• De stelling van vandaag luidt:
    Schoolreizen zouden goedkoper moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Tanya is de beste.

    Helemaal mee eens!
    Honderd euro dit jaar om te gaan kamperen? En je moet jezelf nog redden ook! O_O


    And now we're counting down to Phase Zero.

    We gingen vorig jaar naar Berlijn, 300 euro. Als je er zelf heen moet ben je meer kwijt, maar het is nog steeds niet weinig.


    blame the bully.


    Nee, anders ga je niet mee, of doe je maar een vervangende opdracht.

    Ja, zou ik wel willen. Maar de vraag is: is dat mogelijk ?


    A. ikmisje.

    Niet mee eens.
    Een schoolreis houdt vanalles in. Allemaal belangrijke dingen. Dus bijvoorbeeld, als je naar Parijs gaat met je school moet je overnachten in een hotel, de metro nemen om op plaatsen te geraken, de eifeltoren betalen (want gratis kom je er niet in en Parijs is duur), je eten betalen, de ingangen van allerlei bezienswaardigheden.
    Als je dat allemaal niet kunt, dan ga je ook gewoon niet mee. En als je wil dat het goedkoper wordt dan is het zo: Geen hotel, maar een tentje op een camping. Vanuit die camping te voet naar het stad waar alle mooie gebouwen enzo staan en geloof mij, de campingen liggen niet in het centrum. Je eigen boterhammen mee eten om geld te besparen op voedsel. Handig? Nee.
    Louvre niet binnen kunnen zien, maar alleen de buitenkant. De stad nooit kunnen bezichtigen vanuit de eifeltoren, maar alleen staren naar het gigantische kunstwerk.
    Niet in Champs Elysees een ijsje kunnen eten, geen souveniers kopen, alleen omdat het te duur is.
    Denk je dat Parijs daarmee veel indruk zal achterlaten? Omdat de schoolreis wat te duur was om het meest comfortabele af te schaffen.
    Dus ik ben het er helemaal niet mee eens. Waarom zou het? Als je het er voor over hebt om een van de mooiste steden op de hele wereld te kunnen zien, dan vind ik dat geld geen probleem moet worden. Anders ga je gewoon niet mee.


    Where there is a sea there are pirates...

    VoodooDoll schreef:
    Bij ons op school is het niet zo duur... Maar op de basisschool was het bij ons altijd 90 euro! Ö echt niet normaal, en dan gingen we ook stomme dingen doen, en gewoon op de fiets.. dus het was die 90 euro echt niet waard.

    Die fietsen moeten nog steeds gehuurd worden, alles moet worden gereserveerd, want je mag niet zomaar met een groep ergens gaan fietsen. Stopplaatsen, bezienswaardigheden, eten, enz.
    Denk je dat je dat zomaar gratis krijgt ofzo?


    Where there is a sea there are pirates...

    Oké, aan de andere kant.. Je doet wel dingen die je normaal niet vaak doet, en voor alles wordt gezorgd. Like, het is toch een uitstapje dat je maakt.


    -

    Masterpiece schreef:
    Oneens.
    Waar haalt de school het geld dan vandaan? o.o'

    Nergens, dat is toch goed, gaan ze eindelijk lekker falliet! :Y)


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Die zijn tot nu toe gratis :Y)

    mijn ouders betalen da dus ;D


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Happysnail schreef:
    Daar ben ik het helemaal mee eens, afzetters :X.

    goed idee!
    mijn schoolreisjes zijn super duur... twee dagen kamp voor 300 euro!! O.O ik ga dit jaar dus niet. voor 200 kan ik in de zomervakantie voor vijf dagen op super kamp! =D

    ik heb geen idee wat me moeder aan excursies betaald xD en klasseuitjes gaan we vaak alleen maar wat eten meer is het niet


    I believe i can <3

    Nee.. oneens die van ons is al heel goedkoop.. mischien op andere scholen niet maar die van mij wel.. Dus als het nog goedkoper moet kunnen we niet meer op schoolreis.. Jaa en het ligt er aan.. sommige scholen is het erg duur en andere niet zoals die van my


    ...

    jah ik ben er helemaal mee eens want kinderen die geen geld hebben die kunnen nu vaak niet mee of dat er een soort regel komt dat het voor kinderen met ouders met het minimum loom veel goedkoper wordt want eht is toch zonde als je niet mee mag op schoolreisje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    xxx


    i live the life that i want to live my life is the only thing that i won't give