• De stelling van vandaag luidt:
    Er zou één wereldtaal moeten zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Nee, maar er is wel een wereldtaal: Engels. en ik vind wel dat iedereen dat moet kennen. Want in Frankrijk is er bijna niemand die Engels kan/wil spreken.


    The economy is suffering, let it DIE!

    het zou wel handig zijn als iedereen bv Engels sprak vind ik.. want dan zou iedereen elkaar verstaan enzo^^
    en dat is wel handig..


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ja en nee
    het is leuk dat er veel werled talen zijn maar het is handiger om 1 te hebben


    you were born original don't die as a copy

    holy crap nee, afgezien van dat het niet haalbaar is. omdat er landen zijn die het vertikken
    het is ook niet leuk... het is juist leuk als je meerdere talen kent... en sinds wanneer is latijn een wereldtaal??? volgens mij kent het overgrote deel van de bevolking absoluut geen latijn.... maar ja datkan aan mij liggen... verbeter me als je wil.
    en dan heb je altijd nog alle dialecten><


    Time to tip the scales!

    Deels mee eens en deels mee oneens
    Eens: omdat iedereen elkaar dan kan verstaan
    Oneens: omdat een andere taal leren leuk is (voor mij dan)

    Is dat er al niet? Het Engels. oô

    Half om half.
    Aan de ene kant is het handig, maar eigenlijk is het ook wel leuk als er nog andere talen zijn.

    Jaah dat is handig!
    waar slaan al die talen eigenlijk op xD?
    iedereen moet gewoon nederlands praten *alhoewel de muziek niet mag veranderen want ik haaaaat nederlandse muziek xD*

    nee hoe erg ik al die talen ook vind ze zijn wel leuk en mooi


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Neuh! net leuk om verschillende talen te kennen.


    death to the one at the end of the serenade.

    engels is toch al een wereld taal?
    iedereen zou engels moeten spreken naast zijn/haar moedertaal. of gewoon engels als moedertaal voor amerikanen en engelse, maar ik wil niet in nl opeens engels als moedertaal hebben o.o


    Warum bist Du so Blaß,so Kalt, so Herzlos?

    Niet mee eens. Verschillende talen zorgen voor veelzijdigheid in de wereld, en als dat er niet zou zijn dan is de wereld de saaiste plek in de hele universum.


    Where there is a sea there are pirates...

    misschien wel, maar daar zullen dan ook verschillende dialecten van onstaan waardoor er eigenlijk niks veranderd is :)


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Freakdog schreef:
    Eens, een wereldtaal is een taal die iedereen kán spreken niet iedereen die móét spreken. Engels is ene wereldtaal, Latijns is een wereldtaal.
    Dat zijn gewoon de talen die de meerderheid van de wereldbevolking verstaat.
    Als ze daar nou alleen Engels van maken.. Hoeven wij dat kut frans en duits niet meer te leren.

    Latijn wordt niet meer gesproken. Het wordt alleen gebruikt om termen aan te duiden in de wetenschappelijke richting en om archeologische vondsten een naam te geven en ze te vertalen.
    Frans & duits zijn niet kut. Het zijn wij die te lui en te ongeinteresseerd zijn en de schuld blijven steken op de diversiteit van de wereld.
    Zeer hard NIET MEE EENS dus.


    Where there is a sea there are pirates...

    da maakt het wel makkelijk x)
    maar ik vind Duitse/Engelse liedjes veel te mooi om uit de wereld te bannen x'D
    Xx


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....