• Om weer naar school te gaan? Ik dus wel. Ik moet nog acht jaar doorleren voor het broep dat ik wil doen, en ik vind acht jaar zo lang. Dan ben ik 22 jaar voor ik eindelijk mag werken, :( Ik heb een hekel aan school. In de brugklas deed ik echt heel erg mijn best. In de tweede klas al wat minder en nu ik naar de derde ga heb ik helemaal geen vertrouwen meer in mezelf. Ik ben bang dat ik het ga verzieken. Maar ik heb ook zo'n hekel aan school. Zeker nu ik naar een nieuwe school moet, omdat ik van Vmbo-Gl naar Vmbo-TL ga en dat is op een andere school. Ik heb er erg geen zin meer in en zou willen dat ik nu al het werk mocht verrichten wat ik wil doen. Ik wil nu al mijn dromen waarmaken zonder tijd te verspillen op school. Je verspilt er een kwart van je leven mee. Zo zonde.

    Zijn er hier nog meer mensen die er ook zo over denken of hebben jullie juist een andere mening. Ja, ik weet het, studie is belangrijk en blablabla, dat weet ik. Maar ik besef dat je je tijd ermee verpilt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    hellgirl1417 schreef:
    Ik ga studeren en zie er ook best wel tegenop. Maar ja, voor het beroep dat ik wil doen, moet ik vanaf nu eerst 4 jaar HBO, dan nog 6-8 jaar Universiteit. Dan ben ik dik in de 20, bijna 30.


    Ai, dat is ook niet prettig. Maar ja, je zult dan wel erg goed gaan verdienen ;)

    En ever terug komen op de andere reacties, ik vind dat we de basis die we nodig hebben al gehad hebben en dat ik niks meer bij leer. Alles wat ze op school vertellen weet ik voor een groot deel al en de helft gebruik je later toch niet meer :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik kijk er juist naar uit.. (: Is echt geweldig op het HBO én over 3 jaar hoop ik klaar te zijn en dan ben ik ook 22 voordat ik pas BIG-geregistreerd ben en het beroep tot verpleegkundige officieel mag uitoefenen.


    La credenza è una medicina contro il timore

    school duurt nog wel even :D


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    waarom ik ertegen op kijk weer naar school te gaan: (voor mij begint de hell weer op 24 Augustus)

    - eindexamen
    - profielwerkstuk + presentatie
    - nog een paar maanden om te nadenken over wat voor beroep&opleiding ik wil gaan doen :|
    - sommige leraren zijn gewoon vreselijk
    - mijn vriendje weinig zien door het eindexamenjaar x_x


    Sweet dreams will come true.

    Ik vind het niet erg om weer naar school te moeten eind deze maand. Het duurt immers nog iets van 3 á 4 weken :'D


    Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.

    Ik snap wel waarom je er zo over denkt, maar zo kom je er natuurlijk niet...En behalve dat school veel werk is enzo, is het toch ook heel leuk met je vriendinnen/vrienden?! Ik ga nu nar 3 Havo en ik vind het nog steeds heel gezellig op school, hoor! je moet maar zo denken: als je eenmaal klaar bent met school, kun je van alles gaan doen!Dan ben je helemaal vrij!xD

    Voor mij maakt het niet uit wanneer het weer school is.


    Keep on smiling

    Ik zie er ook tegenop. -_-'

    Ik moet nog maar 2 jaar verplicht naar school! Maar ik ga wss wel verderstuderen hoor =)
    En wanneer begint school bij jullie dan ? Het is toch nog meer als 2 weken?
    Anyway, ik zie er niet zó hard tegenop =)


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Ik ga van vmbo 4 naar havo 4. Geen idee bij wie ik in de klas kom, ik zal de meeste hooguit van gezicht kennen, en dat op mn eigen school.

    Nja, het is over 1,5 week en nu krijg ik toch wel de kriebels :$.

    TourdeKrulle schreef:
    Ik ga van vmbo 4 naar havo 4. Geen idee bij wie ik in de klas kom, ik zal de meeste hooguit van gezicht kennen, en dat op mn eigen school.

    Nja, het is over 1,5 week en nu krijg ik toch wel de kriebels :$.

    Wanneer begint jullie school dan terug?
    Bij ons 1 september, standaard.


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    In het begin van het schooljaar doe ik meestal wel mijn best maar daarna dan leer ik echt heel slecht voor repetities en so's. Daardoor moest ik vorig bijna blijven zitten omdat ik op het eind van het jaar opeens allemaal onvoldoendes kreeg. Nu ben ik best wel bang dat het dit jaar ook gebeurd en dan moet blijven zitten want ik mag van mijn ouders geen niveau lager doen omdat ze weten dat ik het best kan. Ik ga nu naar 3 havo en van mijn vorige klas blijft echt helemaal niks over. Gelukkig kom ik wel bij mijn vriendin in maar verder gaan al die andere meisjes waar ik weleens mee praatte naar een andere klas. Hopelijk kom ik nu in een leuke klas, ik heb krabbel met een paar meisjes die bij mij in de klas komen. Op school leer je vaak je vriendinnen kennen, zonder school zou ik me thuis zitten te vervelen en kan ik later geen geld verdienen omdat ik geen diploma heb. Maar je hebt wel gelijk, het is zowat een kwart van je leven. Licht eraan hoe oud je word, haha.


    No guts no glory.

    stiekem heb ik zin in school.
    ik vervee lme thuis maar te pletter.
    en ik heb nog een week vakantie en dan ga ik mijn laatste middelbaare schooljaartje tegemoet.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Lavender schreef:
    hmmmmmmmmmm
    ik zie er niet tegenop. ik ga naar 2VWO en geniet nog van mijn vakantie zolang het nog kan. maar ertegenop zien? nee.
    niet dat ik het leuk vind..


    idd alleen ik ga naar 4VWO (A)


    Can`t you see, can`t you see, what you do to me? </3

    Iedereen ziet er tegenop....


    I'm not like other girls, that's where you made your first mistake