• De stelling van vandaag luidt:
    Alle alcoholreclames moet verboden worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Disagree.
    Wat doet het kwaad? Er staat ana het einde altijd; Geen alcohol onder de 16 ofzo.
    Niet dat iemand er naar luisterd, maargoed, het staat er wél.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    hmm,
    het heeft niet zoveel verschil hoor.
    jongeren drinken ook wel drank die je niet op de tv tegenkomt,
    dusja.

    tegen?
    & ik vind die reclames meestal wel grappig xD


    It's not the same without you.

    Nee. Want zoveel verschil maakt het inderdaad niet, en er staat niet onder de 16 op het eind dus is het je eigen verantwoordelijkheid. En dan nog, die gasten moeten toch ook reclame maken? En ik vind die van de Heineken en Bavaria altijd wel lachen xD


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Tegen. Het is niet omdat er geen reclames er meer zouden zijn dat de jongeren minder gaan drinken.

    Nee. Die reclames moeten gewoon uitgezonden blijven worden. Je weet zelf wel wanner je dat kan kopen en wanneer niet,dus het blijft simpel: Die reclames mogen van mij.

    Mee eens. Jongeren drinken te veel alcohol. Volwassenen trouwens ook. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    xRapunzel schreef:
    Tegen. Het is niet omdat er geen reclames er meer zouden zijn dat de jongeren minder gaan drinken.

    nerveus schreef:
    Mee eens. Jongeren drinken te veel alcohol. Volwassenen trouwens ook. ;)


    Sweet dreams will come true.

    Er staat altijd:

    Onder de 16 nog even niet of iets dat er op lijkt

    En trouwens die reclame's zijn grappig

    Mensen gaan het trouwens ook wel kopen zonder reclame!


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Mwha, uiteindelijk kies je er zelf gewoon voor om alcohol te drinken. Ik denk niet dat reclame daar het meeste invloed op heeft.


    I want my bloody cheese now!^^

    Matix schreef:
    Er staat altijd:

    Onder de 16 nog even niet of iets dat er op lijkt

    En trouwens die reclame's zijn grappig

    Mensen gaan het trouwens ook wel kopen zonder reclame!
    Ja, maar die 'Onder de 16 nog even niet' is zo klein, en ze doen het altijd in het wit zodat de meeste tijd van de reclame niet te lezen is...


    Sweet dreams will come true.

    Bij alcoholreclames word het product ook niet aantrekkelijk gemaakt voor jongeren. En tegenwoordig weet elk normaal mens dat alcohol niet goed voor je is als je het teveel drinkt. Als er toch jongeren zijn die onder de 16 dronken gaan worden op een feest is het hun probleem, en dat is waarschijnlijk niet het gevolg van reclames maar door de niet goede opvoeding van de ouders.


    Als je maar een ananas hebt..

    Nou nee doe maar niet. Straks loopt Nederland nog meer inkomsten mis en worden mensen uit de alcoholbranche ontslagen.
    Yeah.. kredietcrisis ftw!


    No growth of the heart is ever a waste

    Nou, ik vind van niet... reclame doet niemand kwaad, toch? Als jongeren willen drinken, doen ze het toch. Daar heeft meer of minder reclame echt niet mee te maken, ze gaan hooguit eens een ander merk drank kopen als er iets nieuws op de markt komt en ze er veel reclame van zien. En ik vind het eigenlijk best hypocriet dat er wel alcoholreclame is, maar geen sigarettenreclame. Uiteindelijk zijn ze allebei verslavend, wat is het verschil? Ofwel verbied je alle soorten reclame voor dingen die slecht voor je zijn (dan mag McDonalds het ook al vergeten), ofwel laat je het helemaal toe. Neen, ik rook zelf niet. Ik drink wel, maar niet veel in vergelijking met mijn vrienden. En daar heeft reclame niets mee te zien. Mensen zijn echt niet zo beïnvloedbaar als iedereen denkt.


    oh pleasure, for the wicked & loved.

    moet niet perse


    One Day you'll remember me...