• Heej lieve quizletters <3
    Nou ik(wij) zitten eigenlijk met, nou niet echt een probleem, maar het irriteert ons wel. Ik zei aan 't begin van het jaar hoi tegen een meisje dat alleen stond. Nou wat gepraat allemaal leuk en aardig maar in de pauze kwam ze er gelijk bij zitten(oke snap ik best) maar dat ging eigenlijk steeds zo door. En ons groepje begint haar steeds minder te mogen want ja ze komt er zomaar ineens bij enz.. en wij zijn best hecht(maar als we haar leuk vonden was dat geen probleem) Kijk ze is wel aardig, maar je moet alles een miljoen keer zeggen en ze luistert nooit en met school doet ze nooit wat tenzij we het een miljoen keer zeggen(en ze beweert dat ze wel veel doet) En wij plannen zeg maar van alles zoals vakanties feestjes, zonder haar om te laten blijken dat we haar er niet bij willen, maar dat snapt ze niet. En we gaan niet opeens gemeen tegen haar doen. Hoe kan je op een subtiele manier laten blijken dat je haar niet meer bij het groepje wilt? :X
    x


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Praat er met haar over, buitensluiten komt vaak 10 keer zo hard aan. Vertel haar dat ze eigenlijk niet echt bij het groepje past, bijvoorbeeld. Ik heb er eigenlijk niet veel tips over.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik denk dat het al gemeen genoeg is dat jullie vanalle feestjes plannen zonder haar, zodat ze het zelf zou doorhebben. Volgens mij is het het beste om het gewoon te zeggen, inplaats van schijnheilig te doen.


    -

    Poseidon schreef:
    Praat er met haar over, buitensluiten komt vaak 10 keer zo hard aan. Vertel haar dat ze eigenlijk niet echt bij het groepje past, bijvoorbeeld. Ik heb er eigenlijk niet veel tips over.

    Ik ben het hiermee eens. Ga haar niet buitensluiten ofzo (ik ben zelf een jaar lang buitengesloten, en geloof me, dat is niet leuk. Ik had toen liever gehad dat iemand tegen me gezegd had dat ik niet welkom was, hoe lullig het ook is om dat te zeggen).


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Gewoon zeggen, en als ze niet luistert, kun je haar altijd aan andere mensen voorstellen. Misschien dat ze dan meer met hen gaat rondhangen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Miauw schreef:
    (...)
    Ik ben het hiermee eens. Ga haar niet buitensluiten ofzo (ik ben zelf een jaar lang buitengesloten, en geloof me, dat is niet leuk. Ik had toen liever gehad dat iemand tegen me gezegd had dat ik niet welkom was, hoe lullig het ook is om dat te zeggen).

    We sluiten haar niet buiten als in de zin we negeren haar. ik bedoel we praten gewoon en nodigen haar ook soms uit maar eigenlijk op de grote dingen eigenlijk maar meestal plannen we dat ook achter haar rug om.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Je moet het haar onder vier ogen (of alleen met je vriendinnen erbij) zeggen. Zeg het voorzichtig, en probeer om niet grof over te komen, want je zal het meisje moeten kwetsen. Wanneer ze het geacepteerd ligt, probeer dan om gewoon vriendelijk te zijn tegen haar, en haar niet compleet te negeren als je haar tegenkomt (het is niet omdat ze niet echt bij je groepje past dat ze geen vriendin kan zijn).


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Immortal schreef:
    (...)
    We sluiten haar niet buiten als in de zin we negeren haar. ik bedoel we praten gewoon en nodigen haar ook soms uit maar eigenlijk op de grote dingen eigenlijk maar meestal plannen we dat ook achter haar rug om.

    Jah maar ook dat is niet leuk, als je nergens voor wordt uitgenodigd. Je kan het beter gewoon zeggen tegen haar (:
    Ik bedoel het trouwens niet aanvallend hoor, ik weet niet of het zo op jou over kwam?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Miauw schreef:
    (...)
    Jah maar ook dat is niet leuk, als je nergens voor wordt uitgenodigd. Je kan het beter gewoon zeggen tegen haar (:
    Ik bedoel het trouwens niet aanvallend hoor, ik weet niet of het zo op jou over kwam?

    Nee maar ik wil altijd dat mensen graag het hele verhaal horen. anders gaan ze weer verkeerde conclusies etc. trekken. en dan zijn we nog verder van huis.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Immortal schreef:
    (...)
    Nee maar ik wil altijd dat mensen graag het hele verhaal horen. anders gaan ze weer verkeerde conclusies etc. trekken. en dan zijn we nog verder van huis.

    Okayy. Dat snap ik wel. Het leek alleen alsof je je aangevallen voelde, en dat was niet mijn bedoeling. Dus dat wilde ik even rechtzetten ;)


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Omg ik had dus bijna precies het zelfde.
    wij zijden ook hoi aan begin van het jaar tegen een meisje dat altijd alleen was en toen stalkte ze ons dus ook in de pauzes, dat vinden we nog niet zo erg maar ze praat dus gewoon echt niet ze geeft niet eens antwoord als je iets zegt en als de bel gaat loopt ze meteen weg zonder op ons te wachten en ze doet ook altijd zo alsof wij super dom zijn en ze zegt altijd laat mij dit maar doen jullie kunnen dat niet.
    En dan denk ik als je ons niet mag rot dan op maar néé want ze wil niet alleen in de pauzes zijn maar ik vind of proberen goede vriendin te zijn of helemaal niet.

    Maar goed effe over jouw probleem xD Ik ben helemaal eens met Miauw. Ik doe ook weleens ''subtiel'' tegen mensen maar meestal proberen ze dat te negeren terwijl ze de hint wel snappen, en ik denk dat dat meisje er wel wakker van kan liggen misch voelt ze zich heel kut, alleen staan is ook niet leuk

    Heb ik ook weleens gehad.
    Dat is echt zo irritant, want je wilt niet gemeen doen, maar je hoeft ook geen halve stalker.


    Alis volat propriis

    Ugh, dat klinkt zó bekend...
    Wij hebben ook zo iemand, we hebben alleen niet 'hoi' tegen haar gezegd, ze propte zich er gewoon bij. En bij ons groepje zit dus toch wel iemand die een beetje een flapuit is, dus op een gegeven moment zei ze iets van 'm, ga ajb weg.' klinkt heel grof, en dat is het ook... En ze bleef dus gewoon tegen ons aanzeuren. O.o
    Hoe vreemd?
    Nu hangt ze dus nogsteeds om ons heen...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Gewoon door het eerlijk te vertellen. Subtiele manieren hiervoor bestaan niet, dan kwets je haar alleen maar. Dit meisje is zoals ik het nu lees erg onzeker en is blij dat ze bij jullie wat houvast heeft, dus jullie gaan haar hoe dan ook pijn doen.


    x

    Sommige mensen ontvangen de hint nog niet eens als je het recht in hun gezicht zegt. of ze willen het niet snappen.
    Misschien kun je proberen andere vrienden voor haar te zoeken waar ze beter bij past.
    Het is misschien niet jullie taak xD Maar zo kom je misschien wel van dr af


    Write down what you can not say

    oe, ja, ik snap je helemaal. dat probleem heb ik (nja ik en mn vriendinnen) ook een keer gehad. maar haar hebben we wel van de ene op andere dag compleet genegeert :X niet zo aardig, ik weet het maar anders kwamen we niet van der af :X


    She said: I gotta find out for myself