2024 - 15:21 ]


    help


    𝓔𝓛𝓞𝓓𝓘𝓔

    𝙵𝙰𝙲𝙸𝙻𝙸𝙴𝚁
    ⋅•⋅⊰∙∘☽ outfit ┊ w/ Maya ☾∘∙⊱⋅•⋅
    ‎・✞✞ -- ✞ -- ✞✞・


          Het was haast te makkelijk voor Élodie om haar gezicht te laten verharden. Om elk beetje van haar gedachten weer te verstoppen en te verbergen. Haar gezicht niet vertrekkend terwijl het pijn leek te doen toen Maya iets in elkaar kroop terwijl ze sprak. Terwijl er een traan over het meisje haar gezicht rolde.
          “Ze… ze hebben je toegelaten in hun leven,” sprak Maya, haar gezicht wat veranderend terwijl er een boze frons plaatsnam. “Ze hebben ervoor gezorgd dat je een thuis had - hadden je waarschijnlijk zelfs in huis genomen als Mama Odie er niet op gestaan had om je bij de coven te houden,” ging ze verder.
          “Ik had een thuis,” sprak ze, en het koste haar meer moeite dan haar lief was om zich rustig te houden. Ze moest Maya uit haar beurt houden, niet juist een discussie of ruzie aangaan. Als ze zich liet opfokken werden de stemmen te luid, te sterk. ‘“Bij mijn vader.”
          Maya rechte haar rug, en Élodie observeerde elke beweging die ze maakte. Ze durfde niet eens het meisje haar emoties af te tasten, ze wilde niet dat het haar zou overvallen en ze haar eigen kalmte verloor. “Ik vond dat je het moest weten,” sprak de prinses. “En dat is geen reden om me meteen als een kapotte stoel te behandelen.”
          “Maya,” begon Élodie, voor ze stil viel. Ze sloot haar ogen, voor ze met haar handen kort over haar gezicht wreef, een tevergeefse poging voor even een stilte in haar hoofd te krijgen, om haar eigen gedachten te kunnen onderscheiden van de schaduwen. “Je snapt het niet,” sprak ze uiteindelijk, toen ze haar handen weer liet zakken.
          Ze kon zelf niet duidelijk krijgen wat ze wilde. Ze wilde het uitleggen, maar het zou niks opleveren. Ze wilde ontzettend boos zijn op Maya haar ouders, een woede die ze zeker voelde brandde, maar hoe meer de schaduwen daarover fluisterde hoe meer ze zich daarvan wilde sturen. Het was zoveel makkelijker als het iemand anders was geweest dan Maya, als het ieder ander was geweest. Dan had ze geen seconde hoeven twijfelen over wat ze wilde en de gevolgen ervan.
          “Ik heb nog dingen te doen” bracht ze uit, voor ze langs Maya heen naar de deur liep.





    --

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    HIS ROYAL HIGHNESS__________________________________
    Kai Leomaris
    of House Marmoris
    ________________________SOMETHING SOMETHING OF TIRULIA
    ___________20 | EARLY EVENING | STABLES (LARSEN)

    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲
    ╱╲╱╲╱╲╱╲╱╲


    I was looking for some kind of saviour
    Someone still counting on
    My worst behaviour
    Knew there would be trouble
    With devil eyes and magic hands

    Larsen keek Kai voorzichtig opnieuw aan en beet op zijn lip terwijl Kai de woorden uitsprak. De golf onzekerheid die plots als ijswater over hem heen spoelde, deed Kai een stapje achteruit zetten. Het schuldgevoel dat volgde was haast nog overweldigender en heel even kwam er een barst in zijn masker toen Larsen zijn blik weer afwendde.
          "Ik..." stamelde de ijsprins. "Je bent..." Kai had Larsen nog nooit zo onzeker gezien - zelfs niet toen hij hem panikerend op het balkon van de bibliotheek in Arendelle had gevonden. Zelfs niet de nacht voordat hij weggelopen was van zijn eigen bruiloft. "... alles wat ik heb. De enige vorm van familiariteit die ik heb." De woorden waren stil en snel en sloegen Kai zo hard in zijn gezicht dat een onbewuste, humorloze lach over zijn lippen glipte. Waar haalde hij in godsnaam het lef vandaan? Nooit had Larsen een poging gedaan om Kai echt te zien - zelfs niet voordat Kai zelf besloten had om zichzelf van de wereld rond zich af te sluiten. Larsen was te druk bezig geweest met zichzelf, met wat hij zelf wilde, keek nooit verder dan zijn neus lang was omdat het makkelijker was om in zelfmedelijden te verdrinken dan aan een ander te denken. Alles wat ik heb. Familiariteit. Die woorden alleen al waren lachwekkend. Kai was niet van Larsen. Dat was hij nooit geweest. Larsen had geen idee wie Kai eigenlijk was; wat zijn dromen waren, wat hij in het leven wilde, wat zijn hart had doorstaan - laat staan dat hij wist wat Kais lievelingskleur was. Hij klemde zijn kiezen op elkaar en voelde hoe zijn nagels zich in zijn handpalmen boorden, hoorde hoe zijn viool het tempo opdreef en naar Larsen uitreikte. Niet om hem gerust te stellen, om hem te troosten of om te zeggen dat het oké was - want het was niet oké - maar om Larsens nek beet te grijpen en hem te doen stikken. Kais masker barstte verder. Gevaar flitste doorheen zijn ogen.
          Larsen schudde zijn hoofd en raapte zijn schop weer van de grond. "Weet je wat, vergeet het maar. Ik weet niet wat me bezielt. Het is toch niet relevant," zuchtte Larsen, waarna hij zich weer omdraaide om verder te werken. Alleen liet Kai hem niet. Met zijn ene hand greep Kai Larsens pols vast om hem dichterbij te trekken. Met zijn andere nam hij Larsens kin beet en dwong hij hem om naar beneden te kijken, recht in zijn eigen blauwe ogen. Kai hoorde hoe zijn viool Larsens onzekere pianospel helemaal opslokte, hoe het kwader begon te klinken, bedreigender.
          "Alles wat je hebt?" siste Kai venijnig. "Jij hebt geen idee wie ik ben, Larsen. Je mag mijn naam en mijn lichaam dan wel kennen, maar maak je verder geen illusies. Je hebt geen flauw benul van wat erachter ligt, van wat er in me omgaat, van de macht die ik bezit." Zijn grip op Larsens pols verstrakte en de nagels van zijn andere hand priemden in Larsens kaak. Kai leunde zodanig dichtbij dat hun neuzen elkaar bijna raakten. Hij rook de wintersneeuw op Larsens adem. Hij hoorde niets meer buiten het geluid van een strijkstok die op de onderste snaar van een viool inhakte. "Je hebt mij niet. Dat heb je nooit gedaan en dat zul je nooit doen."

    [ bericht aangepast op 19 maart 2024 - 15:50 ]


    help


    ┏━━━ ━━━┓
    𝚆𝙾𝙽𝙳𝙴𝚁𝙵𝚄𝙻, 𝙽𝙾𝚆
    𝙶𝙾 𝙰𝚆𝙰𝚈.

    ┗━━━ ━━━┛





    HUDSON MCQUEEN
    𝙻𝙸𝚃𝚃𝙻𝙴 𝙻𝙸𝙶𝙷𝚃𝙽𝙸𝙽𝙶
    24 | parking lot | nash & asha


    De spanning was ondertussen zo ongemakkelijk dat Hudson even vergat adem te halen. Het was pas toen Nash sprak dat hij eraan dacht even in te ademen.
          ”Hudson, heb je ergens poetsdoekjes?” zei ze, waarop Hudson afgeleid naar zijn zusje keek. “Je hebt er altijd zoveel rondslingeren.”
          Hij wilde antwoorden dat hij eigenlijk de tijd nog niet gehad had om nieuwe spullen te kopen en dat de poetsdoekjes die ze in de garage zou vinden waarschijnlijk van iemand anders waren, maar toen reageerde Asha en was Hudson alweer vergeten wat hij haar gevraagd had totdat hij weer naar haar keek en de blauwe plekken in haar nek opnieuw opmerkte.
          ”Nee, niemand heeft me pijn gedaan,” zei ze zachtjes. Haar wangen kleurden rood. Hudson’s mond vormde een ‘O’ en hij voelde het bloed naar zijn wangen stijgen. Oh. “Het is niets, maak je maar geen zorgen.”
          Maar Hudson maakte zich wel zorgen. En voelde zich een heel klein beetje jaloers, waardoor hij zich meteen schuldig voelde omdat er helemaal niets was om jaloers op te zijn. Hij had het jaren geleden met Asha uitgemaakt. Ze kon doen wat ze wilde. Daar had hij niets over te zeggen.
          Hudsons ogen flitsten naar de plek waar Nash verdwenen was. Hij wilde haar achterna gaan en haar smeken hem ergens in een kelder op te sluiten zodat hij geen domme dingen zou doen – zoals Asha dwingen om te zeggen wie haar nieuwe vlam was, of met de motor van zijn motorfiets prutsen zodat hij veel te snel de bergen in kon rijden.
          Hij kauwde op zijn onderlip en propte zijn handen in zijn broekzakken.
          ”Mag ik raden waar je ergens een poetsdoek hebt liggen?” vroeg Asha plots uit het niets. Hudson verplaatste zijn blik opnieuw naar ergens in haar richting, al keek hij haar niet aan. “Ik beloof dat ik niet zal valsspelen.” Haar stem was zacht, voorzichtig, alsof ze bang was dat Hudson plots zou gaan ontploffen ofzo. Zo voelde hij zich ook een beetje.
          ”Eigenlijk heb ik al mijn werktuig thuis gelaten,” bekende hij, zijn ogen nog steeds niet echt gefocust. “Moet eens naar de winkel. Ik heb nog niet ontdekt wie de persoon is waarvan ik al de hele tijd spullen steel.”
          Hij keek weer in de richting van de garage waar Nash verdwenen was en vroeg zich af of de persoon aan wie de spullen toebehoorde überhaupt door had dat Hudson er gebruik van maakte.


    help

    MAYA EUDORA RANALLO
    Princess of Maldonia • 20 • Morning • Mess hall (Élodie)



    Élodies gezichtsuitdrukking gaf niets meer. Het was alsof Maya recht in een zwart gat staarde. Ze moest enorm veel moeite doen om niet in elkaar te krimpen wanneer Élodie haar er bijna giftig op wees dat ze wel degelijk een thuis had gehad – en die was niet bij Maya en haar ouders geweest.
          ”Maya,” zei Élodie. Ze wreef met haar handen over haar gezicht, de frustratie duidelijk, en Maya kreeg het gevoel dat de conversatie eigenlijk al ten einde was. Als het ooit een conversatie geweest was. “Je snapt het niet.”
          Maya kon de pijn op haar gezicht niet verbergen. Ze voelde hoe de spieren in haar handen samentrokken, niet zeker wat ze precies van haar wilden. Élodie in een omhelzing trekken? Haar slaan? Met iets gooien? Het gevoel was bij die gedachte net zo snel weer weg.
          ”Ik heb nog dingen te doen,” zei Élodie, waarna ze langs Maya heen naar de deur liep.
          ”Help me dan toch om het te begrijpen,” flapte Maya er hulpeloos uit, rijkelijk te laat na Élodies vorige opmerking. Ze draaide zich niet om, te bang om Élodie te zien vertrekken. De vorige keer was het ook makkelijker geweest om haar niet te zien weggestuurd worden. De vorige keer had Maya het sneller opgegeven. Een deel van haar wilde dat ook nu doen. Ze had Élodie zo lang niet gezien en het meisje was zo veel veranderd. Wilde Maya haar nog wel in haar leven?
          ”Duw me niet weg,” fluisterde ze, haar ogen op haar voeten gericht.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2024 - 11:55 ]


    help

    THEO AZLIN DORMANT

    Son of Aurora ✧ 20 ✧ Dak - met Neirin





    “In the dark of the night
    Evil will find you
    In the dark of the night
    Terror comes true”







    "Oh Theo," mompelde Neirin, op Theo's half gekscherende - half serieuze opmerking dat ze zich vast dood had verveeld als de Fae de zomer bij hem gespendeerd had. "Denk je dat nu echt?"
          Theo haalde zijn schouders op. Het was te laat om te doen alsof er niets van waarheid in zijn woorden had gezeten. En als Theo er wat langer bij stil stond, besefte hij dat hij ieder woord gemeend had. Neirin en hij kenden elkaar ondertussen een half jaartje en iedere dag van die zes maanden, had Theo zich afgevraagd wat ze bij hem deed. Met een paar slagen van haar vleugels kon ze op andere oorden zijn en mensen ontmoeten die veel interessantere dingen te vertellen had dan hij. Met haar aanstekelijke lach kon ze zowat iedereen te vriend maken. Met haar prachtige kunstwerken kon ze ongetwijfeld gelijkgestemde zielen ontmoeten, waar ze ellenlange gesprekken mee kon voeren over esthetiek en wat kunst nu écht kunst maakte. Waarom had ze er dan in godsnaam voor gekozen om bij hem te blijven? In Theo's hoofd was de logica ver te zoeken.
          Op dat moment streelden Neirins vingers over zijn wangen. Onbewust hield Theo zijn adem in terwijl haar vingertoppen een weg baanden naar zijn hals. "Ik heb me bij jou nog nooit verveeld. Op geen enkel moment."
          Theo slikte en nam een diepe ademteug toen haar hand terug in haar schoot terecht kwam. "Nee?" piepte hij.
          ”Ik verveel me wanneer de lessen te lang duren. Of als verfpotten en kwasten mijn hoofd niet meer rustig weten te krijgen. Ik verveel me wanneer ik alleen ben en de inspiratie op is terwijl er nog zoveel is dat ik zou willen doen, maar het niet kan omdat..."
          Neirin zweeg en Theo's hart stokte in zijn keel. In gedachten probeerde hij haar zin af te maken, maar hij vond maar geen vervolg dat de uitspraak logisch maakte.
          ”Ik heb me nooit verveeld toen we samen waren," hervatte ze toen. "Zelfs niet toen we niets anders deden dan in het gras liggen en naar de sterren boven ons staren.”
          Theo voelde het bloed naar zijn kaken stromen en verborg zijn gezicht half achter zijn armen. Hij wilde niets liever dan haar geloven, maar dat ging moeilijk wanneer er drie stemmen tegelijk naar hem toe schreeuwden dat ze loog. Dat ze zo'n dingen enkel zei omdat ze medelijden met hem had. Dat ze hem maar zielig vond.
          Ondanks de aanwezigheid van Neirin, voelde Theo hoe de schaduwen aan de rand van het dak zich losmaakte. Ze baanden zich een weg naar Theo's voeten, trokken aan de zoom van zijn shirt, fluisterden in zijn oor. Theo slikte en slikte opnieuw. Hij balde zijn handen tot vuisten en voelde hoe zijn nagels zich in zijn vel duwden en daar halve maantjes achterlieten. Hij wilde zijn ogen toeknijpen, maar voelde toen Neirin naast hem - haar schouder tegen zijn schouder, haar dij tegen zijn been. Hij dwong zichzelf om naar rechts te kijken.
          Neirins blik was op de horizon gericht. De zon liet lichtvlekjes achter in haar groene ogen en schaduwen op haar bleke huid. Alleen jaagden deze schaduwen hem geen angst aan - integendeel. Ze brachten hem tot rust, als een woelende zee die uitmondt in een klein, kabelend riviertje. De donkere schaduwen achter Theo trokken weer weg en hij glimlachte. Voor ze terugkwamen, zei hij snel: "Ik heb me ook nog nooit verveeld bij jou. Geen seconde."
          Theo twijfelde even, raapte toen al zijn moed bijeen en reikte naar Neirins vingers. Hij nam haar smalle hand in de zijne. Toen vlocht hij zijn vingers door de hare. Zijn blik bleef op hun ineengestrengelde handen gericht, bang voor de uitdrukking die op haar gezicht zou liggen. "Ik eh... Ik ben... Weet je dat ik heel erg blij ben dat je hier bent?" De woorden struikelden over elkaar. "Het ding is... Het zit eigenlijk zo..." Theo zuchtte diep. "Ik heb je best heel erg gemist. Zoals ik nog nooit iemand gemist heb." Theo krabde aan de achterkant van zijn nek, zich plots heel erg bewust van de dingen die hij zonet had uitgesproken. De zwaarte ervan maakte zijn hart een stuk lichter. Voor de zoveelste keer die dag werd hij knalrood. "'t Is maar dat je het weet."


    [ bericht aangepast op 2 april 2024 - 15:37 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    ❀₊˳˚‧outfithallway w/ Dorelle stables w/ Larsen & Kai ‧˚˳₊❀



    𝐵𝑅𝐼𝒜𝒩𝒩𝒜
    𝒞𝐻𝒜𝑅𝑀𝐼𝒩𝒢
    ‎・﹒・﹒・﹒・﹒・

          “Kai? Dorelle klonk net zo verbaasd als ze eruit zag. “Dat kleine, verlegen joch uit Tirulia?” Brianna wilde bijna een beetje lachen, mar ze wist zichzelf in te houden. Het was haast moeilijk voor haar om het kleine jongetje waar Dorelle naar verwees voor de geest te halen.
          “Hij is echt niet meer zo klein en verlegen als toen,” sprak Brianna uiteindelijk.
          “Ik moet nog verder zoeken naar mijn broer,” sprak ze, gebarend naar de jas op haar schoot. Ze wilde het gehad hebben zodat ze daarna weer verder kon met haar dag. Ze had nog genoeg leerwerk en opdrachten liggen die niet leken te stoppen soms. “Als je hier rechtdoor gaat, en aan het einde rechts, dan kom je bij de eetzaal uit,” legde ze uit terwijl ze overeind kwam. Het meisje haar vingers vonden een pen in de zak van Nate’s jas, maar vond geen papier. Ze pakte voorzichtig Dorelle haar vingers vast en zorgvuldig schreef ze haar telefoonnummer op de rug van de Schotse haar hand. “Als je de weg kwijt raakt, of je verveelt,” glimlachte ze. “Bel vooral.”

          Ze besloot eerst de stallen te proberen, nadat ze Dorelle gedag had gezegd, gokte de kans groot dat Nate met zijn paard bezig was. En anders zou ze naar de bibliotheek vertrekken en het gaan opgeven.
          Brianna bleef een seconde hangen in haar stap zodra ze door de deuropening stapte. Het was onmogelijk om Larsen en Kai te missen. Ze observeerde de twee kort, hoe dichtbij ze stonden, Kai’s vingers om Larsens pols en kin, voordat de deur hard achter haar dichtviel.
          “Er zijn minstens twee slaapkamers waar jullie naar terug kunnen gaan,” sprak Brianna, voor ze verder de stallen in liep. Bij de stal van Hero aangekomen was die verlaten, maar het meisje spotte haar broers schoenen waar normaal de dure rijlaarzen waren opgeborgen. Dus hing ze de jas maar over het haakje, ervan uitgaan dat hij die wel zou terug vinden.



    --