• (Novum) - Het Nederlandse spel in de finale van het WK heeft de buitenlandse media niet kunnen bekoren. De Duitse krant Bild spreekt van een 'lelijke finale' die vooral aan de Nederlanders is te wijten.

    De 'kung-fu kick' van Nigel de Jong op Xabi Alonso is volgens de krant een catastrofale fout die 'donkerrood' verdiende. De Jong ontsnapte vroeg in de wedstrijd aan een rode kaart toen hij met een gestrekt been tegen Alonso vloog. De tactiek van bondscoach Bert van Marwijk kwam volgens de krant vooral neer op de Spaanse kunst vernietigen met hard spel.

    De Belgische krant De Standaard noemt de ondergang 'even dramatisch als in 1978'. Oranje speelde volgens de krant hetzelfde als heel het toernooi: 'koel, berekend en soms heel hard'. Hoewel Nederland grote kansen had, heeft Spanje volgens de krant verdiend gewonnen.

    De Franse krant le Figaro concludeert dat de focus van de Nederlandse ploeg te veel op agressie lag, waardoor domweg werd vergeten te spelen. De Britse krant The Sun noemt de overwinning van Spanje 'gerechtigheid'. De finale werd volgens de krant 'ontsierd door de schandalige Nederlandse tactiek' en schroomt niet om Johnny Heitinga, die rood kreeg, een 'gangster' te noemen.

    De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque had in de krant geen kritiek op het ruwe Nederlandse spel. Hij feliciteert zijn tegenstanders omdat ze het voor Spanje moeilijk hebben gemaakt te winnen. "Het was een intense wedstrijd."


    ~ Bron MSN nieuws.

    Bedankt buurlanden! ;x


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Je kan ook te ver gaan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    De wedstrijd werd kapot gefloten door een persoon genaamd Webb. Wij vermaken de hele wereld al jaren lang met mooi voetbal, hebben we dan geen recht om eens niet mooi te spelen en wel te winnen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Had ik gelezen, ja. Fucktards dat het zijn. Moet je zien, onze concurrent is nog het vriendelijkst, Spanje zelf.

    Hail Spain _O_


    I live for the applause, you will die for it.

    De Duitsers zijn gewoon jaloers omdat wij verder kwamen, haha. Nee, het was ook best wel een slordige wedstrijd.


    Ich liebe dich für immer und immer

    pff, wordt er niets over die scheidsrechter gezegd?

    Ik vond die karatetrap zo vuil, ik had hem gewoon persoonlijk van het veld willen smijten.


    The soul needs autumn.

    HAHAHA België. En hoevaak hebben hun in de Finale gestaan..
    Die trap was gewoon echt nasty, en de wedstrijd werd door Nederland én door Spanje niet helemaal eerlijk gespeeld maar dit is gewoon echt troep. Het werd allemaal zo gespeeld dat Nederland als de grote bad guys uitkwamen doordat die domme scheids waanbeelden veroorzaakte met dat fluitje dat al lang uit z'n poten gerukt had moeten worden.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 15:01 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Exercitus schreef:
    Je kan ook te ver gaan.

    NorthKorea schreef:
    HAHAHA België. En hoevaak hebben hun in de Finale gestaan..
    Die trap was gewoon echt nasty, en de wedstrijd werd door Nederland én door Spanje niet helemaal eerlijk gespeeld maar dit is gewoon echt troep. Het werd allemaal zo gespeeld dat Nederland als de grote bad guys uitkwamen doordat die domme scheids waanbeelden veroorzaakte met dat fluitje dat al lang uit z'n poten gerukt had moeten worden.

    Dat eerste was niet nodig.Onze prestaties hebben niets met die van Nederland en Spanje te maken, dat we niet goed spelen betekent niet dat we geen regels kennen en/of niet goed kunnen zien.
    En de scheids ziet niet alles goed, het gebeurt allemaal zo snel, hij kan dingen niet op herhaling zien. Hij is streng geweest voor beide ploegen, ik vond hem niet zo heel slecht, al zijn er wel betere.


    The soul needs autumn.

    Spain schreef:
    De wedstrijd werd kapot gefloten door een persoon genaamd Webb. Wij vermaken de hele wereld al jaren lang met mooi voetbal, hebben we dan geen recht om eens niet mooi te spelen en wel te winnen.


    When words fail music speaks

    Santo schreef:
    (...)
    Dat eerste was niet nodig.Onze prestaties hebben niets met die van Nederland en Spanje te maken, dat we niet goed spelen betekent niet dat we geen regels kennen en/of niet goed kunnen zien.
    En de scheids ziet niet alles goed, het gebeurt allemaal zo snel, hij kan dingen niet op herhaling zien. Hij is streng geweest voor beide ploegen, ik vond hem niet zo heel slecht, al zijn er wel betere.

    Vraagje,waarom kunnen ze het niet op een herhaling zien? Er zijn genoeg camera's.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    Je kan ook te ver gaan.


    .

    Exercitus schreef:
    (...)
    Vraagje,waarom kunnen ze het niet op een herhaling zien? Er zijn genoeg camera's.

    Die scheidsrechters kunnen op dat moment niet opnieuw alles haarfijn bekijken, hij reageert op wat hij ziet. Hij kan de wedstrijd toch niet elke keer stilleggen als er iemand neergaat ? :')


    The soul needs autumn.

    De kung fu kick hahaha. (krul)


    Smiling but close to tears.

    Santo schreef:
    (...)
    Die scheidsrechters kunnen op dat moment niet opnieuw alles haarfijn bekijken, hij reageert op wat hij ziet. Hij kan de wedstrijd toch niet elke keer stilleggen als er iemand neergaat ? :')

    Nee,maar voor grote dingen wel. En zo mogen volgens mij dat niet eens doen,als ze het niet zeker weten. En dat vind ik stom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall