• De stelling van vandaag luidt:
    Laat kleuters spelen, het lezen en schrijven komt later wel

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    Allebei kan ook, maar kinderen moeten intelectueel ook verder groeien anders blijven ze voor altijd 5 jaar oud ofzo.
    Een kind groeit uit tot een volwassene dus moet die zowiezo alles kennen wat hij op die leeftijd moet kennen, ze onthouden alles ook veel beter op die leeftijd. Ze hebben tijd genoeg om te spelen & leren tegelijkertijd.
    Niet mee eens dus.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2009 - 13:34 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Je kan ze ook late spele en leren tegelijke tijd.Ik kan me nog herrineren dat we in de kleuterklas een spelletje deden met geluiden,dat was een heel leuk spel en we leerde er ook nog van(wat voor geluid is dit en dan hoor je een telefoon ofzo).Zo kan je ze ook leren lezen en schrijven


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    School zou ik mijn ogen sowieso later moeten beginnen.
    Veel pubers moeten al keuzes maken terwijl ze nog geen idee hebben van wat ze willen doen, en sommige doen dingen waar ze later spijt van hebben, en die dan niet terug te draaien zijn.
    Begin met 14 in de 1e, dan ben je weliswaar langer bezig, maar weet je ook beter waarvoor je kiest later.
    Zo ook met kleuters, laat ze genieten van de tijd waarin ze nog onwetend zijn.

    Cherished schreef:
    School zou ik mijn ogen sowieso later moeten beginnen.
    Veel pubers moeten al keuzes maken terwijl ze nog geen idee hebben van wat ze willen doen, en sommige doen dingen waar ze later spijt van hebben, en die dan niet terug te draaien zijn.
    Begin met 14 in de 1e, dan ben je weliswaar langer bezig, maar weet je ook beter waarvoor je kiest later.
    Zo ook met kleuters, laat ze genieten van de tijd waarin ze nog onwetend zijn.

    Ik wil je niet aanvallen ofzo maar wat bedoel je met vroeg een keuze maken terwijl ze nog niet weten wat ze willen doen?


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    XbellezzaX schreef:
    daar heb ik het toevallig gister over gehad tijdens het vak ontwikkelingspsychologie,
    ik vind dat je kinderen moet laten spelen, en er achter moet laten komen wat ze nou leuk vinden en wat niet, maar ik vind toch dat je ze ook iets mee moet geven waar ze later in hun schooljaren iets aan hebben.
    anders word school misschien nog moeilijker voor ze!


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    eens,
    maar je moet ze toch ook al een beetje voorbereiden op het schrijven enz..


    dress me, i'm your mannequin.

    Onneens.

    Ik vind dat ze beiden moeten kunnen. Hij eerder ze kunnen schrijven hoe minder problemen er zich later voordoen. Je kan ze ook al spelend leren schrijven niet?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    ik mocht alty spele allez der was dan zo speelgoed me figuurtjes en letters op en dan moeste van 1 naar 10 in de volgorde legge zo van die dinge en ook int 3de kleuterklaske moeste zo in een paddestoel 3bolletjes kleure enzo van die dinge of het vakje 4 inkleure en als ge alles of toch meer dan de helft juist had mogte naar het 1ste leerjaar x

    Dat is toch al zo of ben ik stoned? o.o
    Je bent kleuter tot je 6e, en pas dan ga je naar groep 3. Dus wanneer je leert lezen en schrijven, ben je al geen kleuter meer.


    ok

    Madenaaaaah schreef:
    Dat is toch al zo of ben ik stoned? o.o
    Je bent kleuter tot je 6e, en pas dan ga je naar groep 3. Dus wanneer je leert lezen en schrijven, ben je al geen kleuter meer.
    Klopt maar ze berijden je wel al voor met letters en cijfers leren enzo


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)Klopt maar ze berijden je wel al voor met letters en cijfers leren enzo

    Meen je die?
    Bij mij was dat niet zo. Ik denk dat het aan de bassischool ligt, maarja.
    Laat ze lekker met rust joh. In sommige landen begin je pas echt met school als je zes bent, als je vier of vijf bent ga je puur naar school voor fun.


    ok

    Madenaaaaah schreef:
    (...)
    Meen je die?
    Bij mij was dat niet zo. Ik denk dat het aan de bassischool ligt, maarja.
    Laat ze lekker met rust joh. In sommige landen begin je pas echt met school als je zes bent, als je vier of vijf bent ga je puur naar school voor fun.

    Dat is vrij normaal dat se met bv blokken spelen waar letters op staan,dan leer je het ook al.Dat bedoel ik


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    SleepingSun schreef:
    (...)
    Dat is vrij normaal dat se met bv blokken spelen waar letters op staan,dan leer je het ook al.Dat bedoel ik

    Daar heb je wel een punt, maar ik bedoel, laat de pennen enzo maar thuisliggen o.o
    Dus niet meteen in schriften werken enzo.


    ok

    Madenaaaaah schreef:
    (...)
    Daar heb je wel een punt, maar ik bedoel, laat de pennen enzo maar thuisliggen o.o
    Dus niet meteen in schriften werken enzo.

    Volgens mij doen ze datook niet hoor


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥