• En dan heb ik het over mijn broer.
    Ik had altijd al het gevoel dat mijn vader mijn broer voortrok. En mijn vader maakt altijd grapjes, ten koste van mij. Nu doet mijn broer (17) dat dus ook. (Soort van stoer doen, zeg maar.)
    Maar soms, zijn het geen grapjes maar serieuze beledigingen (hij bedoelt ze dan ook zo) die hij dan zegt met een big smile, als hij bv chagrijnig is, of zichzelf beter/grappig wil voelen of zo. En ik ben dus ALTIJD het slachtoffer.
    ALTIJD.
    Net deed hij dus weer zo. Ik had er ineens zó genoeg van, dat ik uithaal. Ik raakte per ongeluk zijn oor, waar hij 'last van heeft' (Er zit teveel zwemwater in, maar meneer doet zielig.)
    Maar kijk, hij durft dat alleen als mijn ouders er niet zijn, en als ik er dan wat van tegen ze zeg, geloven ze me niet. Dus toen ik had uitgehaald, pakte mijn broer me vast en sloeg me twee keer kei hard tegen het hoofd. Dus ik schreeuwen en huilen want dat deed (lees: doet) echt ontzettend pijn. Komt mijn moeder aanlopen, schreeuwt ze dat we op moeten houden. Maar uiteindelijk geeft ze MIJ de schuld. MIJ! En ik dus uitleggen dat mijn broer altijd van die rotopmerkingen maakt en dat ik nu gewoon op een breekpunt was, maar ze gelooft het gewoon niet. En ik ben dus zó schijtziek van. Serieus, ik huil nu al -kijkt zeker 10 minuten. Ik kan het gewoon niet hebben. Breekpuntbreekpuntbreekpun.


    Bedanktvoorhetlezenja.


    everything, in time

    Awsh ): Dat is echt gierig van je ouders en klote dat je broer zo doet.
    Als mijn broer ooit zo tegen me zou doen, dan zou ik hem omin hard slaan.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    Weet je wat ik gedaan zou hebben. Ik zou eens een keer góéd gaan flippen waar heel het gezin bij zit. En dan eens goed laten zien hoe hoog mijn frustraties zouden zitten. Puber ftw, in dit geval. Maar het is wel echt klote, en hij mag jou echt niet zomaar slaan.


    your eyes are like stars in the night.

    Je bent niet zielig, als alles op jou word gestoken wat niet waar is. Dan komt dat breekpunt er toch, hoe sterk je vanbinnen ook bent.


    Don't let 'em say you ain't beautiful.

    CRonaldo schreef:
    Awsh ): Dat is echt gierig van je ouders en klote dat je broer zo doet.
    Als mijn broer ooit zo tegen me zou doen, dan zou ik hem omin hard slaan.


    Inderdaad.

    Ik zou m'n zus levend opvreten. Kan een hoop hebben maar klauwtjes thuis a.u.b of je hebt een probleem met me. :'D


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Lieve Marleen, ik stel voor om de jeugdzorg te contacteren. Niet denken dat is eng, of het is niet ernstig genoeg, of dan worden m'n ouders boos; jij voelt je niet goed, en dus mag je hulp zoeken. Misschien snappen je ouders dan ook is dat er echt iets aan de hand is, zodra zo iemand van de jeugdzorg binnenstapt.


    Life is hard and then we die

    Och meisje toch, wat kut zeg.. en frustrerend..

    Afterlife schreef:
    (...)

    Inderdaad.

    Ik zou m'n zus levend opvreten. Kan een hoop hebben maar klauwtjes thuis a.u.b of je hebt een probleem met me. :'D

    Stiekem zou ik mn broer dan vermoorden en vrolijk met z'n lijk door het hele huis lopen (krul) Ik vind het echt niet normaa; als je eigen broer(tje)/zus(je) zoiets doet.


    Rose houdt van Renée&Benjamin . <3

    @Poseidon; Ja, ik flipte ook. Maar ik begon met gillen. Toen pas haalde ik uit, maar dat hield hij dus tegen.D:

    @Annick; Nou, ik dacht al meteen; Nee, dat is eng. Als mijn ouders dáár achter komen. -bangbang- Bovendien, heb ik al eens hulp gehad -voor wat anders- en ik weet niet, ik heb het gevoel dat iedereen denkt dat ik aandacht nodig heb.x;


    everything, in time

    PUKKELxDING schreef:
    Lieve Marleen, ik stel voor om de jeugdzorg te contacteren. Niet denken dat is eng, of het is niet ernstig genoeg, of dan worden m'n ouders boos; jij voelt je niet goed, en dus mag je hulp zoeken. Misschien snappen je ouders dan ook is dat er echt iets aan de hand is, zodra zo iemand van de jeugdzorg binnenstapt.

    No offence want ik snap precíes wat je bedoelt, maar ik denk niet dat jeugdzorg zich gaat bezighouden met een broer die wordt voorgetrokken..
    Zoals ik al zei ik snap je helemaal. Mijn stiefbroertje strok me facking hard aan mijn haren, ik denk nog ik doe gewoon niks ik wacht tot mijn stiefvader er iets van zegt, maar hij trekt zich er niks van aan. Geef ik hem een klap, wordt ie opeens boos op mij. En zulke dingen doet hij écht niet als mijn moeder erbij is.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Outlaw schreef:
    (...)
    No offence want ik snap precíes wat je bedoelt, maar ik denk niet dat jeugdzorg zich gaat bezighouden met een broer die wordt voorgetrokken..
    Zoals ik al zei ik snap je helemaal. Mijn stiefbroertje strok me facking hard aan mijn haren, ik denk nog ik doe gewoon niks ik wacht tot mijn stiefvader er iets van zegt, maar hij trekt zich er niks van aan. Geef ik hem een klap, wordt ie opeens boos op mij. En zulke dingen doet hij écht niet als mijn moeder erbij is.


    Dat is ook ontzéttend vervelend. Zo, tja, hoe noem je dat? Ik weet het woord echt niet.

    Maar dit gaat niet alleen om mijn broer hè. Dk ook aan mijn vader. Hij is mijn broers voorbeeld. En weet je, het is echt niet leuk om iedere dag dommerd/stommerd genoemd te worden. Zelfs al zegt hij het op een 'grappige' toon. -vind mijn vader dan.-


    everything, in time

    Ja jonge, zo zijn mijn ouders ook. Altijd mijn broer voortrekken.


    All was well.

    Ach meis, het is nooit leuk om ruzie te hebben :( Echt rot voor je dat ze je niet gelooft. Erg klote voor je...
    Probeer eens met je moeder te praten als je vader en broer niet thuis zijn. Of schrijf een briefje of mail aan je moeder als je niet durft of ze luistert niet. Want het moet echt een keer afgelopen zijn dat jij je zo rot voelt. Sterkte.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ach meis, het is nooit leuk om ruzie te hebben :( Echt rot voor je dat ze je niet gelooft. Erg klote voor je...
    Probeer eens met je moeder te praten als je vader en broer niet thuis zijn. Of schrijf een briefje of mail aan je moeder als je niet durft of ze luistert niet. Want het moet echt een keer afgelopen zijn dat jij je zo rot voelt. Sterkte.


    Dankje!(flower)
    Maar met luisteren bedoel ik niet dat ze me niet hoort hè. Ze vindt het gewoon totaal niet interessant. Ze geloofd het niet. Volgens mij is ze soms ook bang voor mijn vader, en luistert ze daarom niet.x;


    everything, in time

    Oohw ): dat is echt heel kut! En het is helemaal niet kinderachtig dat je hier om huilt hoor, kom op wat je broer doet is niet normaal. Mijn broer maakte een paar jaar geleden ook altijd van die opmerkingen over/tegen me en dan merkte je er gewoon aan dat er een kern van waarheid in zat zeg maar, dat hij serieus was en het niet als grapje bedoelde. Maar toen ik een keer zo verdrietig/boos erom werd stopte hij omdat hij toen inzag wat hij deed. Maar dat is dus bij jou niet het geval :S, en ik hoop voor je dat het nog wel gebeurt, maar als je vader ook grapjes maakt wordt het lastig denk ik. Maar heb je al eens een apart gesprek met je moeder gehad, zonder dat je vader/broer erbij zijn? Want misschien heeft dat meer effect, omdat ze dan niet in de buurt van die twee is?...

    iig sterkte(flower)


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Dat is écht lullig, heel rot voor je dat ze je niet geloven. D: En als ik jou was zou ik die broer van je eens een harde schop voor z'n reet geven zodat hij wel geneest van die opmerkingen maken...