• De stelling van vandaag luidt:
    Laat kleuters spelen, het lezen en schrijven komt later wel

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    daar heb ik het toevallig gister over gehad tijdens het vak ontwikkelingspsychologie,
    ik vind dat je kinderen moet laten spelen, en er achter moet laten komen wat ze nou leuk vinden en wat niet, maar ik vind toch dat je ze ook iets mee moet geven waar ze later in hun schooljaren iets aan hebben.
    anders word school misschien nog moeilijker voor ze!

    XbellezzaX schreef:
    daar heb ik het toevallig gister over gehad tijdens het vak ontwikkelingspsychologie,
    ik vind dat je kinderen moet laten spelen, en er achter moet laten komen wat ze nou leuk vinden en wat niet, maar ik vind toch dat je ze ook iets mee moet geven waar ze later in hun schooljaren iets aan hebben.
    anders word school misschien nog moeilijker voor ze!


    ~Lucky Cat~

    mee eens om de bovengenoemde redenen :')


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    niet mee eens. ik heb stage gelopen in een kleuterklas. ze vonden het schrijven niet er en ik heb ze zelfs geholpen. er was ook een jogentje die had spraakgebrek en hij wert geholpen dus ik vind dat het goed is omdat hij dan minder moeite zou hebben later


    you were born original don't die as a copy

    Check. Het leven is het langste wat wij mensen kennen - hoewel veel idioten zeggen dat het te kort is - en dus vind ik dat er nog tijd zat is om te leren lezen en schrijven. Let the children play!


    History is not hatred.

    Nouja, ik vind niet dat het helemaal moet 'verdwijnen'. Maar minder zou wel mogen. Alleen, jonge kinderen leren beter, zij nemen het beter op. Dus is het aan de andere kan ook wel logisch, dat ze daar meteen mee beginnen.

    Bleah, ik vind dit een moeilijke. x'D


    everything, in time

    Deels eens en deels oneens.
    Ja, kleuters mogen natuurlijk spelen, maar je kan toch een deel spelen en een deel al wat leren doen? Kleine kinderen nemen bijvoorbeeld sneller een nieuwe taal op dan grotere mensen.

    Eens.

    Spelend leren? Tadaa


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Spelend leren? Tadaa

    Wilde ik net zeggen :Y)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    niet eens.
    hoe jonger je bent des de vlugger je het leert
    maar het beste is op spelende wijze leren

    Conspiracy schreef:
    Deels eens en deels oneens.
    Ja, kleuters mogen natuurlijk spelen, maar je kan toch een deel spelen en een deel al wat leren doen? Kleine kinderen nemen bijvoorbeeld sneller een nieuwe taal op dan grotere mensen.


    I'll live every second like it is my last one <3

    Nee,
    laat ze leren nu ze nog leergierig zijn.


    I want my bloody cheese now!^^

    niet mee eens.


    Just a simple "I love you" (:

    Mee eens.

    Laat kinderen kinderen zijn en laat ze spelen. Leren doen ze pas als ze eraan toe zijn en ze leren al veel spelenderwijs. Als een kind er nog niet aan toe is om te leren lezen of schrijven, zal het een groot obstakel zijn om daar overheen te komen, om wel te gaan leren.

    Wat geeft het als een kind een jaar meer kleutert, waarna hij dan wel genoeg ontwikkeld is om te gaan leren?

    [ bericht aangepast op 1 sep 2009 - 13:39 ]


    Think before you act.