• De stelling van vandaag luidt:
    (Arme gezinnen kunnen niet rondkomen om eten te kopen, terwijl gedetineerden het gratis krijgen) Gevangenen kosten Nederland te veel geld, de doodstraf zou weer ingevoerd moeten worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    BAM!

    Geke schreef:
    tegen,
    ik gun niemand de dood, ook moordenaars enzo niet.

    Ik ben het mer haar eens n.n

    voor maar natuurlijk wel met uitzonderingen..
    huurmoordenaars, seriemoordenaars mogen de doodstraf. daardoor blijven er meer cellen leeg waardoor andere criminelen langer kunnen zitten want die lopen meestal met een paar maandjes ook al weer vrij rond.


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    Oneens, de doodstraf is nooit goed, wat het excuus ook mag zijn. Door een moordenaar te vermoorden word je zelf datgene wat je zo verafschuwt: een moordenaar. Hé, logica.


    History is not hatred.

    Geke schreef:
    tegen,
    ik gun niemand de dood, ook moordenaars enzo niet.

    Voor moordenaars is de dood niet erg genoeg, ze veroorzaken tenslotte de dood. Laat ze een leven lang wegrotten in isolatie...


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Mee eens. Het is zieliger voor de arme mensen dan voor de gevangenen! (nerd)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens, als ze de doodstraf krijgen zijn ze er meteen van af. Ze moeten worden gemartelt.

    Oneens, ik ben tegen de doodstraf omdat ik vind dat er tevaak mensen die straf hebben gekregen terwijl er later blijkt dat hij/zij het níét gedaan heeft en ik vind dat je niemand van zijn/haar leven mag beroven ookal is hij/zij nog zo slecht; je doet dan precies hetzelfde als hij/zij gedaan heeft. Dat probleem met de arme gezinnen kan ook anders opgelost worden!


    hoi, jij bent leuk.

    Pufash schreef:
    Als ze iedereen moeten vermoorden dat iets mis heeft gedaan, mogen ze er veel vermoorden. Tegen, behalve als het zelf moordenaars zijn ofcourse.


    Sluit zich hier bij aan.

    No comment at least ...


    I'll live every second like it is my last one <3

    oneens.
    want als je moordenaars laat vermoorden weten ze nog niet wat ze fout hebben gedaan. ze moeten kunnen nadenken over hun daden en dadelijk krijgt iemand de doodstraf opgelecht en dan is hij/zij ontschuldig. Ook lekker :S

    Hoewel ik vindt wel dat ze het geld voor hun eten ergens anders moeten vandaan halen dan bij ons!


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    dat vind ik echt super stom want degene die ze dan vermoord die moet dan ook de doodstraf
    en dat blijft dan ook zo door gaan
    en ik ben er ook tegen dus.


    oneens


    To The Stars Through Adversity

    THxCandy schreef:
    met de doodstraf los je echt niks op
    ze zouden beter de ministers enzo wat minder geld geven en dat dan aan beter doelen schenken

    naja mijn menig hé


    Over goede doelen gesproken, denk je nou echt dat al het geld dat binnekomt naar het 'doel' gaat? ..

    En inderdaad, dan werkt bijvoorbeeld 'verhongeren' beter, dan lijden ze en blabla.

    Anyway ben tegen de doodstraf.

    Voor, er wordt veel te veel geld uit gegeven aan misdadigers. Maak ze van kant en gebruik het geld voor mensen die het nodig hebben.
    Deze misdadigers zijn dan wel de moordenaars, de rest zou ik gewoon een gevangenisstraf geven.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Gedeeltelijk eens en gedeeltelijk oneens.
    Door de doodstraf worden ook vaak onschuldige mensen de lul en dat is kut. Dus ik denk dat ze die armen maar wat meer geld moeten geven en die gevangenen maar lekker moeten laten lijden anders zijn ze er in één keer vanaf.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik vind... ongeveer. Ok, moeilijk. De gevangenen moeten boeten, krappe kamertjes en slechte behandeling dat ze toch door een hel gaan (ik ben zo'n sadist) maar geen doodstraf, zijn ze te snel vanaf.


    death to the one at the end of the serenade.

    Ik vind dat je de zelfde behandeling moet krijgen zoals je bij iemand ook hebt gedaan. Als je iemand gemarteld heb, vind ik dat jij ook gemarteld moet worden. Heb je iemand vermoord, dan mag jij ook vermoord worden. Punt.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.