• Hey allemaal,
    zoals jullie weten bestaan er twee manieren van rijden. De Engelse en de westerse. Wat ik me al een tijdje afvraag, is wat jullie de beste vinden en waarom.

    ( Kom alsjeblieft niet aan met rot opmerkingen over een van deze twee.)
    Alvast bedankt!

    Ze zijn beide goed, ik vind de een niet beter dan de ander (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik heb nog nooit echt westers gereden. Wil ik altijd graag een keer doen, dat lijkt me echt heel fijn (:


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Ik vind persoonlijk Engels (dressuur) leuker dan Western. Ik heb het beide gedaan maar Engels is toch leuker.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb nog nooit western gereden, helaas... Dus ik kan je niet echt helpen denk ik.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2010 - 15:52 ]


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik vind Engels leuker, Dressuur dus. En ik hou ook van springen. :]


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Okee, ik zie dat jullie engels dus het leukst vinden. Maar dat heb ik nu een andere vraag voor jullie. Welke stijl denken jullie dat het meest paardvriendelijk is?

    (P.s. Ik heb altijd engels gereden en rijd nu western. Western vind ik persoonlijk leuker.)

    Ik denk dat western beter is voor het paard, als het paard de manieren van sturen eenmaal kent :Y) Want bij western rijden doe je toch heel veel met je zit enzo? Daarbij staat er toch weinig/geen druk op het bit?


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Katniss schreef:
    Ik denk dat western beter is voor het paard, als het paard de manieren van sturen eenmaal kent :Y) Want bij western rijden doe je toch heel veel met je zit enzo? Daarbij staat er toch weinig/geen druk op het bit?


    Ja, klopt. Wij rijden met onze zit. En ik zal je zeggen, bij ons is er eigenlijk helemaal geen druk op het bitxD

    Maudjuhh schreef:
    Okee, ik zie dat jullie engels dus het leukst vinden. Maar dat heb ik nu een andere vraag voor jullie. Welke stijl denken jullie dat het meest paardvriendelijk is?

    (P.s. Ik heb altijd engels gereden en rijd nu western. Western vind ik persoonlijk leuker.)

    Ik ben van mening dat beide stijlen paardvriendelijk zijn als je er maar goed mee omgaat (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Maudjuhh schreef:
    Okee, ik zie dat jullie engels dus het leukst vinden. Maar dat heb ik nu een andere vraag voor jullie. Welke stijl denken jullie dat het meest paardvriendelijk is?

    (P.s. Ik heb altijd engels gereden en rijd nu western. Western vind ik persoonlijk leuker.)

    ik weet niet heb alleen engels gereden
    maar ik denk dat het alle bij wel paard vriendelijk is, want anders doen ze het denk niet toch??


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Chamassa schreef:
    (...)
    ik weet niet heb alleen engels gereden
    maar ik denk dat het alle bij wel paard vriendelijk is, want anders doen ze het denk niet toch??


    De Engelse stijl is vooral prestatie gericht. En ik heb verhalen gehoord waar je echt van schrikt. (Ik zeg niet dat de Engelse stijl slecht is, maar ik heb een voorkeur aan de westerse stijl.)

    Enough schreef:
    (...)
    Ik ben van mening dat beide stijlen paardvriendelijk zijn als je er maar goed mee omgaat (:


    Ben ik mee eens!

    Maudjuhh schreef:
    (...)

    De Engelse stijl is vooral prestatie gericht. En ik heb verhalen gehoord waar je echt van schrikt. (Ik zeg niet dat de Engelse stijl slecht is, maar ik heb een voorkeur aan de westerse stijl.)

    De Engelse stijl is helemaal niet prestatiegericht? Ik ken genoeg ruiters die gewoon recreatie (Engels) rijden, zonder wedstrijden te willen rijden oid.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Ik denk dat -wat de houding van paard betreft- western rijden beter is. Ik rij zelf sinds een jaar western, en ik merk dat de westernpaarden veel soepeler zijn dan dressuur- of springpaarden. Dressuur vind ik ook wel leuk, maar ik vind westernrijden fijner omdat de manier van rijden veel relaxter is en de paarden zijn ook rustiger(wat mijn eigen ervaring betreft).

    Poseidon schreef:
    Ik vind persoonlijk Engels (dressuur) leuker dan Western. Ik heb het beide gedaan maar Engels is toch leuker.


    Hope goes lost but never dies.