• (Novum) - Het Nederlandse spel in de finale van het WK heeft de buitenlandse media niet kunnen bekoren. De Duitse krant Bild spreekt van een 'lelijke finale' die vooral aan de Nederlanders is te wijten.

    De 'kung-fu kick' van Nigel de Jong op Xabi Alonso is volgens de krant een catastrofale fout die 'donkerrood' verdiende. De Jong ontsnapte vroeg in de wedstrijd aan een rode kaart toen hij met een gestrekt been tegen Alonso vloog. De tactiek van bondscoach Bert van Marwijk kwam volgens de krant vooral neer op de Spaanse kunst vernietigen met hard spel.

    De Belgische krant De Standaard noemt de ondergang 'even dramatisch als in 1978'. Oranje speelde volgens de krant hetzelfde als heel het toernooi: 'koel, berekend en soms heel hard'. Hoewel Nederland grote kansen had, heeft Spanje volgens de krant verdiend gewonnen.

    De Franse krant le Figaro concludeert dat de focus van de Nederlandse ploeg te veel op agressie lag, waardoor domweg werd vergeten te spelen. De Britse krant The Sun noemt de overwinning van Spanje 'gerechtigheid'. De finale werd volgens de krant 'ontsierd door de schandalige Nederlandse tactiek' en schroomt niet om Johnny Heitinga, die rood kreeg, een 'gangster' te noemen.

    De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque had in de krant geen kritiek op het ruwe Nederlandse spel. Hij feliciteert zijn tegenstanders omdat ze het voor Spanje moeilijk hebben gemaakt te winnen. "Het was een intense wedstrijd."


    ~ Bron MSN nieuws.

    Bedankt buurlanden! ;x


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou..Zowiezo stelde Spanje zich aan. Ik dach dat Stekeleburg geen kaart had gekregen.
    Trouwens die scheits gaf nederland echt om alles een kaart.


    Hij kreeg geel in die wedstrijd ervoor.
    Als die Scheids het zo fout deed als jij zegt dan had de baas van de fifa heus wel iets gezegd, hij was er zelf bij.


    Smiling but close to tears.

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Waarom dat gezeik dan. Spanje verdiende het om te winnen, that's it. De rest doet er niet aan toe. Al was het niet de schuld van de scheids

    Ik bedoelde dat bijde verdiende om te winnen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou..Zowiezo stelde Spanje zich aan. Ik dach dat Stekeleburg geen kaart had gekregen.
    Trouwens die scheits gaf nederland echt om alles een kaart.

    Villa stelt zich nooit aan (cat)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Villa stelt zich nooit aan (cat)

    Elke voetballer doet dat wel eens,dat hoort bij et spel. Ze doen alsof ze net iets meer pijn hebben dan echt zo is(niet kwaat bedoelt he).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik bedoelde dat bijde verdiende om te winnen.

    Nou Nederland niet hoor. De meeste wedstrijden die ze hadden gespeeld hebben ze met geluk gewonnen. Spanje was sowieso het beste team van het hele WK:Y)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Weetje, als die scheids echt zo partijdig was dan had hij Sneijder, Van Persie en De Jong van het begin al een rode kaart gegeven.


    All this dampness is damp.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Elke voetballer doet dat wel eens,dat hoort bij et spel. Ze doen alsof ze net iets meer pijn hebben dan echt zo is(niet kwaat bedoelt he).

    Goh dat weet ik ook wel. Cristiano Ronaldo. Maar bij Villa is er echt wel wat als hij half ligt te janken.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Goh dat weet ik ook wel. Cristiano Ronaldo. Maar bij Villa is er echt wel wat als hij half ligt te janken.


    hahaha ik wou gaan zeggen he: Alleen Cristiano is zo. (krul)


    Smiling but close to tears.

    Ach, Spanje heeft terecht gewonnen en Nederland speelde nu eenmaal smerig. Ze hebben geluk dat ze maar een keer rood gehad hebben, want ze verdienden het wel een paar keer meer. En die scheids valt niks te verwijten, de wedstrijd was moeilijk genoeg.

    DVilla schreef:
    (...)

    hahaha ik wou gaan zeggen he: Alleen Cristiano is zo. (krul)

    Robben is daar ook omin goed in haha (krul)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Robben is daar ook omin goed in haha (krul)


    Ik ook hoor.(cat)

    [ bericht aangepast op 15 juli 2010 - 16:29 ]


    Smiling but close to tears.

    DVilla schreef:
    (...)

    Ik ook hoor.(cat)

    Maar ik ben de beste (krul)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Maar ik ben de beste (krul)


    Niet.
    over 3 weken moet je me even een duwtje geven joh, dan ga ik helemaal dood.(krul)


    Smiling but close to tears.

    DVilla schreef:
    (...)

    Niet.
    over 3 weken moet je me even een duwtje geven joh, dan ga ik helemaal dood.(krul)

    hahaha. Waarom niet nu? -geeft virtuele duw-


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    hahaha. Waarom niet nu? -geeft virtuele duw-


    ohhh neeeeeee. -valt- Wat doe je jonge, vind je dat normaal? Ik ga helemaal dood. -huil gezicht- Je doet mijn been pijn. -rolt over de grond- Ik vind dat je rood moet krijgen voor deze overtreding. -zucht- Ik krijg jou wel na de wedstrijd -Dreig gezicht- hahahahah. -Staat op en loopt hinkend weg-

    [ bericht aangepast op 15 juli 2010 - 16:40 ]


    Smiling but close to tears.