• De stelling van vandaag luidt:
    Genetische manipulatie moet kunnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Geesz schreef:
    Eens, als het alleen gebruikt wordt om ziektes en handicappen tegen te gaan. Dus niet voor geslacht, haarkleur etc.


    -

    Oh, ik snap het al : )
    Zoals velen hier zeggen, ik vind het alleen kunnen als het echt nodig is, dus voor ziektes en handicappen.


    ok

    Conscious schreef:
    (...)Maar jij zou het zelf toch ook niet leuk vinden als je kind mentaal/fysiek gehandicapt is of als je kind een ongeneeslijke ziekte heeft waar hij/zij veel pijn aan heeft. Ik weet zeker àls jij later een kind gaat krijgen en je weet van tevoren dat hij/zij gehandicapt is en er een kans bestaat dat je dat kan laten weghalen door dat te manipuleren, je het meteen grijpt.

    Wie wilt er een gehandicapt kind als je er een gezond kan krijgen? Wie wilt er een kind dat sterk kankergen draagt zodat de kans is dat je kind het krijgt en eraan sterft als je dat kunt voorkomen? Wie wilt er een kind dat veel pijn lijdt en jou ook veel pijn laat lijden door de pijn dat zij/hij meemaakt terwijl je dat wilt voorkomen? Lelijk of mooi, dat mag niet gemanipuleerd worden maar een ziekte wilt níémand hebben.

    idd


    Everyone Hase A Darkside

    Nee tuurlijk niet!!!

    Je DNA moet je laten zoals het is!!

    Geesz schreef:
    Eens, als het alleen gebruikt wordt om ziektes en handicappen tegen te gaan. Dus niet voor geslacht, haarkleur etc.

    Gaat iemand nog uitleggen wat dat is?

    wat is dat in godsnaam?!


    What if your best isn't good enough?

    alleen onder medische omstandigheden,
    straks gaat het fout en dan wordt je een of ander monster:S

    voor sommige dingen is het noodzakelijk
    dus ja


    One Day you'll remember me...

    Dan is het wel weer zielig, maar het is zielig om een kind te laten lijden terwijl het ook anders kan!
    Ik bedoel, kinderen met een handicap,

    - zowel geestelijk als lichamelijk,

    moeten geaccepteerd worden. Natuurlijk. Maar waarom een kind laten lijden als het ook anders kan?

    Stel, je hebt een kwaadaardig gezwel, bijvoorbeeld. Wat zou je dan doen? Je kind op de wereld zetten met een kans dat je kind het later ook heeft? Nee, dan mag er wijziging inkomen, natuurlijk.

    Maar als het om twee verschillende oogkleuren gaat, dan is dat echt overbodig.

    - Ik vind alleen om dan ziektes en overige aandoeningen aan te gaan dat het mag.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2009 - 9:23 ]


    -

    Suppressed schreef:
    Gaat iemand nog uitleggen wat dat is?


    PUKKELxDING schreef:
    Genetische manipulatie is voor de geboorte van een kind hem of haar zo te manipuleren dat het een bepaalde ziekte niet heeft, of dat het een jongen of meisje word, of iets dergelijks. Ze halen dus de ziekteverwekkers weg, zodat het kind daar geen last van heeft. Of het zorgt ervoor dat de X met de Y vermengd, of de X met een X. Snappen we het?


    ^^


    -

    Ik zou zeggen nee want het gaat gewoon in op de natuur. Zo hóórt het niet te gaan. Wil de mens controle hebben over alles? Hoe ver gaan ze dan nog gaan?
    Al moet ik toegeven dat er wel discussie kan zijn als het gaat over erfelijke afwijkingen. Er bestaan heel erge handicappen / afwijkingen en het lijkt me niet slecht als dat te voorkomen valt.
    Als het dan weer meer gaat over het uiterlijk van de baby (welke kleur ogen, kleur haar) blijf ik erbij dat zoiets niet kan. Perfectie bestaat trouwens toch niet.

    Genetische manipulatie? :8


    -

    PUKKELxDING schreef:
    Genetische manipulatie is voor de geboorte van een kind hem of haar zo te manipuleren dat het een bepaalde ziekte niet heeft, of dat het een jongen of meisje word, of iets dergelijks. Ze halen dus de ziekteverwekkers weg, zodat het kind daar geen last van heeft. Of het zorgt ervoor dat de X met de Y vermengd, of de X met een X. Snappen we het?


    Oh, ik snap het :Y)
    Hmm, eens.


    -

    Weetje, jullie zeggen wel alleen voor handicappen en ziektes, maar als dat nou eenmaal er is, willen ze meer en gaat het voor meer gebruikt worden. Dus nee.
    En als er niemand meer ziek word, raken er zoveel banen verloren in de gezondheidszorg, dus nee.


    Your make-up is terrible