• De stelling van vandaag luidt:
    Plotselinge dood is erger voor de achterblijvende dan wanneer hij of zij al een tijdje ziek was

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Ja, want je hebt geen afsluiting whatsoever en je zult je altijd bewust zijn van al de dingen die je nog had willen zeggen, maar niet hebt kunnen zeggen.

    Het is niet zo, dat het minder erg is als iemand het weet en nog moet lijden, maar je hebt afsluiting. Ook kan er iets aan dat lijden gedaan worden, hoe moeilijk het ook is.


    Edit:
    - niet erger, maar het komt harder aan als iemand plotseling overlijd -

    [ bericht aangepast op 14 juli 2009 - 21:14 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Als familieleden al een tijdje weten dat iemand dodelijk ziek is , kunnen ze nog afscheid nemen.Maar het blijft ook erg voor hen.Ach iedereen gaat dood , je zal toch verder moeten met je leven hoor.Ofdat je nu al een tijdje weet dat iemand dood zal gaan of dat iemand plotseling overlijd...


    He kissed my lips , i taste your mouth <3

    Geesz schreef:
    Ik denk dat het weinig uitmaakt.


    Mee eens, maar het is beide toch erg.


    You'll never ever ever be mine.

    het is beide erg
    plotseling daar schrik je weer erg van
    maar als de gene erg en lang ziek is
    dan hebben sommige een gevoel dat het bijna over is
    de dood is gewoon erg voor de nabestaande
    en de gene zelf


    Everyone Hase A Darkside

    ben ik wel mee eens, omdat je totaal geen tijd hebt gehad om afscheid te nemen. Misschien waren er dingen die je nog moest zeggen


    Happiness hit her like a train on a track

    het maakt niet uit, het is beide erg eigenlijk...
    bij plotseling schrik je waarschijnlijk wel veel mee omdat je het niet zag aankomen, maar de dood word er niet minder erg op als je het wel zag aankomen


    Never forget the things that make you smile

    oneens.

    maar je weet het pas als je het (van dichtbij) meemaakt.

    Plotseling kun je geen afscheid nemen. Maar, bij ziekte is het erg om die andere zien te lijden en dus ook langzaam zien sterven..:$

    ×


    everything, in time

    oneens.

    als je weet dat iemand overlijd kun je afscheid nemen maar of het het verdriet minder maakt absoluut niet


    ~Sometimes the right path is not the easiest one~

    moeilijk, het is allebei erg. Als de persoon moet lijden is het vreselijk om dat te moeten aanzien. Maar een plotselinge is zekers even erg.

    Wat is dan de definitie van 'erger'? Het verdriet dan men als gevolg heeft? Als iemand plotseling overlijdt is het als donderslag bij heldere hemel. Als iemand na ziekte overlijdt, ben je erop voorbereid en zie je het al aankomen. In erge gevallen van ziekte kun je altijd nog denken dat diegene misschien in de dood meer rust heeft, maar of dat het rouwproces helpt? Ik kan het niet zeggen.


    No growth of the heart is ever a waste

    oneens.


    “Behind the mask of ice that people wear, there beats a heart of fire.” - Paulo Coelho

    Ik weet niet...
    Ik bedoel, aan de ene kant is het opzich wel goed om afscheid te nemen maar het is toch ook erg als je weet dat bijvoorbeeld je moeder over 1 maand zal sterven?

    [ bericht aangepast op 17 juli 2009 - 20:38 ]


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Het is beter als iemand plotseling door de Dood getroffen wordt en daarbij snel en pijnloos sterft, dan hij er een lange tijd onder moet lijden.
    Afscheid kan nog altijd worden genomen tijdens een herdenking. In zo'n geval is afscheid minder belangrijk dan de pijn en het lijden van de persoon in kwestie.
    En daarbij: Mensen zijn altijd vergevingsgezind geweest, ookal was het niet te merken tijdens hun leven. Maar tijdens of na hun uitvaart zouden ze je alles vergeven, zelfs het ergste wat je ooit hebt kunnen doen. Dus ik vind dat je er niet zo over moet piekeren dat je niet tegen die persoon hebt gezegd dat het je spijt of dat je van hem/haar houdt. Hij/zij zal het toch weten.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2009 - 17:22 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Mee-eens.
    want zo kun je er op voorbereiden.
    als het plots is dan zul je altijd spijt hebben van; waarom ben ik niet vaker langs gweest ofzo.


    TIKTAKTIKTAK ** -- BOEM!