• De stelling van vandaag luidt:
    Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Het is even erg, ik weet ook niet wat harder aankomt.
    Als iemand al lang ziek is zie je die persoon lijden, waardoor je zelf ook lijdt, maar je ziet het wel langzaam aankomen. Je kan nog echt afscheid nemen. (Meestal.)
    Als iemand plots dood is, kan je geen afscheid nemen, maar heb je meer kans dat de getroffen persoon geen pijn heeft gehad.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 9:17 ]


    hoi, jij bent leuk.

    Ik zou nog wel graag afscheid willen nemen van diegene, *ik kan het hier eigenlijk niet mee vergelijken maarjaa* ik leaste vroeger een pony maar kreeg een eigen paard en oppeens was die pony weg zonder afscheid te nemen, en dan krijg ik een enorm schuldgevoel, en als iemand heel ziek is zie je het ook een beetje aankomen, maarjaa het is gewoon verschrikkelijk als er iemand sterft

    Ik vind het beide even erg.

    Als iemand al langer ziek was, kun je je wel voorbereiden, maar ik denk dat hoe veel je dat ook doet, de klap van het overlijden nog altijd heel hard aankomt. Zoiets voelt dan gewoon onwerkelijk. Alhoewel je in zo'n geval wel afscheid kan nemen en als het plotseling gebeurd niet. Misschien heb je dan wel meer vrede als het wel verwacht is dat diegene dood zou gaan & van diegene nog afscheid hebt kunnen nemen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 10:03 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Nee, ook al verwacht je het. Het moment dat ze het je komen zeggen dat het zover is, blijft onmenselijk pijnlijk.
    En hier hoef ik geen verdere reacties op dat het niet zo is, You weren't there, I was, so shut up!
    Thank you very much.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik denk het wel.
    Als die gene al eent tijdje ziek is, kunnen dokters al een beetje voorspellen wat er te wachten staat (ligt eraan wat je hebt). Maar jij als familie lid kan zich al een beetje voorbereiden zegmaar. NIET DAT HET DAN MINDER ERG IS.
    Maar als iemand -plotseling- dood gaat, is het meer schokkend, omdat je het niet zag aankomen. bijv bij hartstilstand of zelfmoord.

    Het is niet minder erg, want als een familielid of vriend dood gaat is het altijd erg.

    nee.
    ik vind van niet.
    ik heb mijn opa zien lijden,mijn andere opa is plotseling gestorven
    en beide is even erg.


    We can only learn to love by loving.

    Het blijft erg, maar dan weet je wel wat er te wachten staat.


    blame the bully.

    Ik denk het wel, want als iemand heel erg ziek is zie je hem lijden, als hij dan dood gaat is hij tenminste uit zijn lijden verlost. Als iemand opeens dood is zie je het ook niet aankomen, maar als iemand heel erg ziek is dan kun je je er op voorbereiden. Als iemand heel erg ziek is kan het trouwens wel twee kanten op, want mijn broertje ging ook bijna dood en hij heeft het overleefd.


    Come on, I won't bite... said the vampire.

    Blondiepants schreef:
    familieleden lijden er ook onder wanneer een familielid moet lijden hoor <<.


    None but ourselves can free our minds.

    Ergens denk ik van wel.. omdat je het ergens voelt aankomen dat die persoon elk moment kan sterven.. maar ergens vind dat de stelling ook fout is, want iemand verliezen doet altijd pijn.. welke manier het ook is..
    en zoals iemand al zij familieleden lijden er ook onder wanneer een familielid moet lijden


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nee niet mee eens.
    Mijn moeder had hersentumoren dus ze had niet lang meer te leven maar door een hersenbloeding is ze eerder dood gegaan dan als ze die hersenboeding niet had gekregen.
    En ik weet dat het hard klink maar ik ben er blij om, wand anders had ik haar zien lijden en weg zien kwijmen(zoals een vriendin van mij had) en dat had ik nooit aangekunt.

    Je hebt nooit genoeg tijd om afschijt te nemen en als er een ziekte is dan heb je ook nog de pijn van iemand ziek zien zijn.
    De dood is altijd erg of het nu plotseling is of dat er een aanlijding voor is.


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Niet mee eens.

    Aan de ene kant mee eens en aan de andere kant weer niet


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    xBillster schreef:
    Nee, ook al verwacht je het. Het moment dat ze het je komen zeggen dat het zover is, blijft onmenselijk pijnlijk.
    En hier hoef ik geen verdere reacties op dat het niet zo is, You weren't there, I was, so shut up!
    Thank you very much.

    presies, meschien is het zelfs erger omdat je dan 2 keer die pijn heb, als je het hoord en als hij/zij sterft

    [ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 13:07 ]


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    het is erger als ge iemand ziet sterven..


    Use Your Head,, But Live In Your Heart &#9829;