• Konnichiwa! *O*

    Ik ga dus volgende zomer drie weken naar Japan en ik ben super excited. *O* I mean, duh. Maar ik vroeg me enkel af of er hier mensen zijn die er al eens geweest zijn en of ze nog tips / ervaringen / leuke plekken weten. We gaan sowieso de eerste vier dagen naar Tokio en we eindigen ook de laatste vier dagen in Tokio. Ook willen we nog naar Mt. Fuji, Hiroshima (waarschijnlijk), Kioto, Nara en Osaka. Maar daarvoor zijn we nog bezig met een planning om precieze dagen te kiezen en misschien nog wat veranderingen te maken. Maar als hier mensen zijn die al bekend zijn met Japan, please let me know stuff. En ervaringen / leuke verhalen zijn natuurlijk ook welkom hehe. ^^

    Over 7 weken ben ik terug van een maand Japan (Tokyo), maar tot die tijd lees ik ook graag mee met ervaringen :Y)


    From these ashes, I will rise

    Wat tof, veel plezier alvast!
    Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Tokyo en Kyoto geweest, aangezien een van mijn broers er een paar keer langer geweest is en ik hem op wilde zoeken. Ik zal mijn herinneringen nagaan en hier wat ervaringen en/of tips plaatsen als ik dat gedaan heb. In elk geval is het Kyoto station erg gaaf en vond ik Kyoto sowieso op meer vlakken de moeite zeker waard.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ooooh super gaaf! (:

    jaloeeeeeeers T-T
    iig mt, want dit vind ik interessant om te volgen je weet nooit wat de toekomst brengt hehe


    A to the Z

    Echt zo leuk, Laura! Dat het nu echt definitief is! Jaloers all the way! Neem mij de volgende keer mee ja! ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Oeeeh, ik ga volgend jaar ook 2 weken naar Japan. Ons plan is een week Tokio en een week Gifu, en dan weer terug naar Tokio om terug te vliegen. Misschien dat we nog een dagje Kyoto doen of half weekje Gifu half weekje Kyoto


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Cantabile schreef:
    Over 7 weken ben ik terug van een maand Japan (Tokyo), maar tot die tijd lees ik ook graag mee met ervaringen :Y)

    Oooh wat leuk! veel plezier alvast!

    Wrathsteed schreef:
    Wat tof, veel plezier alvast!
    Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Tokyo en Kyoto geweest, aangezien een van mijn broers er een paar keer langer geweest is en ik hem op wilde zoeken. Ik zal mijn herinneringen nagaan en hier wat ervaringen en/of tips plaatsen als ik dat gedaan heb. In elk geval is het Kyoto station erg gaaf en vond ik Kyoto sowieso op meer vlakken de moeite zeker waard.

    Dankje!
    En jaaa graag ^^

    Thanks guys, als het kon, nam ik jullie allemaal mee hehe :'D

    Catmint schreef:
    Oeeeh, ik ga volgend jaar ook 2 weken naar Japan. Ons plan is een week Tokio en een week Gifu, en dan weer terug naar Tokio om terug te vliegen. Misschien dat we nog een dagje Kyoto doen of half weekje Gifu half weekje Kyoto

    Nice! en wow ik googlede gifu even, ziet er heel interessant uit

    Echt gaaf dat je er heen gaat. Ik ben ook van plan om er volgend jaar of de jaar erop er heen te gaan, dus ik lees ook mee hier. :)

    DarkOne schreef:
    Echt gaaf dat je er heen gaat. Ik ben ook van plan om er volgend jaar of de jaar erop er heen te gaan, dus ik lees ook mee hier. :)

    Leuk!!

    Misschien alvast leuk om een heads-up te geven, hoewel ik hier nu nog maar 1 dag zit :'D
    Allereerst is dus vrijwel alles in kanji. Vrijwel geen romaji, zoals ze het hier noemen, behalve bij OV op sommige plekken en op uithangborden soms. Ook hoop ik dat je een goede basiskennis aan Japans hebt, want mijn anime-kennis heeft mij niet kunnen voorbereiden op de hoeveelheid woorden die ik vandaag heb moeten leren :'D
    Daarnaast nog iets wat je echt ervaren moet hebben: de WC. I am not even kidding, er zitten zoveel knopjes op en alles is in kanji, dus je hebt geen idee wat het doet en het is geweldig. In het hoofdgebouw waar ik les heb, heeft de wc zelfs een optie om wat achtergrondgeluid te gaan spelen (wat klinkt als stromend water) voor het geval dat je sushi niet zo goed is geland zeg maar.

    OV is hier trouwens het vervoersmiddel in de grote stad en het werkt geweldig. Er zijn ook allemaal aanbiedingen met kaarten, dus misschien handig om dat even te checken. Hun OV-chip systeem werkt trouwens flawless, heel relaxed. Pas op voor de spits tho.


    From these ashes, I will rise

    Gaaf!

    [ bericht aangepast op 15 okt 2018 - 16:19 ]


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Feinics schreef:
    Misschien alvast leuk om een heads-up te geven, hoewel ik hier nu nog maar 1 dag zit :'D
    Allereerst is dus vrijwel alles in kanji. Vrijwel geen romaji, zoals ze het hier noemen, behalve bij OV op sommige plekken en op uithangborden soms. Ook hoop ik dat je een goede basiskennis aan Japans hebt, want mijn anime-kennis heeft mij niet kunnen voorbereiden op de hoeveelheid woorden die ik vandaag heb moeten leren :'D
    Daarnaast nog iets wat je echt ervaren moet hebben: de WC. I am not even kidding, er zitten zoveel knopjes op en alles is in kanji, dus je hebt geen idee wat het doet en het is geweldig. In het hoofdgebouw waar ik les heb, heeft de wc zelfs een optie om wat achtergrondgeluid te gaan spelen (wat klinkt als stromend water) voor het geval dat je sushi niet zo goed is geland zeg maar.

    OV is hier trouwens het vervoersmiddel in de grote stad en het werkt geweldig. Er zijn ook allemaal aanbiedingen met kaarten, dus misschien handig om dat even te checken. Hun OV-chip systeem werkt trouwens flawless, heel relaxed. Pas op voor de spits tho.

    Aah, thanks voor deze adviezen haha !
    We hebben sowieso iemand mee (eigenlijk twee) die Japans leren, dus ik denk dat dat al wel helpt. ^^ En dat van die wc's had ik al vaker gezien en gehoord ja hahaha, geweldig toch

    Ik raad je aan om naar Akihabara te gaan in Tokyo als je van anime/games houdt