• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    Wie du mir, so ich dir.

    Echt gestoord dat mensen dat doen, dat soort mensen zijn zelf eigenlijk gewoon heel zielig, dat ze dat soort dingen moeten doen voor 'een beetje aandacht'... :X


    Love Justin Bieber....

    En daar wordt hier 'reclame' voor gemaakt? :O
    onbegrijpelijk..


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    desintismijn schreef:
    Echt gestoord dat mensen dat doen, dat soort mensen zijn zelf eigenlijk gewoon heel zielig, dat ze dat soort dingen moeten doen voor 'een beetje aandacht'... :X


    Dat soort mensen? heb je het nou over de reclame op quizlet, of over PA in het algemeen? Want het is een stoornis en niemand vraagt aandacht.

    goed dat dit word verboden


    theboy.....is the boy!

    Ik vind het goed dat er iets aan gedaan wordt! Je moet het toch ergens aanpakken.


    Don't dream your life, but live your dream!

    ene vriendin van mij keek daar regelmatig op pro-ana sites voor de afslank tips...
    ik zei meteen dat het ziek was en dat ze er mee moest stoppen
    en ik vind het erg dat er hier ookal pro-ana dinges zijn ;o

    [ bericht aangepast op 5 jan 2011 - 23:08 ]

    BRIDE schreef:
    Dáár kan ik dus niet tegen. Ja, ik snap dat het niet op Quizlet mag, daar niet van, maar sommige reacties hier.
    Die mensen kunnen er ook niets aan doen, ze zijn een soort van ziek in hun hoofd. Nogmaals, kunnen zij NIETS aan doen. Meestal hebben ze een rot verleden gehad, of zelfs een rot heden. Ze willen wát afvallen, maar slaan door. Hé, ze denken heus niet van; 'Goh, laat ik anorexia krijgen, gewoon, voor de lol.'

    Agree.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Heel veel mensen zeggen nu dat ze walgen van mensen met anorexia,
    ik ben ook sterk tegen pro ana(mensen aansporen om het te krijgen dus) maar je moet niet denken dat iedereen die anorexia heeft dat doet, mensen met anorexia hebben het meestal heel moeilijk en proberen om het te overwinnen en ik denk ook niet echt dat het helpt als ze berichten lezen als "Ik walg van die mensen die zeiken dat ze te dik zijn en hun zelf gaan uithongeren"
    Ik vind het heel goed dat jullie de pro ana profielen etc. tegen gaan maar laten we nou niet mensen die er tegen vechten een klote gevoel geven en zich laten voel alsof ze waardeloos zijn en alles verkeerd doen. Het is niet altijd voor de aandacht maar het ik ook een ziekte die komt door dat ze gepest worden of andere problemen.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2011 - 21:16 ]


    Just because it burns doesn't mean you're gonna die.

    helemaal mee eens!


    Kill them with kindness.

    ach ja. die popjes moeten ergens inspiratie halen hé - -


    It's not because I choose to avoid people, that I'm anti-social.

    nog niet tegengekomen, maar wat erg zeg!

    Ik zou geen anorexia willen hebben. Ik zag eens een meisje op youtube die een liedje zong voor mensen die dat wel hebben. Anorexia is erg, daar moet je niet mee spotten.


    The happiest girl

    jammer genoeg bestaan er mensen die denken dat anorexia goed is en het promoten dat is echt verschrikkelijk, mensen die aan anorexia lijden komen er maar moeilijk vanaf en moeten gesteund worden in het oplossen van hun probleem en juist niet mee worden gespot

    wow is dat ook hier op quizlet? best wel zielig eigenlijk!

    LipGlossy schreef:
    wow is dat ook hier op quizlet? best wel zielig eigenlijk!


    Ligt het aan mij of haal jij stiekem alle oude topics omhoog. (nerd)


    --