• Helleu ~

    Naha, wat een lange titel maar dat is even om dat duidelijk te maken dus. En voor het nog eens extra duidelijk te maken: Ik heb niets tegen hun, maar dat is bij mij echt in het verkeerde keelgat geschoten. Nou, wat nu? Het volgende:

    Op mijn moeders e-mail adres kregen we net een mail binnen over een grote betoging in Engeland van de Islam. Nou, wat is daar mis mee, Belgen, Nederlanders etc betogen toch ook eens? Ja maar niet zoals hun dat deden. Weet je dat dat echt grof was? Ze bedreigen Europa, y'guys! Op spandoeken en borden wat ze gemaakt hadden stond onder andere op: 'Europa, bereid je maar voor op een herhaling van 11 september!' En ook dingen als: 'Verdelgen wie tegen de Islam is! Europa is de KANKER! Onthoofden wie iets slechts zegt over de Islam!' En zo verder. Komaan! En dan vragen ze ons waarom we bang zijn van zulke mensen? Want het zijn toch vredelievende mensen? Dan vraag ik me af of ze zoiets ook zouden doen in hun land.

    AGAIN: Ik heb niets tegen mensen van een ander geloof, mensen uit Marokko, Turkije etc maar zoiets doe je gewoon niet. Dat schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat.

    xoxo'

    die mensen moeten elkander enorm opgejut hebben om zoiets te doen,want ik geloof niet dat een grote groep mensen uit zichzelf zo'n uitspraken op spandoeken gaat zetten,maar dat het eerder een klein groepje was dat de rest heeft aangzet tot dit.
    Want bij mij in de klas zitten er sinds dit schooljaar een turks en marrokaans meisje,en ze zijn allebei superlief (:


    everybody needs a song.

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Lieverd, weet je? Het ligt gewoon aan de mentaliteit van die mensen. En als je daar chagrijnig van word, dan mag ik ook ff irritant worden wat wij moeten ons wel aanpassen aan jullie regels. Ik heb nooit iets gezegd over cultuur, alleen over regels. En echt, ik heb niets tegen mensen die normaal doen, ook al komen ze van een ander land of hebben ze een andere cultuur, maar echt een groep Islamieten die zeggen tegen ons als wij iets verkeerd doen of hun gaan aangeven bij de politie dat wij racisten zijn, maar als hun iets verkeerd doen dan hebben wij het allemaal gedaan. Pas je gewoon aan aan de levensstijl van ons, dat moeten wij in elk ander land ook doen, en ik heb geen problemen verder met die mensen. Doen ze dat niet en gaan ze betogen, zoals die mensen dus, nee sorry, dat kan er voor mij echt niet door. Wij moeten ons volgens hun aan hun aanpassen omdat zij hier komen wonen zijn, maar dan wel in het land waar wij geboren zijn. Waar sláát dat op vraag ik me dan af.

    Een groep Islamieten? Schat, niet iedere turk, Marokkaan of whatever is een moslim hoor. Like, bijvoorbeeld Turken doen wat, en het is meteen 'O kijk, die moslims kunnen zich niet gedragen' of whatever. En als jij zegt dat jullie je aan moeten passen in 'hun' land. Vertel mij dan eens aan welke regels júllie je aan moeten passen. Want als een Belg of Nederlander in Turkije wat doet zegt niet iedereen daar meteen 'Oh kijk. Die Europeanen zijn een stel **** die zich niet kunnen aanpassen ' etc.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Marihuana schreef:
    (...)
    Een groep Islamieten? Schat, niet iedere turk, Marokkaan of whatever is een moslim hoor. Like, bijvoorbeeld Turken doen wat, en het is meteen 'O kijk, die moslims kunnen zich niet gedragen' of whatever. En als jij zegt dat jullie je aan moeten passen in 'hun' land. Vertel mij dan eens aan welke regels júllie je aan moeten passen. Want als een Belg of Nederlander in Turkije wat doet zegt niet iedereen daar meteen 'Oh kijk. Die Europeanen zijn een stel **** die zich niet kunnen aanpassen ' etc.

    Nee kan best, maar hun zijn wel moslim. En dat van 'o kijk, de moslims kunnen zich niet gedragen' is helemaal niet waar. Altans bij ons toch niet. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik zeg toch dat ik niets tegen jullie geloof, cultuur of eender wat heb? Ik heb alleen iets tegen de mentaliteit van sommigen, hier bij ons zijn zelfs de politie bang van die mensen en zoiets vind ik niet normaal en niet kunnen. En oké, dat klopt. Maar dat komt omdat ze in Turkije, Marokko etc al veel verder staan -heb ik ooit ergens gehoord- dan altijd dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen en zo verder. Maar als we hier zeggen dat er in bijvoorbeeld scholen geen hoofddoeken meer mogen vind ik niet dat er dan zo'n heisa rond moet gemaakt worden en dat die mensen zo'n dingen moeten zeggen. En verder wil ik hier niet meer over uitwijken, want ik wil ook geen ruzie met jou hierdoor.

    Conspiracy schreef:
    (...)
    Nee kan best, maar hun zijn wel moslim. En dat van 'o kijk, de moslims kunnen zich niet gedragen' is helemaal niet waar. Altans bij ons toch niet. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik zeg toch dat ik niets tegen jullie geloof, cultuur of eender wat heb? Ik heb alleen iets tegen de mentaliteit van sommigen, hier bij ons zijn zelfs de politie bang van die mensen en zoiets vind ik niet normaal en niet kunnen. En oké, dat klopt. Maar dat komt omdat ze in Turkije, Marokko etc al veel verder staan -heb ik ooit ergens gehoord- dan altijd dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen en zo verder. Maar als we hier zeggen dat er in bijvoorbeeld scholen geen hoofddoeken meer mogen vind ik niet dat er dan zo'n heisa rond moet gemaakt worden en dat die mensen zo'n dingen moeten zeggen. En verder wil ik hier niet meer over uitwijken, want ik wil ook geen ruzie met jou hierdoor.

    Die mentaliteit, die hebben Europeanen ook hoor. Like, alsof een Nederlander nog nooit iemand bedreigd heeft. Of een Belg die nog nooit wat verkeerds heeft gedaan. En ik weet niet waar je gehoord hebt dat ze in Turkije en Marokko een hoofddoek moeten dragen, maar dat is gewoon bullshit. Alleen in Saudi-Arabië en in Iran is dat verplicht.
    Dat er geen heisa rond gemaakt moet worden dat ze op school geen hoofddoeken mogen dragen slaat nergens op. Een hoofddoek dragen is waar je voor kiest. Je draagt het, of je draagt het niet. En het is ónzin dat zoiets op school dragen niet mag. En nog grotere onzin is dat er dan geen heisa om heen mag zijn.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2009 - 12:02 ]


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Marihuana schreef:
    (...)
    Die mentaliteit, die hebben Europeanen ook hoor. Like, alsof een Nederlander nog nooit iemand bedreigd heeft. Of een Belg die nog nooit wat verkeerds heeft gedaan. En ik weet niet waar je gehoord hebt dat ze in Turkije en Marokko een hoofddoek moeten dragen, maar dat is gewoon bullshit. Alleen in Saudi-Arabië en in Iran is dat verplicht.
    Dat er geen heisa rond gemaakt moet worden dat ze op school geen hoofddoeken mogen dragen slaat nergens op. Een hoofddoek dragen is waar je voor kiest. Je draagt het, of je draagt het niet. En het is ónzin dat zoiets op school dragen niet mag. En nog grotere onzin is dat er dan geen heisa om heen mag zijn.

    Ik wil geen ruzie ofzo maar een hoofdoek is niet verplicht,toch?Dus hoeven ze het niet te dragen.


    Bij mij opschool(en op vele anderen) mag je geen petten en mutsen dragen maar wel hoofdoekjes en dat is met 2 maten meten.Dat klopt niet.Daar ben ik ook tegen.Ik denk dat ze dat bedoelt met die hijsa.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik wil geen ruzie ofzo maar een hoofdoek is niet verplicht,toch?Dus hoeven ze het niet te dragen.


    Bij mij opschool(en op vele anderen) mag je geen petten en mutsen dragen maar wel hoofdoekjes en dat is met 2 maten meten.Dat klopt niet.Daar ben ik ook tegen.Ik denk dat ze dat bedoelt met die hijsa.

    Als je streng gelovig bent wel. anders niet.
    En soms móet het ook gewoon van de ouders.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Marihuana schreef:
    (...)
    Als je streng gelovig bent wel. anders niet.
    En soms móet het ook gewoon van de ouders.

    Ik dag dat het niet in de Koran staat,en dan is het toch niet verplicht?Ik weet het niet zeker hoor.
    Maar zowiezo als ik zeg dat ik voor mijn geloof een muts moet dragen mag ik dat inet omdat mijn geloof niet erkent is.
    Vaak laten ze dat soort dingen toe omdat anderen dan zeggen dat ze discrimineren,maar dat doen ze nu ook.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik dag dat het niet in de Koran staat,en dan is het toch niet verplicht?Ik weet het niet zeker hoor.
    Maar zowiezo als ik zeg dat ik voor mijn geloof een muts moet dragen mag ik dat inet omdat mijn geloof niet erkent is.
    Vaak laten ze dat soort dingen toe omdat anderen dan zeggen dat ze discrimineren,maar dat doen ze nu ook.

    Het staat wél in de Koran.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Marihuana schreef:
    (...)
    Het staat wél in de Koran.

    Oo ik hab altijd geleert van niet,sorry dat wist ik niet.Maar nog klopt het niet


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Oo ik hab altijd geleert van niet,sorry dat wist ik niet.Maar nog klopt het niet

    Kijk, het staat er niet letterlijk, maar het is nja, een soort voorschrift. Daarom dragen alleen de streng gelovigen het meestal.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Marihuana schreef:
    (...)
    Kijk, het staat er niet letterlijk, maar het is nja, een soort voorschrift. Daarom dragen alleen de streng gelovigen het meestal.

    OO zo,dus eigenlijk is het niet verplicht maar is het net zoiets als het kruisje van kathlieken?

    [ bericht aangepast op 19 sep 2009 - 13:03 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat soort mensen noemen zichzelf moslim, maar geloof me, maar geloof me. Dat zijn ze niet.
    Het zijn gewoon terroristen, en die zijn verboden in de Islam?

    [ bericht aangepast op 19 sep 2009 - 13:33 ]


    ok

    te overdreve!


    u can dry my tears, but u can't stop the pain inside,,

    Helemaal mee eens.


    Never run out of reasons to smile...

    Exercitus schreef:
    (...)
    OO zo,dus eigenlijk is het niet verplicht maar is het net zoiets als het kruisje van kathlieken?

    Ja, zoiets dus.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3