• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    Wie du mir, so ich dir.

    w00t, dit is best wel heel erg?
    Ik vind het niet kunnen dat je iemand aanspoort om ziek te worden >,<


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    helemaal waar ! ik heb is zo'n docu gezien over anorexia & pro-ana dudes wat ze daar allemaal opschrijven is ziekelijk gwoon o_O
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Jewellery schreef:
    omg,, das dus erg ja >.<


    I´m nothing special.

    Wat ik me afvraag eah,, mag het dan in verhalen wel? zag er eentje voorbij komen xD


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Niet als er echt aangespoord wordt om pro-ana te worden. Verhalen over iemand die pro-ana is zijn wel toegestaan, mits het niet aansporend is.


    I am an idiot, I move.

    okeej ;)


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Goed dat de mod's er zoveel aan doen om het het van de site af te halen.
    Ik ben het er ook eens dat we elkaar moeten respecteren, maar dat gaat veel te ver hoor...


    We were blessed with this curse.

    Cherished schreef:
    Ja, goedzo.

    Zeker op zo'n jonge leeftijd kan zoiets wat begint als een rage uitgroeien in een drama.


    I'm short

    Pro ana is niet het elkaar aanzetten van een eetstoornis, het is andere pro ana meisjes (of jongens) helpen met afvallen. Als je daar zelf niet aan doet hoef je er niet naar te luisteren, dan geldt het niet voor jou. (": Dat wordt er ook altijd wel netjes bij vermeldt. ;) Natuurlijk is quizlet geen pro ana site, daar ben ik het mee eens, hoeft hier ook niet. Maar het is zeker niet wat jullie denken. Dat moest ik even kwijt. (":


    Numbers.

    Somethnholic schreef:
    Pro ana is niet het elkaar aanzetten van een eetstoornis, het is andere pro ana meisjes (of jongens) helpen met afvallen. Als je daar zelf niet aan doet hoef je er niet naar te luisteren, dan geldt het niet voor jou. (": Dat wordt er ook altijd wel netjes bij vermeldt. ;) Natuurlijk is quizlet geen pro ana site, daar ben ik het mee eens, hoeft hier ook niet. Maar het is zeker niet wat jullie denken. Dat moest ik even kwijt. (":


    Jij weet wat het inhoud.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2011 - 12:04 ]


    <3

    Sorry, maar ik vind dat ze dit zouden mogen. Het IS een Lifestyle, en als hun zo willen leven dan mogen ze dat toch ook doen? Oke, misschien zijn ze misschien wel ziek in hun hoofd, maar dat ben ik ook maar ik ga er niet vanalles over zeggen.

    Dus van de ene kant ben ik het er mee eens maar van de andere kant niet

    Pro-ana zet aan tot vermageren en gaat soms zelfs zo verder dat die meisjes sterven. Als we dit zouden tolaten zouden we evengoed ook pro-drugs profielen kunnen maken vind ik. Pro-ana is een levenswijze, maar een slechte en Q wilt voorkomen dat mensen die wijze doorgeven.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Castalia schreef:
    Pro-ana zet aan tot vermageren en gaat soms zelfs zo verder dat die meisjes sterven. Als we dit zouden tolaten zouden we evengoed ook pro-drugs profielen kunnen maken vind ik. Pro-ana is een levenswijze, maar een slechte en Q wilt voorkomen dat mensen die wijze doorgeven.
    Ouders kunnen ons bovendien de schuld geven mocht hun kind hier een ziekte door krijgen of als hun kind zelfs overlijdt. Als blijkt dat diegene dat hier aangepraat heeft gekregen, dan hebben WIJ een groot probleem.


    Life is hard and then we die

    Cherished schreef:
    Ja, goedzo.

    Zeker op zo'n jonge leeftijd kan zoiets wat begint als een rage uitgroeien in een drama.


    You never know how strong you are until being strong is the only choice you have &#9829;

    ik zeg; al die pro ana dingen verwijderen van Q... mijn zusje van 11 doet ook aan Q omdat ze het leuk vind om verhalen over JB te lezen en ik ben bang dat ze op jonge leeftijd al met pro ana dingen te maken krijgt.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.