• De stelling van vandaag luidt:
    Genetische manipulatie moet kunnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Philadelphia schreef:
    Oneens. Perfectie moet zoveel mogelijk geband worden vind ik zelf. Komt niks dan zever van. Ziekte of niet. Gehandicapt of niet. Bruin haar of Blond. Mensen moeten geaccepteerd worden zoals ze zijn, niet zoals wat anderen van hen gemaakt hebben.

    Niet mee eens.
    Als jij een sterk kankergen draagt, dan wil je toch niet dat je kinderen dat ook krijgen?

    Conscious schreef:
    (...)Maar jij zou het zelf toch ook niet leuk vinden als je kind mentaal/fysiek gehandicapt is of als je kind een ongeneeslijke ziekte heeft waar hij/zij veel pijn aan heeft. Ik weet zeker àls jij later een kind gaat krijgen en je weet van tevoren dat hij/zij gehandicapt is en er een kans bestaat dat je dat kan laten weghalen door dat te manipuleren je het meteen grijpt.

    Ik begrijp wat je bedoelt en ik kan er in komen, maar ik vind hoe meer wetenschap zich met de mensheid bemoeit hoe minder menselijk en natuurlijk mensen worden. Gehandicapten en zieken zijn nu eenmaal onderdeel van de natuur. Hoe meer mensen met anderen beginnen te kloten hoe meer we op robots beginnen te lijken. Waar eindigt het dan? Een elektronisch verstand? Ik weet dat ik nu heel ver denk, maar ik vind dat je de natuur op sommige vlakken gewoon zijn ding moet laten doen. Soms moet men zich er gewoon niet mee bemoeien.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Wat is dat voor iets ?
    (nerd)


    A. ikmisje.

    Genetische manipulatie is voor de geboorte van een kind hem of haar zo te manipuleren dat het een bepaalde ziekte niet heeft, of dat het een jongen of meisje word, of iets dergelijks. Ze halen dus de ziekteverwekkers weg, zodat het kind daar geen last van heeft. Of het zorgt ervoor dat de X met de Y vermengd, of de X met een X. Snappen we het?


    Life is hard and then we die

    Ik weet het niet.. Aan de ene kant vind ik dat je een mens zo moet laten als die is. Maar als het gaat om een ziekte/handicap/stoornis dan heb je natuurlijk liever dat je kind dat niet heeft, maar toch.. Het hoort bij het leven. Genetische manipulatie om het fenotype te veranderen vind ik dan wel te ver gaan. Ik vind het eigenlijk maar een rare bedoeling om eerlijk te zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Laat maar, ik zie het al.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2009 - 13:19 ]

    wat is dat :S


    You Lack Hatred

    Ik vind het alleen kunnen als ze het gebruiken tégen ziektes, of handicaps. Maar als ze het doen omdat ze per sé een meisje willen met blond haar heb ik zo iets van: wees blij dat je uberhaupt een kind kríjgt.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Eens.
    Gewoon eens.

    ik vind dat je er eerst meer over moet weten om te kunnen beslissen. je moet gewoon kijken of de voordelen opwegen tegen de nadelen (A)
    x

    Ik vind dat je de natuur zo veel mogelijk zijn beloop moet laten.
    maar als dat niet kan omdat het kind dan nooit een leven kan lijden dat nog maar in de buurt komt van normaal zijn zou ik het wel toelaten


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    hmmm, het is te zien voor wat


    ~Lucky Cat~

    Eens, als het alleen gebruikt wordt om ziektes en handicappen tegen te gaan. Dus niet voor geslacht, haarkleur etc.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Alleen voor ziektes of handicappen vind ik het kunnen.

    Ik vind van wel. Ik wil later ook iets met DNA gaan doen enzo. En met bacterien en medicijnen.
    Maar ik vind niet dat mensen verminken mag, maar, bijvoorbeeld net als een keer in engeland. daar was een vrouw waarvan het kindje borstkanker kreeg als het een meisje was. Dat gen hebben ze toen weggehaalt zeg maar. Dus het kindje kon geen borstkanker meer krijgen als het een meisje was.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2009 - 17:13 ]