• Welkom bij Story of the Year 2024!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2024.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.
    Dit jaar zal Catmint het topic mee opvolgen en levendig houden.

    Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verboden Liefde
    Elentiya met Gevleugeld en Gekooid
    [3973/7069 (3096 woorden geschreven)]
    MeIinoe met Entangled hearts
    [3/3 (0 woorden geschreven)]
    Lorem met Shattered
    [0/1367 (1367 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid
    Vanparys met Windstil
    [6701/16269 (9568 woorden geschreven)]
    Frodo met Onder Vuur
    [7632/14546 (6914 woorden geschreven)]
    Klaar met Constructies van het Heden
    [2014/2014 (0 woorden geschreven)]
    inktzwart met Those Who Get Away With Lies
    [0/0 (0 woorden geschreven)]
    Satoru met The Queen's Spider
    [2808/8881 (6073 woorden geschreven)]
    Grace met Zout Water
    [2803/3961 (1158 woorden geschreven)]
    Ken_ met Drift
    [988/1784 (796 woorden geschreven)]
    Laleah met The Veil of Magic
    [2594/10390 (7796 woorden geschreven)]
    Ringwraith met Als het licht sterft
    [946/15547 (14601 woorden geschreven)]
    Basim met The Varangian Way
    [1417/1417 (0 woorden geschreven)]
    Caverna met Pizza Salami
    [0/10224 (10224 woorden geschreven)]
    Silverwalker met Clerical Error
    [0/3178 (3178 woorden geschreven)]
    FOTY
    Thema Verboden Liefde
    LynnBlack met At Your Service
    [1755/19349 (17594 woorden geschreven)]
    amberkishatu met Disguised Desires | Harry Potter
    [1610/5278 (3668 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid


    Meer info over de thema's vinden jullie hier!

    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast op 9 april 2024 - 22:06 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 24 maart 2024 - 14:07 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ringwraith schreef:
    Hierbij mijn aanmelding (:


    ALS HET LICHT STERFT

    Vijfhonderd jaar geleden stierf de zon van planeet Faux. De meest kundige uitvinders van die tijd ontwierpen het Zielenlicht – een kunstmatige zon die teert op de zielen van twee reusachtige draken. De mensheid trok zich terug op het enige deel van Faux dat nog leefbaar was. Het leven ging door, floreerde.

    Nu, eeuwen later, bekommert bijna niemand zich om het oprukkende ijs, om de afgenomen zielenvlammen. Als de wetenschapper Alyss haar zorgen met Aravin deelt, is hij dan ook geneigd ze weg te wuiven. Alyss laat het daar echter niet bij zitten en schuift haar onderzoeksresultaten onder zijn neus. Hij kan er niet omheen: de bevolking van Tranendal stevent op haar ondergang af.

    Aravin ziet maar één oplossing: ze moeten voor vervangende zielen zorgen. Dat brengt echter de nodige problemen met zich mee: het is meer dan honderd jaar geleden dat iemand een draak heeft gezien en de Ontzielers die in staat zijn hun ziel af te nemen, zijn al jaren geleden uitgeroeid. Er is nog slechts één Ontzieler in leven: Aravins voormalige beste vriend die dankzij hem al vijf jaar in gevangenschap zit.

    Samen met Alyss besluit hij Mart toch te bevrijden en de hulp in te schakelen van de monsterjager Fantoom. Of de twee bereid zijn om hem te helpen, is nog maar de vraag. Mart ziet hem liever levend dan dood en Fantoom heeft hem al eens van meer beroofd dan zijn ego alleen…

    ✰ Thema: Eenzaamheid/Verbondenheid
    Link



    djoaWwa-dn Natas, waarom lijkt er altijd alleen maar goud uit die vingers van jou te komen? :'D
    Die cover *O*


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    djoaWwa-dn Natas, waarom lijkt er altijd alleen maar goud uit die vingers van jou te komen? :'D
    Die cover *O*


    Haha ja mooi is ie hè! Ben er helemaal verliefd op.
    Ik zie trouwens op mijn mobiel geen tekst in mijn post staan, jullie wel? Anders moet ik even knutselen:'D

    Edit: gefixt

    [ bericht aangepast op 14 feb 2024 - 19:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Haha ja mooi is ie hè! Ben er helemaal verliefd op.
    Ik zie trouwens op mijn mobiel geen tekst in mijn post staan, jullie wel? Anders moet ik even knutselen:'D


    Nee, zag het pas op mijn pc :W
    Dacht dat ik de enigste was, maar dan moet je misschien wat aanpassingen maken ja


    You were born original, don't die as a copy.

    Hartstikke leuk dat dit weer zo actief is! Ik heb nog nooit meegedaan, maar ben wel net begonnen met een verhaal dat binnen het thema past. Maar ik zag al dat ik me eventueel ook later aan mag melden, toch? :) Als het inderdaad goed in het thema past en ik het op Q besluit te delen


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    The Varangian Way

    Het leven als boer en handelaar is niets voor de onrustige Halfdan en hij smacht naar avontuur. Verleid door de rijkdommen en fantastische verhalen van recent teruggekeerde vikingen, besluit Halfdan om zijn geluk te beproeven in het Byzantijnse Rijk. De rivieren in het oosten leiden hem naar Constantinopel, waar de Varangiaanse garde, bijna volledig bestaand uit vikingen, de keizer beschermd. Het is een zwaar leven waar gerekend wordt op Halfdans gevechtscapaciteiten tijdens belangrijke veldslagen, maar ook enigszins comfortabel zolang de keizer niet op oorlogspad is.

    Beloften van rijkdom, maar ook het kameraadschap met zijn broeders, houden Halfdan in de stad waar hij zich ook ontzettend eenzaam voelt als verre buitenlander. Hij spreekt de taal maar matig en ondanks zijn status wordt hij vaak vreemd aangekeken. Met de nieuwe, gevaarlijke, oorlogsplannen van de keizer, begint hij daarom te twijfelen of het toch niet beter is om terug naar huis te gaan.

    SOTY 2024 ~ Eenzaamheid/Verbondenheid ~ Nederlands ~ cover @Elentiya ~ Link

    [ bericht aangepast op 17 feb 2024 - 16:29 ]


    Stenenlikker

    At Your Service




    All my life I felt like a misfit. Like I didn’t belong. No one cared about me, everyone rather looked down on me and cast me aside like an old piece of clothing. I tried to find a place I could call home, where someone would look at me and for once take me as I was. I found my home and my saviour in darkness.
    I found hope in a shadow so black that even the darkest night seemed a bright contrast to it.
    I was alone so long, I forgot what it meant to mean something to someone. I had been out in the cold so long, I forgot what it felt like to feel another person’s warmth.
    I made many mistakes in my life and as darkness took a hold of me I was ready to make so many more, until one day someone proved to me there was still another way.
    Until that day all I had ever known was how to bow and try to survive the day.
    “At your service!” Used to be the only sentence that would keep the monster at bay.







    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    * LynnBlack
    * Written in English
    * Takes place long before the events in The Hobbit
    * Participates in FOTY 2024
    * Theme: Forbidden Love




    Via deze weg ga ik na bijna 8 jaar ook nog eens terugkeren naar deze site, want oh wat heb ik het hier gemist! Via deze weg dus ook mijn inschrijving voor FOTY. Ben ik hiervoor eigenlijk op de juiste pagina?
    Sorry ik voel me even weer een noob, het is zo lang geleden dat ik nog werken van mezelf online zette.

    https://qreaties.nl/stories/167467/at-your-service--middle-earth--foty-2024/


    Those who don't believe in magic will never find it!

    LynnBlack schreef:
    At Your Service




    All my life I felt like a misfit. Like I didn’t belong. No one cared about me, everyone rather looked down on me and cast me aside like an old piece of clothing. I tried to find a place I could call home, where someone would look at me and for once take me as I was. I found my home and my saviour in darkness.
    I found hope in a shadow so black that even the darkest night seemed a bright contrast to it.
    I was alone so long, I forgot what it meant to mean something to someone. I had been out in the cold so long, I forgot what it felt like to feel another person’s warmth.
    I made many mistakes in my life and as darkness took a hold of me I was ready to make so many more, until one day someone proved to me there was still another way.
    Until that day all I had ever known was how to bow and try to survive the day.
    “At your service!” Used to be the only sentence that would keep the monster at bay.







    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    * LynnBlack
    * Written in English
    * Takes place long before the events in The Hobbit
    * Participates in FOTY 2024
    * Theme: Forbidden Love




    Via deze weg ga ik na bijna 8 jaar ook nog eens terugkeren naar deze site, want oh wat heb ik het hier gemist! Via deze weg dus ook mijn inschrijving voor FOTY. Ben ik hiervoor eigenlijk op de juiste pagina?
    Sorry ik voel me even weer een noob, het is zo lang geleden dat ik nog werken van mezelf online zette.

    https://qreaties.nl/stories/167467/at-your-service--middle-earth--foty-2024/


    Aaaah een mede FOTY deelnemer! Wat leuk *O*
    And welcome back (bloos)


    You were born original, don't die as a copy.

    Caverna schreef:
    Hartstikke leuk dat dit weer zo actief is! Ik heb nog nooit meegedaan, maar ben wel net begonnen met een verhaal dat binnen het thema past. Maar ik zag al dat ik me eventueel ook later aan mag melden, toch? :) Als het inderdaad goed in het thema past en ik het op Q besluit te delen

    Zeker! Zolang je aanmelding maar voor december in dit topic staat. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Intussen zijn er al 13 stories aangemeld. Superleuk om te zien. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    MT - ughhh ik loop nu al weken te twijfelen, ik denk dat ik gewoon ga meedoen


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    amberkishatu schreef:
    MT - ughhh ik loop nu al weken te twijfelen, ik denk dat ik gewoon ga meedoen

    Gewoon proberen!

    amberkishatu schreef:
    MT - ughhh ik loop nu al weken te twijfelen, ik denk dat ik gewoon ga meedoen


    Niet twijfelen meer, maar inderdaad gewoon meedoen! ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik zit al weken te struggelen om aan iets te werken. :'D
    Ik heb wel een idee, maar om er dan nog eens aan te beginnen is een ander verhaal.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    @Mods, volgens mij is LynnBlack's inzending trouwens FOTY, niet OP ^^

    [ bericht aangepast op 24 feb 2024 - 14:26 ]

    Satoru schreef:
    @Mods, volgens mij is LynnBlack's inzending trouwens FOTY, niet OP ^^


    Oeps klopt, ik zie nu ook dat hij bij OP staat, maar is FOTY. ;)


    Those who don't believe in magic will never find it!