• De stelling van vandaag luidt:
    Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Het is beide erg, vind ik.
    Aan de ene kant kun je afscheid nemen nog
    Maar aan de andere kant is het beter voor degene die dan dood gaat dat hij of zij niet lijd.
    De achterblijvenden zullen er altijd om treuren. ookal is het plots of het zien aankomen..


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Agree, want dan heb je geen tijd gehad om je 'voor te bereiden'. Maar ik heb nog nooit iemand verloren, maar ik kan me inbeelden dat je jezelf nooit helemaal kunt 'voorbereiden' op de dood van een familielid. Maar dan nog, het blijft even erg, het familielid is weg - of het nu voorspeld was of niet.

    Blondiepants schreef:
    familieleden lijden er ook onder wanneer een familielid moet lijden hoor <<.

    waarom heeft iedereen het hier over familie, met vrienden is het net zo erg hoor


    &#9829; I wish I didn`t feel for you anymore&#9829;

    Mee eens


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Nee, als diegene een pijnlijke langzame dood sterft is het ook moeilijk voor de achterblijvende, misschien moeilijker of even moeilijk. Een plotselinge dood is erg, een langzame dood óók, de dood is gewoon erg. Ik denk dat het niet uit maak, het is even erg voor de achterblijvende want de achterblijvende blijft toch altijd nog een beetje hoop hebben ookal zeggen ze dat de stervende gaat sterven. Als hoop word afgepakt en de grond in word geduwd, komt het ook onverwerwachts, dat komt soms nog harder aan dan dat iemand plots sterft. Plots kan ook erger zijn omdat je dan misschien geen afscheid hebt kunnen nemen. Geen mening dus.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 16:23 ]


    Only losers can act the way you do

    Juist niet :'D Het is misschien moeilijker te accepteren als diegene plotseling sterft, maar weet dan wel dat hij/zij niet heeft geleden... Geloof me, mijn opa lag 2 jaar lang in het ziekenhuis en ik heb elke twee dagen bij hem gezeten. Dat voel ik nog steeds...


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    ik denk van wel want de klap is volgens mijn groter...


    ~Lucky Cat~

    Het is allebei erg.


    Think before you act.

    Sorry, ik kan hier niet op antwoorden. Ik heb geen idee. Bij mijn opa was het zo dat hij wel plotseling overleed, maar we zagen het wel al een beetje aankomen. Het geeft wel een veel grotere schok, plotselinge dood. Dus ik denk dat ik het er mee eens ben.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    oneens
    het is allebij vreselijk

    Het is allebij wel even erg, alleen het ene is makkelijker te verwerken dan het ander.
    Maar dit verschilt natuurlijk altijd per persoon (:


    The economy is suffering, let it DIE!

    omg
    daar hadden wij het met avond eten over

    en ben daar wel mee eens maar het is nog steeds een grooten schok naturlijk


    To The Stars Through Adversity

    Oneens. Beiden zijn even erg.


    Never run out of reasons to smile...

    Ik zou niet zeggen dat het erger is
    maar het komt wel harder aan.


    From one side to another you're thrown by your fate.