• De stelling van vandaag luidt:
    Het is goed dat je leerplichtig bent tot je 18e

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    eens


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Oneens. Niet per se omdat ik school kut vind ofzo, maar omdat ik het onnodig vind. Je leert toch niks zinnigs.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    ja. want school is heel goed en blablabla. Ik haat school maargoed. het moet.


    "Let them eat cake!"

    Mee eens.
    De meeste mensen hebben een hekel aan school en willen er het liefst van af, maar ik denk dat je later pas beseft dat je er heel veel aan hebt.

    niet mee eens, als je klaar bent met je vmbo ben je meestal 16 of 17 en moet je verplicht een opleiding daarna gaan doen omdat je nog leerplichtig bent, maar veel weten nog niet wat ze willen gaan doen dus kiezen ze een opleiding die soms helemaal niet bij hun past omdat het moet.


    "All our DREAMS can come true, if we have the courage to pursue them" -Walt Disney

    Nederland is schoolplichtig, België leerplichtig.
    Ik vind het niet slecht, nee. :3


    Only losers can act the way you do

    Believing schreef:
    Eens.


    Just a simple "I love you" (:

    Eens.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    jup mee eens, maar wat wel stom is, is bv. je wordt in januari 18 en dan beslis je plots om te stoppen met school terwijl je je laatste middelbaar niet hebt afgemaakt -.-' dus zouden ze beter school plicht moeten maken tot je je laatste middelbaar hebt volbracht..

    Sid schreef:
    Eens.


    *insert philosophical cringe expression here*

    HEARTCRASH schreef:
    nou, tot 18 is lang, gewoon tot als de middelbare school is afgelopen
    ik bedoel, ookal willen we niet, achteraf is het goed dat we naar school gaan, voor later.
    *ik haat school verder hoor!*

    eens

    Highway schreef:
    Oneens. Niet per se omdat ik school kut vind ofzo, maar omdat ik het onnodig vind. Je leert toch niks zinnigs.


    Dat hoor ik echt de hele dag door: 'hier heb ik toch niks aan?!' Goed, sommige dingen zijn ook volstrekt nutteloos en zal je de rest van je leven nóóit meer gebruiken. Maar school is wel nodig. We moeten wel worden opgeleid, we moeten al die kennis hebben om later een baan te krijgen. Ik vind het een goede regel, en zéker niet omdat ik school nou zo leuk vind (i actually kind of hate it) maar omdat iedereen die geen zin meer heeft stopt en wij dan later zitten met een enorme groep werkelozen omdat ze nooit wat hebben geleerd.


    It's time to be happy again.

    Mee eens, maar ze moeten nie gaan zeiken als je 1 dag spijbelt.


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Klopt,
    ookal hangt het voor velen de keel uit. Uiteindelijk zal je er positief op terugblikken, denk ik.