• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Slughorn schreef:
    Ik ga het toch zeggen…. Ik twijfelde ontzettend erg, omdat ik zo laat met een nieuwe theorie kom en dit mijn eigen rol een beetje laat wankelen, want dief zijn was wel lekker. Maar aangezien de andere twee niet helemaal lekker zitten en ik niet op de looier wil stemmen.
    ———————

Geloven we dat Marrit mijn rol gestolen heeft?

De reden waarom ik twijfel:
    * Stel ze heeft de weerwolf gejat (of is een directe weerwolf en de dief ligt op de stapel), dan ga je niet iemand kiezen die verdacht wordt dat je daar de rol van steelt. Dus kies je veilig. Ik ben (bijna) de enige die geen chaos heeft gecreëerd, niet verwisseld ben of verwisseld heb of verdacht geweest. (Marjanne had misschien nog lichtelijk veilig kunnen zijn, maar daar was ook twijfel looier).

Ze kwam pas laat met die info, na dat al veel gebeurd was. Ik was eigenlijk de ‘veiligste’ keuze om dan te claimen. Daarnaast geef ik niet veel informatie, want ik zat niet echt in het vuur.

Haha bij de vorige discussie was dat wel een beetje wat er gebeurde hè? Dikke discussie tussen anderen en ineens in "een derde" de weerwolf. Maar tegelijk zijn er natuurlijk wel al door veel mensen onwaarheden gezegd dus is het ook wel lastig om dan je pijlen ook nog ergens anders op te richten...

Omg maar wat als Natas nou ook precies hetzelfde deed als Froukje in het vorige potje??! Als zij zelf de looier is, zou dat een vet slimme zet zijn...

Oke dit is weer zo'n impulsieve Marjanne-actie/idee but here me out. Natas is looier en wil chaos. Dus zegt ze dat ze ziener is en dat ik looier ben - de enige rol waarvan ze zeker weet dat ik hem niet ben. Genoeg om zichzelf verdacht te maken, want ik ben het er niet mee eens, maar ook niet genoeg om direct het label van "looier" naar zichzelf toe te trekken. Ze kiest mij omdat ze weet dat ik fel genoeg ben om mezelf te verdedigen en haar dan verdacht te maken.

En ja natuurlijk claimt Belle nu ook dat ze looier is. En dat vond ik allemaal heel logisch, maar er zit me één ding dwars: Anne's zwijgen. Als zij nu looier is, zou ze toch wel haar best doen om zichzelf meer verdacht te maken, zou je zeggen. Dus wat als Natas weliswaar gelijk heeft met haar "Belle en Anne zijn weerwolven" maar dat ze dat doet vanuit de positie als looier... Dan moeten we dus niet op haar stemmen...

Argh maar als ze gewoon weerwolf is, moeten we juist wél op haar stemmen 😂😂 Dit is zo moeilijk

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Als zij nu looier is, zou ze toch wel haar best doen om zichzelf meer verdacht te maken, zou je zeggen.

Als slachtoffer van de Dief weet je niet dat je rol is gestolen, noch wat je nieuwe rol is. Dus het is nog steeds logisch dat Anne zich niet als een Looier heeft gedragen 😅

[ bericht aangepast op 5 sep 2025 - 9:32 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    (...)

Als slachtoffer van de Dief weet je niet dat je rol is gestolen, noch wat je nieuwe rol is. Dus het is nog steeds logisch dat Anne zich niet als een Looier heeft gedragen 😅

Anne weet dat ze nu looier is, omdat jij hen gewisseld hebt toch? Haha!

En het slachtoffer van de dief weet niet wie de dief is inderdaad of Marrit moet het vertellen. Alleen kan Marrit daar makkelijk over liegen.

[ bericht aangepast op 5 sep 2025 - 10:10 ]

It's never gonna happen, Guys.

Caverna schreef:
    (...)

Haha bij de vorige discussie was dat wel een beetje wat er gebeurde hè? Dikke discussie tussen anderen en ineens in "een derde" de weerwolf. Maar tegelijk zijn er natuurlijk wel al door veel mensen onwaarheden gezegd dus is het ook wel lastig om dan je pijlen ook nog ergens anders op te richten...

Omg maar wat als Natas nou ook precies hetzelfde deed als Froukje in het vorige potje??! Als zij zelf de looier is, zou dat een vet slimme zet zijn...

Oke dit is weer zo'n impulsieve Marjanne-actie/idee but here me out. Natas is looier en wil chaos. Dus zegt ze dat ze ziener is en dat ik looier ben - de enige rol waarvan ze zeker weet dat ik hem niet ben. Genoeg om zichzelf verdacht te maken, want ik ben het er niet mee eens, maar ook niet genoeg om direct het label van "looier" naar zichzelf toe te trekken. Ze kiest mij omdat ze weet dat ik fel genoeg ben om mezelf te verdedigen en haar dan verdacht te maken.

En ja natuurlijk claimt Belle nu ook dat ze looier is. En dat vond ik allemaal heel logisch, maar er zit me één ding dwars: Anne's zwijgen. Als zij nu looier is, zou ze toch wel haar best doen om zichzelf meer verdacht te maken, zou je zeggen. Dus wat als Natas weliswaar gelijk heeft met haar "Belle en Anne zijn weerwolven" maar dat ze dat doet vanuit de positie als looier... Dan moeten we dus niet op haar stemmen...

Argh maar als ze gewoon weerwolf is, moeten we juist wél op haar stemmen 😂😂 Dit is zo moeilijk

Oké dit gaat me te ver Marjanne. Niet iedereen is de looier 😂

It's never gonna happen, Guys.

Ekko schreef:
    (...)

Wat Danique zegt, jij hebt Belle en Anne gewisseld dus als Belle looier was, dan is Anne dat nu. We zijn volgens mij allemaal tot de conclusie gekomen dat we jou op je woord geloven xD En dan weet Anne het dus wel!

Slughorn schreef:
    Ik zat op Belle, maar ik weet niet nu of ik op Anne durf te stemmen na deze rol claim. De theorie rondom Natas vind ik ook niet helemaal waterdicht. Ik was best overtuigd dat ze de ziener was. De rest had ik een soort van afgestreept van die is het niet. Maar weet niet nog niet wat ik nu geloof.

@Anne, uhm. Ik ben de dief nu. Of je moet Marrit niet geloven dat ze mijn rol gestolen heeft (;

Ik geloof niemand meer. xD Maar ik was deze switch vergeten in mijn lijstje.
    En nadat iemand anders het eerder ook al noemde, hoe weten we zeker dat de dief en /of de onruststoker de waarheid spreken? Dus als acties bij mijn og rol blijven leek me het beste, maar als we de switch inderdaad wel geloven lijkt niet op mij stemmen dan het slimste. Welke baat heb ik er dan nog bij om nog als looier mezelf verdachter te willen maken? Als nieuwe speler volg ik deze logica even oprecht niet.
    Qua stemmen twijfel ik nu enkel meer met alle nieuwe informatie/theorieën, en moet ik echt even gaan kijken wie ik wel en niet geloof.

[ bericht aangepast op 5 sep 2025 - 11:24 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik ben even te lui om te quoten, maar de combi van uitspraken van Lieke en Danique heeft me wel aan het denken gezet.

Weten dat Marjanne liegt en dit direct al eerste post zeggen, was idd wel heel tricky van Natas. Like, als wolf zou ik dat veel te gevaarlijk vinden. Dus wat als ze inderdaad ziener is? En dan of Marjanne heeft bekeken, en hierdoor wist dat ze geen onruststoker is, maar voor whatever reason haar eigenlijke rol geheim heeft gehouden en ipv riep dat ze looier is en zien wat de reacties waren. Een tactiek die ik zelf nogal bijzonder vind, want waarom zou je op looierjacht ipv wolvenjacht gaan?
    Een andere optie is dat Natas als Ziener Lieke's rol heeft ingezien en daardoor weet dat Marjanne liegt. En for whatever reason besloot om te zeggen dat Marjanne looier is (which is wrong) ipv te zeggen dat Lieke idd onruststoker is.

Anyway, dit in gedachten houdend, dan moeten we op zoek naar een andere wolf. Wie dan wel? En daar komt dus Danique met een interessante theorie. Wat als de dief op de stapel ligt en de wolf (Marrit) dit zag, en dus de dief claimde en heel veilig zei zichzelf met een burger gewisseld te hebben.
    Of idd dat ze met een wolf gewisseld heeft en daardoor nu wolf is. Al zou ik dan niet zo gauw weten wie dan de wolf was. Maybe Danique zelf die zich als burger verstopte, heeft besloten dat ze idd wss gewisseld is en nu dus de juiste wolf probeert te ontmaskeren.

Anyway, ik twijfel nu tussen Marrit en Natas.
    Natas is super fishy bezig, maar ik snap niet helemaal waarom ze zo'n risicovolle zet zou doen als wolf door te claimen dat Marjanne liegt zonder deze kennis te hebben.
    En Danique's theorie over Marrit klinkt dan wel als een logisch alternatief als ik besluit om te geloven dat Natas idd (een rare) ziener is.

Also, stem niet op Anne, want dan verliezen we allemaal, en dat willen we niet, haha.

Caverna schreef:
    (...)

Wat Danique zegt, jij hebt Belle en Anne gewisseld dus als Belle looier was, dan is Anne dat nu. We zijn volgens mij allemaal tot de conclusie gekomen dat we jou op je woord geloven xD En dan weet Anne het dus wel!

Oh ja my bad, ik was helemaal in de war over de dief allegations. Maar dan nog, Belle is net pas met haar Looier reveal gekomen dus Anne heeft nog niet echt de kans gehad om dat te spelen. Voor die tijd wist ze niet welke rol ze van Belle had gekregen want dat horen de spelers niet. Zij kon haar gedrag dus niet aanpassen tot de openbare reveal 😆

De rest moet ik vanavind verder lezen want ik ben op werk aa

[ bericht aangepast op 5 sep 2025 - 14:21 ]

Porphyrogenitos schreef:
    Ik ben even te lui om te quoten, maar de combi van uitspraken van Lieke en Danique heeft me wel aan het denken gezet.

Weten dat Marjanne liegt en dit direct al eerste post zeggen, was idd wel heel tricky van Natas. Like, als wolf zou ik dat veel te gevaarlijk vinden. Dus wat als ze inderdaad ziener is? En dan of Marjanne heeft bekeken, en hierdoor wist dat ze geen onruststoker is, maar voor whatever reason haar eigenlijke rol geheim heeft gehouden en ipv riep dat ze looier is en zien wat de reacties waren. Een tactiek die ik zelf nogal bijzonder vind, want waarom zou je op looierjacht ipv wolvenjacht gaan?
    Een andere optie is dat Natas als Ziener Lieke's rol heeft ingezien en daardoor weet dat Marjanne liegt. En for whatever reason besloot om te zeggen dat Marjanne looier is (which is wrong) ipv te zeggen dat Lieke idd onruststoker is.

Anyway, dit in gedachten houdend, dan moeten we op zoek naar een andere wolf. Wie dan wel? En daar komt dus Danique met een interessante theorie. Wat als de dief op de stapel ligt en de wolf (Marrit) dit zag, en dus de dief claimde en heel veilig zei zichzelf met een burger gewisseld te hebben.
    Of idd dat ze met een wolf gewisseld heeft en daardoor nu wolf is. Al zou ik dan niet zo gauw weten wie dan de wolf was. Maybe Danique zelf die zich als burger verstopte, heeft besloten dat ze idd wss gewisseld is en nu dus de juiste wolf probeert te ontmaskeren.

Anyway, ik twijfel nu tussen Marrit en Natas.
    Natas is super fishy bezig, maar ik snap niet helemaal waarom ze zo'n risicovolle zet zou doen als wolf door te claimen dat Marjanne liegt zonder deze kennis te hebben.
    En Danique's theorie over Marrit klinkt dan wel als een logisch alternatief als ik besluit om te geloven dat Natas idd (een rare) ziener is.

Also, stem niet op Anne, want dan verliezen we allemaal, en dat willen we niet, haha.

Belle... Wat doe je nou 🙈🙈🙈

Caverna schreef:
    (...)

Belle... Wat doe je nou 🙈🙈🙈

Twijfels hebben omdat iemand een goed punt aanhaalt! :C

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

Twijfels hebben omdat iemand een goed punt aanhaalt! :C

Maar als Natas echt ziener was geweest zou ze dat nooit gedaan hebben, liegen over wat ze gezien heeft en daarna niet clean komen...

Oké dat is best een goede theorie over mij :') alleen blijf ik (naast dat ik natuurlijk weet dat die niet klopt) vastlopen op het feit dat we twee looiers hebben. Want hoe je het ook wendt of keert, we hebben twee mensen die beweren dat ze door hun rol zeker weten wie de looier is, en wijzen twee verschillende mensen aan. Ik heb de openingspost nog even gecheckt en er zit echt 1 looier on :'D (ja, ik kijk naar jou Froukje, ik vertrouw je hier niet). Oftewel er liegt sowieso 1 iemand hier.
    En hoe harder Belle roept "stem niet op Anne want die is looier" hoe harder ik begin te neigen naar een wolvenkoppel die zo de verdenking op Belle (en door de wissel op Anne) er zo af probeert te halen :'D

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Caverna schreef:
    (...)

Maar als Natas echt ziener was geweest zou ze dat nooit gedaan hebben, liegen over wat ze gezien heeft en daarna niet clean komen...

Dus ze loog niet over jou? 😜

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    (...)
    Dus ze loog niet over jou? 😜

Hahaha jawel, maar niet vanuit de rol als ziener 😂

Oké ik wil aan het einde niet alleen een reveal van de Wolf/Wolven maar van alle rollen want oml, zo veel chaos, zo veel (vermoedelijke) leugens 😂😭

[ bericht aangepast op 5 sep 2025 - 17:49 ]