• Gezien lay-outs maken met BBCode op het forum of in creaties nog wel eens irritant kan zijn, dacht ik laat ik een hulp-topic maken om hier vragen over te stellen en tips uit te wisselen.

    Dus als de code niet doet wat wat je wil of je vraagt je af hoe iemand iets voor elkaar heeft gekregen: vraag het hier. ^^

    Rescources:
    - Het Grote Lay-Out Topic
    - Tekst colorizer


    F.A.Q.

    Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen met BBCode/layouts leren.
    Quote een coole rol uit een RPG rollentopic en gebruik de preview knop om te kijken wat verschillende stukjes code doen en wat er gebeurt als je ze veranderd. Maar bedenk wel: layouts maken kost veel tijd en moeite en een leuke zomaar kopiëren is nog steeds plagiaat dus gebruik bestaande alleen als inspiratie of vraag de maker ervan voor toestemming om hem over te nemen.

    Extra grote letters worden afgekapt als ze na bijvoorbeeld [center.] of [justify.] staan.
    Voeg een extra enter/witregel toe tussen [center.] en de tekst die je groot wil hebben.
    Uitleg met dank aan Coryo:
    Plaatsbepalingen definieren een afkapping van een regel, dus als je helemaal op de eerste regel staat, kan je niet groter dan size 7 omdat dat zo vooraf bepaald is in de plaatsbepaling. Als je groter gaat, snijdt die dat af, maar als je het op de volgende regel zet, loopt de bovenkant over in de eerste regel en heb je dat probleem dus niet.


    Hoe maken mensen zo'n fancy gradient met elke letter een andere kleur?
    Dit met de hand allemaal uitzoeken is super veel werk dus gelukkig is er een handige site voor ^^

    [ bericht aangepast op 4 feb 2024 - 12:41 ]

    Is dit ook een "help! het werkt maar ik heb geen idee waarom"-topic? (;

    maar dankje voor dit topic!

    [ bericht aangepast op 3 feb 2024 - 23:03 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Is dit ook een "help! het werkt maar ik heb geen idee waarom"-topic? (;

    maar dankje voor dit topic!


    Sure, waarom niet! Het is voor alle vragen rondom BBCode layouts dus je kunt het altijd stellen, misschien weet iemand het antwoord ^^

    Ik neem hier even een MT op. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    @Satoru, I did it (en dat heel eigenwijs via de tablet), maar mijn tekst wordt niet meer afgesneden! Thanks!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik wil wel nog even meegeven dat layouten echt superveel werk is, dus pls don't just copy code from other people. Je kan best even een rol quoten om de code te bestuderen, maar als je iets wil overnemen - vraag het dan even aan die persoon. Plagiaat is niet oké and I personally will cry if I see my stuff copied without permission 💛


    help

    ^ True, veel mensen besteden veel werk aan hun layout. Het is me zelf overkomen dat men rollen van me hadden overgenomen en really, I was far from pleased. Dus zoals Coryo zegt, ask before taking.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2024 - 12:42 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Coryo schreef:
    Ik wil wel nog even meegeven dat layouten echt superveel werk is, dus pls don't just copy code from other people. Je kan best even een rol quoten om de code te bestuderen, maar als je iets wil overnemen - vraag het dan even aan die persoon. Plagiaat is niet oké and I personally will cry if I see my stuff copied without permission 💛


    Oh ik bedoelde ook echt niet 'kopieer er gewoon even op los', toen ik dat voorstelde! Dat is natuurlijk nooit oké, ik bedoelde het eerder op een 'wacht die zet tekst over elkaar, hoe werkt dat?' of 'hoe maak je tekst zo groot, Quizlets size 10-15 maken dat helemaal niet zo groot', dat soort dingen. Hoop dat niemand het geïnterpreteerd heeft als 'pleeg even lekker plagiaat'.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Oh ik bedoelde ook echt niet 'kopieer er gewoon even op los', toen ik dat voorstelde! Dat is natuurlijk nooit oké, ik bedoelde het eerder op een 'wacht die zet tekst over elkaar, hoe werkt dat?' of 'hoe maak je tekst zo groot, Quizlets size 10-15 maken dat helemaal niet zo groot', dat soort dingen. Hoop dat niemand het geïnterpreteerd heeft als 'pleeg even lekker plagiaat'.


    Nee, dacht ook zeker niet dat je het zo bedoelde hoor! Wilde het gewoon nog eens uitdrukkelijk vermelden just in case 😊


    help

    Huh, cool c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    MT. I have a love/hate relationship with coding. It's enjoyable yet feels like a form of torture :’)

    Coryo schreef:
    Ik wil wel nog even meegeven dat layouten echt superveel werk is, dus pls don't just copy code from other people. Je kan best even een rol quoten om de code te bestuderen, maar als je iets wil overnemen - vraag het dan even aan die persoon. Plagiaat is niet oké and I personally will cry if I see my stuff copied without permission 💛

    Dit 100%! Als er iemand ergens op vast zit, help ik graag, maar klakkeloos copy pasten is echt oof. Pijnlijk. Ik typ mijn code ook meestal nog handmatig uit in het begin, dus er gaat best wel wat werk in :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dit zijn trouwens ook twee fijne websites!
    Deze heb ik gebruikt voor color matching van mijn cover en mijn letters en deze heb ik gebruikt voor in het algemeen opzoeken van colorcodes (bloos)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Dit zijn trouwens ook twee fijne websites!
    Deze heb ik gebruikt voor color matching van mijn cover en mijn letters en deze heb ik gebruikt voor in het algemeen opzoeken van colorcodes (bloos)


    Oooo, die color matching is echt superhandig! Die ga ik in mijn bladwijzerbalk zetten hihi, thanks


    help

    Coryo schreef:
    (...)

    Oooo, die color matching is echt superhandig! Die ga ik in mijn bladwijzerbalk zetten hihi, thanks


    Ja hé? Daarmee heb ik nu de gradient gedaan voor de letters welke dan matched met de oogkleur(en) van mijn personage *O*
    And happy to help (bloos)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik gebruik voor specifieke kleuren uit plaatjes altijd de Windows Powertoys color picker, maar dat geeft vooral steeds 1 kleur (en een kleine gradient rond die kleur).