• Ik heb even jullie mening nodig, want ik zit in een zware depressie dankzij mijn school.
    Normaal gezien was het mijn bedoeling om dit jaar te stoppen met Gymnasium (Latijn), en in de vierde door te gaan met atheneum. Het probleem is: mijn mentor en mijn moeder zien dat niet zitten. Mijn vader boeit het niet zo erg, die zegt dat ik moet doen wat ik wil. Nouja, eerst dacht ik van: lekker boeiend, jullie mening, ik ga toch naar atheneum. Maar mijn moeder maakt het aanbod steeds aantrekkelijker. Ze geeft me een Iphone (of een andere telefoon naar keuze) als ik volgend naar tóch naar gymnasium ga. En ik mag met Eva naar London op haar kosten. Mijn mentor zegt dat het gymnasium helemaal niet zo moelijk is in de bovenbouw, maar ik kan het echt niet.
    Ik denk gewoon dat ik het gymnasium volgend jaar niet ga halen, en dat ik doodongelukkig word door dat kut Latijn/Grieks. En ik wil ook geen KCV maar CKV. Maar ik wil wel graag naar London met Eva, en als het gymnasium echt niet zo moeilijk is in de vierde kan ik een gokje toch wel wagen?
    Ik weet het gewoon echt niet meer. En ik vraag heel even om jullie mening.

    Bij voorbaat dank.


    rules don't stop me

    Ik vind het klote van je moeder dat ze je zo omkoopt. :X
    Oke, nu ga ik langere reactie typpen. :Y)

    Je moet doen wat je zelf wil & je niet om laten kopen ^^

    Ik vind het klote van je moeder dat ze je zo omkoopt. :X
    Oke, nu ga ik langere reactie typpen. :Y)

    Dankje, ik ben wel toe aan een beetje vriendelijke steun van een of andere mede mens. Ik zie het even niet meer zitten met dat kut vierde jaar.


    rules don't stop me

    Je moet kiezen wat je zelf wil. Wat jij het beste vind, zodat je je volgend schooljaar niet ongelukkig gaat voelen. Je moet de richting kiezen die jou het beste ligt. En dat je niet met tegenzin naar school gaat.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Ik zou het volgen, misschien lukt het wel . (:
    Als je dan toch slechte resultaten hebt kan je het allemaal op haar steken :')


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Het klinkt heel verleidelijk om verder Latijn en Grieks te doen, door wat je mama je aanbiedt. Maar eerlijk gezegd: je moet doen wat je zelf wilt, waar je je zelf het beste bij voelt. Als je denkt dat latijn enz te zwaar gaat worden, moet je het niet doen, als je iets niet graag doet, vertaalt zich dat automatisch naar je punten, minder goed dus. Doe gewoon wat jij denkt dat het beste is!!

    Veel succes ;)

    x

    Het is kut dat je moeder je zo wil om kopen.
    Als je niet wilt ga dan niet of waag de gok later kan je altijd nog Ateneum gaan doen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Okééé, hier mijn lange reactie.
    Ikzelf heb een jaar Latijn en Grieks gedaan. Mijn lerares was gestoord, gooide met stoelen, en ga zo maar door. Ze brak me altijd helemaal af, waardoor ik geen motivatie had om ervoor te werken. Mijn punten van Latijn en Grieks waren dus heel slecht, terwijl ik zeker slim genoeg was/ben. Ik was echt doooodongelukkig in die richting. Mijn andere punten leden er ook heel hard onder. Van mijn moeder moest ik die richting minstens twee jaar volgen, dan mocht ik zelf kiezen, zolang het maar ASO/Atheneum bleef. Anyway, mijn punten leden er heeeel hard onder, allemaal door dat klote Latijn en Grieks. Tegen het einde van dat schooljaar, heb ik die twee vakken gewoon links laten liggen, en concentreerde ik me op de andere vakken. Zelfs voor de examens van Grieks en Latijn leerde ik niet meer. Het was een hele last dat van mijn schouders afviel, mijn andere punten werden veel beter.
    Het volgende jaar heb ik Grieks en Latijn laten vallen, tegen de wil in van mijn moeder. Maar ik voelde me echt veel beter op school. En ik vind het eigenlijk best smerig van je moeder dat ze je zo probeert om te kopen. Want natuurlijk zijn de dingen die ze voorsteld heel leuk, maar volgens mij ga je, als je Grieks en Latijn verder doet, heel gedemotiveerd geraken. En daar heb je ook niets aan. Brengt heel veel problemen met zich mee enzo. Ik kan je enkel aanraden de richting te doen die je graag wilt, dat is het beste. ^^

    Ik zou het volgen, misschien lukt het wel . (:
    Als je dan toch slechte resultaten hebt kan je het allemaal op haar steken :')

    Haha :'D. Dat is een goede. Mijn mentor zei ook dat als het volgend jaar gewoon niet gaan, ik me wat minder moet concentreren op Latijn/Grieks en dan gewoon verder gaan met de andere vakken zodat ik het vijfde jaar gewoon door kan gaan met atheneum.


    rules don't stop me

    Ik zou het volgen, misschien lukt het wel . (:
    Als je dan toch slechte resultaten hebt kan je het allemaal op haar steken :')

    tja, maar wat bereik je er dan mee? Op het einde van het jaar moet jij wel bewijzen dat je het kan, niet je mama ofzo :s

    Nogmaals: doe wat je ZELF wil. Je zal ooit wel nog eens in Londen geraken (;

    Nouja, heel erg bedankt allemaal alvast. Ik heb hier echt wel iets aan :'D.


    rules don't stop me

    Je moet je niet laten omkopen, hun zitten niet meer op school. Gaan ze dan ook even je huiswerk voor je doen? Die repetitie's maken? Like, neeh. Dat moet jij doen, dus kind. Als jij je er niet fijn bij voelt, moet je dat teggen ze zeggen. Ze willen vast niet dat jij ongelukkig wordt op schoool. :'D

    Je vind Latijn/Grieks niet leuk. Waarom zou je er nog verder mee gaan? Het is niet eerlijk dat je ouders je omkopen. Volg je hart [waaaah, ik ben een prof. aan t worden ;D]
    x


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik doe nu Latijn, mijn eerste jaar en ik ben al vanplan om te stoppen. Waarom? Het spreekt me niet meer aan. Ik kan het niet, moet véél te veel inhaaldingen doen voor wiskunde omdat ik me teveel concentreer op Latijn en dat komt dan niet goed. Wiskunde kan ik sowieso al niet goed, maar nu heb ik dat maar vier uur en Latijn vijf uur. Latijn is een dooie taal dus ik denk, ben er vrij zeker van dat ik volgend jaar gewoon naar een andere richting ga. Weetje, ik dacht dat Latijn écht leuk was maar ik heb me er dus zwaar in vergist. Het is moelijk, ik krijg al die woordjes er nu al niet in, snap niets van die naamvallen etc en het is bovendien een dooie taal.
    Maar dit gaat over jou en niet over mij. Weetje? Je moeder is een slecht mens. Jou omkopen om je doodongelukkig te laten worden maar zodat zij wel d'r zin krijgt. Niet doen. Dan vraag je maar aan je vader of het van hem mag dat reisje naar Londen met Eva. Jou omkopen dat kán gewoon niet en zeker niet door je eigen moeder. Jij vind het niet leuk en daar moet je moeder zich bij neerleggen. België/Nederland etc zijn vrije landen en daar heeft iedereen recht op zijn eigen mening en zijn eigen doen en laten. Jou moeder koopt je om en dat is chantage en daar mag jij niet aan toegeven, hoe verledelijk die aanboden wel zijn.
    Tenzij je echt Gymnasium wil blijven volgen dan kan je erop ingaan. Maar zoals je hier denk ik al zei wil je dat echt niet meer, je zei dat je er doodongelukkig van werd. Moeder negeren en voor jou eigen keuze gaan. ALs je écht doodongelukkig daar word en er echt per sé wil mee stoppen moeten jou moeder en mentor zich daarbij neerleggen. Het is jou keuze en niet die van hun.
    Mijn mentor wíl me weg dus da's makkelijk voor mij en mijn ouders geven mij m'n vrije wil.

    ik zou doen wat jij denkt dat het beste is....maar je mam is eigenlijk niet zo goed bezig...gewoon je omkopen...:X....... maarja... dat is mijn mening...
    nog succes verder he!
    xx