• De stelling van vandaag luidt:
    De uitkeringen in Nederland zijn te hoog

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Dit is mijn signature...

    Oneens, mijn vader heeft er een omdat hij niet meer kan werken en wij komen bijna niet rond.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Geen idee. Ik woon niet in Nederland.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Oneens, de meeste mensen met een uitkering die ik ken komen amper rond.


    I am an idiot, I move.

    Oneens. Reden niet belangrijk voor jullie om hier neer te zetten.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    oneens zoals de anderen al zeiden


    Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!

    Eens én oneens. Eens omdat mensen die een rotbaantje hebben en het tegelijkertijd ook krap hebben in principe voor een ander gezin hard moet werken terwijl die het zelf ook niet breed heeft.
    Oneens omdat er ook heel veel gezinnen zijn die geen werk kunnen krijgen, en het daardoor erg krap hebben.


    -

    Uitkeringen zijn niet te hoog.

    AimeeForever schreef:
    Geen idee. Ik woon niet in Nederland.

    Oneens. Iedereen moet geregistreerd werken toch? Myn pa (heeft een uitkering) denkt daar anders over. Als je geregitreerd gaat werken, verdien je per maand €300 meer! MAAAR, je moet €500 van je uitkering inleveren. Een uitkering is voor sommigen van ons dus beter;)


    I want my bloody cheese now!^^

    Al die mensen die een uitkering hebben zeggen waarschijnlijk oneens. Maar moet je maar eens kijken wat sommige van die mensen hebben met een uitkering. Een computer, een auto soms nog 2 tv's. Jah, logisch dat je dan niet rondkomt. 1 van mijn BF's d'r vader was een tijdje werkloos en die gingen vlak daarna lekker vrolijk naar Griekenland en ze kochten een gloednieuwe auto. En maar zeuren dat ze zo arm waren.

    Ik ben het voor een deel eens, want de helft van de mensen met een uitkering geven het uit alsof het een miljoen is

    Esmaye schreef:
    Eens én oneens. Eens omdat mensen die een rotbaantje hebben en het tegelijkertijd ook krap hebben in principe voor een ander gezin hard moet werken terwijl die het zelf ook niet breed heeft.
    Oneens omdat er ook heel veel gezinnen zijn die geen werk kunnen krijgen, en het daardoor erg krap hebben.

    -deelt deze mening-

    als mensen gewoon geen zin hebben om te werken vind ik dat ze best wat minder mogen krijgen omdat ze dan misschien wél gaan werken,
    maar als je niet kán werken, vind ik niet dat ze teveel krijgen.
    Het is wss wel moeilijk om te zien wanneer iemand terecht een uitkering heeft en wanneer niet.

    Maar ik vind dat als je geen zin hebt in dat baantje als weetikwat, maar het wel kan, je geen hele hoge uitkering (voor wat hoog is)hoort te hebben, want je kán wel werken.

    Hoe hoog is de uitkering dan eigenlijk?


    Ja of nee of misschien of wat anders. Who knows?

    Geke schreef:
    als mensen gewoon geen zin hebben om te werken vind ik dat ze best wat minder mogen krijgen omdat ze dan misschien wél gaan werken,
    maar als je niet kán werken, vind ik niet dat ze teveel krijgen.
    Het is wss wel moeilijk om te zien wanneer iemand terecht een uitkering heeft en wanneer niet.

    Maar ik vind dat als je geen zin hebt in dat baantje als weetikwat, maar het wel kan, je geen hele hoge uitkering (voor wat hoog is)hoort te hebben, want je kán wel werken.

    Hoe hoog is de uitkering dan eigenlijk?
    Ik weet alleen dat als je ontslagen wordt dat je 75% van je salaris krijgt

    Geesz schreef:
    Oneens, mijn vader heeft er een omdat hij niet meer kan werken en wij komen bijna niet rond.


    Da heb ik dus ook alleen is het bij mij me ma die de uitkering heeft. Me pa is gewoon niet goed in z'n hoofd meer en kan ook niet werken alleen verdomd hij het om er 1 aan te vragen -_- anders zouden we best redelijk rond komen. Maar nu is het een gezin van 3 da moet rond komen van 1 miezerig uitkeringetje en da gaat gewoon niet.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    oneens. Ze zijn precies goed. (yeah)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.