• (Novum) - Het Nederlandse spel in de finale van het WK heeft de buitenlandse media niet kunnen bekoren. De Duitse krant Bild spreekt van een 'lelijke finale' die vooral aan de Nederlanders is te wijten.

    De 'kung-fu kick' van Nigel de Jong op Xabi Alonso is volgens de krant een catastrofale fout die 'donkerrood' verdiende. De Jong ontsnapte vroeg in de wedstrijd aan een rode kaart toen hij met een gestrekt been tegen Alonso vloog. De tactiek van bondscoach Bert van Marwijk kwam volgens de krant vooral neer op de Spaanse kunst vernietigen met hard spel.

    De Belgische krant De Standaard noemt de ondergang 'even dramatisch als in 1978'. Oranje speelde volgens de krant hetzelfde als heel het toernooi: 'koel, berekend en soms heel hard'. Hoewel Nederland grote kansen had, heeft Spanje volgens de krant verdiend gewonnen.

    De Franse krant le Figaro concludeert dat de focus van de Nederlandse ploeg te veel op agressie lag, waardoor domweg werd vergeten te spelen. De Britse krant The Sun noemt de overwinning van Spanje 'gerechtigheid'. De finale werd volgens de krant 'ontsierd door de schandalige Nederlandse tactiek' en schroomt niet om Johnny Heitinga, die rood kreeg, een 'gangster' te noemen.

    De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque had in de krant geen kritiek op het ruwe Nederlandse spel. Hij feliciteert zijn tegenstanders omdat ze het voor Spanje moeilijk hebben gemaakt te winnen. "Het was een intense wedstrijd."


    ~ Bron MSN nieuws.

    Bedankt buurlanden! ;x


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    DVilla schreef:
    (...)

    ohhh neeeeeee. -valt van bureau stoel- Wat doe je jonge, vind je dat normaal? Ik ga helemaal dood. -huil gezicht- Je doet mijn been pijn. -rolt over de grond- Ik vind dat je rood moet krijgen voor deze overtreding. -zucht- Ik krijg jou wel na de wedstrijd -Dreig gezicht- hahahahah. -Staat op en loopt hinkend weg-

    HAHAHAHAHA.
    -loopt tegen je aan- Zomáár duw je me omver. -gilt van de pijn- Daar hoor jij ontelbaar x rood voor te krijgen (cat) -grijpt naar hoofd- Zomaar geef je me een kopstoot. -doet alsof ze geslagen word- Wejooooooooooo ;o


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    je maakt me dood ja.

    OT: waar waren we ookalweer?
    Oja, Cassie is de beste keep ooit & Stekelenburg is een banaan. :9~


    Smiling but close to tears.

    Stekelenburg is ook goed hoor, als je inziet tegen welke landen we hebben gespeeld. Uruguay, Brazilië. En hij hield heel veel goed tegen.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Pershoofd schreef:
    Stekelenburg is ook goed hoor, als je inziet tegen welke landen we hebben gespeeld. Uruguay, Brazilië. En hij hield heel veel goed tegen.

    Casillas ook (krul) En Casillas is beter :Y)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Casillas is much better, and hotter. En stekelenburg is verwijfd met zijn ronde kin ;x. Ik vat niet waarom mijn vriendin hem wat vind hebben ;x


    SLOAN.

    Vind jij. (krul) Haha, maar ach. Weet je, ik vraag me wat af. Waarom worden Iki en Maarten ook voetballers genoemd? Want hun zijn keepers. :'D


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Van der Sar was keeper een had een keer gescoort?
    jajajaja, cool he?:9~


    Smiling but close to tears.

    DVilla schreef:
    Van der Sar was keeper een had een keer gescoort?
    jajajaja, cool he?:9~

    Dat weet je ook alleen maar door mij haha. (krul)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    Dat weet je ook alleen maar door mij haha. (krul)


    Niet, door wikipedia hahaha.


    Smiling but close to tears.

    DVilla schreef:
    (...)

    Niet, door wikipedia hahaha.

    ik vertelde jou dat toen je bij mij was junge, want daatvoor wist je het niet (cat):Y)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    CRonaldo schreef:
    (...)
    ik vertelde jou dat toen je bij mij was junge, want daarvoor wist je het niet (cat):Y)


    Maar wikipedia liegt heel vaak. -ofzo- (krul)


    Smiling but close to tears.

    Ik noem Stekelvarken geen keep, maar een banaan. Ikie, dat is pas een keep :9~


    SLOAN.

    DVilla schreef:
    (...)

    Maar wikipedia liegt heel vaak. -ofzo- (krul)

    Daarom liet ík het jou op wk.nl zien hèa haha (nerd)


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Haha, zijn gele pakje was echt gay vond ik. :'D


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    DVilla schreef:
    @Exercitus.
    Villa viel ook een keer en bleef toen liggen en geloof me, als hij blijft liggen was er echt iets want hij is niet zo zielig dat hij blijft liggen 'janken'
    & Stekelenburg is dom, alleen hij krijgt een gele kaart.(krul)


    Neeh,Stekelenburg speelde goed.:9~ Torres bleef
    volgens mij wel liggen.(duivel)


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.