•      
                Lucht Je Hart

Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
          Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening
    [Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

[ bericht aangepast op 16 april 2025 - 18:25 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 15 april 2025 - 14:28 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Rassalentar schreef:
    (...)

Aldus de Eneco overzichtsmail die ik zo snel kan terugvinden uit mei 2024 verbruikt een gemiddeld appartement in mei (dus best al wel warme maand) ongeveer 25m³ gas per maand, wat natuurlijk meer wordt als je een groter huis hebt.

Oh, damn!

Ik heb dus in vanaf 10 januari, geheel februari, geheel maart en tot en met vandaag (16/4) 18m³ verbruikt. Het vaste tarief bij m'n contract blijkt €1,35nogiets te zijn waardoor ik rond de €25,- aan gasverbruik sinds ik hier ben komen wonen uitkom. Appartement met aan de voorzijde enkelglas, energielabel G. Dat wordt leuk met de jaarafrekening 😱😱😱. Als ik in een kwartaal minder dan 1/3e van m'n maandelijkse voorschottarief heb verbruikt… qua elektraverbruik zit ik elke maand op 1/10e van m'n maandelijkse voorschottarief en voor water nu dit kwartaal op één m'n maandelijks voorschottarief.

M'n vorige verhuurder rekende een voorschotbedrag van bijna 250 euro (blokverwarming). Damn die heeft flink aan mij verdiend.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik heb gewoon de Musical Awards gemist???? Holy guacamole.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik vind het echt nergens op slaan dat de woningcorporatie al sinds maandag stil is over mijn positie. Terwijl ik heb laten weten dat ik zaterdag een sleutel kan krijgen van een appartement. Die ik op tijd had kunnen afzeggen als ze iets op tijd lieten weten. Nu heb ik eigenlijk geen andere keuze dan het te accepteren en een maand o.i.d. huur te betalen voor niets daar als ik in aanmerking komt voor dat andere huis. Echt. fuckers..

So done with it. Het is gewoon even erg veel bij elkaar atm. At least weet ik op één vlak iets beter waar ik aan toe ben. Maar meer duidelijkheid op het andere zou ook erg fijn zijn..

[ bericht aangepast op 17 april 2025 - 8:40 ]

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Derks schreef:
    Ik heb sinds 10 januari 18m³ gas verbruikt. Is dat veel? Ik heb geen idee...

Volgens mij is m'n termijnbedrag van €84,- sowieso veel te hoog, maar goed: leuk spaarpotje. Ik was al 300 m³ lager gaan zitten dan het voorgestelde.

Volgens mij is dat heel erg weinig! Wij hebben een heel huis te verwarmen, maar wel een vrij nieuw huis (2016) met goede isolatie, en de verwarming op 18,5 graden. En we verwarmen alleen beneden met vloerverwarming, douchen en koken met gas. En wij zitten op 144 m3 in de eerste drie maanden van dit jaar

[ bericht aangepast op 17 april 2025 - 9:35 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Volgens mij is dat heel erg weinig! Wij hebben een heel huis te verwarmen, maar wel een vrij nieuw huis (2016) met goede isolatie, en de verwarming op 18,5 graden. En we verwarmen alleen beneden met vloerverwarming, douchen en koken met gas. En wij zitten op 144 m3 in de eerste drie maanden van dit jaar

Oh, damn! Ja, ik kreeg van iemand anders een screenshot door met dat een gemiddeld gezin van 4 per dag 10m³ aan gas verbruikt. Nu ben ik alleen, maar toch. Wel een klein appartement, energielabel G (aan de voorzijde enkelglas) en het stamt uit begin jaren '50 dacht ik (of eind jaren '40) dus er is hier geen centrale verwarming wat een hele hoop scheelt aan gas, gok ik. Koken zou ik ook op gas moeten doen, maar ik heb zelf een inductieplaat. Verder alleen douchen en de afwas op gas (maar ik hoop dat op korte termijn mijn vaatwasser geïnstalleerd kan worden 🫣 al moet daarvoor de deur van het berghok eruit en iemand moet me even helpen tillen haha)

Derks schreef:
    (...)

Oh, damn! Ja, ik kreeg van iemand anders een screenshot door met dat een gemiddeld gezin van 4 per dag 10m³ aan gas verbruikt. Nu ben ik alleen, maar toch. Wel een klein appartement, energielabel G (aan de voorzijde enkelglas) en het stamt uit begin jaren '50 dacht ik (of eind jaren '40) dus er is hier geen centrale verwarming wat een hele hoop scheelt aan gas, gok ik. Koken zou ik ook op gas moeten doen, maar ik heb zelf een inductieplaat. Verder alleen douchen en de afwas op gas (maar ik hoop dat op korte termijn mijn vaatwasser geïnstalleerd kan worden 🫣 al moet daarvoor de deur van het berghok eruit en iemand moet me even helpen tillen haha)

Nou diepe respect dat je zo weinig verbruikt haha! Ik dacht dat ik zuinig leefde 😂

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Some people are trying too hard for attention.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Hm, aan het overwegen om NS Flex Weekend Vrij te proberen, nu ik toch nog thuis zit en thuis woon. Kan ik in de weekenden misschien naar plekken in Nederland waar ik normaal niet kom. Scheveningen, wadden eilanden, Groningen. Alleen wel gelijk zo intensief dat vele reizen.

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

SPECS schreef:
    Hm, aan het overwegen om NS Flex Weekend Vrij te proberen, nu ik toch nog thuis zit en thuis woon. Kan ik in de weekenden misschien naar plekken in Nederland waar ik normaal niet kom. Scheveningen, wadden eilanden, Groningen. Alleen wel gelijk zo intensief dat vele reizen.

Van harte aanbevolen! Maar alles is vanuit jou tyfus ver reizen, ja.

Caverna schreef:
    (...)

Nou diepe respect dat je zo weinig verbruikt haha! Ik dacht dat ik zuinig leefde 😂

Tbh ik ben zelf ook verrast hoor 🤣 ik leef gewoon mijn leven en verbruik blijkbaar heel weinig. Wist ik ergens wel (daarom frustreerde de blokverwarming van de malafide huisjesmelker op m'n vorige adres me zo) maar dat het nog zoveel minder is had ik écht niet verwacht

Derks schreef:
    (...)

Tbh ik ben zelf ook verrast hoor 🤣 ik leef gewoon mijn leven en verbruik blijkbaar heel weinig. Wist ik ergens wel (daarom frustreerde de blokverwarming van de malafide huisjesmelker op m'n vorige adres me zo) maar dat het nog zoveel minder is had ik écht niet verwacht

Ik had oprecht de verwarming aangezet als ik niet thuis was, met zo'n verhuurder als jij had (cat)

Derks schreef:
    (...)

Van harte aanbevolen! Maar alles is vanuit jou tyfus ver reizen, ja.

Jaaa, ik weet dat jij die hebt inderdaad hahaha. Opzich heb ik hem met een retourtje Den Bosch al uit, maar ik moet zeggen dat ik niet persé een fan van openbaar vervoer ben en ik moet eerst of met de bus naar het station of bij het station parkeren en dat kost ook weer geld natuurlijk. 4.50 als je met de trein reist op dezelfde dag dat je in en uit gaat, maar als je langer dan een dag blijft staan betaal je volle mep.

SPECS schreef:
    (...)

Ik had oprecht de verwarming aangezet als ik niet thuis was, met zo'n verhuurder als jij had (cat)

Dat heb ik de laatste maanden dat ik er woonde dan ook fanatiek gedaan. Maar het probleem is dus dat het al snel veel te warm was. Maar toen ik dubbele huur betaalde en de wasmachine daar nog volop gebruikte heb ik m'n was laten drogen met de verwarming hoog aan, ja.

SPECS schreef:
    (...)

Jaaa, ik weet dat jij die hebt inderdaad hahaha. Opzich heb ik hem met een retourtje Den Bosch al uit, maar ik moet zeggen dat ik niet persé een fan van openbaar vervoer ben en ik moet eerst of met de bus naar het station of bij het station parkeren en dat kost ook weer geld natuurlijk. 4.50 als je met de trein reist op dezelfde dag dat je in en uit gaat, maar als je langer dan een dag blijft staan betaal je volle mep.

Ik heb 'm met werk morgen en de vergadering in Amsterdam maandag er dik uit al haha. Een enkele reis naar jou was al genoeg om 'm eruit te hebben. Maar ik ben wel bevooroordeeld met de trein hier, ja.

We gaan dit jaar niks met Pasen doen
    1 week later: we willen zondag een klein paasfeestje doen, komen jullie?

Zeg dan gelijk dat jullie willen dat we komen!

Nothing is impossible in my own powerful mind.