• (Novum) - Het Nederlandse spel in de finale van het WK heeft de buitenlandse media niet kunnen bekoren. De Duitse krant Bild spreekt van een 'lelijke finale' die vooral aan de Nederlanders is te wijten.

    De 'kung-fu kick' van Nigel de Jong op Xabi Alonso is volgens de krant een catastrofale fout die 'donkerrood' verdiende. De Jong ontsnapte vroeg in de wedstrijd aan een rode kaart toen hij met een gestrekt been tegen Alonso vloog. De tactiek van bondscoach Bert van Marwijk kwam volgens de krant vooral neer op de Spaanse kunst vernietigen met hard spel.

    De Belgische krant De Standaard noemt de ondergang 'even dramatisch als in 1978'. Oranje speelde volgens de krant hetzelfde als heel het toernooi: 'koel, berekend en soms heel hard'. Hoewel Nederland grote kansen had, heeft Spanje volgens de krant verdiend gewonnen.

    De Franse krant le Figaro concludeert dat de focus van de Nederlandse ploeg te veel op agressie lag, waardoor domweg werd vergeten te spelen. De Britse krant The Sun noemt de overwinning van Spanje 'gerechtigheid'. De finale werd volgens de krant 'ontsierd door de schandalige Nederlandse tactiek' en schroomt niet om Johnny Heitinga, die rood kreeg, een 'gangster' te noemen.

    De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque had in de krant geen kritiek op het ruwe Nederlandse spel. Hij feliciteert zijn tegenstanders omdat ze het voor Spanje moeilijk hebben gemaakt te winnen. "Het was een intense wedstrijd."


    ~ Bron MSN nieuws.

    Bedankt buurlanden! ;x


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Reventon schreef:
    (...)
    Sinds wanneer staat een journalist gelijk aan een voetbalspeler ? Dat België niet in de finale komt wil zeggen dat we geen goeie voetballers hebben, daarvoor moet een sportjournalist - wiens job het is om wedstrijden te beschrijven- niet zijn mond houden omdat hij toevallig Belgisch is.

    OT: Zowel Nederland als Spanje hebben goed gespeeld, maar ze hebben allebei ook vuile dingen gedaan. Om de één of andere reden zijn die van Nederland meer naar voor gekomen dan die van Spanje. Maar ik moet toegeven dat die scheids echt snel met zijn fluitje in z'n bakkes zat.

    Ik vond het persoonlijk een heel zwakke match van beide teams...
    @SoundSoldier, tja. Nederland heeft in mijn ogen al genoeg geluk gehad ;').
    + Ik vind het behoorlijk zwak dat sommige mensen hier België bij gaan halen.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    Uh.
    Spanje heeft verdient gewonnen.
    End of story.


    We'll never be as young as we are tonight

    Ik ben het volledig eens met dit artikel.

    Het werd echt smerig gespeeld en ja, die scheidsrechter floot bijna geen enkele fout van Spanje, maar als het erop aan kwam, heeft Spanje eerlijk gewonnen.

    Als je zo smerig speelt, verdien je het gewoon niet om te winnen. Ik was voor Nederland, echt waar, maar dit was er gewoon over. (:

    Echt, ik vind dit belachelijk. Waar zeiken ze nou allemaal over? Zo vuil speelde Nederland in mijn ogen helemaal niet, oké, hier en daar wat dingen, maar Spanje was nu ook niet helemaal aardig. En wat dacht je van landen als Brazilië en Uruguay? Die hebben op het gehele WK niet eens een keer eerlijk gespeeld. Zeur daar lekker over, Suarez met die vreselijke hands van 'm.


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Joker schreef:
    Trouwens, België en Frankrijk: Speelde die eigenlijk wel mee? :') En anders lagen ze er héél vroeg uit of zelfs in de voorrondes.
    Dus huuuush, ga je schamen! 8D

    Het gaat hier toch over Nederland en Spanje, niet om andere landen? (:

    Jouw uitspraak is, in mijn ogen, volledig misplaatst.

    Zet die journalisten eens op het veld, en laten we eens kijken hoe zij het zouden doen?
    100% dat ze verliezen D:

    NorthKorea schreef:
    Ik vind het eigenlijk vooral stom dat heel de wereld Nederland nu neerzet als een vuil team omdat we zoveel gele kaarten hebben gekregen, terwijl een groot gedeelte ervan onterecht was en Spanje voor veel acties een kaart moest krijgen maar dat gebeurde niet. Daardoor gaan mensen de acties van NL ook nog eens lekker overdrijven. Het slaat nergens op dat iedereen Nederland nu als het lachertje gebruikt terwijl we zo hoog zijn gekomen.
    We hebben het WK dan niet gewonnen, maar we staan wel tweede en dat kunnen hun allemaal niet zeggen!


    Hier ben ik het volledig mee eens. En ik vind het eigenlijk sowieso belachelijk dat de media zich hier zo mee bezig houdt, ze kunnen beter iets nuttigers gaan doen dan met zijn allen één land afkraken.

    En daarnaast, NL speelt één keer niet helemaal fair en meteen worden alle andere goede dingen die ze gedaan hebben vergeten. Dat haat ik dus zo aan de mensheid. Eén negatief ding verduistert als het ware al het positieve.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2010 - 17:59 ]


    Ik zie er geen kruidnoot meer in.

    Alicious schreef:
    Uh.
    Spanje heeft verdient gewonnen.
    End of story.


    I need you like a heart needs a beat


    Ik had echt het gevoel dat dat doelpunt van Spanje
    buitenspel was.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Dat had ik ook gelezen hahahaha.
    maaroke, Spanje kampioennnn. :9~:9~
    Bij het EK gaan we ze ownen.


    Smiling but close to tears.

    Fair schreef:
    pff, wordt er niets over die scheidsrechter gezegd?



    Jaaa egt hea!!
    kweet niet whoor, maar die scheidsrechter was ook niet helemaal lekker.
    (N)

    oke nu ga ik dus weer beginnen.

    Hou aub jullie mond over die scheidsrechter.
    Het is niet alleen zijn schuld, maar ook die van de andere 2.
    Hij was niét partijdig en deed gewoon zijn werk, waarom zou hij anders een finale mogen fluiten?


    Smiling but close to tears.

    Santo schreef:
    (...)
    Dat eerste was niet nodig.Onze prestaties hebben niets met die van Nederland en Spanje te maken, dat we niet goed spelen betekent niet dat we geen regels kennen en/of niet goed kunnen zien.
    En de scheids ziet niet alles goed, het gebeurt allemaal zo snel, hij kan dingen niet op herhaling zien. Hij is streng geweest voor beide ploegen, ik vond hem niet zo heel slecht, al zijn er wel betere.


    Nou dat laatste klopt niet,
    als je na gaat hoevaak de spanjaarden ze Robben wel niet hebben getackeld, zouden zij ook geel&rood moeten krijgen. En Nederlanders kregen te snel een gele kaart, zie maar bij mathijsen. Ik vond 'm zelf partijdig.
    MAARJAAA WAT DOE JE ERAAN HEA..
    gebeurd is gebeurd.

    DVilla schreef:
    oke nu ga ik dus weer beginnen.

    Hou aub jullie mond over die scheidsrechter.
    Het is niet alleen zijn schuld, maar ook die van de andere 2.
    Hij was niét partijdig en deed gewoon zijn werk, waarom zou hij anders een finale mogen fluiten?


    Jongehh, als je een beetje verstand hebt van voetbal, zag je ook wel dat het ook lag aan die scheidsrechter.

    KOWEED schreef:
    (...)

    Jongehh, als je een beetje verstand hebt van voetbal, zag je ook wel dat het ook lag aan die scheidsrechter.

    Mede.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall