• (Novum) - Het Nederlandse spel in de finale van het WK heeft de buitenlandse media niet kunnen bekoren. De Duitse krant Bild spreekt van een 'lelijke finale' die vooral aan de Nederlanders is te wijten.

    De 'kung-fu kick' van Nigel de Jong op Xabi Alonso is volgens de krant een catastrofale fout die 'donkerrood' verdiende. De Jong ontsnapte vroeg in de wedstrijd aan een rode kaart toen hij met een gestrekt been tegen Alonso vloog. De tactiek van bondscoach Bert van Marwijk kwam volgens de krant vooral neer op de Spaanse kunst vernietigen met hard spel.

    De Belgische krant De Standaard noemt de ondergang 'even dramatisch als in 1978'. Oranje speelde volgens de krant hetzelfde als heel het toernooi: 'koel, berekend en soms heel hard'. Hoewel Nederland grote kansen had, heeft Spanje volgens de krant verdiend gewonnen.

    De Franse krant le Figaro concludeert dat de focus van de Nederlandse ploeg te veel op agressie lag, waardoor domweg werd vergeten te spelen. De Britse krant The Sun noemt de overwinning van Spanje 'gerechtigheid'. De finale werd volgens de krant 'ontsierd door de schandalige Nederlandse tactiek' en schroomt niet om Johnny Heitinga, die rood kreeg, een 'gangster' te noemen.

    De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque had in de krant geen kritiek op het ruwe Nederlandse spel. Hij feliciteert zijn tegenstanders omdat ze het voor Spanje moeilijk hebben gemaakt te winnen. "Het was een intense wedstrijd."


    ~ Bron MSN nieuws.

    Bedankt buurlanden! ;x


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    KOWEED schreef:
    (...)

    Jongehh, als je een beetje verstand hebt van voetbal, zag je ook wel dat het ook lag aan die scheidsrechter.


    Ik heb wel verstand van voetbal, ik kijk al zowat mijn hele leven voetbal, ik ken mensen die voetballen bij Sparta & FC Dordrecht, dus ga niet zeggen dat ik geen verstand heb van voetbal. Ik zeg niet dat het niét zijn schuld is. Ik zeg dat het ook de schuld is van de grensrechters. Grensrechters zijn ook belangrijk, hun helpen de scheidsrechter bepalen of een goal goed of niet is. Dus ga nou niet alleen maar over die scheidsrechter praten. & ik blijf nogsteeds hier bij: hij is een goede scheids, anders zou hij geen finale mogen fluiten.


    Smiling but close to tears.

    DVilla schreef:
    (...)

    Ik heb wel verstand van voetbal, ik kijk al zowat mijn hele leven voetbal, ik ken mensen die voetballen bij Sparta & FC Dordrecht, dus ga niet zeggen dat ik geen verstand heb van voetbal. Ik zeg niet dat het niét zijn schuld is. Ik zeg dat het ook de schuld is van de grensrechters. Grensrechters zijn ook belangrijk, hun helpen de scheidsrechter bepalen of een goal goed of niet is. Dus ga nou niet alleen maar over die scheidsrechter praten. & ik blijf nogsteeds hier bij: hij is een goede scheids, anders zou hij geen finale mogen fluiten.

    Alle 3(?) zijn goede scheidse maar tijdens de wedstrijd waren ze bagger,laten we het zo zeggen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    KOWEED schreef:
    (...)

    Jongehh, als je een beetje verstand hebt van voetbal, zag je ook wel dat het ook lag aan die scheidsrechter.

    Juist niet (cat)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    DVilla schreef:
    (...)

    Ik heb wel verstand van voetbal, ik kijk al zowat mijn hele leven voetbal, ik ken mensen die voetballen bij Sparta & FC Dordrecht, dus ga niet zeggen dat ik geen verstand heb van voetbal. Ik zeg niet dat het niét zijn schuld is. Ik zeg dat het ook de schuld is van de grensrechters. Grensrechters zijn ook belangrijk, hun helpen de scheidsrechter bepalen of een goal goed of niet is. Dus ga nou niet alleen maar over die scheidsrechter praten. & ik blijf nogsteeds hier bij: hij is een goede scheids, anders zou hij geen finale mogen fluiten.

    Mee eens _O_


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Exercitus schreef:
    (...)
    Alle 3(?) zijn goede scheidse maar tijdens de wedstrijd waren ze bagger, laten we het zo zeggen.


    Of Nederland speelde gewoon bagger?


    Smiling but close to tears.

    Dat was het ook.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    DVilla schreef:
    (...)

    Of Nederland speelde gewoon bagger?

    Nederland en Spanje speelde alle 2 ook slecht,maar de scheidse hebben een paar grote foute gemaakt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nederland en Spanje speelde alle 2 ook slecht,maar de scheidse hebben een paar grote foute gemaakt.

    Spanje speelde beter dan Nederland. En Spanje heeft het verdiend om te winnen.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nederland en Spanje speelde alle 2 ook slecht,maar de scheidse hebben een paar grote foute gemaakt.


    Inderdaad ja, maar Spanje speelde wel beter en dus hebben ze terecht gewonnen.
    & wat maakt die scheids nou uit, nou wow, dan had hij die goal afgekeurd en kregen we penalties.
    Dan had Spanje alsnog gewonnen want Casillas is een supergoede keeper. :9~


    Smiling but close to tears.

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Spanje speelde beter dan Nederland. En Spanje heeft het verdiend om te winnen.

    Nou die vielen wel om elke scheet,maar het spel zelf was inderdaat beter. Ze hebben inderdaat verdient om te winnen alleen klopte die goal niet,daarvoor stond iemand buitespel en toen is er niet afgefloten(1 van de grote fouten) en nederland moest een corner krijgen i.p.v spanje een doelschop9de andere grote fout). Dat zag ik zelfs nog.

    @DVilla
    Stekelebrug ook hoor,dan was het nog spannent geworden.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2010 - 16:17 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik hou van je Samira, duh duh. Casillas is de beste keeper van het Wk, kreeg een goude handschoen. En... had een beter index dan Stekelenburg. Oh, en stekelenburg liet er voor de finale 5 door, en Casillas maar 2. Genoeg gehoord?


    SLOAN.

    @Exercitus.
    Villa viel ook een keer en bleef toen liggen en geloof me, als hij blijft liggen was er echt iets want hij is niet zo zielig dat hij blijft liggen 'janken'
    & Stekelenburg is dom, alleen hij krijgt een gele kaart.(krul)


    Smiling but close to tears.

    Footballeur schreef:
    Ik hou van je Samira, duh duh. Casillas is de beste keeper van het Wk, kreeg een goude handschoen. En... had een beter index dan Stekelenburg. Oh, en stekelenburg liet er voor de finale 5 door, en Casillas maar 2. Genoeg gehoord?


    ja duh.
    Stekelenburg is een domme banaan haha. (krul)


    Smiling but close to tears.

    DVilla schreef:
    @Exercitus.
    Villa viel ook een keer en bleef toen liggen en geloof me, als hij blijft liggen was er echt iets want hij is niet zo zielig dat hij blijft liggen 'janken'
    & Stekelenburg is dom, alleen hij krijgt een gele kaart.(krul)

    Nou..Zowiezo stelde Spanje zich aan. Ik dach dat Stekeleburg geen kaart had gekregen.
    Trouwens die scheits gaf nederland echt om alles een kaart.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou die vielen wel om elke scheet,maar het spel zelf was inderdaat beter. Ze hebben inderdaat verdient om te winnen alleen klopte die goal niet,daarvoor stond iemand buitespel en toen is er niet afgefloten(1 van de grote fouten) en nederland moest een corner krijgen i.p.v spanje een doelschop9de andere grote fout). Dat zag ik zelfs nog.

    @DVilla
    Stekelebrug ook hoor,dan was het nog spannent geworden.

    Waarom dat gezeik dan. Spanje verdiende het om te winnen, that's it. De rest doet er niet aan toe. Al was het niet de schuld van de scheids


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3