• (Novum) - Het Nederlandse spel in de finale van het WK heeft de buitenlandse media niet kunnen bekoren. De Duitse krant Bild spreekt van een 'lelijke finale' die vooral aan de Nederlanders is te wijten.

    De 'kung-fu kick' van Nigel de Jong op Xabi Alonso is volgens de krant een catastrofale fout die 'donkerrood' verdiende. De Jong ontsnapte vroeg in de wedstrijd aan een rode kaart toen hij met een gestrekt been tegen Alonso vloog. De tactiek van bondscoach Bert van Marwijk kwam volgens de krant vooral neer op de Spaanse kunst vernietigen met hard spel.

    De Belgische krant De Standaard noemt de ondergang 'even dramatisch als in 1978'. Oranje speelde volgens de krant hetzelfde als heel het toernooi: 'koel, berekend en soms heel hard'. Hoewel Nederland grote kansen had, heeft Spanje volgens de krant verdiend gewonnen.

    De Franse krant le Figaro concludeert dat de focus van de Nederlandse ploeg te veel op agressie lag, waardoor domweg werd vergeten te spelen. De Britse krant The Sun noemt de overwinning van Spanje 'gerechtigheid'. De finale werd volgens de krant 'ontsierd door de schandalige Nederlandse tactiek' en schroomt niet om Johnny Heitinga, die rood kreeg, een 'gangster' te noemen.

    De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque had in de krant geen kritiek op het ruwe Nederlandse spel. Hij feliciteert zijn tegenstanders omdat ze het voor Spanje moeilijk hebben gemaakt te winnen. "Het was een intense wedstrijd."


    ~ Bron MSN nieuws.

    Bedankt buurlanden! ;x


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Spanje heeft, voor mij, terecht gewonnen. Punt aan de lijn. :9~

    EDIT: Hé, ik dacht dat het een karate-kick was? D:

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 15:09 ]


    All this dampness is damp.

    hahaha, toen hij werd neergeschopt ging de hele stad van 'Oeeeeeeehw', en bij de herhaling nog eens (krul)


    I live for the applause, you will die for it.

    Santo schreef:
    (...)
    Dat eerste was niet nodig.Onze prestaties hebben niets met die van Nederland en Spanje te maken, dat we niet goed spelen betekent niet dat we geen regels kennen en/of niet goed kunnen zien.
    En de scheids ziet niet alles goed, het gebeurt allemaal zo snel, hij kan dingen niet op herhaling zien. Hij is streng geweest voor beide ploegen, ik vond hem niet zo heel slecht, al zijn er wel betere.

    Ik vind dat hij niet streng was voor bijde ploegen. Hij was te streng voor NL en niet streng genoeg voor SP. En daarmee wil ik niet zeggen wat wij lieverdjes waren en ja ik kan tegen mijn verlies. Normaal gezien ís het ook een heel goede scheids, maar dat maakt het al helemaal raar dat hij zulke rare dingen deed. Ik bedoel, Nederland een gele kaart geven terwijl het Spanje was die omduwde, en vervolgens ging liggen wat je duidelijk zag.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 15:10 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Joker schreef:
    hahaha, toen hij werd neergeschopt ging de hele stad van 'Oeeeeeeehw', en bij de herhaling nog eens (krul)

    Bij die karate schop bedoel je? Bij ons lachte iedereen zich kapot :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Soldier schreef:
    Spanje heeft, voor mij, terecht gewonnen. Punt aan de lijn. :9~

    EDIT: Hé, ik dacht dat het een karate-kick was? D:


    --

    Ik wou dat ze gingen vechten ;x :9~


    Smiling but close to tears.

    Ik vond het ook werkelijk bagger spel ;x
    Van beide, maar Spanje had gewoon geluk.
    Ik vond echt dat Nederland zich niet genoeg focuste op scoren. Maarja das mijn mening.


    En trouwens, als die andere teams zoveel beter waren stonden zij wel in de finale.:Y)

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 15:17 ]


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    Ik vind het eigenlijk vooral stom dat heel de wereld Nederland nu neerzet als een vuil team omdat we zoveel gele kaarten hebben gekregen, terwijl een groot gedeelte ervan onterecht was en Spanje voor veel acties een kaart moest krijgen maar dat gebeurde niet. Daardoor gaan mensen de acties van NL ook nog eens lekker overdrijven. Het slaat nergens op dat iedereen Nederland nu als het lachertje gebruikt terwijl we zo hoog zijn gekomen.
    We hebben het WK dan niet gewonnen, maar we staan wel tweede en dat kunnen hun allemaal niet zeggen!

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 15:27 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Soldier schreef:
    Spanje heeft, voor mij, terecht gewonnen. Punt aan de lijn. :9~

    EDIT: Hé, ik dacht dat het een karate-kick was? D:


    Hope goes lost but never dies.

    Ja nu heeft Nederland alles gedaan zeker. --'


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    NorthKorea schreef:
    Ik vind het eigenlijk vooral stom dat heel de wereld Nederland nu neerzet als een vuil team omdat we zoveel gele kaarten hebben gekregen, terwijl een groot gedeelte ervan onterecht was en Spanje voor veel acties een kaart moest krijgen maar dat gebeurde niet. Daardoor gaan mensen de acties van NL ook nog eens lekker overdrijven. Het slaat nergens op dat iedereen Nederland nu als het lachertje gebruikt terwijl we zo hoog zijn gekomen.
    We hebben het WK dan niet gewonnen, maar we staan wel tweede en dat kunnen hun allemaal niet zeggen!

    En met die dikgedrukte zin ben ik het helemaal eens. (krul)


    Hope goes lost but never dies.

    Argentinia schreef:
    De kung fu kick hahaha.

    Wtf, lekker overdreven o_o


    I don't need words to feel those lips.

    Trouwens, België en Frankrijk: Speelde die eigenlijk wel mee? :') En anders lagen ze er héél vroeg uit of zelfs in de voorrondes.
    Dus huuuush, ga je schamen! 8D


    I live for the applause, you will die for it.

    NorthKorea schreef:
    HAHAHA België. En hoevaak hebben hun in de Finale gestaan..
    Die trap was gewoon echt nasty, en de wedstrijd werd door Nederland én door Spanje niet helemaal eerlijk gespeeld maar dit is gewoon echt troep. Het werd allemaal zo gespeeld dat Nederland als de grote bad guys uitkwamen doordat die domme scheids waanbeelden veroorzaakte met dat fluitje dat al lang uit z'n poten gerukt had moeten worden.

    Sinds wanneer staat een journalist gelijk aan een voetbalspeler ? Dat België niet in de finale komt wil zeggen dat we geen goeie voetballers hebben, daarvoor moet een sportjournalist - wiens job het is om wedstrijden te beschrijven- niet zijn mond houden omdat hij toevallig Belgisch is.

    OT: Zowel Nederland als Spanje hebben goed gespeeld, maar ze hebben allebei ook vuile dingen gedaan. Om de één of andere reden zijn die van Nederland meer naar voor gekomen dan die van Spanje. Maar ik moet toegeven dat die scheids echt snel met zijn fluitje in z'n bakkes zat.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2010 - 15:51 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.