• De stelling van vandaag luidt:
    Euthanasie zou verboden moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Dit is mijn signature...

    Nee, niet afschaffen. Als het hun wil is, vind ik dat we die best in vervulling mogen laten gaan. Mijn moeder wil het ook als ze zo wordt. Mijn vader wil dat niet, maar ik ga er gewoon voor zorgen dat het gebeurt, want zij wil dat. Ik wil niet dat ze lijdt ofzeu.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Tegen, met voorwaarden.

    Als mensen de hele dag niets doen als pijn lijden, is het hun volste recht om daar zelf een einde aan te mogen maken op een fatsoenlijke manier. Wat heb je dan ook nog aan je leven?

    Wel met voorwaarden (bij ons in België hebben ze er al wat) zoals dat de patient volledig bij bewust zijn (niet onder invloed van het een of het ander) moet zijn wanneer hij de toestemming geeft en alleen als hij terminaal is...


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    Ik vind niet dat het verboden moet worden. (cat)


    None but ourselves can free our minds.

    xFantasy schreef:
    Tegen.
    Waarom mensen laten afzien, en gewoon in hun bed laten liggen, zonder dat ze nog iets kunnen doen.
    Het is hun leven, dus als zij willen sterven, vind ik dat dat hun volste recht is.
    En dat wij het moeten begrijpen als mensen veel pijn hebben.


    Let's do this poo

    Tegen


    ~brrrrrrrrrrrrr~

    tegen om alle redenen boven me :Y)


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    Nee, als ik ongeneselijk ziek ben en ik kan verder vrij weinig dan lijkt euthenasie me een beter voorstel dan echt zelfmoord ofzo.. En als je het zelf wilt dan is dat jouw keuze ;3


    I don't need words to feel those lips.

    Tegen.

    Mensen die bijv. een ongeval gehad hebben en hierdoor vastzitten aan hun bed en niet meer kunnen bewegen, bij hun is zelf een bloedneus dodelijk! zo'n mensen vind ik dat het recht moeten hebben om zelf over hun lot te beslissen! Ook mensen die al erg oud zijn, en dus niet meer kunnen zien horen en die hun eigen kinderen niet meer herkennen, ik vind als iemand beslisd om euthanasie te plegen dat er altijd een reden achter zit, je gaat jezelf toch niet zomaar je leven ontnemen? Dus ik ben overduidelijk tegen:)

    Ben daar echt tegen.
    Mijn vader had geen euthanasie papieren ondertekend en is echt moeten creperen van de kanker, gelukkig voor hem was hij de laatste dagen van z'n leven in een sub-coma en kreeg hij van de dokter zoveel mogelijk pijnstillers maar voor m'n moeder, m'n broer en ik was het een HEL!

    Ik weet 1 ding zeker, moest ik ooit aan die vreselijke ziekte lijden of aan iets anders dat onomkeerbaar is dan zou ik er zeker voor kiezen om rustig uit het leven te stappen onder begeleiding van een dokter zonder pijn.

    xx C


    If you obey all the rules, you miss all the fun!

    Mesmerized schreef:
    Ik ben er alleen tegen, als diegene zelf heeft aangegeven het te willen. Dat geldt voor zowel een mens als een dier.
    Maar als ze het niet willen, dan ook echt niet doen. Als ze bijvoorbeeld kanker hebben en weten dat ze niet lang zullen leven.. Dan moeten ze genieten van de laatste dagen.

    Oh geloof me , genieten van zo'n laatste dagen is niet echt genieten : )


    Life is a fashionshow, the street is our catwalk.

    xFantasy schreef:
    Tegen.
    Waarom mensen laten afzien, en gewoon in hun bed laten liggen, zonder dat ze nog iets kunnen doen.
    Het is hun leven, dus als zij willen sterven, vind ik dat dat hun volste recht is.
    En dat wij het moeten begrijpen als mensen veel pijn hebben.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Mesmerized schreef:
    Ik ben er alleen tegen, als diegene zelf heeft aangegeven het te willen. Dat geldt voor zowel een mens als een dier.
    Maar als ze het niet willen, dan ook echt niet doen. Als ze bijvoorbeeld kanker hebben en weten dat ze niet lang zullen leven.. Dan moeten ze genieten van de laatste dagen.


    Hmm met Kanker is het niet echt 'genieten' van je laatste dagen maar doorbrengen in een ziekenhuis bed. -geloof me maar spreek uit ervaring met familielid-


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Nee, als je geen toekomst meer hebt, je alleen nog maar pijn hebt, zie je het toch niet meer zitten.


    blame the bully.

    Tegen. Mijn achternonkel had longkanker en hij had echt immens veel pijn. en niks helpte nog. Dus, ging hij dood. Maar wrm zou je die mensen dan nog langer laten lijden ?


    A. ikmisje.

    Mellifluous schreef:
    (...)

    Hmm met Kanker is het niet echt 'genieten' van je laatste dagen maar doorbrengen in een ziekenhuis bed. -geloof me maar spreek uit ervaring met familielid-


    Ik bedoel het ook niet zo. Meer in de zin van 'er het beste van maken'. ><


    -