• ... want we hadden deze al. En deze. En deze ook nog. Oh ja, en deze. Misschien ken je deze nog? Of de allereerste, the OG, if you will. Daar is trouwens ook nog eens een story van waar ik al acht jaar mijn hart en ziel in stop. En die ooit op de boekenplanken in de boekenwinkel gaat liggen, dammit 😤

    Anyway. Frisk, Murim en ik hadden een klein ideetje binnen het canon van onze veel te grote vampier/jager/weerwolfwereld. Deze RPG gaat terug naar 1630. Greenstone is een kleine, verborgen nederzetting aan de kust van Nieuw Nederland (later ook wel bekend als New Jersey). Acht jaar geleden zetten een groep Schotse monsterjagers onder leiding van de familie Ackerman voet aan land op dit kleine stukje niemandsland en besloten ze er een thuis van te maken. De Schotten waren er alleen niet van op de hoogte dat het niemandsland wel degelijk al door iemand anders gevonden was. Hoewel er geen lokale bevolking was in 1622, was een groep vampieren hen voor geweest. Zij wilden ook een nieuwe thuis, een veilige haven; hun leider was al eeuwen lang vastberaden om die voor hen te zoeken. In Europa bleek geen plek meer te zijn. En nu kwamen die idiote jagers wéér eens zijn plekje inpikken. De laatste zeven jaar zijn de spanningen opgelopen en hebben zich twee kampen gevormd: de vampierenkolonie op de zuidelijke en de jagergemeenschap op de noordelijke oever van de rivier die Greenstone in tweeën splitst. Geen van beiden is gelukkig met het grondgebied dat ze hebben en willen de ander weg. Een gulden middenweg lijkt onbestaand, zeker wanneer het nieuws de oceaan oversteekt en Greenstone stilaan een haven wordt voor gevluchte piraten. Sommigen van hen zijn Europese vampieren die deel willen uitmaken van de nieuwe kolonie in Amerika. Anderen zijn vampieren die uit zijn op bloed en van de chaos gebruik willen maken. Dan zijn er de jagers, die hun soortgenoten willen bijstaan - maar ook de jagers die alleen zijn en de mogelijkheid zien om die institutionele Community onderuit te halen. Ten slotte is er de groep die liever onbekend blijft; weerwolven, gewone burgers en piraten die Greenstone opzoeken om de onbekendheid op te zoeken tussen al die andere bovennatuurlijke wezens die toch te veel kabaal maken om nog andere stemmen op te merken. In ieder geval begint de spanning een hoogtepunt te bereiken; zowel in Greenstone zelf als op zee, waar schepen met bovennatuurlijke bemanningen strijden voor hetgeen waarin ze geloven. Of gewoon voor de lol. Niemand die het echt duidelijk lijkt te weten. Niemand die weet hoe dit wetteloze stukje grond ooit verder zal komen dan één bloederige slachting.

    Ik moet bovenstaande nog wat beter uitwerken en deftige aanknopingspunten maken voor een effectief verhaal, maar lijkt dit jullie wat?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2024 - 22:30 ]

    Zin in?


    help

    Murim schreef:
    (...)
    Voorkeur voor Engels eigenlijk, maar Nederlands is ook gewoon ok. Al zou het gemakkelijk zijn dat ik geen Eng-Nl vertaler moet gaan zoeken om er dan achter te komen dat een bepaald woord niet in het Nederlands hetzelfde overkomt lol.


    Dan doen we gewoon beiden hehe. Eigenlijk hebben we stiekem wel een Nederlandstalige lexicon doorheen alle RPGs die we al gedaan hebben. Liesje had ooit het woord Zilverzwervers voor de Jagers en dat heb ik dan eigenlijk vertaald naar Silverwalkers haha


    help

    Klik!


    help