• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    Wie du mir, so ich dir.

    @Scrabble:
    Klopt en vaak zit het nog veel complexer dan dat. Er zijn ook genoeg anorexia-patiëntes die nog niet willen zien dat ze een probleem hebben en dus zeggen dat ze "nog niet klaar zijn om te genezen".
    Ik snap heel goed de haat voor die sites, maar die meiden zijn niet zielig. Het zijn gewone mensen net als wij allemaal, alleen zijn zij zo verschrikkelijk onzeker en/of hebben ze zo'n behoefte aan totale controle dat ze doorslaan in het afvallen. Bovendien heeft een groot deel van die meiden echt heel vervelende dingen meegemaakt.
    Je bent niet raar of zielig als je pro-ana bent, je bent ziek. De enige reden waarom ze anderen aanmoedigen om af te vallen is omdat ze dan zelf ook steun krijgen, niet omdat ze het "leuk vinden". En als je er eenmaal in zit, kom je er heel moeilijk weer uit.


    I clicked my heels and wished for you.

    Go you! :'D
    Je hebt helemaal gelijk.


    All this dampness is damp.

    Het is alerg dat het er is
    maar ook dat het op zo'n site als dit is
    hier horen verhalen en zo geschreven te worden
    er hoort hier niet aangespoort te worden om dun te worden op een verkeerde manier..

    Dit topic komt uit 2008?


    Smiling but close to tears.

    Ja, maar laten we ervan uitgaan dat het niet gebeurt

    [ bericht aangepast op 22 juli 2010 - 13:03 ]

    Dat is echt super erg..

    ik heb het nog nooit hier gezien, maar ik ben het er helemaal met jou eens je gaat toch geen mensen daarvoor aansporen!!:((


    Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.

    Nja weetje,
    Ze moeten het zelf weten maar niet hier op quizlet.
    Daar is het niet voor gemaakt tenslotte...

    Ik heb een keer iemand gezien met anorexia en mijn polsen (Zijn nogal aan de dunne kant) waren ongeveer net zo groot als hun bovenbenen. Dat is toxh te erg! - Meer informatie over Pro-Ana heb ik ook in een boek gelezen -
    Echt een heel leuk boek over een meisje met Anorexia en eentje die overgewicht had. (Ps. ik wil dat boek wel pben als iemand de titel wil. Alleen ik weet niet of ik de titel hier mag plaatsen :$)
    x


    Read My Story, O, It's for 12+ So ya Know, (Or 14+)

    goed van jullie!


    everywhere is within walking distance.. if you have the time.

    goed zo, zoiets zou dus echt niet mogen gebeuren dus he.
    Ik heb altijd net het gevoel dat die mensen doen alsof anorexia iets ies waar je even gebruik van maakt en het daarna gewoon achter je laat. Wel niet dus -_-

    Amen!


    in life an ending is just another new beginning

    Ja, het is erg dat het er is. Maar ook jammer, en zielig voor degene wie ermee bezig zijn.


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    ik ging een keer op zo'n site kijken, gwn om te zien wat het nou was. Nou.. doe mij niet na. Echt gewoon eng!


    Er is meer dan alleen zwart en wit

    Goedzo!


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Leech schreef:
    Amen _O_

    Ik zag gistere ook een profiel met allemaal foto's van dunne mensen..
    Dat was niet normaal Ö


    Dit is niet Dun, Maar OverNormaal Mager!


    Read My Story, O, It's for 12+ So ya Know, (Or 14+)