• De stelling van vandaag luidt:
    Eens crimineel, altijd crimineel.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    JoJudicious schreef:
    't Ligt aan de instelling en het karakter van de persoon zelf. (:

    Oneens. Mensen kunnen veranderen.


    Listen to what we're not saying..

    vind ik niet


    i have a busy life

    Hangt af van de opvoeding die die persoon heeft gehad, wat voor trauma's die persoon heeft (want daar komen vaak criminelen daden uit voort) en wat het karakter is van die persoon. Dit, vind ik, is echt iets wat je niet kunt zeggen over iedereen, maar moet beslissen voor iedere persoon appart. Iedereen is zo ontzettend verschillend en komt uit een ander klimaat/omgeving/gezin dus ik gewoon echt niet dat je dat zomaar kunt zeggen. :Y)


    Wie du mir, so ich dir.

    Geen idee.


    You can run but not hide

    Miauw schreef:
    Daar ben ik het niet mee eens. Iemand in de gevangenis kan ook spijt krijgen van zijn daden.
    Maar ik denk dat het er ook aan ligt wat diegene precies gedaan heeft. Als het een overvaller is, kan ik me nog voorstellen dat diegene daar wel voor behandelt kan worden om weer op het goede pad te komen. Maar met moordenaars of verkrachters ofzo ligt het denk ik wel anders.


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Oneens, ik weet wel zeker dat er iemand zal zijn die er echt spijt van heeft. En opnieuw wilt beginnen. Zulke mensen moet je een kans geven vind ik.


    "Don't look back, you're not going that way."

    nerveus schreef:
    Mee eens, dat zit gewoon in je. Dat kan je niet veranderen.


    Mew <3

    NenaKerner schreef:
    Hangt af van de opvoeding die die persoon heeft gehad, wat voor trauma's die persoon heeft (want daar komen vaak criminelen daden uit voort) en wat het karakter is van die persoon. Dit, vind ik, is echt iets wat je niet kunt zeggen over iedereen, maar moet beslissen voor iedere persoon appart. Iedereen is zo ontzettend verschillend en komt uit een ander klimaat/omgeving/gezin dus ik gewoon echt niet dat je dat zomaar kunt zeggen. :Y)


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Oneens.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Miauw schreef:
    Daar ben ik het niet mee eens. Iemand in de gevangenis kan ook spijt krijgen van zijn daden.
    Maar ik denk dat het er ook aan ligt wat diegene precies gedaan heeft. Als het een overvaller is, kan ik me nog voorstellen dat diegene daar wel voor behandelt kan worden om weer op het goede pad te komen. Maar met moordenaars of verkrachters ofzo ligt het denk ik wel anders.


    mee eens:)

    oneens


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Niet mee eens. Iemand kan altijd spijt krijgen van wat hij heeft gedaan en zich verbeteren. Natuurlijk zijn er mensen die misbruik maken van zo een situatie, maar ik vind dat er weldegelijk misdadigers zijn die hun leven hebben verbeterd.


    Life is hard and then we die

    Je kan die onbewuste gedachtengang echt nooit veranderen. Dat zit gewoon in je. Slechtheid zit in iedere persoon, alleen bij de een wat meer dan bij de ander. Je kan dat natuurlijk onderdrukken, maar niet verwijderen.
    Mee eens dus. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Niet mee eens
    ze verdienen een tweede kans

    sommigen komen niet uit vrije wil in dat milieu terecht.slechte vrienden, armoede enz. en raken daat mits de juiste hulp wel uit.
    anderen krijgen spijt van hun daden.
    en misschien zijn er enkel die nooit zullen veranderen maar niet veel.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!