• De stelling van vandaag luidt:
    Er zou één wereldtaal moeten zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Bumblebee schreef:
    Is dat er al niet? Het Engels. oô

    Ja, + Frans en spaans ^^
    Da zijn de meest gesproken talen in te wereld.


    Where there is a sea there are pirates...

    Nee, das negatief voor de cultuur van een land& met 1wereldtaal ben ik nergens meer goed in op school --'


    I want my bloody cheese now!^^

    Engels als hoofdtaal. Maar andere talen moeten ook blijven hé.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Eens en oneens.
    Eens: het is makkelijker, en naar mijn mening logischer; we zijn allemaal mensen, maar we spreken een andere taal O.o Plus, misverstanden in bijv. de medische wereld kunnen worden voorkomen.
    Oneens: het is soms leuk om nieuwe talen te leren en het maakt ieder land uniek.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Katherine schreef:
    (...)
    Ja, + Frans en spaans ^^
    Da zijn de meest gesproken talen in te wereld.
    Je vergeet Chinees :9~


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Nee en ja. Het is leuk om allemaal dezelfde taal te spreken en elkaar beter te verstaan... Maar dan heb je ook weer het probleem dat liedjes OOK in diezelfde taal zijn en alles in die taal is. En dan hangt het er ook nog vanaf wélke taal. ><


    You'll never ever ever be mine.

    Ja, engels ofzo, is toch wel handig ö


    I don't need words to feel those lips.

    Ja.
    Maar weetje, ik vind die Fransen zo koppig. Wij moeten wel Frans leren, maar zij zelf vertikken het om een andere taal dan Frans te leren.


    ok

    Nee, want met het wegvagen van alle talen zouden er ook veel culturen wegvallen. En wat is de mens zonder een aparte achtergrond waarmee hij/zij zich kan identificeren?


    History is not hatred.

    ja gewoon allemaal amerikaans/ engels geen gezeur..


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    Het zou het er wel handiger op maken, maar ik weet niet of dat het beste is wat ze zouden moeten doen in de wereld.


    Tanya is de beste.

    Probeer maar eens voor elkaar te krijgen dat iedereen op de hele wereld dezelfde taal tegen elkaar gaat spreken. Nee, niet mee eens. Dan eerder één algemene taal over de hele wereld, het liefst Engels, en dan nog andere talen eromheen. Maar dat die talen niet het belangrijkste zijn -ja ik ben slecht in uitleggen-.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    zou wel handig zijn jaa (:

    De Fransen en Duitsers willen die dan toch niet gaan leren tenzij het hun eigen taal is.
    Het zou wel handig zijn, maar dan moet het wel Engels zijn, want bijna ieder land moet die taal leren.

    Heel erg mee eens.


    Dream like you'll live forever, live like you'll die tomorrow.